طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی ترد و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی ترد و خوشمزه با سس مخصوص


27 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

اسپرینگ رول سبزیجات چینی مثل سایر انواع اسپرینگ رول (رول بهاری) در اصل یک غذای چینی است که در تهیه آن از سبزیجات متنوع و رنگی استفاده می‌شود. روش تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی با خمیر یوفکا بسیار راحت است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی با دستور اصلی و سس مخصوص آن آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی با سس مخصوص

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توفو ۱۰۰ گرم
قارچ ۴ عدد
سیر ۱ حبه
زنجبیل تازه و رنده شده ۲ قاشق چای‌خوری
پیازچه خرد شده ۱ عدد
کلم سفید خرد شده ۱/۴ یک کلم 
هویج خرد شده ۱ عدد 
جوانه لوبیا ۱ مشت
سس سویا ۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد ۱ قاشق چای‌خوری
گشنیز خرد شده ۱ مشت
نشاسته ذرت ۱/۲ قاشق غذاخوری
آب ۲ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
خمیر یوفکا به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس اسپرینگ رول

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
روغن کنجد ۱/۲ قاشق چای‌خوری
سیر رنده شده ۱/۲ قاشق چای‌خوری
سرکه برنج ۲ قاشق غذاخوری
شکر به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت اسپرینگ رول سبزیجات چینی: ۲ الی ۴ دقیقه
میزان کالری هر عدد اسپرینگ رول سبزیجات چینی: ۶۸ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

اسپرینگ رول چینی یک غذای معروف در چین است که بیشتر در جشن‌ها و مراسم مهم سرو می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی آشنا شوید.

مرحله اول؛ قارچ را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی باید قارچ را بشویید. سپس آن را به صورت نواری برش دهید و برای تهیه اسپرینگ رول کنار بگذارید. برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی می‌توانید به جای قارچ تازه از قارچ خشک شده هم استفاده کنید. در صورتی که قارچ شما خشک است، باید قبل از استفاده آن را برای مدت ۳۰ دقیقه در آب داغ قرار دهید تا باز شود.

می‌توانید قارچ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ توفو را خرد کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول مخصوص ابتدا باید توفو را در یک دستمال حوله‌ای کاغذی بپیچید تا آب اضافه آن جذب شود. بهتر است یک جسم سنگین را برای حدود ۳۰ دقیقه روی توفو قرار دهید تا تمام آب اضافه آن خارج شود. سپس آن را به صورت نوارهای کوتاه و باریک برش دهید. طرز تهیه توفو را بلد هستید؟

حتما بخوانید  طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در ۶ مرحله ساده به روش ساندویچی ها

مرحله سوم؛ سیر، پیازچه و زنجبیل را در روغن تفت دهید

سیر، پیازچه و زنجبیل را برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی در روغن تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات با خمیر یوفکا باید یک تابه بزرگ روی حرارت قرار دهید. سپس مقداری روغن در آن بریزید و سیر رنده شده، زنجبیل و پیازچه خرد شده را اضافه کنید. مواد را برای ۵ دقیقه هم بزنید تا بوی آن‌ها بلند شود.

در صورت تمایل می‌توانید روغن سرخ کردنی، سیر داغ و پیاز داغ منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ سبزیجات را به ترکیب سیر و پیازچه اضافه کنید

بعد از حدود پنج دقیقه باید قارچ خرد شده، کلم سفید خرد شده و هویج خرد شده را به سایر مواد اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود برای تهیه این اسپرینگ رول همه سبزیجات را به صورت نواری و باریک برش دهید. مواد را برای حدود ۲ دقیقه تفت دهید. سپس جوانه لوبیا، توفوی خرد شده، سس سویا و روغن کنجد را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. در این مرحله می‌توانید مواد را بچشید و در صورت نیاز مقدار دیگری سس سویا و روغن کنجد به مواد بزنید تا مزه‌دار شوند.

برای تهیه روغن کنجد به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس سویا در خانه به چند روش

مرحله پنجم؛ ترکیب آب و نشاسته را آماده کنید

در یک کاسه کوچک مقداری نشاسته ذرت را با ۲ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود.

در صورت تمایل می‌توانید نشاسته ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله ششم؛ مواد اسپرینگ رول سبزیجات را در خمیر قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی باید خمیر یوفکا را پهن کنید و سپس مقداری از مواد را داخل خمیر قرار دهید و کمی هم گشنیز خرد شده روی آن بریزید. اگر دوست دارید طعم اسپرینگ رول سبزیجات چینی شما تند شود، می‌توانید از مقداری سس فلفل قرمز در سس یا مواد اسپرینگ رول استفاده کنید.

شما می‌توانید سس فلفل قرمز و خمیر یوفکا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ خمیر اسپرینگ رول سبزیجات را ببندید

خمیر اسپرینگ رول را ببندید

در این مرحله باید خمیر اسپرینگ رول را از دو طرف تا کنید و سپس رول کنید. برای بستن خمیر باید مقداری از ترکیب نشاسته و آب را که درست کرده بودید روی لبه‌های بالایی خمیر بمالید و بعد لبه‌ها را به هم فشار دهید تا محکم شوند. به خاطر داشته باشید که برای تهیه اسپرینگ رول نباید از مواد میانی داغ استفاده کنید. هر چقدر مواد میانی شما خنک‌تر باشند پیچیدن اسپرینگ رول‌ها راحت‌تر خواهد بود.

مرحله هشتم؛ اسپرینگ رول سبزیجات را در روغن سرخ کنید

بعد از این که تمام مایه اسپرینگ رول‌ سبزیجات چینی را به همین روش آماده کردید، باید به ارتفاع ۵ سانتی روغن سرخ کردنی در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس اسپرینگ رول‌ها را در روغن داغ قرار دهید تا کاملا سرخ شوند. هر‌از‌گاهی اسپرینگ رول‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌های آن‌ها کاملا سرخ و طلایی شود. توجه داشته باشید که در زمان سرخ کردن اسپرینگ رول مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که اسپرینگ رول‌ها کاملا در روغن غوطه‌ور شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه استیک مرغ رستورانی در تابه و بدون فر با سس قارچ مخصوص

سرخ کردن هر اسپرینگ رول حدود ۲ تا ۴ دقیقه طول می‌کشد. در نهایت اسپرینگ رول‌های سرخ شده را بردارید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها جذب شود.

مرحله نهم؛ سس اسپرینگ رول چینی را آماده کنید

برای تهیه سس اسپرینگ رول باید در یک کاسه کوچک روغن کنجد، سیر، سرکه برنج (یا هر سرکه‌ای که در دسترس دارید) و شکر را ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. می‌توانید اسپرینگ رول‌ها را قبل از خوردن داخل این سس بزنید و سپس میل کنید. سسی که در کنار اسپرینگ رول سرو می‌شود، باید مزه شیرینی داشته باشد. بنابراین اگر از سس‌های آماده استفاده می‌کنید تا سس دیگری را ترجیح می‌دهید، حتما مقداری شکر به آن اضافه کنید تا شیرین شود.

برای تهیه سرکه و شکر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

  • چینی‌ها معمولا برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات یا سایر انواع اسپرینگ رول مثل اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات یا اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده از سس سویا استفاده می‌کنند و از آنجایی که سس سویا طعم شوری دارد، نیازی به اضافه کردن نمک به مواد میانی اسپرینگ رول نیست.
  • در طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی می‌توانید به جای روغن کنجد از روغن زیتون نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • کلم سفید و هویج از اصلی‌ترین مواد اسپرینگ رول سبزیجات چینی هستند که حتما باید به صورت نواری و باریک خرد شوند.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی از انواع فلفل دلمه‌ای خرد شده رنگی و انواع جوانه مثل جوانه ماش به جای جوانه لوبیا استفاده کنید.
  • برخی افراد برای تهیه اسپرینگ رول مقداری از ترکیب نشاسته و آب را به مواد میانی اسپرینگ رول نیز اضافه می‌کنند تا مواد منسجم‌تر شوند و غلظت بیشتری پیدا می‌کنند.
  • برای تهیه هر اسپرینگ رول می‌توانید از ۲ لایه خمیر یوفکا که روی هم قرار دارند استفاده کنید. این کار موجب لایه‌ای شدن و تردتر شدن اسپرینگ رول‌ها می‌شود.
  • می‌توانید اسپرینگ رول‌ها را آماده کنید و در یک کیسه زیپ‌دار قرار دهید و در فریزر بگذارید و هر زمانی که دوست دارید در روغن سرخ کنید.
  • اگر برای تهیه سس اسپرینگ رول سبزیجات چینی به سرکه برنج دسترسی ندارید، می‌توانید از هر سرکه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.
  • بعد از سرخ کردن اسپرینگ رول باید نهایتا تا ۴ روز بعد آن‌ها را مصرف کنید. برای گرم کردن مجدد اسپرینگ رول بهتر است آن‌ها را در فر، سرخ‌کن یا هواپز و توستر گرم کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چینی

مدت زمان ماندگاری اسپرینگ رول سبزیجات یا سایر انواع اسپرینگ رول در یخچال و فریزر چقدر است؟

بعد از آماده کردن اسپرینگ رول قبل از سرخ کردن می‌توانید آن‌ها را برای ۱ روز در یخچال قرار دهید و تا ۲ ماه در فریزر بگذارید و بعد سرخ کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از خشک شدن خمیر یوفکا برای تهیه اسپرینگ رول چیست؟

به منظور جلوگیری از خشک شدن خمیر یوفکا در زمان تهیه اسپرینگ رول باید یک پارچه را خیس کنید و روی خمیرها قرار دهید تا نوبت به سرخ کردن آن‌ها برسد.

 

منابع: cilantroandcitronella، hotcooking

کالابرگ الکترونیک