با توت فرنگی چی درست کنم | ۲۸ طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر

با توت فرنگی چی درست کنم | ۲۸ طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر


24 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 28 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با توت فرنگی چی درست کنم | ۲۸ طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر

با توت فرنگی چی درست کنم؟ توت فرنگی از آن دسته میوه‌های نوبرانه در فصل بهار است که برای درست کردن انواع دسر ساده و مجلسی، کیک، شیرینی و نوشیدنی و حتی درست کردن سالاد در سراسر دنیا محبوب است. اگر فوت و فن‌های تهیه انواع دسر و تنقلات خوشمزه و نوشیدنی با توت فرنگی را بلد باشید می‌توانید حتی برای تمام طول سال خوراکی‌های خوشمزه با توت فرنگی داشته باشید چون ما به شما می‌گوییم حتی با توت فرنگی یخ زده چی درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه انواع تنقلات، نوشیدنی، شیرینی، کیک و دسر با توت فرنگی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

لیست انواع کیک، دسر و نوشیدنی با توت فرنگی

انواع کیک و دسر توت فرنگی 

با استفاده از توت فرنگی شما می‌توانید انواع فرنی، پنکیک، دنت، نوشیدنی‌های کافی شاپی، شربت، مربا، کیک، تارت و غیره را درست کنید. هر کدام از این دسرها، شیرینی‌ها و نوشیدنی با توت فرنگی می‌توانند در کنار وعده‌های غذایی اصلی به عنوان میان وعده و حتی گاهی یک وعده غذای اصلی استفاده شوند.

اگر نحوه شستن صحیح توت فرنگی را بلد باشید و همچنین بدانید چطور توت فرنگی را فریز کنید درست کردن انواع کیک و شیرینی با توت فرنگی بسیار کار ساده‌ای است و فقط نیاز به کمی دقت دارید. اگر سوال شما هم این است که با توت فرنگی چیکار کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

در ضمن شما برای تهیه انواع تنقلات، نوشیدنی، شیرینی، کیک و دسر با توت فرنگی شما به موادی مثل شیر، خامه، کره، آرد برنج، آرد گندم، شکر، عسل، تخم مرغ، بیسکویت، وانیل، روغن مایع، بیکینگ پودر، مغز آجیل، پودر دسر و ژله، بستنی و… نیاز دارید. در صورت تمایل شما می‌توانید همه این مواد را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

پنکیک توت فرنگی

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی از انواع کیک و دسر توت فرنگی

«پنکیک توت فرنگی» یکی از انواع خوشمزه پنکیک صبحانه است. این شیرینی با توت فرنگی از آن دسته شیرینی‌های بدون دردسر است که برای پخت نیازی به فر ندارد و با توت فرنگی یخ زده هم می‌توانید آن را درست کنید.

برای تهیه پنکیک توت فرنگی شما باید ابتدا در یک ظرف شیشه‌ای با ترکیب شیر و سرکه سفید، باترمیلک درست کنید. باترمیلک به عنوان یک مخمر تاثیر زیادی در حفظ رطوبت و بهبود بافت نان و شیرینی و پنکیک دارد. در ظرفی جداگانه شکر و وانیل ریخته و تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید.

کره ذوب شده را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. حالا باید در ظرف دیگر آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و ۲ تا سه بار الک کنید. پس از الک کردن آرد و بکینگ پودر نصف آن را به ترکیب قبلی اضافه کنید. حالا زمان اضافه کردن باترمیلک و  مابقی ترکیب آرد و پنکیک است.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه پنکیک توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

تیرامیسو توت فرنگی

تیرامیسو توت فرنگی از انواع کیک و دسر با توت فرنگی

یکی دیگر از انواع کیک و دسر با توت فرنگی، «تیرامیسو توت فرنگی» است. این یک دسر با توت فرنگی یخچالی است و نیاز به پخت و پز ندارد و جزو انواع تیرامیسو بدون تخم مرغ است. اگر سوال شما هم این است که با توت فرنگی یخ زده چی درست کنیم این تیرامیسو یکی از چیزهای خوشمزه‌ای است که با توت فرنگی تازه و منجمد می‌توانید تهیه کنید.

برای درست کردن تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ، باید توت فرنگی‌ها را پوره کنید. سپس توت فرنگی‌های پوره شده را از صافی رد کنید تا آب آنها خارج شود. برای لایه خامه‌ای و پنیری تیرامیسو توت فرنگی، در یک کاسه خامه را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا رد همزن برقی روی خامه بماند. خامه فرم گرفته را کنار بگذارید.

حالا زمان آماده کردن مایه پنیری است، برای این منظور پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای بدون نمک را در یک کاسه بریزید و با همزن ۱۰ دقیقه بزنید تا مثل خامه نرم و یکنواخت شود. بعد از آماده کردن همه مواد به صورت جداگانه، قالب را آماده کنید. کف قالب را می‌توانید یک سلفون بگذارید. یک لایه از مخلوط پنیر و خامه را کف قالب بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی و سایر روش‌های درست کردن آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دنت توت فرنگی

دنت توت فرنگی یکی از انواع دسر با توت فرنگی

با توت فرنگی چی درست کنم؟ «دنت توت فرنگی». برای تهیه دنت توت فرنگی خانگی به عنوان یک دسر با توت فرنگی و شیر باید شیر، شکر و توت فرنگی‌های تازه یا یخ شده که یخشان باز شده را همراه با هم داخل دستگاه مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و کاملا ترکیب کنید. سپس مایه به‌دست آمده را از یک صافی ریز بافت عبور دهید تا دانه‌های توت فرنگی جدا شده و مواد دنت کاملا صاف و یک‌دست شود.

حالا زمان اضافه کردن نشاسته ذرت است. پس از اضافه کردن نشاسته ذرت، باید قابلمه حاوی مخلوط شیر، شکر، توت فرنگی، وانیل و نشاسته ذرت را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ترکیب را به‌طور مداوم هم بزنید تا غلیظ شود و شکل فرنی به خودش بگیرد. پس از رسیدن مواد به غلظت دسر فرنی، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط‌تان کمی خنک شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه دنت توت فرنگی به روش‌های مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فرنی توت فرنگی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی از انواع دسر خوشمزه با توت فرنگی

«فرنی توت فرنگی» یکی از غذاها و دسرهای خوش طعم  با توت فرنگی است که می‌توانید آن را با توت فرنگی تازه یا توت فرنگی منجمد درست کنید. تهیه این فرنی بسیار ساده، سریع و کم هزینه است.  فرنی توت فرنگی به شکل پروتئینی و رژیمی برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند نیز درست می‌شود.

برای پخت این فرنی ابتدا باید پودر ژلاتین را در آب ولرم حل کرده و سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری آب شود. سپس توت فرنگی‌ها را پوره کنید. در ادامه در یک قابلمه مناسب شیر سرد را با شکر، آرد برنج و نشاسته خوب ترکیب کنید تا مواد کاملاً در شیر حل شوند.

پس از حل شدن کامل مواد، پوره توت فرنگی را به شیر اضافه کنید و به خوبی ترکیب نمایید تا مواد شما کاملاً یکدست شوند. قابلمه شیر را روی حرارت قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه فرنی توت فرنگی به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

آیس لته توت فرنگی

آیس لته توت فرنگی یک نوشیدنی خوشمزه کافی شاپی با توت فرنگی

 

«آیس لته توت فرنگی» یک نوشیدنی خوشمزه کافی شاپی با توت فرنگی است. برای تهیه این نوشیدنی با توت فرنگی تازه یا منجمد و یخ‌زدایی شده، در ابتدا توت فرنگی‌ها را به ۶ تا ۸ قسمت خرد کنید. توت فرنگی‌های خرد شده را در یک شیر جوش یا قابلمه کوچک بریزید.

شکر و آب را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد روی حرارت ملایم بگذارید تا توت فرنگی‌ها نرم شوند. سپس شربت توت فرنگی را از صافی رد کنید و با پشت قاشق مواد را فشار دهید تا عصاره توت فرنگی‌ها، بیرون بیاید.

حالا قهوه اسپرسو را به شیوه دلخواه خود دم کنید. وقتی همه مواد سرد شدند، در یک لیوان بزرگ مخصوص لته، تکه‌های یخ را بریزید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه آیس لته توت فرنگی و انواع آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

مارمالاد توت فرنگی

از خوشمزه‌ترین انواع خوراکی با توت فرنگی، مارمالاد توت فرنگی است

«مارمالاد توت فرنگی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع خوراکی و دسر با توت فرنگی است. شما می‌توانید انواع و اقسام کیک‌ها، شیرینی‌ها و دسرها را با این مارمالاد قرمز خوشرنگ تزیین کنید یا در وعده صبحانه آن را سرو کنید.

برای درست کردن مارمالاد توت فرنگی بعد از شستن توت‌فرنگی‌ها، بخش‌های زده و له شده توت فرنگی‌ها را با کمک چاقو جدا کنید و به ابعاد دلخواه برش دهید. حالا، توت فرنگی‌های خرد شده یا پوره شده را به‌ صورت لایه لایه در قابلمه مناسبی بریزید. روی هر یک از لایه‌های توت فرنگی را با مقداری از شکر بپوشانید.

سپس، لایه بعدی توت فرنگی را اضافه کرده و این روند را تکرار کنید تا شکر و توت فرنگی‌ها تمام شوند. حالا، درب قابلمه را ببندید و آن را به مدت یک شبانه‌روز در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، ترکیب توت فرنگی و شکر را از یخچال خارج کرده و روی شعله ملایم قرار دهید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

وقتی ترکیب توت فرنگی و شکر قوام آمد، نوبت به اضافه کردن ورق ژلاتین می‌رسد. ژلاتین باید از قبل با مقدار کمی آب سرد خیس بخورد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

رولت توت فرنگی

رولت توت فرنگی، از انواع کیک جذاب با توت فرنگی

«رولت توت فرنگی» یکی از شیرینی‌های لوکس و کافی شاپی با توت فرنگی است که می‌توانید در فصل‌های مختلف سال با توت فرنگی تازه یا مارمالاد توت فرنگی آن را درست کنید.

برای درست کردن رولت توت فرنگی، اگر مارمالاد توت فرنگی ندارید، ابتدا مارمالاد را درست کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه رولت مرغ مجلسی به 2 روش + فیلم آموزش تهیه

البته می‌توانید به جای مارمالاد، فقط توت فرنگی‌های شسته شده را خیلی ریز و در اندازه‌های مساوی خرد کنید و داخل رولت بریزید. برای تهیه رولت توت فرنگی در یک کاسه، تخم مرغ‌ها را بشکنید. با همزن برقی شروع به هم زدن تخم مرغ‌ها کنید و به قدری آنها را بزنید تا رنگ آنها کرمی شود و بافت کشدار پیدا کند.

سپس روغن مایع را به تخم مرغ‌های هم زده اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. به صورت جداگانه، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار آن‌ها را الک کنید. سپس مواد خشک الک شده را طی ۳ مرحله به مایه تخم مرغ‌های زده شده اضافه کنید.

بعد از آماده شدن مایه رولت، کف یک سینی فر را یک یا چند کاغذ روغنی بیندازید تا کاملا آن را بپوشاند. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه رولت توت فرنگی و انواع آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

چیپس توت فرنگی

طرز تهیه چیپس توت فرنگی از انواع تنقلات با توت فرنگی

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

چیپس توت فرنگی از انواع تنقلات با توت فرنگی است. اولین کار برای خشک کردن و تهیه چیپس توت فرنگی، انتخاب توت فرنگی‌های سالم و رسیده است. توت فرنگی خشک را به روش‌های مختلف در آفتاب، فر، روی بخاری و شوفاژ و … می‌توانید درست کنید. برای این کار بعد از شستن توت فرنگی‌ها، آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود. سپس توت فرنگی‌ها را از طول، به ۳ یا ۴ قسمت، با ضخامت یکسان برش بزنید.

توت فرنگی‌های برش‌زده را در یک سینی با جنس روحی یا آلومینیومی، پلاستیکی، استیل ضد زنگ یا سینی با روکش تفلون، بچینید؛ به طوری که برش‌ها از هم کمی فاصله داشته باشند و روی هم نیفتند. سینی را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه چیپس توت فرنگی به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

تارت توت فرنگی

طرز پخت تارت توت فرنگی، از انواع کیک و دسر با توت فرنگی

یکی از جذاب‌ترین انواع کیک و شیرینی با توت فرنگی، «تارت توت فرنگی» است. شیرینی تارت توت فرنگی که یک دسر اصالتا فرانسوی است را هم می‌توانید با خمیر پاستری درست کنید، که در این صورت به فر برای پخت آن نیاز دارید و هم با پایه یا کراست بیسکویت است که در این صورت به فر نیاز ندارید.

برای درست کردن تارت توت فرنگی ابتدا بیسکویت‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با گوشتکوب خرد کنید تا پودر شوند. اگر میکسر دارید بیسکویت را با میکسر پودر کنید. سپس، کره ذوب شده را به بیسکویتهای پودر شده اضافه کنید و با کمک قاشق هم بزنید تا همه ذرات بیسکویت به کره آغشته شوند.

ذرات بیسکویت آغشته به کره را به‌صورت یک لایه نازک در کف قالب تارت قرار دهید و با کمک قاشق پهن و فشرده کنید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه تارت توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کره توت فرنگی

کره توت فرنگی خوشمزه‌ترین صبحانه با توت فرنگی است

«کره توت فرنگی» خوشمزه‌ترین انواع غذاهای صبحانه و میان وعده با توت فرنگی است که شما می‌توانید آن را برای صبحانه مقوی و کامل سرو کنید. برای تهیه این کره خوشمزه بهتر است از توت فرنگی‌های تازه و رسیده استفاده کنید.

توت فرنگی‌های شسته شده را داخل آبکش قرار داده و اجازه دهید، آب آن کاملاً خارج شده و توت فرنگی‌ها خشک شوند. سپس توت فرنگی‌ها را به اندازه دلخواه ریز کنید. در ادامه کره را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. حالا پودر قند را به کره اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کره توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کرم توت فرنگی

کرم توت فرنگی از خوشمزه‌ترین انواع دسر با توت فرنگی

«کرم توت فرنگی» از خوشمزه‌ترین انواع دسر با توت فرنگی است. برای تهیه این کرم در ابتدا باید در یک ظرف شیشه‌ای پودر ژله را با آب جوش خوب ترکیب کنید. و روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری یا سماور قرار دهید تا دانه‌های ژله به خوبی با آب ترکیب شوند. سپس ۵ تا ۶ عدد از توت فرنگی‌های شسته شده را به اندازه دلخواه برش زده و به صورت منظم داخل ظرف سرو دسر قرار دهید.

مقدار کمی از مایع ژله (۳ تا ۴ قاشق غذاخوری) را روی توت فرنگی‌ها بریزید و ظرف را در یخچال نگه دارید. بعد از اینکه ژله روی توت فرنگی به خوبی بسته شد، می‌توانید بقیه مایع ژله را روی توت فرنگی‌ها بریزید و در یخچال قرار دهید.

برای درست کردن لایه دوم کرم توت فرنگی باید بقیه توت فرنگی‌ها را با استفاده از دستگاه میکسر خوب پوره کنید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کرم توت فرنگی و انواع آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک توت فرنگی خامه‌ ای

کیک توت فرنگی خامه‌ ای کافی شاپی از انوع کیک با توت فرنگی

«کیک خامه‌ای توت فرنگی» یکی از پرطرفدارترین انواع کیک خیس خامه‌ای با توت فرنگی است. برای تهیه این کیک باید در یک کاسه متوسط آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه خامه، کره و شکر را با همزن برقی یا دستی با سرعت متوسط هم بزنید تا سبک شود و یک مایه پف کرده به دست بیاورید.

به این مایه پف کرده، سفیده تخم مرغ و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و با سرعت متوسط حدود یک دقیقه دیگر هم بزنید. ½ از باتر میلک را هم اضافه کنید و هم بزنید. این کار را به ترتیب تکرار کنید تا مخلوط آرد و باتر میلک تمام شوند. مایه آماده شده کیک را در قالب کیک بریزید و یکدست پهن کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ ای  روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

نان توت فرنگی

دستور پخت نان توت فرنگی از انواع نان با توت فرنگی

«نان توت فرنگی» یک نان خانگی خوشمزه و کم شیرین با تکه‌های توت فرنگی است که با هر گازی که از آن می‌زنید، طعم لذیذ میوه توت فرنگی را حس می‌کنید. برای تهیه این نان خوشمزه در ابتدا بعد از روشن کردن فر، یک قالب فلزی مستطیلی را با روغن مایع چرب کنید و در داخل فر قرار دهید.

در ادامه کره را در ظرف بریزید و با همزن آنقدر بزنید تا کاملاً نرم و سبک شود. سپس شکر را به کره اضافه و دوباره دستگاه را روشن کنید تا پس از هم زدن، ترکیب کره و شکر حالت سبک و پفکی پیدا کنند.

حالا باید تخم مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. در یک ظرف دیگر آرد را با بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و دارچین ترکیب کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد خشک کاملاً با هم ترکیب شوند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه نان توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ساندویچ بستنی توت فرنگی

ساندویچ بستنی توت فرنگی، از انواع دسر و بستنی با توت فرنگی

یکی از متفاوت‌ترین انواع بستنی و دسر با توت فرنگی، «ساندویچ بستنی توت فرنگی» است. برای تهیه این دسر با توت فرنگی ابتدا توت فرنگی‌های شسته شده و خرد شده را با پشت چنگال له کنید و سپس شکر را اضافه کنید. شکر را به‌ خوبی با توت فرنگی ترکیب کنید.

در ادامه باید نان ساندویچی را از وسط باز کنید، با کمک یک چاقو کره نرم شده را روی آن بمالید و مقدار کمی شکر روی آن بپاشید. سپس دستگاه گریل یا فر را روشن کنید و نان را برای مدت ۱ تا ۲ دقیقه در دستگاه قرار دهید تا نان برشته و طلایی شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه ساندویچ بستنی توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کوکی توت فرنگی

کوکی توت فرنگی از انواع شیرینی با توت فرنگی است

«کوکی توت فرنگی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیرینی با توت فرنگی است. این شیرینی توت فرنگی نرم و ترد و نازک که به روش‌های گوناگونی درست می‌شود در سرتاسر دنیا هواداران زیادی دارد. برای تهیه این کوکی میوه‌ای با توت فرنگی لازم است کره و شکر را در ظرف بزرگی بریزید و با استفاده از همزن برقی یا دستی به‌ خوبی ترکیب کنید.

در ادامه، تخم مرغ‌ها و وانیل را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید. سپس، آرد الک شده را به آرامی و در سه مرحله، به کاسه حاوی مواد ترکیب شده در بالا اضافه کرده و با کمک لیسک به‌صورت دورانی هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کوکی توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک توت فرنگی کرمدار

دستور پخت کیک توت فرنگی کرمدار از انواع کیک و دسر با توت فرنگی

«کیک کرمدار توت فرنگی» از انواع کیک و دسر با توت فرنگی است که هم با کیک اسفنجی ساده و هم با پوره توت فرنگی و به رنگ صورتی می‌توانید آن را درست کنید. برای درست کردن این کیک با توت فرنگی تازه یا توت فرنگی منجمد، از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا همدما با محیط شوند.

سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. این مواد خشک را در یک کاسه کنار بگذارید. در ادامه، در یک کاسه دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آنها بیفزایید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کیک کرمدار توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

میلک شیک توت فرنگی

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی از انواع نوشیدنی با توت فرنگی

«میلک شیک توت فرنگی» یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که در همه فصول سال به خصوص در تابستان، به خاطر در دسترس بودن توت‌ فرنگی‌های تازه یا توت فرنگی یخ‌زده، می‌توانید درست کنید.

برای تهیه این نوشیدنی توت فرنگی‌ها را نگینی خرد کنید یا از طول برش بزنید. موز را هم پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید. توت فرنگی و موزهای خرد شده را در یک پاکت بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

بعد از یخ زدن میوه‌ها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. حالا شیر و بستنی را هم به موز و توت فرنگی یخ‌زده اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی به روش کافی شاپی و خوشمزه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کروسان پسته با کره پسته و پودر پسته به روش قنادی

شربت توت فرنگی

از انواع نوشیدنی با توت فرنگی، شربت توت فرنگی است.

«شربت توت فرنگی» یکی از شربت‌های لوکس تابستانی با توت فرنگی است. برای تهیه شربت توت فرنگی باید توت فرنگی‌ها را داخل آب بریزید و کمی سرکه یا نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید توت فرنگی‌ها برای چند دقیقه در این ترکیب بمانند و ضدعفونی شوند.

در ادامه باید آب و شکر را در قابلمه بریزید. شعله گاز را روشن کنید و قابلمه حاوی شکر و آب را روی حرارت قرار داده و شروع به هم زدن این ترکیب کنید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از حل شدن شکر در آب باید توت فرنگی‌های شسته شده را به شهد شربت در قابلمه اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه شربت توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

آیس کافی توت فرنگی

آیس کافی توت فرنگی از انواع نوشیدنی و دسر با توت فرنگی است

«آیس کافی توت فرنگی» یکی از نوشیدنی‌های تابستانی خنک و خوشمزه با توت فرنگی است که می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی برای عصرانه یا سایر وعده‌های روز و برای مهمانی آن را سرو کنید.

برای درست کردن یک آیس کافی کافی شاپی با توت فرنگی، ابتدا توت‌ فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آن را جدا کنید. سپس توت فرنگی‌ها را در مخلوط‌کن به همراه شکر و کمی شیر بریزید تا مواد به راحتی پوره شوند. در ادامه خامه صبحانه را هم به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید تا مایه آیس کافی یکدست و غلیظ شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بستنی ماست و توت فرنگی

از دیگر انواع دسر با توت فرنگی، بستنی ماست و توت فرنگی

«بستنی ماست و توت فرنگی» یکی از محبو‌ب‌ترین دسرهای تابستانی با توت فرنگی است که مواد اصلی آن، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از ماست و توت فرنگی تشکیل شده است. برای تهیه این دسر خوشمزه باید ماست یونانی را در یک ظرف بریزید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا بافت سرد و یخی پیدا کند.

در ادامه توت فرنگی‌ تازه را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید. از توت فرنگی یخ زده و یخ‌زدایی شده برای درست کردن این دسر با توت فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. توت فرنگی‌های خرد شده را در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بستنی توت فرنگی با ثعلب و بدون ثعلب

دستور تهیه بستنی توت فرنگی سنتی از انواع بستنی با توت فرنگی

دسر با شیر و توت فرنگی چی درست کنم؟ «بستنی توت فرنگی» هم یک دسر خوشمزه دیگر با توت فرنگی است. فرمول درست کردن بستنی خانگی از جمله بستنی توت فرنگی با میوه تازه یا یخ زده توت فرنگی یک فرمول ساده است و نیازی هم به دستگاه تخصصی خاصی ندارد. ابتدا توت فرنگی‌ها را تمیز بشویید و ساقه و برگ را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را به همراه نصف شکر در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و خوب پوره کنید.

نیمی دیگر از شکر را با ثعلب مخلوط کنید. در ظرفی دیگر شیر و خامه را با هم مخلوط کنید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا ترکیب شیر و خامه  ولرم شود اما نجوشد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه بستنی توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دسر توت فرنگی با بستنی

دسر توت فرنگی با بستنی از انواع دسر تابستانی با توت فرنگی است

یکی از انواع دسر تابستانی با توت فرنگی «دسر توت فرنگی با بستنی» است. برای روزهای گرم تابستان، هیچ چیز به اندازه یک دسر خوشرنگ و خنک مثل دسر توت فرنگی با بستنی نمی‌تواند عطش گرما را بکاهد. برای تهیه این دسر خوشمزه با توت فرنگی کافی است توت فرنگی، بستنی، شیر و شاتوت را میکس کنید و بلافاصله پس از آماده شدن، آن را سرو کنید. شما می‌توانید این دسر را با  خامه نیز درست کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه دسر توت فرنگی با بستنی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

مربای توت فرنگی

دستور پخت مربا توت فرنگی

یکی از روش‌های بهره بردن از خواص توت فرنگی پخت مربای آن یا کمپوت کردن توت فرنگی است. برای درست کردن و پختن «مربای توت فرنگی» بعد از شستن توت فرنگی‌ها، آن‌ها را همراه با شکر به مدت ۱ شبانه‌روز در یک قابلمه استراحت دهید. پختن مربای توت فرنگی به حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و با توت فرنگی تازه و یخ زده می‌توانید آن را درست کنید.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه مربا توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیرینی و دسر با توت فرنگی

«گلت توت فرنگی» یکی از خوشمزه‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین شیرینی‌های فرانسوی با توت فرنگی است. برای درست کردن خمیر گلت توت فرنگی ابتدا باید آرد، وانیل و پودر قند را در کاسه مناسبی بریزید و به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه کره را از یخچال خارج کرده و به قطعات کوچک تقسیم کنید.

سپس، قطعات کره سرد را به کاسه حاوی پودر قند و آرد اضافه کرده و با کمک هم‌زن دستی، غذاساز، همزن برقی یا حتی چنگال به‌خوبی ترکیب کنید. توجه داشته باشید، این ترکیب را نباید با دست هم بزنید. دلیلش هم این است که این خمیر باید خنک باشد.  حالا، وقت آن است که آب سرد را ذره ذره به این ترکیب بیفزایید و به آرامی هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه گلت توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دسر توت فرنگی ژله ای

طرز تهیه دسر توت فرنگی ژله ای یکی از انواع دسر ساده با توت فرنگی

«دسر توت فرنگی ژله‌ای» یکی از ساده‌ترین و دلچسب‌ترین انواع دسر با توت فرنگی و یک دسر میوه‌ای مناسب مهمانی و دورهمی است. این دسر با توت فرنگی را هم با شیر و هم با خامه و نشاسته می‌توانید درست کنید.

در اولین مرحله از تهیه دسر ژله توت فرنگی با شیر، لازم است یکی از بسته‌های ژله توت فرنگی را آماده کنید. طرز تهیه ژله توت فرنگی ساده به این صورت است که ابتدا پودر ژله را همراه با آب جوش باید داخل یک کاسه بریزید.

سپس، ترکیب ژله و آب را به‌مدت چند دقیقه تا اندازه‌ای هم بزنید که مایع شفاف و زلالی ایجاد شود. در نهایت، آب سرد را هم به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا نیمی از مایع ژله‌ای که درست کردید را به نسبت مساوی در لیوان‌ها یا ظروف مخصوص سرو بریزید. باقی مایع ژله را کنار بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی ژله ای به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

براونی توت فرنگی

براونی توت فرنگی یکی از انواع کیک و شیرینی خوشمزه با توت فرنگی

«براونی توت فرنگی» یکی دیگر از انواع کیک و شیرینی خوشمزه با توت فرنگی است. براونی یک شیرینی اصالتا فرانسوی است که بافتی بین کیک و بیسکویت دارد. برای درست کردن یک براونی توت فرنگی کافی شاپی، شما باید توت فرنگی‌ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. شکر را هم اضافه کنید و با توت فرنگی‌ها مخلوط کنید تا شکر به خورد توت فرنگی‌ها برود و توت فرنگی‌ها آب بیندازند.

حالا در در یک کاسه استیل یا ظرف مناسب دیگر، کره و شکلات تخته‌ای تلخ را بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مثل روی سطح آب در حال جوش کتری یا سماور یا بخار آب بگذارید تا کاملا ذوب شوند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه براونی توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

پاناکوتا توت فرنگی

پاناکوتا توت فرنگی یکی از دسرهای شیک و مجلسی با توت فرنگی

«پاناکوتا توت فرنگی» یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار با توت فرنگی است. این دسر ایتالیایی برخلاف اسم و رسم دهان پرکنی که دارد به آسانی درست می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا ساده با توت فرنگی، ابتدا باید پودر ژلاتین و شیر خنک را در قابلمه مناسبی بریزید.

سپس، این ترکیب را هم بزنید و مراقب باشید گلوله نشود. بعد، آن را روی شعله ملایم قرار دهید و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که ژلاتین کاملا در شیر حل شود. حالا

نوبت به آماده کردن خامه می‌رسد. برای این منظور، لازم است خامه صبحانه را داخل ظرفی بریزید که گرما و حرارت بخار آب را تحمل کند. سپس، داخل قابلمه مناسبی که ابعاد دهانه آن با ظرف قبلی تناسب دارد مقدار کمی آب بریزید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد. نهایتا، ظرف حاوی خامه را طوری روی دهانه قابلمه قرار دهید که سطح خارجی آن با آب جوش در تماس نباشد.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۸- کاپ کیک توت فرنگی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی از انواع شیرینی با توت فرنگی تازه، منجمد یا خشک

«کاپ کیک توت فرنگی» یا «کیک فنجانی توت فرنگی» خصوصا در میان بچه‌ها یکی از پرطرفدارترین انواع شیرینی با توت فرنگی به حساب می‌آید. این کیک‌های یک نفره را می‌توان هم به صورت کاپ کیک میوه‌ای با میوه‌هایی مثل توت فرنگی و هم با آجیل و شکلات درست کرد.

اگر طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی را بلد باشید درست کردن هر کاپ کیک میوه‌ای دیگری برایتان آسان خواهد بود. یادتان باشد برای درست کردن انواع کیک و کاپ کیک، لازم است مواد اولیه را حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از ترکیب کردن از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

برای مطالعه طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن انواع کیک و دسر توت فرنگی

آیا می‌توان در تهیه انواع دسر توت فرنگی خامه را حذف کرد؟

برای اینکه دسر شما بافت نرم و منسجمی داشته باشد باید از خامه استفاده کنید. اما شما به دلخواه می‌توانید خامه را از لیست برخی از دسرها مانند کرم توت فرنگی حذف کنید.

برای اینکه انواع دسر توت فرنگی خوش رنگ شود چه باید کرد؟

شما با اضافه کردن مقداری رنگ خوراکی قرمز یا صورتی یا مارمالاد توت فرنگی می‌توانید انواع دسر و کیک با توت فرنگی را خوش رنگ‌تر کنید.

چرا رولت توت فرنگی ترک می‌خورد؟

اگر بعد از بیرون آمدن کیک از فر، آن را به مدت طولانی در معرض هوا قرار دهید یا بلافاصله کیک رولت با استفاده از حوله مرطوب رول نشود، احتمال ترک خوردگی رولت وجود دارد.