طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ

طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ


1 تیر 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ

تیرامیسو یک دسر با اصالت ایتالیایی و مواد تشکیل دهنده آن بنا به فصل می‌تواند انواع میوه‌ها باشند. تیرامیسو را معمولا با بیسکویت انگشتی یا لیدی فینگر درست می‌کنند و طرز تهیه تیرامیسو بدون پنیر خامه‌ای و حتی با بیسکویت پتی بور یا اوریو هم مرسوم است. به هر حال نحوه درست کردن تیرامیسو به هر ترتیبی که باشد یک دسر لذیذ و خوشمزه از خانواده کیک‌ها است که نیاز به فر هم ندارد. طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی با طعم انبه و بدون تخم مرغ که ایتالیایی‌ها به آن منگومیسو هم می‌گویند را از سایت Happy foods tube در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو اصل ایتالیایی با طعم انبه و بدون تخم مرغ

طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ

مواد لازم

 

آب داغ: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

قهوه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

بیسکویت لیدی فینگر: ۲۰۰ گرم یا ۲۰ عدد

پنیر ماسکارپونه: ۳۵۰ گرم

خامه ترش: ۲۶۰ گرم

شکر وانیلی: ۴ قاشق غذاخوری

انبه تازه و خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر دانه ریز یا آسیاب شده: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب لیموترش: نصف یک عدد

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ

مرحله اول

 

انبه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها برای درست کردن انواع دسر، کیک و چیزکیک و البته دسرهای ساده و سریع و کم هزینه مثل تیرامیسو است. طرز درست کردن کیک تیرامیسو اصل ایتالیایی با انبه شبیه طرز تهیه تیرامیسوهای دیگر است. برای درست کردن این دسر خوشگل و خوشمزه که برای مهمانی هم ایده‌آل است ابتدا باید در یک لیوان آب داغ قهوه را حل کنید. سپس صبر کنید که قهوه کاملا سرد شود. در این فاصله سس انبه را برای تیرامیسو آماده کنید. انبه‌ها را خرد کنید و در یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. شکر و آب را اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید. شعله گاز را بعد از ۴ دقیقه خاموش کنید و سس انبه را در یک کاسه بریزید و نصف یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید و با یک چنگال هم بزنید تا سس خوب طعم بگیرد و یکدست شود. صبر کنید تا سس انبه کاملا خنک شود، برای این کار بهتر است آن را در طبقه پایین فر بگذارید که خنک شود ولی یخ نزند.

 

مرحله دوم

 

در یک ظرف جداگانه پنیر ماسکارپونه را را خوب هم بزنید و سپس آن را با خامه ترش و شکر وانیلی مخلوط کنید و آنقدر با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. در واقع در طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی با خمیر خامه‌ای پنیر ماسکارپونه حرف نخست را می‌زند اما می‌توانید آن را بدون پنیر خامه‌ای ماسکارپونه و با انواع دیگر پنیر خامه‌ای هم درست کنید.

 

مرحله سوم

 

قالب مورد نظرتان را آماده کنید. بیسکویت‌های لیدی فینگر را یکی یکی خیلی سریع به قهوه آماده شده آغشته کنید و کف قالب تیرامیسو بچینید. تمام کف قالب را با بیسکویت لیدی فینگر بپوشانید و ۱/۳ از کرم خامه‌ای ر را روی آن بریزید و با ته قاشق یا لیسک خوب پهن کنید. ½ از سس انبه را روی لایه پنیری بریزید و با لیسک پهن کنید و لایه بعد دوباره باید بیسکویت لیدی فینگر باشد. در نهایت باید سه لایه بیسکویت لیدی فینگر، دو لایه سس انبه و سه لایه کرم خامه‌ای داشته باشید.

 

بعد از اتمام کار به مدت ۲ ساعت تیرامیسو را در فریزر بگذارید تا سرد شود. قبل از تزیین روی دسر را با شکلات رنده شده بپوشانید. اگر هم انبه تازه دارید مقداری انبه خرد شده روی تیرامیسو برای گارنیش یا تزیین دسر تیرامیسو بریزید. دسر تیرامیسو را به همین ترتیب با سایر میوه‌های تابستانی مثل توت فرنگی، توت، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو و … می‌توانید درست کنید. به جای بیسکویت لیدی فینگر هم می‌توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید. دسر تیرامیسو را به همین ترتیب به صورت تیرامیسو لیوانی هم می‌توانید آماده کنید. به جای قالب از لیوان استفاده کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک