طرز تهیه شربت سیب غلیظ به ۳ روش با طعم عالی و خوشمزه

طرز تهیه شربت سیب غلیظ به ۳ روش با طعم عالی و خوشمزه


26 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شربت سیب به 3 روش
فهرست محتوا پنهان

شربت سیب از انواع نوشیدنی پر از خواص مفید و خوشمزه است که در همه فصل‌های سال مشتری‌های پر و پاقرص خودش را دارد. در تابستان که هوا گرم است، خوردن این نوشیدنی، حال و هوای دیگر دارد و برای رفع عطش یا ترکیب شدن با دیگر شربت‌های مجلسی به کار می‌رود. در فصل پاییز هم برای تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی، مفید است. می‌توانید شربت سیب را از قبل درست کنید و برای طولانی مدت نگهدارید. یا اینکه آن را به صورت تازه سرو کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی به طرز تهیه شربت سیب غلیظ خانگی به ۳ روش می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه شربت سیب به روش ساده

 

تهیه شربت سیب به روش ساده

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان موردنیاز برای پخت: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت سیب

 

• سیب: ۱ کیلوگرم
• شکر: ۵۰۰ گرم
• آب: ۱ لیتر
• میخک: ۲ عدد
• چوب دارچین: ۲ عدد
• برگ نعناع یا ریحان: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه شربت سیب

 

برای درست کردن شربت سیب، باید ابتدا سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید و هسته سیب‌ها را خارج کنید. سپس آن‌ها را به همراه دیگر مواد در طرز تهیه شربت سیب، بجوشانید تا نرم شوند و بپزند. در انتها مواد شربت را صاف کنید. شربت سیب را می‌توانید در یخچال نگه دارید یا مقداری از آن را با آب سرد، ترکیب و سرو کنید.

 

مرحله اول: سیب‌ها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت سیب خانگی، سیب‌های زرد یا سفید را بشویید. آن‌ها را چند قاچ بزنید و خرد کنید. چوب و هسته‌ سیب‌ها را جدا کنید تا موقع پختن تلخ نشوند. سپس در یک قابلمه آب و شکر را بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب گرم شود و دانه‌های شکر حل شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه نودل سیاه (جاجانگمیون کره ای) با تمام فوت و فن ها

 

مرحله دوم: مواد شربت سیب را بجوشانید

 

میخک، چوب دارچین و سیب‌های آماده شده را در قابلمه آب و شکر بریزید. اجازه دهید آب جوش و مواد شربت سیب، شروع به جوشیدن کنند. چند برگ نعناع یا ریحان را به ترکیب اضافه کنید. درب قابلمه را باز بگذارید و کف‌هایی را که روی محلول شربت ایجاد می‌شوند، با قاشق جدا کنید. این کار باعث جلوگیری از تیره شدن شربت سیب می‌شود.

 

مرحله سوم: مایه شربت را صاف کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه شربت سیب، وقتی سیب کاملا پخت و دارچین و میخک و نعناع هم طعم و عطرشان خارج شد، شعله گاز را خاموش کنید. یک صافی را روی یک قابلمه بگذارید و داخل آن را پارچه نخی تمیز یا پارچه توری بگذارید. سیب‌های پخته شده را در صافی بریزید و پارچه را گره بزنید تا شربت از منافذ پارچه خارج شود. اجازه دهید کل مایه شربت از سیب‌ها جدا شود و فقط تفاله آن باقی بماند.

 

مرحله چهارم: شربت سیب را در یخچال نگهداری یا سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت سیب، مایه شربت را در بطری‌های شیشه‌ای تمیز و استریل شده بریزید. درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌خواهید بلافاصله شربت سیب را سرو کنید، به اندازه ۲ قاشق از شربت را در یک لیوان آب سرد محلول کنید و مواد را به هم بزنید. شربت آماده شده را با چند تکه یخ سرو کنید تا خنک شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای سیب با سیب زرد و قرمز

 

طرز تهیه شربت سیب با آب سیب

 

تهیه شربت سیب با آب سیب

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت سیب با آب سیب

 

• آب سیب: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آبلیمو:۱/۲ قاشق چای‌خوری
• گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
• میخک: ۳ عدد
• چوب دارچین: ۱ عدد

 

مراحل طرز تهیه شربت سیب با آب سیب

 

برای درست کردن شربت سیب به این روش، باید ابتدا با آب و شکر‌ یک شربت غلیظ درست کنید. سپس آب سیب و مواد دیگر را اضافه کنید و دوباره مواد را بجوشانید. وقتی شربت غلیظ شد، آن را از صافی رد کنید. مقداری از شربت سیب را با آب سرد، ترکیب و آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: آب و شکر را بجوشانید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت سیب با آب سیب، در یک قابلمه آب را به همراه شکر بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا حرارت باعث ذوب شدن دانه‌های شکر شوند. اجازه دهید آب و شکر با هم به خوبی بجوشند و مایه غلیظی به دست بیاید.

 

مرحله دوم: آب سیب را اضافه کنید

 

بعد از قوام پیدا کردن آب و شکر، آب سیب را به آن اضافه کنید. مخلوط را به همان صورتی که روی حرارت است، با میخک، دارچین و گلاب میکس کنید. اجازه دهید مواد شربت سیب حدود ۳۰ دقیقه دیگر بپزند تا غلظت پیدا کنند.

 

مرحله سوم: شربت سیب را از صافی رد کنید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای سیب مجلسی زعفرانی قرمز و زرد با طعم بازاری

در ۱۰ دقیقه پایانی از پخت شربت سیب، آبلیمو را به مواد شربت سیب بیفزایید. شربت که به طعم و غلظت دلخواهتان رسید، آن را از صافی رد کنید. بعد از سرد شدن شربت سیب، آن را در بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای سرو کردن، مقداری از شربت سیب را در آب مخلوط و آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای سیب 

 

طرز تهیه شربت سیب با سیب رنده شده

 

تهیه شربت سیب با سیب رنده شده

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت سیب رنده شده

 

• سیب: ۲ کیلوگرم
• شکر: ۱ کیلوگرم
• آب: ۲ لیتر
• چوب دارچین: ۲ عدد
• میخک: ۵ عدد
• گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
• آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه شربت سیب رنده شده

 

برای تهیه شربت سیب با سیب رنده شده، باید سیب‌ها را با پوست، رنده و با شکر مخلوط کنید. بعد از چند ساعت، آن را با آب و دیگر مواد بجوشانید تا غلیظ شود. در آخر هم گلاب و آبلیمو را اضافه کنید. شربت سیب که آماده و غلیظ شد، آن را صاف کنید و در بطری بریزید. می‌توانید چند قاشق از شربت را به صورت تازه با آب سرد، ترکیب و سرو کنید.

 

مرحله اول: شکر و سیب رنده شده را با هم ترکیب کنید

 

برای طرز تهیه شربت سیب به صورت رنده شده، سیب‌ها را بشویید و شاخه‌های آن را جدا کنید. سیب‌ها را همراه با پوست رنده کنید و هسته‌ها را دور بریزید. به سیب‌های رنده شده با پوست، شکر اضافه کنید و در یک ظرف درب‌دار بریزید. روی ظرف را بپوشانید و ۲ ساعت صبر کنید تا شکر و سیب با هم ترکیب شوند و طعم یکدیگر را بگیرند.

 

مرحله دوم: مواد شربت را بجوشانید

 

بعد از استراحت کردن سیب، آن‌ها را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. بلافاصله آب، چوب دارچین و میخک را به مواد اضافه کنید. درب قابلمه را باز بگذارید تا آب اضافی بخار شود. کف‌های روی شربت را هم بعد از جوشیدن با قاشق جدا کنید.

 

مرحله سوم: آبلیمو و گلاب را اضافه کنید

 

بعد از غلیظ شدن شربت سیب، آبلیمو و گلاب را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بجوشانید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و شربت سیب را از صافی رد کنید. مایه شربت صاف شده را بعد از خنک شدن در یک بطری شیشه‌ای درب‌دار بریزید و در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید.

 

سوالات متداول

 

چه کار کنیم که شربت سیب شفاف شود

 

چه کار کنیم که شربت سیب شفاف شود؟

 

برای روشن و شفاف شدن رنگ شربت سیب، در هنگام جوشیدن مایه شربت و سیب‌ها، درب قابلمه را نبندید. همچنین بعد از جوشیدن مایه شربت، روی قابلمه کف ایجاد می‌شود. این کف‌‌ها را با قاشق جدا کنید و دور بریزید.

 

برای جلوگیری از شکرک زدن شربت سیب چه کنیم؟

 

اگر می‌خواهید شربت سیب بعد از مدتی شکرک نزند، در آخرین مرحله پخت شربت، کمی آبلیمو به مواد شربت، اضافه و ۱۰ دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک