طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ ای کافی شاپی نرم و خوشمزه

طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ ای کافی شاپی نرم و خوشمزه


25 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ ای ? کافی شاپی نرم و خوشمزه

خوردن یک کیک خوشمزه توت فرنگی همیشه یک اتفاق لذت بخش است. کیک توت فرنگی با خامه یک کیک میوه‌ای خوشمزه است. اما طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای چگونه است؟ آیا چیزی در مورد فوت و فن‌های درست کردن کیک خامه‌ای توت فرنگی می‌دانید؟ حالا که در روزهای وفور توت فرنگی در بازار هستیم بد نیست طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای به روش کافی شاپی را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای

 

طرز تهیه کیک تولد توت فرنگی خامه‌ای+نکات پف کردن و خشک نشدن کیک

مدت زمان آماده سازی و پخت کیک توت فرنگی خامه‌ای: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

میزان کالری در یک برش کیک توت فرنگی خامه‌ای: ۴۸۵

 

مواد لازم برای تهیه کیک خامه‌ای توت فرنگی

 

  • آرد کیک: ۳ پیمانه
  • جوش شیرین: ¾ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر: ۱ و ½ قاشق چایخوری
  • نمک: ¾ قاشق چایخوری
  • کره بدون نمک و در دمای اتاق: ½ پیمانه
  • شکر: ۲ و ۱/۳ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ: ۳ عدد (از تخم مرغ درشت استفاده کنید)
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چایخوری
  • باتر میلک: ۱ و ½ پیمانه

 

مواد لازم برای داخل کیک خیس توت فرنگی خامه‌ای

 

  • توت فرنگی برش زده: ۲ پیمانه
  • شکر: ۲ قاشق چایخوری (بستگی به طعم توت فرنگی‌ها دارد اگر ترش بودند کمی بیشتر شکر بریزید)

 

مواد لازم برای خامه کیک توت فرنگی

 

  • خامه سنگین: ۱ پاکت
  • پودر قند: ¼ پیمانه
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • گردوی خرد شده: ۱۵۰ گرم (اختیاری)

 

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای

 

کیک خامه‌ای توت فرنگی یکی از پرطرفدارترین انواع کیک خیس خامه‌ای است که شما می‌توانید این کیک جذاب را با استفاده از توت فرنگی تازه آماده کنید. این کیک در مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه حاضر می‌شود. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای آشنا شوید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فالوده هندوانه خوشمزه به 3 روش ساده و قالبی

 

مرحله اول؛ آماده کردن مقدمات پخت کیک توت فرنگی خامه‌ای

 

در مرحله اول از طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای باید فر را روشن کنید و روی درجه ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید تا گرم شود. یک قالب کیک گرد و نچسب با قطر ۲۳ سانتی‌متر آماده و کف و دیواره‌های آن را با اسپری مخصوص نچسبیدن مواد غذایی به ظرف آغشته کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کیک خیس خامه‌ای توت فرنگی

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک خامه‌ای توت فرنگی باید در یک کاسه متوسط آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه خامه، کره و شکر را با همزن برقی یا دستی با سرعت متوسط هم بزنید تا سبک شود و یک مایه پف کرده به دست بیاورید. به این مایه سفیده تخم مرغ و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و با سرعت متوسط حدود یک دقیقه دیگر هم بزنید.

اگر می‌خواهید یک خامه صورتی داشته باشید چند قطره اسانس توت فرنگی به خامه اضافه کنید. اسانس توت فرنگی را می‌توانید از مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید.

 

طرز تهیه کیک تولد توت فرنگی خامه‌ای+نکات پف کردن و خشک نشدن کیک

 

مرحله سوم؛ همزدن مواد کیک توت فرنگی قرمز

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای اگر از همزن برقی استفاده می‌کنید آن را روی سرعت متوسط تنظیم کنید و ۱/۳ مخلوط آرد را که قبلا آماده کرده بودید به مایه بالا به تدریج اضافه کنید و همزمان هم بزنید. به همین ترتیب ½ از باتر میلک را هم اضافه کنید و هم بزنید. این کار را به ترتیب تکرار کنید تا مخلوط آرد و باتر میلک تمام شوند. مایه آماده شده کیک را در قالب کیک بریزید و یکدست پهن کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ردولوت قرمز مخملی

 

مرحله چهارم؛ پختن کیک توت فرنگی خامه‌ای در فر

 

پختن کیک خامه ای توت فرنگی در فر

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه‌ای باید قالب کیک را به مدت ۲۵ الی ۳۵ دقیقه در فر طبقه وسط فر بگذارید. صبر کنید روی کیک طلایی شود. یک چنگال یا خلال دندان را در کیک فرو کنید برای این‌که مطمئن شوید کیک پخته است. نشانه پختن کیک این است که مایه کیک به چنگال یا خلال دندان نچسبد.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله پنجم؛ خارج کردن کیک توت فرنگی از قالب

 

در این مرحله بررسی کنید اگر کیک هنوز نپخته بود ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر به آن زمان دهید. کیک را از فر بیرون بیاورید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود سپس آن را از قالب بیرون بیاورید.

 

آماده سازی مواد میانی کیک توت فرنگی و موز خامه‌ای

 

توت فرنگی، گردوی خرد شده و شکر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید تا توت فرنگی‌ها حسابی شیره بیندازند. می‌توانید گردو را حذف کنید و فقط از توت فرنگی و شکر برای مواد میانی کیک استفاده کنید. در صورت دلخواه می‌توانید از مقداری موز خرد شده هم استفاده کنید.

حتما بخوانید  12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی

 

آماده سازی خامه کیک توت فرنگی

 

خامه سنگین، پودر قند و عصاره وانیل را در یک ظرف مناسب بریزید و با کفگیر پلاستیکی یا همزن دستی با سرعت متوسط هم بزنید. سپس سرعت هم زدن را بالا ببرید تا این‌که یک فوم خامه‌ای به دست بیاورید. روی فوم ضربه نزنید تا پف آن نخوابد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک خیس موز و گردو 

 

توضیح مراحل تزیین کیک توت فرنگی با خامه و گردو

 

 توضیح مراحل تزیین کیک توت فرنگی با خامه

 

با یک چاقوی تیز کیک اسفنجی را به سه لایه یا دو لایه (بستگی به سلیقه شما دارد) با دقت برش بزنید. اگر کیک شما دو لایه است مخلوط توت فرنگی و شکر را روی یک لایه بریزید و در تمام سطوح آن پهن کنید. سپس نیمی از خامه پف کرده را هم روی توت فرنگی‌ها بریزید و با ته لیسک روی تمام قسمت‌های لایه کیک پهن کنید. لایه دوم کیک را روی لایه اول و مخلفات آن بگذارید و دوباره این مراحل را تکرار کنید.

اگر کیک شما ۳ لایه است روی لایه سوم هم باید مخلوط گردو و توت فرنگی و خامه بریزید. لایه آخر کیک باید گردو و توت فرنگی و خامه پهن شده باشد. باقی مانده خامه را با لیسک روی تمام قسمت‌های کیک از بالا تا پایین بمالید تا تمام قسمت‌های کیک به خامه آغشته و سفید شود. می‌توانید روی کیک را با توت فرنگی درسته یا برش زده تزیین کنید.

در سایر فصول سال و در صورت در دسترس نبودن توت فرنگی تازه برای درست کردن این کیک می‌توانید از مارمالاد یا مربای توت فرنگی به جای توت فرنگی تازه هم استفاده کنید تا از خواص توت فرنگی هم بهره ببرید. اگر فصل توت فرنگی نیست از توت فرنگی فریز شده استفاده کنید. اگر هم کیک خامه‌ای دوست ندارید تمام این مراحل را بدون درست کردن و اضافه کردن خامه انجام دهید و یک کیک توت فرنگی اسفنجی بدون خامه درست کنید.

 

سوالات متداول

 

برای تهیه مواد میانی کیک توت فرنگی از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

 

برای درست کردن مواد داخل کیک خامه‌ای توت فرنگی می‌توانید از ترکیب توت فرنگی، شکر، خامه، گردو و موز استفاده می‌شود.

 

چطور کیک توت فرنگی را از قالب خارج کنیم؟

 

برای خارج کردن کیک توت فرنگی از قالب باید بعد از این که کیک را از فر بیرون آوردید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد اقدام به خارج کردن کیک کنید.

 

 

منبع: cupcakesandkalechips

کالابرگ الکترونیک