۲ طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده ترد و لذیذ در تابه و فر

۲ طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده ترد و لذیذ در تابه و فر


24 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده ترد و لذیذ در تابه و فر

اسپرینگ رول با گوشت چرخ کرده از جمله غذاهای محبوب بین‌المللی است که هم به عنوان یک غذای کامل و هم به عنوان پیش غذا یا فینگرفود در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تهیه و سرو می‌شود. انواع مختلفی از اسپرینگ رول (رول بهاری) وجود دارند که با مواد متنوع پر می‌شوند، حتی نانی را هم که برای پیچیدن اسپرینگ رول استفاده می‌شود، می‌توانید از مدل‌های متفاوت انتخاب کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده به ۲ روش در تابه و فر را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده در تابه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد متوسط
قارچ ۱۰ عدد درشت
خمیر یوفکا ۱ بسته
کنسرو مخلوط سبزیجات ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
کنجد کمی برای تزیین
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز، پودر سیر و پاپریکا به مقدار دلخواه
پنیر پیتزا یا پارمسان به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
زمان موردنیاز برای پخت: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده با خمیر یوفکا

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول با خمیر یوفکا

اسپرینگ رول یا به چینی « chūn juǎn» با گوشت چرخ کرده، یکی از سیر کننده‌ترین انواع پیش غذاها است که می‌توانید به عنوان میان وعده برای بچه‌ها در مدرسه هم آن را تهیه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده با خمیر یوفکا را بخوانید.

مرحله اول: مواد میانی اسپرینگ رول را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده، اگر گوشتی که استفاده می‌کنید، تکه‌ای است، آن را در چرخ گوشت بیندازید تا حسابی چرخ شود. سپس پیاز و سیر را پوست بگیرید. پیاز را نگینی ریز خرد کرده و سیر را هم له کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و خیلی ریز خرد کنید. هسته‌های وسط آن را هم دور بریزید.

برای خرید گوشت چرخ کرده می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: قارچ‌ها را تفت دهید

در این مرحله، قارچ‌ها را بشویید و به صورت اسلایسی خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس قارچ‌های خرد شده را در تابه بریزید و حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها تیره نشوند و آب نیندازند. سپس قارچ‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آبگوشت نذری برای ۲۰۰ نفر + فیلم آموزش تهیه

انواع روغن و قارچ را به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: گوشت چرخ کرده را تفت دهید

در تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. اجازه دهید پیازها سبک و نرم شوند. سپس سیر را هم اضافه کنید. سیر را در حدی تفت دهید که فقط عطر آن خارج شود. بعد نوبت به اضافه کردن فلفل دلمه‌ای‌های خرد شده است. در حد چند ثانیه، فلفل دلمه‌ای‌ها را تفت دهید. به خاطر داشته باشید که اگر فلفل دلمه‌ای زیاد سرخ شود، طعم تلخ می‌گیرد. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و با مواد هم بزنید.

پیاز داغ منجمد و سیر داغ را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و قارچ را به گوشت اضافه کنید

بعد از اینکه گوشت با مواد تفت خورد و تغییر رنگ داد، ادویه‌های دلخواه مثل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و هر ادویه‌ای را که دوست دارید، به گوشت بزنید تا بوی زهم آن گرفته شود. قارچ‌ها را هم به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا گوشت، طعم سبزیجات و ادویه‌ها را بگیرد.

برای زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر فلفل پاپریکا، پودر سیر و … می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: پنیر و کنسرو سبزیجات را به مایه گوشت اضافه کنید

بهتر است در حین نرم شدن و پختن گوشت‌ چرخ کرده، کنسرو سبزیجات را هم به مایه گوشت اضافه کنید ولی می‌توانید بعد از پخت گوشت هم این کار را انجام دهید. بعد از پختن مایه گوشت چرخ کرده، حرارت را قطع کنید و وقتی هنوز مایه گوشت، داغ است، پنیر پیتزا یا پارمزان را اضافه کنید تا با حرارت گوشت، ذوب شود. پنیر پیتزا حالت کشدار به اسپرینگ رول می‌دهد و پنیر پارمسان، طعم شور خوشایندی را به آن اضافه می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید کنسرو سبزیجات مخلوط، پنیر پیتزا و پنیر پارمسان را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله ششم: مواد میانی اسپرینگ را در خمیر یوفکا بریزید

بعد از اینکه همه مواد را با هم ترکیب کردید و به طعم دلخواهتان رسید، ورق‌های خمیر یوفکا را به ترتیب روی سطح بگذارید و داخل هر کدام از ورق‌ها، از مایه گوشت چرخ کرده بریزید. سپس دو طرف خمیر را روی مواد بگذارید و شروع به رول کردن خمیرها کنید. همه رول‌ها را به همین ترتیب ببندید. برای جلوگیری از باز شدن رول‌های خمیر، در انتها، مقداری با نوک انگشتان خمیر را خیس کنید و آن را بچسبانید تا از هم باز نشود. اگر خمیر یوفکا در دسترس ندارید از نان لواش می‌توانید استفاده کنید.

خمیر یوفکا و نان لواش را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله هفتم: اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده را سرخ کنید

در آخرین مرحله، یک زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و آن را بزنید تا یکدست شود. سپس با یک برس آشپزی، زرده را روی اسپرینگ رول‌ها بمالید. بعد هم روی آنها کمی کنجد بپاشید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود.

حتما بخوانید  6 مرحله تمیز کردن لوستر کریستال بدون جدا کردن قطعات

سپس اسپرینگ رول‌ها را به ترتیب در تابه بگذارید تا سرخ شوند. هر دو طرف آنها را سرخ کنید. اسپرینگ رول‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. اسپرینگ رول‌های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی‌شان کشیده شود. سپس آنها را در ظرف مخصوص سرو قرار دهید و با سس دلخواه خود سرو کنید.

تخم مرغ و کنجد و انواع سس را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کرپ گوشت و سبزیجات

روش تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه اسپرینگ رول در فر

برای تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده در فر، کافی است مانند روش بالا اسپرینگ رول‌ها را آماده کنید و بپیچید. سپس اسپرینگ رول‌ها را در سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی انداخته‌اید یا با روغن چرب کرده‌اید، قرار دهید. سینی را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس آن‌ها را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورک گوشت ترکی

فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده

فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده

  • در طرز تهیه اسپرینگ رول، معمولا از نان‌های بسیار نازک یا خمیر‌های لطیف با ضخامت کم استفاده می‌شود. خمیر یا نان یوفکا، خمیر هزارلا و نان لواش برای تهیه اسپرینگ رول مناسب هستند.
  • یک روش متفاوت و خوشمزه برای تهیه اسپرینگ رول، استفاده از برگ کلم نازک، به جای نان است. این روش تهیه، بیشتر مشابه دلمه برگ کلم است ولی به جای پختن، باید اسپرینگ رول‌ها در روغن، سرخ یا در فر برشته شوند.
  • به جای گوشت چرخ کرده، می‌توانید از گوشت پخته و ریش ریش شده هم استفاده کنید. روش تهیه هر دو یکسان است.
  • از انواع سبزیجات معطر تازه و خشک مثل برگ نعناع، ریحان، گشنیز و … می‌توانید به دلخواه خود در اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  • به کار بردن انواع پنیر موزارلا، پنیر چدار، پنیر پیتزا و پارمزان، هم طعم لذیذ‌تری به اسپرینگ رول می‌دهد و هم بافت آن را کشدار می‌کند.
  • در اسپرینگ رول با گوشت چرخ کرده، می‌توانید از انواع حبوبات پخته، ذرت پخته، قارچ، نخود فرنگی یا سبزیجاتی مثل هویج، کرفس و … برای طعم‌دهی بیشتر استفاده کنید.

سوالات متداول

سس مناسب برای سرو اسپرینگ رول با گوشت چرخ کرده چیست؟

سس مناسب برای سرو اسپرینگ رول با گوشت چرخ کرده چیست؟
از انواع سس‌های دلخواه می‌توانید در برای سرو در کنار اسپرینگ رول استفاده کنید. سس سویا، سس کچاپ، سس خردل، سس فلفل تند و … از انواع سس مناسب برای سرو هستند که بسته به موادی که در اسپرینگ رول استفاده می‌کنید، می‌توانید نوع سس را تغییر بدهید.

اسپرینگ رول غذای کدام کشور است؟

اسپرینگ رول در اصل یک پیش غذای چینی است و بین کشورهای شرق آسیا، به طور متداولی سرو می‌شود. ولی نسخه‌های چینی-آمریکایی اسپرینگ رول هم به مرور پدید آمدند و این غذا تنوع بیشتری پیدا کرد.

خمیر اسپرینگ رول چیست؟

در طرز تهیه اسپرینگ رول، معمولا از نان‌های بسیار نازک یا خمیر‌های لطیف با ضخامت کم استفاده می‌شود. خمیر یا نان یوفکا، خمیر هزارلا و نان لواش برای تهیه اسپرینگ رول مناسب هستند.

 

کالابرگ الکترونیک