طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به ۲ روش خوشمزه و ساده

طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به ۲ روش خوشمزه و ساده


4 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به ۲ روش خوشمزه و ساده

سالاد مرغ با انگور یکی از انواع سالاد کلاسیک و خوشمزه است که نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا شناخته‌‌شده و محبوب است. این سالاد با انگور یا کشمش تهیه می‌شود و به عنوان یک شام سبک تابستانی یا همراه با نان تست و مثل ساندویچ برای ناهار و غذایی مفید برای برنامه غذایی یک ماهه رمضان گزینه خوبی است. در طرز تهیه سالاد انگور و مرغ، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از چاشنی‌ها و سبزیجات مختلف در کنار مرغ و انگور استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه سالاد مرغ با انگور را به ۲ روش مختلف، به همراه فوت و فن‌های پخت آن، به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ با انگور (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه یا فیله مرغ آبپز و خرد شده ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیازچه ریز خرد شده ۱ ساقه
کرفس ریز خرد شده ۱ ساقه
انگور بدون هسته ۱۲ عدد درشت
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گوجه گیلاسی ۱۲ عدد
ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
برگ کاهو یا نان تست برای سرو به مقدار لازم

 

مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی و پخت مواد: ۱ ساعت

میزان کالری در هر ۲۰۰ گرم سالاد مرغ و انگور برای یک نفر: حدود ۱۸۷ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

برای درست کردن سالاد انگور با مرغ ابتدا باید مواد مورد استفاده در سالاد را بپزید و خرد کنید و  سس را هم به آنها اضافه کنید. برای مطالعه جزییات بیشتر تهیه این سالاد خوشمزه و متفاوت، مراحل طرز تهیه سالاد انگور و مرغ را بخوانید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور، سینه یا فیله مرغ را به همراه پیاز، نمک و فلفل سیاه آبپز کنید. سپس سینه مرغ‌ پخته و سرد شده را ریش ریش یا به صورت مکعبی خرد کنید. کرفس و پیازچه را هم در قطعات کوچک‌ خرد کنید. مغز گردو را خرد کنید ولی بهتر است له نکنید یا آن‌ها را نکوبید تا گردوها زیر دندان حس شوند.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ، پیازچه، نمک، فلفل سیاه و مغز گردو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: سس سالاد را آماده کنید

در این مرحله انگورها را بعد از دانه‌ کردن، از وسط برش بزنید و اگر هسته دارند، آنها را خارج کنید. گوجه‌های گیلاسی را از وسط نصف کنید. همه این میوه‌ها و سبزیجات را در یک ظرف با اندازه مناسب بریزید و سس مایونز را با نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری اضافه کنید. مواد را به آرامی به هم بزنید تا سس به همه مواد آغشته شود و ترکیب یکدستی داشته باشید. طرز تهیه سس مایونز را بلد هستید؟

حتما بخوانید  طرز تهیه لایم چری آلبالو به ۲ روش کافی شاپی

برای تهیه سس مایونز و ادویه کاری به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم: سالاد مرغ و انگور را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور، در صورت دلخواه اگر از سبزیجات دیگر هم یا مغزها هم می‌خواهید استفاده کنید، به مواد سالاد اضافه کنید. بهتر است سالاد را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود ولی به محض تهیه کردن هم قابل استفاده است. برای سرو سالاد، قسمت انتهایی برگ کاهو را که سبزی بیشتری دارد، برش بزنید و به اندازه یک یا دو قاشق از سالاد را روی آن بریزید و به همین ترتیب سالاد را سرو کنید. سالاد مرغ و انگور را با نان تست، نان پیتا یا نان باگت هم می‌توانید سرو کنید.

در صورت تمایل نان پیتا، نان تست و نان باگت را صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ با انگور (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۵ عدد
انگور ۵۰۰ گرم
مغز بادام ۱۲۰ گرم
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
پنیر پارمسان ۱۵۰ گرم
روغن آفتابگردان ‍۱۵۰ گرم
سس مایونز ۱۰۰ گرم
ادویه کاری ۱ قاشق چای‌خوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده یک مشت
نمک به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی و پخت مواد سالاد: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ و انگور

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ با انگور تیفانی

در این روش از طرز تهیه سالاد مرغ و انگور، مواد سالاد باید به ترتیب آماده شوند و سپس مواد به صورت لایه لایه کف ظرف سرو، چیده شوند. بعد از آماده شدن نیز بهتر است سالاد را در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم برود. جزییات تهیه سالاد را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مرغ‌ها را بپزید و سرخ کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور، سینه مرغ را در یک قابلمه آب جوش، فلفل سیاه و نمک بیندازید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید مرغ به مدت ۳۰ دقیقه بپزد و نرم شود. سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و مرغ‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. به تکه‌های مرغ‌ در حال تفت ادویه کاری اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع روغن مایع از جمله روغن آفتابگردان را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد سالاد را آماده کنید

در طرز تهیه سالاد مرغ و انگور مواد را آماده کنید

مرغ‌ها را بعد از سرخ شدن از تابه بیرون بیاورید و مغز بادام را در تابه بریزید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. سپس مغزهای بادام را از تابه بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شوند. تخم مرغ‌ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت بگذارید و آنها را آبپز کنید. پوست تخم‌ مرغ‌های آبپز را بگیرید و با قسمت درشت، رنده کنید. انگورها را هم بشویید و از وسط نصف کنید.

مرحله سوم: مواد سالاد را به صورت لایه لایه بچینید

برای اولین لایه این سالاد خوشمزه، در یک ظرف، مرغ آبپز شده و تفت داده شده را بچینید. سپس تخم مرغ رنده شده را اضافه کنید. روی لایه تخم مرغ، پنیر پارمسان را رنده کنید. برای لایه بعدی سس مایونز بریزید و روی سس مایونز، بادام‌های تفت داده شده را بپاشید. روی سالاد را در نهایت با انگورهای نصف شده تزیین کنید. برای لایه آخر هم جعفری خرد شده را روی سالاد بپاشید. این سالاد را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت سیب غلیظ به ۳ روش با طعم عالی و خوشمزه

برای تهیه تخم مرغ، پنیر پارمسان و مغز بادام به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد الویه و فوت و فن‌های خوشمزه شدن آن

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

  • اگر در فصل تابستان هستید و به انگور تازه دسترسی دارید، بهتر است از انگورهای درشت و بدون هسته در تهیه سالاد استفاده کنید ولی در فصل‌هایی که انگور تازه ندارید، می‌توانید کشمش را به جای انگور به کار ببرید. می‌توانید کشمش و مویز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد مرغ با انگور رژیمی، به جای سس مایونز از ماست کم‌ چرب می‌توانید استفاده کنید. البته انواع سس‌های مایونز کم‌چرب یا رژیمی را هم می‌توانید انتخاب کنید. برای تهیه ماست به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • بهتر است از سینه یا فیله مرغ در این سالاد استفاده کنید یا اگر از قسمت دارای استخوان مرغ استفاده می‌کنید، بعد از پختن و آبپز کردن، استخوان‌ها را جدا کنید.
  • انگورهایی را که در طرز تهیه سالاد انگور با مرغ به کار می‌برید، بهتر است بدون هسته باشند، یا اگر هسته‌دار هستند، هسته آنها را قبل از اضافه کردن به سالاد، خارج کنید.
  • اگر گوجه گیلاسی در دسترس نداشتید، گوجه فرنگی خرد شده را در ترکیب سالاد به کار ببرید.
  • اضافه کردن سبزیجات معطر تازه یا خشک مثل گشنیز، جعفری، نعنا و … به این سالاد اختیاری است.
  • چاشنی‌های دیگر مثل سس خردل، سس سویا یا سرکه بالزامیک را هم می‌توانید به عنوان سس استفاده کنید. طرز تهیه سس خردل و روش تهیه سویا سس را بلد هستید؟ در صورت تمایل می‌توانید سس خردل و سرکه بالزامیک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • می‌توانید در دستور پخت سالاد مرغ و انگور از نخود سبز آبپز شده نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن گردو به سالاد مرغ و انگور طعم بی‌نظیری می‌بخشد، اما در صورت تمایل می‌توانید گردو را حذف کنید و از هر نوع آجیل و مغز دیگری که دوست دارید برای طعم دادن به سالاد استفاده کنید.
  • قبل از سرو کردن سالاد مرغ با گردو و انگور حتما سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را میل کنید.

سوالات متداول

سس سالاد مرغ با انگور چیست؟

ترکیب سس سالاد مرغ با انگور چیست؟

برای طعم دادن به سالاد مرغ و انگور، در اصل از سس مایونز استفاده می‌شود ولی می‌توانید آن را با سس خردل، سس سویا، سرکه بالزامیک، ماست و … جایگزین یا سس مایونز را با این چاشنی‌ها ترکیب کنید.

با چه انگورهایی می‌توان سالاد انگور با مرغ درست کرد؟

انواع انگورهای سبز یا قرمز درشت و سفت برای به کار بردن در این سالاد مناسب‌تر هستند ولی می‌توانید از انگور یاقوتی و عسکری هم استفاده کنید. انگورهایی را که در طرز تهیه سالاد انگور با مرغ به کار می‌برید، بهتر است بدون هسته باشند، یا اگر هسته‌دار هستند، هسته آنها را قبل از اضافه کردن به سالاد، خارج کنید. اگر هم فصل انگور نیست از کشمش برای درست کردن سالاد استفاده کنید.

 

منبع: periz

 

کالابرگ الکترونیک