۲ طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی قالبی و تک نفره لیوانی برای یلدا

۲ طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی قالبی و تک نفره لیوانی برای یلدا


1 آذر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی قالبی و تک نفره در لیوان برای یلدا

ژله هندوانه با بستنی یکی از خوشمزه‌ترین انواع مدل ژله هندوانه برای دسر شب یلدا، مهمانی و تولد است که به خاطر وجود بستنی طعم بسیار متفاوتی نسبت به ژله‌های معمولی دارد. اما روش تهیه ژله بستنی هندوانه چگونه است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه با بستنی در قالب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر ژله قرمز (با طعم دلخواه) ۱ بسته
پودر ژله آلوئه‌ورا ۱ بسته
پودر ژله سبز ۱ بسته
آب جوش ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد به مقدار لازم
شکلات اشکی به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد ژله: ۹۰ دقیقه

مدت زمان بستن ژله بستنی هندوانه: ۳ الی ۴ ساعت

مراحل طرز تهیه ژله بستنی هندوانه قالبی

مراحل طرز تهیه ژله بستنی هندوانه

درست کردن ژله هندوانه با بستنی وانیلی در خانه بسیار راحت است. برای درست کردن این دسر زیبا و خوشمزه باید از بستنی وانیلی (آموزش طرز تهیه بستنی وانیلی) و همچنین ژله قرمز، بی‌رنگ و سبز استفاده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی به صورت قالبی را دنبال کنید.

مرحله اول؛ قالب مورد نظر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی وانیلی باید یک قالب ناودانی تهیه کنید (قالب ناودانی یک قالب جدید برای تهیه ژله و دسر است). سپس با کمک یک برس و کمی روغن داخل قالب را چرب کنید. حالا قالب را برای مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا لایه اول ژله شما سریع‌تر آماده شود.

مرحله دوم؛ پودر ژله قرمز را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی هندوانه‌ای باید پودر ژله قرمز را در یک کاسه بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ظرف ژله را روی بخار کتری قرار دهید و مدام هم بزنید تا ژله در آب به روش بن ماری حل شود. زمانی که ژله کاملا شفاف شد، نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع پودر ژله با طعم‌های مختلف را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ ژله قرمز را در قالب بریزید

برای تهیه ژله هندوانه با بستنی ژله قرمز را در قالب بریزید

بعد از حدود ۳۰ دقیقه قالب را از فریزر خارج کنید. ژله قرمز را در قالب بریزید و آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه نثار مجلسی به روش قزوینی‌ های قدیمی + فیلم

مرحله چهارم؛ ژله بستنی آلوئه ورا را آماده کنید

در این مرحله باید ژله آلوئه ورا را در ظرف بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ژله را روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید و در ادامه ۱/۴ لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید. صبر کنید مایع ژله از داغی بیفتد و به دمای محیط برسد. حالا باید ۲ قاشق غذاخوری بستنی وانیلی که کاملا آب شده و به دمای محیط رسیده را به ژله آلوئه ورا اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بستنی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ ژله آلوئه ورا را روی لایه اول ژله بریزید

بعد از این که ژله بستنی آلوئه ورا آماده شد باید قالب ژله را از یخچال خارج کنید و این لایه را روی لایه اول بریزید. سپس قالب را برای ۳۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید تا لایه ژله بستنی هم نیم‌بند شود.

مرحله ششم؛ لایه آخر ژله بستنی هندوانه را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی باید ژله سبز را با آب جوش ترکیب کنید تا کاملا شفاف شود. سپس ۱/۴ لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. بعد از این که ژله کاملا خنک شد، ۲ قاشق غذاخوری بستنی وانیلی آب شده را با آن ترکیب کنید. مواد را در قالب بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی شیک و آسان شما برای یلدا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم؛ ژله بستنی هندوانه را سرو کنید

برای آماده شدن ژله هندوانه با بستنی باید حدود ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید. بعد از این که ژله کاملا سفت شد، قالب را از یخچال خارج کنید و ژله را به آرامی در ظرف مورد نظر برگردانید، سپس ژله را برش بزنید. در انتها ژله را با شکلات‌های چیپسی اشکی تزیین کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع شکلات را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه ژله بستنی هندوانه تک نفره در لیوان (ژله بستنی طبقاتی)

طرز تهیه ژله بستنی هندوانه تک نفره در لیوان

روش درست کردن ژله بستنی هندوانه تک نفره در جام یا لیوان درست مثل تهیه ژله هندوانه با بستنی در قالب است. در اولین مرحله از آموزش ژله بستنی طبقاتی هندوانه برای شب یلدا، باید لیوان‌ها یا ظروف دسر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ابتدا ژله سبز را همانند روش قبل با آب و بستنی ترکیب کنید و در لیوان‌ها بریزید. ژله را برای ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا لایه اول سفت شود. در ادامه ژله آلوئه ورا را به اندازه نصف مقدار ژله سبز و قرمز (اگر از یک بسته پودر ژله سبز و قرمز استفاده می‌کنید در این روش نصف بسته پودر ژله آلوئه‌ورا کافی است)، با آب و بستنی ترکیب کنید و روی لایه اول بریزید و دوباره لیوان‌های ژله را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. در نهایت نیز می‌توانید ژله قرمز را آماده کنید و روی لایه دوم بریزید.

برای لایه قرمز ژله باید ۱ بسته ژله را با یک لیوان آب داغ و بعد ۱/۴ لیوان آب سرد ترکیب کنید و در ادامه چند قاشق بستنی وانیلی به آن اضافه کنید. لایه آخر را روی دو لایه اول بریزید و بعد از چند ساعت که ژله کاملا سفت شد، شکلات‌های اشکی را روی ژله هندوانه بستنی لیوانی قرار دهید.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا برای مهمانی، عروس و مدرسه

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی

  • در تهیه ژله هندوانه با بستنی باید زمانی ژله و بستنی را با هم ترکیب کنید که ژله شما کاملا خنک شده و بستنی نیز به دمای محیط رسیده است. اگر در زمان ترکیب کردن این دو ماده، بستنی سرد و ژله داغ باشد، بستنی می‌برد و ژله شما خراب می‌شود.
  • برای جدا کردن ژله بستنی هندوانه‌ای از قالب می‌توانید با کمک چاقو لبه‌های ژله را از ظرف جدا کنید و بعد قالب را روی ظرف مورد نظر بگذارید و آرام به پشت قالب ضربه بزنید تا ژله خارج شود.
  • اگر به شکلات اشکی دسترسی ندارید می‌توانید برای دانه‌های هندوانه روی ژله از شکلات آب شده استفاده کنید. برای این کار باید شکلات را روی بخار آب ذوب کنید و بعد با کمک خلال دندان شکلات را به شکل دانه هندوانه روی ژله قرار دهید.
  • اگر دوست دارید ژله بستنی هندوانه‌ای شما خوشرنگ‌تر شود، می‌توانید بعد از این که ژله کاملا در آب داغ حل شد، مقداری رنگ خوراکی به ژله قرمز و سبز اضافه کنید.
  • برای تهیه ژله هندوانه با بستنی برخی افراد لایه قرمز ژله را بدون بستنی و برخی با بستنی تهیه می‌کنند. اضافه کردن بستنی به ژله موجب می‌شود تا رنگ آن مات و کمرنگ شود.
  • بهتر است ژله آلوئه ورا را نصف اندازه ژله سبز و قرمز درست کنید تا ژله شما ظاهر زیباتری پیدا کند و بیشتر شبیه به قاچ‌های هندوانه شود.
  • برای تزیین ژله هندوانه با بستنی تک نفره می‌توانید مقداری خامه فرم گرفته روی لیوان‌های دسر بریزید و یک تکه انار و توت فرنگی روی ظرف ژله قرار دهید.
  • در صورت تمایل می‌توانید ژله هندوانه بستنی را داخل پوست هندوانه نیز درست کنید. برای این کار باید ژله قرمز با طعم هندوانه تهیه کنید و آن را با آب جوش ترکیب کنید و بعد به جای آب سرد، مقداری بستنی به آن اضافه کنید. در نهایت ژله بستنی هندوانه‌ای را داخل پوست هندوانه بریزید و بعد از این که ژله کاملا سفت شد، آن را برش دهید. پیشنهاد می‌کنیم روش تهیه ژله هندوانه در پوست هندوانه و ژله هندوانه در پوست لیمو را هم مطالعه کنید.
  • می‌توانید ژله هندوانه با بستنی را در هر قالب، ظرف یا کاسه‌ای که دوست دارید تهیه کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن ژله هندوانه با بستنی

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن ژله هندوانه با بستنی

چه کار کنیم رنگ ژله هندوانه با بستنی پر رنگ شود؟

برای این که رنگ ژله بستنی هندوانه شما پررنگ‌تر شود، می‌توانید از چند قطره رنگ خوراکی برای لایه‌های رنگی ژله استفاده کنید.

چطور ژله هندوانه با بستنی را تزیین کنیم؟

برای تزیین ژله هندوانه با بستنی تنها لازم است از مقداری شکلات اشکی شکل روی ژله استفاده کنید. اگر شکلات ندارید از دانه کنجد سیاه استفاده کنید و روی ژله آماده شده بپاشید.

 

کالابرگ الکترونیک