طرز تهیه فرنی ورمیشل به ۲ روش زعفرانی و هندی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه فرنی ورمیشل به ۲ روش زعفرانی و هندی خوشمزه و مقوی


6 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه فرنی ورمیشل به ۲ روش زعفرانی و هندی خوشمزه و مقوی

طعم فرنی ورمیشل را امتحان کرده‌اید؟ فرنی ورمیشل یک دسر اصالتا هندوستانی است که در ماه رمضان و عید فطر پخته و سرو می‌شود. این دسر ماه رمضانی خوشمزه شباهت‌های زیادی به دسر فرنی خودمان دارد، با این تفاوت که در دستور پخت فرنی ورمیشل به جای آرد برنج یا نشاسته، از رشته‌های ورمیشل استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه فرنی ورمیشل و فوت و فن‌های پخت و سرو آن می‌پردازیم.

 

 

طرز تهیه فرنی ورمیشل زعفرانی

 

فرنی ورمیشل زعفرانی

 

زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه

زمان موردنیاز برای پخت فرنی ورمیشل: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه فرنی ورمیشل

 

• ورمیشل: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۶ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• روغن سرخ کردنی: ۲ قاشق غذاخوری
• بادام خلال شده: ۲ قاشق غذاخوری
• زعفران دم کرده غلیظ: ۱/۲ لیوان چا‌ی‌خوری
• پودر هل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
• پودر پسته: به میزان دلخواه (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه فرنی ورمیشل با زعفران

 

فرنی ورمیشل یک دسر خوشمزه برای ماه رمضان است که البته می‌توانید در مهمانی‌ها هم آن را سرو کنید. این دسر خوشمزه اصالتا هندی، با ترکیب ورمیشل، شیر و دیگر چاشنی‌ها درست می‌شود و در طرز تهیه آن، چاشنی‌های معطر و طعم‌دهنده‌های دلخواه به کار می‌رود.

این فرنی مثل فرنی نشاسته و آرد برنج، طعم شیرینی دارد. برای مشاهده مراحل طرز تهیه فرنی ورمیشل برای ماه رمضان، مراحل زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول: ورمیشل را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه فرنی ورمیشل، یک تابه را روی حرارت بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید. اجازه دهید روغن داغ شود. سپس ورمیشل را به آن اضافه کنید و حرارت را پایین بیاورید. شروع به تفت دادن ورمیشل‌ در روغن کنید تا زمانی که رشته‌های ورمیشل‌ سرخ شوند و به رنگ طلایی دربیایند.

برای خرید انواع رشته از جمله ورمیشل می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با تخفیفات همیشگی اقدام کنید.

 

مرحله دوم: شیر را اضافه کنید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه گراتن سیب زمینی با سس بشامل به 2 روش

در این مرحله، وقتی ورمیشل‌ها سرخ شدند، شیر را به آرامی به قابلمه اضافه کنید و حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید تا شیر، شروع به جوشیدن کند. حرارت را کم کنید تا شیر بجوشد و غلیظ شود.

اندازه شیر باید به نصف میزان اولیه برسد. در این مدت شیر را مدام هم بزنید و دیواره‌ها را پاک کنید تا مواد نسوزند و طعم تلخ به خود نگیرند. برای خرید شیر می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

 

مرحله سوم: چاشنی‌ها را به فرنی ورمیشل اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه فرنی ورمیشل زعفرانی، شکر، زعفران، پودر هل، گلاب و بادام خرد شده را به مواد فرنی اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. حرارت باید روی حالت خیلی ملایم تنظیم شده باشد. حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا ادویه‌ها به خورد فرنی برود و فرنی سفت شود.

شکر، زعفران، هل و گلاب را می‌توانید به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنید.

 

مرحله چهارم: فرنی ورمیشل را سرو کنید

 

بعد از آماده شدن فرنی ورمیشل، آن را بچشید و مزه‌ها را اندازه کنید. وقتی غلظت فرنی به میزان دلخواه رسید، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی سرد شود. فرنی را در ظرف مناسب سرو بریزید و روی آن را با پودر پسته یا گل محمدی، تزیین و سرو کنید.

برای خرید پسته می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش آن را تهیه کنید.

 

طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی

 

طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی 

 

زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه

زمان موردنیاز برای پخت فرنی ورمیشل هندی: ۳۰ دقیقه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مواد لازم برای تهیه فرنی ورمیشل

 

• شیر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب داغ: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• ورمیشل برشته شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• روغن یا کره: ۱ قاشق غذاخوری
• خامه: ۴ قاشق چای‌خوری
• بادام هندی: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کشمش هندی، کشمش، پودر هل، پودر دارچین: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه فرنی ورمیشل

 

فرنی ورمیشل یک دسر هندی است که مسلمانان هند در ماه رمضان آن را به عنوان دسر تهیه و سرو می‌کنند. در این فرنی ورمیشل هندی معمولا از زعفران استفاده نمی‌شود و شیر غلیظ شده یا خامه جای آن را می‌گیرد. در ادامه، طرز تهیه فرنی ورمیشل با یک دستور متفاوت و اصیل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مرحله اول: شیر و ورمیشل را بجوشانید

 

ابتدا برای طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی، در یک قابلمه یا تابه عمیق، شیر را گرم کنید تا شروع به جوشیدن کند. سپس ورمیشل را به آن اضافه کنید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آن را هم بزنید تا کمی نرم شود. سپس آب داغ را بیفزایید و حرارت را بالا ببرید تا آب شروع به جوشیدن کند.

حتما بخوانید  ۲ مدل طرز تهیه ته چین گوشت با گوشت تکه ای یا چرخ کرده

 

مرحله دوم: چاشنی‌ها را اضافه کنید

 

بعد از این که روی فرنی شروع به حباب زدن کرد، شکر، بادام، کشمش، هل و میخک را اضافه کنید و صبر کنید تا دانه‌های شکر حل شوند و بقیه مواد هم بجوشند. به هم زدن ادامه دهید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید ورمیشل‌ها کاملا نرم شوند.

برای تهیه کشمش از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله سوم: فرنی را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی، اگر شیر کم بود و فرنی‌تان زیادی سفت شد، مقداری شیر، اضافه کنید و خامه را هم بیفزایید. مزه‌ها را در نهایت اندازه کنید و وقتی فرنی به طعم و غلظت دلخواهتان رسید، شعله را خاموش کنید.

فرنی ورمیشل را در ظرف مناسب سرو بریزید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد و سرد شود. روی فرنی را با پودر دارچین تزیین و آن را سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی ورمیشل هندی

 

*در طرز تهیه فرنی ورمیشل گاهی از کمی گلاب و جوز هندی هم استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید بسته به سلیقه خود از این مواد برای خوش عطر کردن فرنی استفاده کنید.
*اضافه کردن دارچین یا دیگر چاشنی‌های معطرکننده نیز به سلیقه شما بستگی دارد.
*فرنی ورمیشل بعد از سرد شدن، غلیظ‌تر می‌شود و بافت سفت‌تری به خودش می‌گیرد. پس اگر در هنگام خاموش کردن، کمی رقیق بود، نگران نباشید.
*فرنی ورمیشل را هم می‌توانید به صورت سرد و هم به صورت گرم، سرو کنید.
*روی فرنی ورمیشل را می‌توانید با پودر پسته، خلال بادام، کشمش، برگ گل محمدی خشک شده و کمی پودر دارچین، تزیین و سرو کنید.
*نسبت شیر به ورمیشل در دستور‌های مختلف با هم فرق دارد و این نکته بستگی به سلیقه شما دارد. پس می‌توانید مقدار شیر را به سلیقه خود بیشتر یا کمتر کنید.
*با استفاده از شیر پر چرب، فرنی ورمیشل شما خوشمزه‌تر و غلیظ‌تر می‌شود. حتی می‌توانید مقداری خامه هم به مواد فرنی بیفزایید تا کاملا غلیظ شود.
*بهتر است فرنی ورمیشل را در یک مرتبه سرو کنید ولی برای سرو مجدد فرنی، ابتدا به آن کمی شیر اضافه کنید تا رقیق‌تر شود، سپس فرنی را گرم و سرو کنید.

 

سوالات متداول

 

غلظت فرنی ورمیشل چقدر باید باشد؟

 

غلظت فرنی ورمیشل چقدر باید باشد؟

 

غلظت فرنی ورمیشل باید به اندازه فرنی نشاسته که شد، حرارت را قطع کنید. فراموش نکنید که فرنی ورمیشل بعد از سرد شدن، غلیظ‌تر و سفت‌تر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید فرنی‌تان زیاد سفت نشود، آن را کمی رقیق‌تر بردارید.

 

فرنی ورمیشل به صورت سرد سرو می‌شود یا گرم؟

 

زمان سرو فرنی ورمیشل کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید فرنی را بعد از پخت و زمانی که هنوز گرم است، سرو کنید. یا اینکه فرنی را در یخچال بگذارید و بعد از سرد شدن، آن را میل کنید.

 

 

منبع: cookpad

کالابرگ الکترونیک