طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین به ۲ روش با تصاویر مرحله ای

طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین به ۲ روش با تصاویر مرحله ای


16 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین به 2 روش با تصاویر مرحله ای
فهرست محتوا پنهان

درست کردن قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین یک ایده خاص و جذاب برای کادوی سورپرایزی ولنتاین است. باکس شکلاتی قلب ولنتاین درواقع یک شکلات سه بعدی توخالی است که می‌توانید مثل یک باکس ولنتاین کادو یا پیام عاشقانه ولنتاین را داخل آن قرار دهید و با چکش مخصوص شکسته می‌شود. روش درست کردن شکلات قلب سورپرایز ولنتاین را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی را به شما آموزش دهیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد شکلات قلبی ولنتاین پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

طرز تهیه شکلات سورپرایزی ولنتاین

 

مدت زمان پخت و آماده سازی قلب سورپرایز شکلاتی: ۴۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه قلب سورپرایز شکلاتی

 

شکلات تخته‌ای: ۲ بسته
قالب سیلیکونی قلبی

 

مراحل طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

مراحل طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی با تصاویر مرحله به مرحله

 

اگر به دنبال طرز تهیه شکلات روز ولنتاین هستید و یا دوست دارید یک هدیه منحصر به فرد و جذاب به کسی که دوستش دارید، بدهید، پیشنهاد ما قلب سورپرایز شکلاتی است. در ادامه این مقاله می‌توانید مراحل طرز تهیه شکلات سورپرایزی ولنتاین به شکل قلب برای هدیه روز ولنتاین را با تصاویر مرحله به مرحله را یاد بگیرید.

 

مرحله اول؛ چرب کردن قالب سیلیکونی شکلات سورپرایزی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه قلب شکلاتی سورپرایز ولنتاین باید با استفاده از مقداری روغن مایع، قالب سیلیکونی را به خوبی چرب کنید. بهتر است برای چرب کردن قلب از یک قلمو کمک بگیرید. این موضوع به خصوص برای افرادی که به جای قالب سیلیکونی از قالب‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

 

مرحله دوم؛ آب کردن شکلات به روش بن ماری برای شکلات قلب ولنتاین

 

آب کردن شکلات به روش بن ماری برای شکلات قلب ولنتاین

 

در دومین مرحله از طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی باید شکلات‌ها را به روش بن ماری و روی حرارت غیر مستقیم کتری آب کنید. برای آب کردن شکلات می‌توانید از مایکروویو نیز استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا شکلات‌ها را برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. سپس آن‌ها را هم بزنید و در صورت نیاز دوباره در دستگاه قرار دهید تا کاملاً نرم شود.

 

مرحله سوم؛ ریختن شکلات در قالب سیلیکونی

 

ریختن شکلات در قالب

 

در سومین مرحله از طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین باید شکلات را به آرامی داخل قالب سیلیکونی بریزید. توجه داشته باشید که شکلات باید در تمام سطح قالب به صورت مساوی پخش شود و ضخامت یکسانی داشته باشد.

بعد از اتمام کار قالب شکلات سورپرایزی را به آرامی داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه در یخچال بماند تا شکلات سفت شود. سپس یک لایه دیگر از شکلات آب شده را داخل قالب بریزید تا ضخامت آن بیشتر شود. حال باید قالب شکلات سورپرایز را برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

مرحله چهارم؛ خارج کردن شکلات از قالب

 

خارج کردن شکلات از قالب

 

معمولاً در طرز تهیه سورپرایز شکلاتی ولنتاین سه بعدی با قلب بهتر است که شکلات را در قالب سیلیکونی آماده کنید که راحت‌تر جدا شود. بعد از سفت شدن شکلات در این مرحله از طرز تهیه قلب سورپرایز ولنتاین باید شکلات را به آرامی از کف فشار دهید تا از قالب جدا شود. برای خارج کردن شکلات کمی دقت و حوصله به خرج دهید تا شکلات نشکند.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی گاتا مغزدار گردویی با دستور اصلی ارمنی

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن طرف دیگر شکلات سورپرایز

 

بعد از آماده شدن یک سمت شکلات، در این مرحله از دستور پخت سورپرایز باکس شکلاتی باید طرف دیگر آن را آماده کنید. برای این کار باید دوباره یک بسته شکلات را به روش بن ماری آب کنید و در دو مرحله داخل قالب بریزید. سپس شکلات قلبی سورپرایز را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

 

مرحله ششم؛ چسباندن دو طرف قلب شکلاتی به هم

 

چسباندن دو طرف قلب شکلاتی به هم

 

بعد از این که هر دو سمت شکلات قلبی سورپرایز را آماده کردید، باید هر چیزی که دوست دارید داخل قلب‌ها قرار دهید و شکلات‌ها را به هم بچسبانید. معمولاً داخل این شکلات سورپرایز ولنتاین می‌توانید از انواع توت‌فرنگی‌های شکلاتی، آبنبات‌های رنگی و کوکی‌ قلبی ولنتاین استفاده کنید. قرار دادن عروسک و کادوهای سبک و کوچک نیز داخل شکلات ایده فوق‌العاده‌ای است.

برای چسباندن دو طرف شکلات قلبی سورپرایز می‌توانید مقداری شکلات آب شده روی لبه یکی از شکلات‌های قلبی بریزید. سپس طرف دیگر را به آرامی روی آن قرار دهید. برای پوشاندن این بخش از قلب می‌توانید دور آن روبان بپیچید تا محل اتصال دو طرف قلب مشخص نباشد.

 

نکته: برخی افراد برای چسباندن دو طرف قلب سورپرایز شکلاتی از روش دیگری استفاده می‌کنند. برای این کار باید تابه را داغ کنید و لبه داخلی شکلات قلبی‌ها را برای چند ثانیه کوتاه داخل ماهیتابه قرار دهید تا نرم شود و سپس روی سمت دیگر شکلات بچسبانید.

البته این کار نیاز به مهارت زیادی دارد و ممکن است موجب آب شدن و خراب شدن تمام سطح شکلات شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای چسباندن قلب شکلاتی سورپرایزی از شکلات آب شده استفاده کنید.

 

مرحله هفتم؛ تزیین قلب شکلاتی سورپرایز ولنتاین

 

تزیین قلب شکلاتی سورپرایز ولنتاین

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه شکلات سورپرایزی ولنتاین باید شکلات ولنتاین خانگی را تزیین کنید. برای این کار باید شکلات را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شده باشد.

سپس می‌توانید با استفاده از ماسوره و شکلات‌های رنگی مقداری شکلات آب شده صورتی یا قرمز روی قلب سورپرایزتان بریزید. و یا با کمک شکلات آب شده ترافل‌های رنگی روی آن بچسبانید.

 

روش دوم برای تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

روش دوم تهیه شکلات سورپرایز ولنتاینی

 

روش بعدی برای طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی این است که یک سمت شکلات را داخل قالب سیلیکونی آماده کنید. سپس برای سمت دیگر آن به جای این که دوباره یک شکلات دیگر در قالب بریزید، یک قلب با اندازه لبه قالب سیلیکونی روی کاغذ روغنی بکشید. حال می‌توانید دقیقاً داخل این قلب را با شکلات آب شده پر کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

 

طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی

 

در انتها یک سمت قلب شما برجسته و سمت دیگر آن مسطح خواهد بود. می‌توانید این قلب سورپرایزی زیبا را با شکلات رنگی آب شده و روبان تزیین کنید و داخل یک باکس قرار دهید و آن را به کسی که دوستش دارید هدیه دهید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

  • در طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی ولنتاین خارج کردن شکلات از قالب باید با دقت زیادی انجام شود. اما اگر شکلات شما شکست نگران نباشید، می‌توانید آن را دوباره آب کنید و داخل قالب بریزید و از نو شکلات قلبی ولنتاین را آماده کنید.
  • معمولاً درست کردن قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین با قالب پلاستیکی بسیار سخت‌تر از قالب‌های سیلیکونی است. از همین رو پیشنهاد می‌شود برای این کار از قالب سیلیکونی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه شکلات قلبی قرمز می‌توانید از شکلات سفید آب شده با مقداری رنگ قرمز خوراکی استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه شکلات قلبی کوچک می‌توانید از قالب‌های قلبی شکل کوچک‌تر استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه قلب شکلاتی باکس ولنتاین دقت کنید که ضخامت شکلات در تمام سطح قالب به صورت یکنواخت پخش شده باشد. بیش از حد ضخیم شدن یا نازک شدن شکلات موجب می‌شود شکلات شما ظاهر بدی پیدا کند و سریع بشکند.
  • به منظور تهیه شکلات سورپرایز ولنتاین بهتر است به جای رنگ‌های مایع از رنگ پودری استفاده کنید. زیرا این رنگ‌ها شفاف‌تر هستند و موجب سفت شدن شکلات نمی‌شوند. رنگ مایع موجب می‌شود شکلات شما حالت خمیری پیدا کند.
  • برای شکستن شکلات سورپرایز ولنتاینی معمولاً از چکش‌های کوچک چوبی تزئین شده استفاده می‌شود. می‌توانید این چکش‌ها را از فروشگاه‌های مربوط به لوازم قنادی تهیه کنید و در کنار شکلات خود قرار دهید.
  • برای تزیین قلب سورپرایز می‌توانید از شکلات‌های رنگی آب شده، انواع ترافل‌های رنگی و میوه‌های مختلف استفاده کنید.
  • به منظور تزیین داخل قلب سورپرایز می‌توانید از آبنبات‌های رنگی و پوشال‌های تزئینی رنگارنگ استفاده کنید.
  • برای درست کردن قلب سورپرایزی شکلاتی می‌توانید هم از شکلات قهوه‌ای و هم شکلات‌های میوه‌ای و سفید استفاده کنید.
  • برای داخل شکلات سورپرایز بهتر است از هدیه‌های سبک استفاده کنید تا شکلات در اثر سنگین شدن ترک نخورد.
  • در طرز تهیه باکس شکلاتی سعی کنید اندازه شکلات را با توجه به سایز هدیه‌ای که در نظر دارید، درست کنید.
  • بعد از آموزش درست کردن قلب سورپرایز باید بدانید که مدت ماندگاری قلب شکلاتی حدود ۶ ماه است ولی بهتر است هر چه زودتر مصرف شود که طعم شکلات تغییر نکند.
  • بعد از درست کردن قلب سورپرایزی شکلاتی بهتر است آن را داخل یک باکس تمیز قرار دهید تا آلوده نشود و به راحتی قابل مصرف باشد. در غیر این صورت بهتر است از خوردن شکلات قلب سورپرایز اجتناب کنید.
  • در طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی سه بعدی نوع شکلاتی که استفاده می‌کنید، کاملاً سلیقه‌ای است. در صورت تمایل می‌توانید به جای شکلات شیرین از شکلات تلخ استفاده کنید.
  • شکلات سورپرایزی ولنتاین یک ایده شگفت انگیز برای هدیه ولنتاین است. همان طور که در مراحل طرز تهیه شکلات سورپرایزی ولنتاین در این مقاله مطالعه کردید، درست کردن این شکلات جذاب کار بسیار ساده است.
  • شما می‌توانید عروسک، گل، کارت پستال، پاستیل و انواع شکلات و آبنبات‌های کوچک و خوشمزه را داخل این باکس شکلات سورپرایز قرار دهید و آن را به کسی که دوستش دارید هدیه دهید. فراموش نکنید که درست کردن قلب سورپرایز با قالب پلاستیکی بسیار مشکل است، بنابراین حتما برای درست کردن قلب سورپرایز از قالب‌های سلیکونی استفاده کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه ۳ مدل دسر بیسکویتی زعفرانی مجلسی به روش یخچالی

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول طرز تهیه شکلات سورپرایز ولنتاین

 

در طرز تهیه شکلات قلب سورپرایزی ولنتاین از چه نوع قالبی استفاده می‌شود؟

 

برای طرز تهیه شکلات سورپرایزی ولنتاین بهتر است از قالب سیلیکونی به شکل قلب استفاده کنید.

 

در طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی ولنتاین از چه روشی برای آب کردن شکلات استفاده می‌شود؟

 

شما می‌توانید برای آب کردن شکلات آن را در مایکروویو قرار دهید و یا شکلات‌ها را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم کتری آب کنید.

 

سوالات متداول در مورد قلب سورپرایز ولنتاینی

 

توی قلب شکلاتی سورپرایز ولنتاین چی بذاریم؟

 

شما می‌توانید عروسک، گل، کارت پستال، پاستیل و انواع شکلات و آبنبات‌های کوچک و خوشمزه را داخل این باکس شکلات سورپرایز قرار دهید.

 

کدام روش طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی با قالب پلاستیکی راحت‌تر است؟

 

طرز تهیه قلب سورپرایز با قالب سیلیکونی روش بهتری است. اگر زمان کمتری برای درست کردن قلب سورپرایز شکلاتی دارید، می‌توانید به جای درست کردن دو عدد قلب شکلاتی یک قلب شکلاتی با یک تکه شکلات آب شده قلبی برای قسمت زیر قلب سورپرایز ولنتاین درست کنید.

 

طرز تهیه قلب سورپرایز با قالب پلاستیکی چگونه است؟

 

معمولاً در طرز درست کردن قلب سورپرایز از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌شود. اما اگر برای درست کردن شکلات سورپرایزی از قالب پلاستیکی استفاده می‌کنید، سعی کنید داخل قالب را کاملاً با روغن چرب کنید.

 

بهترین روش برای رنگی کردن قلب سورپرایز شکلاتی قرمز چیست؟

به عنوان آموزش قلب سورپرایز شکلاتی جذاب باید بدانید که برای رنگی کردن سطح شکلات و یا چند رنگ کردن آن می‌توانید از اسپری‌های رنگ خوراکی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از اسپری رنگی یا طلایی و نقره‌ای استفاده کنید.

 

طرز تهیه سورپرایز شکلاتی ولنتاین به صورت مخملی چگونه است؟

 

در طرز تهیه شکلات قلبی ولنتاین با تزیین مخملی می‌توانید از ترکیب بیسکویت پتی بور میکس شده با مقداری رنگ خوراکی استفاده کنید. سپس بیسکویت را با استفاده از الک روی قلب که هنوز کاملاً خشک نشده بریزید.

 

 

کالابرگ الکترونیک