۳ طرز تهیه میلک شیک زردآلو کافی شاپی با زردآلو تازه و خشک

۳ طرز تهیه میلک شیک زردآلو کافی شاپی با زردآلو تازه و خشک


4 تیر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ طرز تهیه میلک شیک زردآلو کافی شاپی با زردآلو تازه و خشک

میلک شیک زردآلو یکی از انواع نوشیدنی‌های پرخاصیت و خوشمزه تابستانی است که هم می‌توانید با زردآلوهای تازه و هم زردآلو خشک یا زردآلوهای طعم‌دار شده با بستنی و بدون بستنی درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۳ روش طرز تهیه میلک شیک زردآلو را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک با زردآلو خشک (روش اول)

  • زردآلو خشک: ۱۰ عدد
  • شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • قالب یخ: چند تکه کوچک

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک زردآلو: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک زردآلو بدون بستنی

میلک شیک زردآلو با زردآلو خشک

در طرز تهیه این میلک شیک از زردآلو خشک استفاده شده است. برای شیرین کردن طعم میلک شیک می‌توانید هم از شکر سفید و هم از شکر قهوه‌ای استفاده کنید و میزان استفاده از آن هم اختیاری است. در ادامه مراحل طرز تهیه میلک شیک زردآلو مجلسی را بخوانید.

مرحله اول: زردآلو و شیر را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک زردآلو، زردآلوهای خشک شده را به همراه نصف میزان شیر (۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی)، در مخلوط‌کن بریزید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا زردآلو‌ها داخل شیر، مخلوط و با هم میکس شوند. انواع شیر را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد میلک شیک را اضافه کنید

بعد از میکس شدن زردآلو در شیر، پودر دارچین و شکر را هم اضافه کنید. بقیه شیر (۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی) را هم به مواد میلک شیک بیفزایید. مخلوط‌کن را روشن کنید و همه مواد را با میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. میلک شیک را در لیوان‌های بلند بریزید و چند قالب یخ در آن بیندازید. میلک شیک زردآلو را بلافاصله و به صورت سرد، سرو کنید.

در صورت تمایل شکر و انواع ادویه جات از جمله دارچین را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی و اینترنتی تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش آلو بدون گوشت به 3 روش مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه شیک زردآلو (روش دوم)

  • زردآلو تازه: ۱۰ عدد (تازه و شیرین)
  • موز: ۱ عدد
  •  شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی وانیلی: ۲ اسکوپ
  • خامه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • بیسکویت پودر شده: به میزان دلخواه (برای تزیین)
  • سس شکلاتی: به میزان دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی شیک زردآلو با بستنی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک زردآلو موز

طرز تهیه میلک شیک زردآلو و موز

برای تهیه میلک شیک زردآلو با میوه‌های تازه و بستنی، از زردآلو و موز تازه استفاده کنید. برای آموزش روش تهیه میلک شیک زردآلو با بستنی به روش کافی شاپ، مراحل تهیه آن را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: میوه‌های میلک شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک زردآلو با زردآلو و موز تازه، زردآلو‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید. هسته‌ها را جدا کنید و زردآلوهای بدون هسته را در پلاستیک بریزید. موز را هم پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به زردآلوها اضافه کنید. پلاستیک زردآلو و موز را در فریزر بگذارید.

مرحله دوم: مواد شیک را میکس کنید

حدود ۲ ساعت بعد، میوه‌ها یخ می‌زنند. موز و زردآلو را از فریزر بیرون بیاورید. میوه‌های خرد شده و یخ‌زده را در مخلوط‌کن بریزید و بستنی، خامه، پودر دارچین و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید.

در صورت تمایل برای خرید خامه و انواع بستنی مثل بستنی لیتری با طعم‌های مختلف می‌توانید از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی اقدام کنید.

مرحله سوم: میلک شیک زردآلو را تزیین کنید

حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را در مخلوط‌کن بزنید تا کاملا یکدست شوند. چند لیوان بلند را انتخاب کنید و در جداره داخلی آن، سس شکلات بریزید. سپس میلک شیک را در لیوان بریزید. روی سطح میلک شیک زردآلو مقداری بیسکویت پودر شده بپاشید. داخل لیوان‌ها نی یا قاشق بلند قرار داده و شیک خود را سرو کنید.

در صورت تمایل برای خرید انواع بیسکویت و سس شکلات از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی به چند روش کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه میلک شیک زردآلو کافی شاپی

  •  زردآلو: ۱۰ عدد تازه
  • عسل: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • شکر: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • توت فرنگی: ۳ عدد
  • آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه ساده و همزده: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • عسل: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • خامه فرم گرفته: برای تزیین و اختیاری (به مقدار دلخواه)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی شیک زردآلو: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک زردآلو با زردآلو طعم‌دار شده

طرز تهیه میلک شیک زردآلو

در این روش تهیه شیک زردآلو، از میوه‌های تازه و طعم‌دار شده می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه این شیک زردآلو مجلسی و خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: زردآلو را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیک زردآلوی طعم‌دار شده، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. زردآلوها را بشویید و از وسط نصف کنید. هسته‌های زردآلو را بیرون بیاورید. کف یک سینی فر، فویل آلومینیومی بگذارید و زردآلوها را روی آن بچینید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی گردویی به 2 روش ساده و شکلاتی

مرحله دوم: سینی را در فر بگذارید

در این مرحله، ۲ قاشق از شکر را روی زردآلوها بپاشید. سینی را در فر بگذارید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان بدهید. اجازه‌ دهید زردآلوها بپزند و رنگ آنها قهوه‌ای شود. زردآلوها باید نرم شده و بپزند. سپس سینی را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید از دما بیفتد و کمی سرد شود.

مرحله سوم: زردآلوها را پوره کنید

توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. سپس توت فرنگی‌ها را خرد کنید. زردآلوها را بعد از سرد شدن، در مخلوط‌کن بریزید. عسل را به زردآلوها اضافه کنید. خامه، شیر و عسل را هم به همراه توت فرنگی‌های خرد شده اضافه کنید. می‌توانید از قبل توت فرنگی‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

مرحله چهارم: میلک شیک زردآلو را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیک زردآلو، مواد داخل مخلوط‌کن را با هم میکس کنید تا کاملا پوره و یکدست شود. وقتی شیک آماده شد، مواد شیک را در لیوان بریزید و داخل لیوان قاشق بلند یا نی بگذارید و آن را سرو کنید. روی شیک در صورت تمایل مقداری خامه فرم گرفته بریزید. برای سرد شدن شیک، داخل شیک زردآلو را می‌توانید پودر یخ یا چند تکه یخ قالبی کوچک بیندازید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیک زردآلو

فوت و فن‌های طرز تهیه شیک زردآلو

  • از زردآلوهای تازه و شیرین در تهیه این شیک استفاده کنید.
  • میزان شکر و عسلی که برای درست کردن شیک زردآلو استفاده می‌کنید، بسته به شیرین بودن زردآلو، متغیر است و می‌توانید آن را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. یا اینکه کلا آن را حذف کنید.
  • اگر از زردآلو خشک برای تهیه شیک استفاده می‌کنید، می‌توانید از قبل، زردآلوها را در مقداری آب، خیس کنید و بعد از نرم شدن، آن‌ها را پوره کنید.
  • برای این که شیک زردآلو، هم غلیظ‌تر و هم سرد شود، زردآلوها را در فریزر بگذارید (یا میوه‌هایی که همراه با زردآلو پوره می‌کنید) تا یخ بزنند و بعد آنها را در مخلوط‌کن میکس کنید.
  • برای تزیین روی میلک شیک زردآلو می‌توانید از پودر بیسکویت، برش‌های میوه‌های دلخواه مثل موز و توت فرنگی، شکلات چیپسی، شکلات رنده یا خرد شده، انواع مغزیجات، خامه فرم گرفته، ترافل‌های رنگی و … استفاده کنید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که میلک شیک زردآلو، غلیظ شود؟

برای غلیظ شدن میلک شیک زردآلو، از بستنی، خامه یا موز می‌توان استفاده کرد. اگر می‌خواهید میلک شیک زردآلو رقیق نشود، از تکه‌های یخ در هنگام سرو، استفاده نکنید. میوه‌ها را هم از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند و بعد در مخلوط‌کن میکس کنید.

با چه زردآلویی میلک شیک درست کنیم؟

برای تهیه میلک شیک زردآلو می‌توان هم از زردآلو تازه و هم از زردآلو خشک استفاده کرد.

 

کالابرگ الکترونیک