۲ مدل طرز تهیه سان شاین کافی شاپی شیک با بستنی و ساده

۲ مدل طرز تهیه سان شاین کافی شاپی شیک با بستنی و ساده


6 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 مدل طرز تهیه سان شاین کافی شاپی شیک با بستنی و ساده

سان شاین چیست و طرز تهیه سان شاین چطور است؟ اگر شما هم در منوی کافه‌ها چشم‌تان به اسم سان شاین خورده ولی نمی‌دانید چیست، باید بگوییم با یک نوشیدنی استوایی طرف هستید که معمولا قیمت بالایی دارد ولی در عوض بسیار خوشمزه است. انواع مختلفی از سان‌ شاین‌ را می‌توان در خانه و با میوه‌ها و ژله‌های رنگارنگ درست کرد. هر چه مخلفات و مواد این نوشیدنی زیادتر باشد، این دسر با بستنی خوشمزه‌تر است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل سان شاین به روش کافی شاپی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه سان شاین در خانه (روش اول)

  • موز: ۱ عدد
  • کیوی: ۱ عدد
  • ژله بلوبری: ۱ بسته
  •  ژله آلوئه‌ورا: ۱ بسته
  •  آب جوش: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •  آب سرد: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •  بستنی با طعم‌های مختلف: به میزان دلخواه
  • سس شکلات یا شکلات چیپسی: به میزان دلخواه

زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

زمان آماده سازی سان شاین: ۱۵ دقیقه

میزان تقریبی کالری ساین شاین با میوه و ژله: ۱۰۴ کیلو کالری

مراحل طرز تهیه سان شاین استوایی

طرز تهیه سان شاین کافی شاپی در خانه

برای درست کردن سان شاین با ژله و میوه‌های مختلف ابتدا باید ژله‌ها را آماده کنید. این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد، پس بهتر است تا زمان درست شدن ژله‌ها، میوه‌ها را خرد نکنید که رنگ میوه‌ها تیره نشود. روی سان شاین و داخل آن را هم می‌توانید با انواع بستنی پر کنید. فراموش نکنید که بسته به موادی که در طرز تهیه سان شاین استفاده می‌شوند، میزان کالری سان شاین فرق می‌کند. برای تهیه سان شاین استوایی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژله‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سان شاین باید ژله‌ها را آماده کنید. می‌توانید از ژله‌های دیگر هم استفاده کنید تا رنگ‌های متفاوتی به سان شاین بدهید. در دو کاسه جدا، دو بسته پودر ژله را جداگانه بریزید و به هر کدام نصف لیوان آب جوش اضافه کنید.

آب و پودر ژله را هم بزنید تا دانه‌های ژله حل شوند. برای خرید انواع پودر ژله می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: ژله را در یخچال بگذارید

ظرف‌های حاوی ژله و آب را روی حرارت بخار آب بگذارید تا دانه‌های ژله کاملا در آب حل شوند. سپس به هر کدام از ظرف‌ها، نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. ظرف‌های ژله به طور جداگانه در یخچال بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت، خودشان را بگیرند.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش گزنه خوشمزه به روش محلی مازندران و گرگان

مرحله سوم: میوه‌ها را برش بزنید

در این مرحله از طرز تهیه سان شاین، کیوی‌ها را پوست بگیرید و ۴ حلقه نازک را برش بزنید. بقیه کیوی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید. در ادامه موز را هم پوست بگیرید و ۴ حلقه جدا کنید. بقیه موز را مثل کیوی و در همان ابعاد، به صورت نگینی خرد کنید.

انواع میوه تازه را می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: ژله‌ها را خرد کنید

اگر عجله ندارید، اجازه دهید ژله‌ها کاملا آماده شوند و بعد آنها را خرد کنید. در غیر این صورت می‌توانید با ژله‌های نیم‌بند هم سان شاین درست کنید. ژله‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و از ظرف جدا کنید. آنها را روی تخته آشپزی بگذارید و با چاقوی تیز، به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله پنجم: ژله و میوه‌ها را در لیوان بریزید

در این مرحله، ته یک یا چند لیوان را یک لایه ژله آلوئه‌ورا و یک لایه ژله بلوبری بریزید. می‌توانید آنها را با هم میکس هم کنید. سپس موزهای حلقه شده را در اطراف لیوان بچسبانید و موزهای نگینی شده را در لیوان بریزید. بعد حلقه‌های کیوی را به دیواره داخلی لیوان بچسبانید و کیوی‌های نگینی را اضافه کنید.

مرحله ششم: بستنی و سس شکلات را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سان شاین، بستنی را هر چند اسکوپ و در رنگ‌های مختلف روی میوه‌ها بگذارید. روی بستنی‌ها مقداری سس شکلات بریزید یا از شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی استفاده کنید. سان شاین را به صورت سرد سرو کنید.

انواع بستنی، سس شکلات و انواع شکلات را می‌توانید به صورت اینترنتی یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش سفارش دهید یا به روش حضوری خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی سان شاین (روش دوم)

  • انبه: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد و فریز شده)
  •  موز: ۱ عدد (خرد و فریز شده)
  •  شیر نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری
  •  خرما: ۲ عدد
  •  یخ: چند تکه کوچک
  • پودر نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری (به دلخواه)

زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه

زمان آماده سازی دسر سان شاین اسموتی: ۵ دقیقه

میزان کالری ساین شاین اسموتی: ۱۷۰ کالری

طرز تهیه سان شاین اسموتی

طرز تهیه سان شاین اسموتی

در این روش از تهیه سان شاین، همان طور که از اسم آن مشخص است، سان شاین به صورت اسموتی و پوره شده سرو می‌شود و ژله در آن حذف شده است. این نوشیدنی به خاطر طعم‌های استوایی به این عنوان نامگذاری شده است و در دیگر کشورها هم این روش از تهیه سان شاین محبوب است.

سان شاین توت فرنگی، سان شاین موز و سان شاین شکلاتی هم جزو محبوب‌ترین انواع سان شاین کافی شاپی هستند که به دلخواه هر کدام از این میوه‌ها را می‌توانید جایگزین کنید. زمان آماده شدن سان شاین اسموتی اسموتی هم بسیار کوتاه است. این روش را برای تهیه سان شاین اسموتی انجام دهید:

برای درست کردن این مدل سان شاین، باید انبه و موزهای خرد و یخ زده در فریزر را در مخلوط‌کن بریزید و به آن شیر نارگیل و خرمای هسته گرفته را اضافه کنید. مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شود و در لیوان بریزید. سپس تکه‌های یخ را اضافه کرده و روی سان شاین اسموتی را با پودر نارگیل تزیین کنید

حتما بخوانید  طرز تهیه غلور زابلی (حلیم زاهدانی) | غذای نذری محرم و صفر

در صورت تمایل می‌توانید خرما و انواع شیر طعم دار را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، خریداری کنید.

روش تزیین سان شاین

روش تزیین سان شاین

بستنی اصلی در طرز تهیه سان شاین بستنی وانیلی است. اما شما هر طعم بستنی که دوست دارید می‌توانید به آن اضافه کنید. سان‌ شاین معمولا با چترهای کوچک تزیینی، انواع مغزیجات خرد شده، اسمارتیز، ترافل‌های رنگی، پودر نارگیل، شکلات و ویفر مجلسی‌تر و زیباتر می‌شود.

پس اگر سان شاین برای مهمانی مجلسی درست می‌کنید، از چترهای تزیینی می‌توانید استفاده کنید. به جای سس شکلات می‌توانید از انواع مربا، مارمالاد یا شربت‌های میوه هم در طرز تهیه سان شاین استفاده یا برای تزیین روی آن کمک بگیرید.

برای خرید انواع بیسکویت، انواع مغز آجیل، انواع مربا و شربت برای تزیین دسر، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سان شاین

فوت و فن‌های طرز تهیه سان شاین

  • برای این که ژله به قالب نچسبد، داخل قالب را ۱۰ دقیقه قبل از تهیه آن آب بریزید و خالی کنید. سپس قالب را در فریزر بگذارید تا سرد شود. بعد از حل کردن ژله با آب جوش و سرد، آن را در قالبی که از فریزر بیرون آورده‌اید بریزید و در یخچال بگذارید.
  • برای این که ژله را به راحتی از ظرف جدا کنید و خرد نشود، بعد از بیرون آوردن ژله از یخچال، به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه کف قالب را در آب جوش بگذارید یا زیر آن باد سشوار بکشید. برای طولانی‌ مدت این کار را انجام ندهید، چون ممکن است ژله ذوب شود، مخصوصا اگر نیم‌بند باشد.
  • بهتر است لیوان‌هایی که قرار است سان شاین را در آن بریزید، قبل از استفاده، مدتی داخل یخچال قرار دهید تا بعد از سرو، بستنی زود آب نشود.
  • از ترکیب میوه‌های دلخواه تابستانی و استوایی می‌توانید در طرز تهیه سان شاین استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که میوه‌ها باید کاملا تازه و رسیده، بدون خرابی، زدگی یا لهیدگی باشند.

سوالات متداول

سان شاین چیست؟

سان شاین ( sunshine) یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین نوشیدنی‌هایی است که در منوی کافه‌ها و کافی شاپ‌ها دیده‌ می‌شود. در واقع سان شاین دسری است بسیار خوشمزه و رنگارنگ که با استفاده از لایه‌های میوه، بستنی و ژله تهیه می‌شود. به جای بستنی از خامه هم می‌توان در آن استفاده کرد و ترکیب سان شاین‌ها ممکن است متفاوت باشد اما مواد اصلی این نوشیدنی شامل بستنی و ژله است.

سان شاین یعنی چه؟

در اصل سان شاین به معنی «نور خورشید» است و دلیل نام‌گذاری این نوشیدنی به سان شاین، ترکیب شدن طعم‌های مختلف استوایی با رنگ‌های جذاب تابستانی است. از آن جایی که خورشید یادآور تابستان است، به این نوشیدنی سان شاین می‌گویند.

 

منبع: begoodorganics

کالابرگ الکترونیک