۶ طرز تهیه وافل خانگی ترد و خوشمزه با دستگاه و بدون دستگاه

۶ طرز تهیه وافل خانگی ترد و خوشمزه با دستگاه و بدون دستگاه


29 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه وافل خانگی

درست کردن وافل ترد و خوشمزه در خانه کار سختی نیست. وافل یکی از شیرینی‌های خوشمزه و ساده است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت دارد. انواع مختلفی از وافل وجود دارند که به صورت ساده یا در ترکیب با انواع شکلات و میوه‌ تهیه و سرو می‌شوند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه وافل خانگی راحت و خوشمزه را به ۶ روش به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

۱- طرز تهیه وافل خانگی ساده با دستگاه

 

طرز تهیه وافل خانگی ساده با دستگاه

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت وافل با دستگاه: ۲ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه وافل آمریکایی

 

• آرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بیکینگ پودر: ۴ قاشق چای‌خوری
• شکر: ۲ قاشق غذاخوری
• تخم مرغ: ۲ عدد
• کره: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی (ذوب شده)
• وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه وافل بیسکویتی

 

در این روش از طرز تهیه وافل خانگی که در واقع همان مدل وافل آمریکایی است به دستگاه وافل ساز نیاز دارید. کافی است مواد وافل را به صورتی که در ادامه آموزش خواهیم داد، آماده کنید و در دستگاه بریزید تا به سرعت آماده شود. وقتی وافل‌های طلایی شدند، می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

مرحله اول: مواد و دستگاه را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه وافل خانگی، مواد را از قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. دستگاه وافل ساز را هم روشن کنید تا گرم شود. سپس در یک کاسه مناسب، آرد را دو بار الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود و در نهایت بافت وافل‌ خانگی شما، ترد و نرم شود.

برای خرید آرد می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی، از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله دوم: مواد وافل را با هم مخلوط کنید

 

در یک ظرف با اندازه مناسب، آرد الک شده، بیکینگ پودر، شکر، نمک و آرد را بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده را در یک ظرف جداگانه بریزید و با چنگال به خوبی بزنید تا از لختگی بیرون بیاید.

سپس شیر، وانیل و کره ذوب شده به روش بن ماری را اضافه کنید. شیر هم بهتر است گرم یا ولرم باشد یا حداقل دمای آن به دمای محیط رسیده باشد و سرد نباشد. وانیل، تخم مرغ، شکر، کره، شیر و بیکینگ پودر را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه و لیموناد

 

مرحله سوم: بقیه مواد وافل را اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه وافل خانگی، همه مواد داخل ظرف را کاملا بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط مواد خشک را که در مرحله دوم، آماده کرده‌ بودید، به کاسه اضافه کنید و با قاشق آنها را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. سفیده تخم مرغ را هم جداگانه هم بزنید تا از لختگی بیرون بیاید و آن را هم به کاسه اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: مواد را در وافل ساز بریزید

 

مایه وافل در این مرحله درست شده است، دستگاه وافل ساز هم گرم شده، پس در ادامه، هر دو طرف قسمت داخلی دستگاه وافل ساز را به کمک برس و کمی روغن مایع چرب کنید. به اندازه ۱ قاشق از مواد وافل را که آماده کرده‌اید، روی قالب دستگاه وافل ساز بریزید و درب دستگاه را ببندید.

به مدت ۱/۵ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا وافل شما آماده شود. در این فاصله رنگ وافل به طلایی، تغییر خواهد کرد.

 

مرحله پنجم: وافل خانگی را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه وافل خانگی ساده، با همه مواد وافل، همین کار را تکرار کنید. همه وافل‌ها که آماده شدند، آنها را در ظرف سرو بچینید و رویشان را با مواد دلخواه، مثل میوه، خامه و شکلات تزیین و آن را به عنوان عصرانه یا میان وعده همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

خامه و شکلات را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی، خریداری کنید.

 

۲- طرز تهیه وافل در ماهیتابه

 

تهیه وافل در ماهیتابه

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

اگر به دستگاه وافل ساز دسترسی نداشتید، می‌توانید روی اجاق گاز و در ماهیتابه هم وافل را آماده کنید. برای این روش از طرز تهیه وافل خانگی بدون دستگاه و در تابه، کافی است، مواد وافل را به روش بالا آماده کنید.

سپس در یک تابه مقداری روغن یا کره بریزید و مایه وافل را سرخ کنید. بهتر است از تابه‌های درب‌دار استفاده کنید و در حین پخت، درب تابه را ببندید. همچنین مایه وافل را یکباره سرخ نکنید و آنها را مثل پنکیک یا کتلت سرخ کنید. وقتی یک طرف وافل سرخ شد، طرف دیگر را هم سرخ کنید تا طلایی شود. سپس وافل را با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

۳- طرز تهیه وافل خانگی در فر

 

طرز تهیه وافل خانگی در فر

 

برای تهیه وافل خانگی در فر، ابتدا فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس مایه وافل را به روش اول درست کنید. قالب را در فر بگذارید تا گرم شود. سپس آن را بیرون بیاورید. مواد را در قالب فر بریزید و در فر بگذارید. ۳ تا ۴ دقیقه بعد، وافل خانگی شما آماده است. بعد از سرد شدن می‌توانید آن را سرو کنید.

 

۴- طرز تهیه وافل شکلاتی

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

برای تهیه وافل شکلاتی، می‌توانید مایه وافل را به صورت ساده درست کنید و روی آن را با شکلات تخته‌ای ذوب شده به روش بن ماری، تزیین کنید. یا روی وافل را شکلات نوتلا بریزید. یا اینکه در مواد مورد استفاده در طرز تهیه وافل خانگی، به مقدار دلخواه، پودر کاکائو اضافه کنید.

پودر کاکائو را از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی، خریداری کنید.

 

۵- طرز تهیه وافل بیسکویتی با بستنی

 

طرز تهیه وافل بیسکویتی با بستنی

 

برای تهیه وافل بیسکویت با بستنی، وافل‌ها را به هر روش دلخواه درست کنید. یک لایه از وافل را بردارید و روی آن را با دو قاشق غذاخوری از مدل بستنی دلخواه خود بپوشانید. بعد از آن، وافل دوم را روی بستنی قرار دهید و فشار دهید تا بستنی پخش شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی شیر و خرما مقوی با طعم عالی به ۳ روش

وافل بستنی را حدود چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس آن را سرو کنید. انواع بستنی را می‌توانید از افق کوروش بخرید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی خرید کنید.

 

۶- طرز تهیه وافل حبابی

 

وافل حبابی از نظر مواد اولیه و دستور پخت تفاوتی با طرز تهیه انواع وافل ندارد، اما شکل دستگاه وافل‌ساز آن به صورت حبابی است. بنابراین موجب می‌شود شکل وافل‌ها توپی شود. برای طرز تهیه وافل حبابی ابتدا مواد وافل را طبق دستورالعمل‌های گفته شده، آماده کنید.

سپس وافل ساز را گرم کرده و کف آن را چرب کنید. مواد را داخل وافل ساز بریزید و پس از چند دقیقه وافل‌های شما آماده می‌شود. معمولا پس از تهیه وافل حبابی، داخل آن را با بستنی پر می‌کنند.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه وافل خانگی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه وافل خانگی

 

*شکل وافل، به شیرینی پنجره‌ای شبیه است. این مدل شیرینی را می‌توانید در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی هم سرو کنید.

*برای اینکه وافل به دستگاه وافل ساز نچسبد، قسمت داخلی دستگاه را با کمی روغن چرب کنید.

*برای ریختن مایه وافل در دستگاه، با قاشق یا ملاقه یک لایه نازک بریزید. این کار باعث می‌شود مایع وافل از دستگاه خارج نشود و بیرون نریزد.

*وافل پس از پختن، پف می‌کند و حجم آن زیاد می‌شود، بنابراین مراقب باشید مایه‌ وافل را بیش از اندازه بر روی سطح دستگاه نریزید.

*مراقب باشید وافل‌ها را زیادی در دستگاه قرار ندهید. این کار باعث خشک شدن یا تغییر مزه و رنگ آنها خواهد شد. وافل تنها به حداکثر ۵ دقیقه زمان برای پخت در دستگاه نیاز خواهد داشت. اگر دستگاه را از قبل گرم کرده باشید، این زمان کمتر خواهد شد.

*زمانی که وافل‌ها پخته شوند، بخاری که از دستگاه خارج می‌شود، کاهش می‌یابد یا متوقف خواهد شد.

*برای جدا کردن وافل‌ها از دستگاه وافل ساز، از قاشق چوبی استفاده کنید.

*می‌توانید قالب‌های وافل را از لوازم قنادی فروشی تهیه کنید.

*می‌توانید از انواع سس‌، مربا، عسل، میوه، خامه، شکلات و … برای روی وافل استفاده و آن را تزیین و سرو کنید. عسل، سس و مربا را هم می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه وافل نوتلا و موز به روش های مختلف

 

سوالات متداول

 

وافل چیست؟

 

وافل چیست؟

 

وافل (Waffle) نوعی نان ترد و شیرین است که از کلمه آلمانی (Wefan) به معنی «بافتن چیزی به شکل شانه (کندو) عسل» نشات گرفته است. وافل انواع مختلفی دارد از وافل فرانسوی گرفته تا وافل انگلیسی و آمریکایی و بلژیکی. در برخی دستور‌ها از مایه خمیر، پودر بادام یا ماست استفاده می‌شود و در برخی زرده و سفیده از هم جدا و به طور جداگانه هم زده می‌شوند.

 

فرق وافل با پنکیک چیست؟

 

برخی افراد وافل و پنکیک را با هم اشتباه می‌گیرند. تفاوت این دو شیرینی این است که پنکیک قهوه‌ای رنگ بوده و ظاهری نرم و اسفنجی دارد، مغز آن هم بسیار شبیه کیک است، در حالی که وافل حالت بیسکویتی دارد و دارای مغز سبک و رویه‌ای ترد است.

 

کالابرگ الکترونیک