۴ مدل طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی خوشمزه و کافی شاپی

۴ مدل طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی خوشمزه و کافی شاپی


30 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
میلک شیک توت فرنگی
فهرست محتوا پنهان

میلک شیک توت فرنگی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که در همه فصول سال به خصوص در تابستان، به خاطر در دسترس بودن توت‌ فرنگی‌های تازه، می‌توانید درست کنید. رنگ جذاب این نوشیدنی هم، آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای مهمانی‌ها بدل می‌کند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی به ۴ روش کافی شاپی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی

  • توت فرنگی: ۱۰ عدد متوسط
  • موز: ۱ عدد
  • شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌‌دار فرانسوی
  • بستنی: ۲ اسکوپ

مدت زمان آماده‌‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک توت فرنگی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک توت فرنگی با بستنی

میلک شیک توت فرنگی و موز و بستنی

در این روش از تهیه میلک شیک با بستنی و توت فرنگی،‌ می‌توانید از انواع بستنی با طعم‌های مختلف استفاده کنید. روش درست کردن این نوشیدنی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی، توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را نگینی خرد کنید یا از طول برش بزنید. موز را هم پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید. توت فرنگی و موزهای خرد شده را در یک پاکت بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

شما برای خرید انواع میوه‌ تازه از جمله موز و توت فرنگی می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را با هم میکس کنید

بعد از یخ زدن میوه‌ها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. شیر و بستنی را هم به موز و توت فرنگی یخ‌زده اضافه کنید. همه مواد را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در مخلوط‌کن میکس کنید تا یکدست شوند. در صورت تمایل انواع شیر و انواع بستنی از جمله بستنی لیتری را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، تلفنی و اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ دال عدس رستورانی با چند رسپی جذاب + فیلم آموزش

مرحله سوم: شیک توت فرنگی را سرو کنید

در آخر، بعد از آماده شدن میلک شیک توت فرنگی آن را در لیوان سرو بریزید و روی لبه لیوان را با برش‌های موز و توت فرنگی، تزیین و به صورت تازه میل کنید.

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی ساده

  • شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • توت فرنگی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه

مدت زمان آماده‌‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک توت فرنگی بدون بستنی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک توت فرنگی بدون بستنی

میلک شیک توت فرنگی بدون بستنی

در این روش، از بستنی استفاده نمی‌شود ولی می‌توانید برای غلیظ شدن میلک شیک توت فرنگی، از خامه یا ماست هم استفاده کنید. روش زیر را برای تهیه شیک توت فرنگی بدون بستنی، دنبال کنید.

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

ابتدا توت فرنگی‌ها را بشویید و آنها را خرد کنید. توت فرنگی‌ها خرد شده را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. یخ زدن توت فرنگی‌ها باعث غلیظ شدن بافت میلک شیک می‌شود. می‌توانید شکر را هم روی توت فرنگی‌ها بپاشید و بعد در فریزر بگذارید.

مرحله دوم: مواد را میکس کنید

در این مرحله توت فرنگی‌ها که یخ زدند، آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و شیر، شکر و وانیل را اضافه کنید. ۳ تا ۴ دقیقه مواد را هم بزنید تا توت فرنگی‌ها کاملا پوره شوند. سپس میلک شیک را در لیوان‌های سرو بریزید و در صورت دلخواه روی آن را با خامه فرم گرفته و برش‌های توت فرنگی تزیین و سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شکر، وانیل و خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی خامه‌ای

  • توت فرنگی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • خامه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی وانیلی یا توت فرنگی: ۱ اسکوپ
  • آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری (تازه)
  • سس شکلات: به میزان دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک توت فرنگی با خامه و بستنی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک توت فرنگی با خامه

میلک شیک توت فرنگی با خامه

در این روش، از خامه هم برای داخل میلک شیک و هم برای تزیین روی آن استفاده کنید. این کار باعث بافت غلیظ شیک و قوی‌تر شدن طعم آن می‌شود. در ادامه مراحل تهیه این نوشیدنی را بخوانید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر شیک توت فرنگی با خامه و شکلات، توت فرنگی‌ها را بشویید و خرد کنید. میوه‌ها را در یک ظرف یا پلاستیک بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. اگر عجله دارید، می‌توانید بلافاصله بعد از خرد کردن توت‌ فرنگی‌ها، میلک شیک را درست کنید.

مرحله دوم: مواد شیک را با هم مخلوط کنید

بعد از آماده کردن توت فرنگی‌ها، آنها را در مخلوط‌کن بریزید. آب یک لیموترش تازه را بگیرید و به اندازه ۱ قاشق چای‌خوری از آب لیموترش را به توت فرنگی‌ها اضافه کنید. این کار باعث عطر بیشتر میلک شیک می‌شود.

مرحله سوم: بقیه مواد شیک را اضافه کنید

به توت فرنگی‌ها و آب لیموترش، بستنی و ۱ لیوان دسته‌دار از خامه را اضافه کنید. از کمی شیر هم می‌توانید استفاده کنید ولی از آب استفاده نکنید. سپس همه مواد را با هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و یک مایع غلیظ داشته باشید.

حتما بخوانید  آیا اگر مکمل زینک و ویتامین A بخوریم کرونا نمی‌گیریم؟

مرحله چهارم: سس شکلات را در لیوان بریزید

در این مرحله از طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و خامه، روی جداره داخلی لیوان‌های بلند را سس شکلات بریزید. اگر سس شکلات ندارید، می‌توانید از قبل مقداری شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری و روی حرارت غیرمستقیم، ذوب کرده و از آن استفاده کنید. سس شکلات یا شکلات را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم: میلک شیک توت فرنگی را سرو کنید

در انتها، به اندازه نصف یک لیوان از خامه را که نگه‌ داشته بودید، داخل لیوان بریزید. سپس میلک شیک را به لیوان اضافه کنید و روی خامه بریزید. نصف دیگر خامه را هم به صورت خامه فرم گرفته روی میلک شیک بریزید. می‌توانید چند برش از توت فرنگی هم روی خامه یا لبه لیوان سرو قرار دهید. داخل لیوان یک قاشق بلند بگذارید و میلک شیک را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه شیک توت فرنگی و نوتلا

  • توت فرنگی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • نوتلا: ۲ قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: ۲ اسکوپ
  • سس شکلات: به میزان لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی شیک توت فرنگی و نوتلا: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شیک توت فرنگی شکلاتی

طرز تهیه شیک توت فرنگی و نوتلا

برای تهیه میلک شیک توت فرنگی و نوتلا از توت فرنگی‌های تازه یا توت فرنگی منجمد می‌توانید استفاده کنید. میزان نوتلا را می‌توانید کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. در ادامه روش تهیه این نوشیدنی را بخوانید.

مرحله اول: مواد شیک را آماده کنید

توت‌ فرنگی‌ها را بشویید، خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. شیر، نوتلا و بستنی را هم به توت فرنگی‌ها اضافه کنید. سپس مخلوط‌کن را روش کنید و اجازه دهید همه مواد با هم به صورت یکدست، مخلوط و توت فرنگی‌ها پوره شوند.

مرحله دوم: میلک شیک توت فرنگی را سرو کنید

در لیوان‌های بلند، به صورت نامنظم، سس شکلات بریزید و داخل لیوان را با میلک شیک توت فرنگی پر کنید. میلک شیک را تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

برای غلیظ شدن میلک شیک توت فرنگی چه کنیم؟

برای غلیظ شدن میلک شیک توت فرنگی چه کنیم؟

اگر می‌خواهید میلک شیک توت فرنگی شما غلیظ شود، از خامه و شیر پرچرب در تهیه شیک استفاده کنید. می‌توانید ماست پرچرب یا چکیده هم به کار ببرید. اما در کل، استفاده از توت فرنگی‌های یخ زده، در غلظت میلک شیک بسیار موثر است.

در خانه شیک توت فرنگی کافی شاپی را چطور درست کنیم؟

برای تهیه میلک شیک توت فرنگی به روش کافی شاپی و با همان کیفیت در خانه، می‌توانید از روش‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، استفاده کنید. فقط برای تزیین، سلیقه بیشتری به خرج دهید و با خامه فرم گرفته، سس شکلات، انواع مغزیجات و برش‌های میوه، میلک شیک را تزیین و در لیوان‌های بلند سرو کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

کالابرگ الکترونیک