طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ به روش کافی شاپی

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ به روش کافی شاپی


13 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ به روش کافی شاپی

تیرامیسو توت فرنگی یک دسر یخچالی است و نیاز به پخت و پز ندارد. تیرامیسو یکی از دسرهای خوشمزه اصالتا ایتالیایی است که هم با قهوه و نسکافه و هم با انواع میوه به صورت ساده و شکلاتی درست می‌شود. انواع تیرامیسو یا ترامیسو را می‌توانید با پایه کیک یا بیسکویت درست کنید و از کیک‌های ساده و اسفنجی و حتی تی‌تاپ هم در آن استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش دستور طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدوت تخم مرغ به چند روش و نکات و فوت و فن‌های تهیه و خوشمزه شدن این دسر خوشمزه با توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی تازه ۳۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای ۳۰۰ گرم
خامه ساده ۲۰۰ گرم
بیسکویت لیدی فینگر ۱ بسته
شکر به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌‌ شدن دسر تیرامیسو توت فرنگی: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی با لیدی فینگر

مراحل طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی با لیدی فینگر

بیسکویت لیدی فینگر به خاطر ترد بودن، پایه بسیاری از انواع تیرامیسو است. برای آموزش طرز تهیه تیرامیسو با توت فرنگی، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

برای طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ، توت فرنگی‌ها را کاملا بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. حتما در نحوه شستن و تمیز کردن توت فرنگی‌ دقت کنید تا کرم‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند. چند عدد از توت فرنگی‌ها را کنار بگذارید تا در آخر آنها را تزیین کنید. نصف توت فرنگی‌ها را به صورت ریز خرد کنید.

مرحله دوم: توت فرنگی‌ها را پوره کنید

نصف توت فرنگی‌های باقی‌مانده را به صورت درشت خرد کنید و با گوشت‌کوب برقی یا با مخلوط کن، کاملا پوره کنید تا آب آنها خارج شود. توت فرنگی‌های پوره شده را از صافی رد کنید تا آب آنها خارج شود. عصاره توت فرنگی را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

به جای این عصاره می‌توانید از شربت توت فرنگی هم استفاده کنید. پوره توت فرنگی و توت فرنگی‌های ریز خرد شده را هم با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید.

انواع شربت را به روش‌های اینترنتی و حضوری از افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله سوم: خامه را بزنید

برای لایه خامه‌ای و پنیری تیرامیسو توت فرنگی، در یک کاسه خامه را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا رد همزن برقی روی خامه بماند. حدود ۱۰ دقیقه خامه را بزنید تا به صورت یکنواخت هوادهی شود و فرم بگیرد. خامه فرم گرفته را کنار بگذارید. می‌توانید به خامه یا به عصاره توت فرنگی کمی شکر یا پودر قند اضافه کنید. البته اگر توت فرنگی‌تان شیرین است، می‌توانید شکر را حدف کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوفته ریزه یا قیمه ریزه به 4 روش مرحله به مرحله

در صورت تمایل می‌توانید خامه صبحانه و شکر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مایه پنیری را آماده کنید

در ادامه پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای بدون نمک را در یک کاسه بریزید و با همزن ۱۰ دقیقه بزنید تا مثل خامه نرم و یکنواخت شود. اگر پنیر سفت است، می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذا‌خوری شیر به آن اضافه کنید تا کمی نرم‌تر شود. پنیر که زده شد، به خامه فرم گرفته اضافه کنید و ۱ یا ۲ دقیقه دیگر با همزن بزنید تا پنیر و خامه با هم کاملا ترکیب شوند.

شما می‌توانید پنیر ماسکارپونه، پنیر خامه‌ای و شیر را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم: مواد ترامیسو را در قالب بچینید

بعد از آماده کردن همه مواد به صورت جداگانه، قالب را آماده کنید. کف قالب را می‌توانید یک سلفون بگذارید. یک لایه از مخلوط پنیر  و خامه را کف قالب بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید. برای لایه دوم بیسکویت‌های لیدی فینگر را ابتدا در عصاره توت فرنگی بزنید تا عصاره را به خود جذب کند و کمی نرم شود. بیسکویت‌ها را روی لایه پنیری بچینید.

مرحله ششم: تیرامیسو توت فرنگی را تزیین کنید

برای لایه سوم، ترکیب پوره توت فرنگی و توت فرنگی خرد شده را اضافه کنید. دوباره یک لایه پنیری، یک لایه بیسکویتی و یک لایه توت فرنگی را اضافه کنید. برای لایه آخر، مخلوط پنیری و خامه‌ای را در قیف بریزید و با ماسوله به صورت شکوفه‌ای، روی لایه توت فرنگی را تزیین کنید.

در نهایت، توت فرنگی‌هایی را که از مرحله اول برای تزیین کنار گذاشته بودید، به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی لایه خامه‌ای یا اطراف آن بچینید. در کل تزیین آخرین لایه تیرامیسو سلیقه‌ای است.

مرحله هفتم: تیرامیسو توت فرنگی را در یخچال بگذارید

همه مواد که تمام شدند، قالب را در یخچال بگذارید و حداقل ۲ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. بین ۲ تا ۸ ساعت می‌توانید تیرامیسو را در یخچال بگذارید. سپس قالب را بیرون بیاورید. اگر قالب کمربندی استفاده کرده‌اید، کمربند آن را باز کنید. در غیر این صورت، تیرامیسوی توت فرنگی را با چاقوی تیز، برش دهید و برش‌ها را در ظرف سرو بگذارید. تیرامیسو توت فرنگی را با چای یا قهوه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تیرامیسو نسکافه ای ایتالیایی با دستور اصلی

روش تهیه ترامیسو توت فرنگی با کیک ساده

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی با کیک ساده

برای تهیه تیرامیسو توت فرنگی با کیک، می‌توانید از انواع کیک ساده، کیک اسفنجی، کیک تی تاپ و … استفاده کنید. در این روش هم برای درست کردن تیرامیسو با تی تاپ یا کیک مانند روش قبل، همه مواد را به ترتیب آماده کنید.

برای چیدن لایه‌های تیرامیسو روی هم، ابتدا به عنوان اولین لایه، پنیر و خامه زده شده را بریزید. بعد لایه کیک را روی لایه پنیری بگذارید. با برس آشپزی یا اسپری، عصاره توت فرنگی را روی کیک بمالید یا اسپری کنید.

بعد لایه توت فرنگی خرد شده یا پوره شده و یا ترکیب هر دو را روی کیک بریزید. دوباره لایه‌ها را تکرار کنید تا لایه آخر که بهتر است لایه خامه‌ای بگذارید. روی لایه آخر را می‌توانید توت فرنگی حلقه‌ای شده، شکلات رنده شده، پودر قهوه یا پودر کاکائو بپاشید. تیرامیسو توت فرنگی با کیک را به مدت ۲ تا ۸ ساعت در یخچال استراحت دهید و بعد آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه جوجه کباب کاری به ۲ روش رستورانی روی منقل و در تابه

در صورت تمایل می‌توانید انواع کیک، پودر قهوه، پودر کاکائو و شکلات را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه تیرامیسو لیوانی توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی توت فرنگی

اگر می‌خواهید از قالب‌های تک نفره لیوانی برای تهیه تیرامیسو یخچالی لیوانی استفاده کنید، بهتر است از لیوان‌های شفاف که قسمت کف آنها پهن است، استفاده کنید. در این صورت یک لایه از مایه پنیری کف لیوان بریزید. بعد بیسکویت یا کیک روی لایه پنیری بریزید. اگر بیسکویت یا کیک به صورت درسته، داخل لیوان جا نمی‌گیرند، می‌توانید آنها را خرد کنید. بهتر است کیک یا بیسکویت را پودر نکنید.

بعد روی آنها را کمی عصاره یا شربت توت فرنگی بریزید و دوباره لایه‌ها را تکرار کنید. در لایه آخر، توت فرنگی حلقه‌ای شده، پودر کاکائو، شکلات رنده شده یا مواد دلخواه بریزید و تزیین کنید. می‌توانید حلقه‌های توت فرنگی را از قسمت داخل، به دیواره لیوان بچسبانید و لایه‌های تیرامیسو توت فرنگی را تکرار کنید. لیوان‌های تیرامیسو را در یخچال به مدت ۲ تا ۸ ساعت قرار دهید تا خودشان را بگیرند. سپس آنها را سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

نکات طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

  • برای تهیه تیرامیسو از پنیری استفاده کنید که نمک و شوری نداشته باشد. در عین حال، بافت خامه‌ای و نرم داشته باشد. پنیر خامه‌ای ماسکارپونه، بهترین گزینه به عنوان پنیر تیرامیسو است.
  • خامه‌ای که برای تهیه تیرامیسو استفاده می‌کنید، یا باید خامه قنادی باشد یا خامه ساده صبحانه را با کمی شکر، به قدری با همزن بزنید تا بافت پفکی و نرم بگیرد و تبدیل به خامه فرم گرفته شود.
  • می‌توانید تیرامیسو را با تخم مرغ هم درست کنید. اما چون در طرز تهیه تیرامیسو، تخم مرغ پخته نمی‌شود و با مواد دیگر، به صورت خام، هم زده می‌شود، برای کودکان، خانم‌های باردار و شیرده، چندان مناسب نیست. پس بهتر است مدل بدون تخم مرغ ترامیسو را درست کنید.
  • افزودن چاشنی‌هایی مثل پودر کاکائو، پودر وانیل، عصاره یا پودر هل و … به تیرامیسو کاملا سلیقه‌ای است. این مواد را می‌توانید به لایه پنیری و خامه‌ای تیرامیسو توت فرنگی اضافه کرده و مواد را با هم بزنید.
  • از انواع قالب‌های گرد، مستطیلی، قالب کمربندی، ظرف پیرکس و قالب‌های یک نفره مثل لیوان می‌توانید به عنوان قالب تیرامیسو توت فرنگی استفاده کنید.
  • تیرامیسو توت فرنگی خانگی، زمان ماندگاری بسیار کوتاهی دارد و در عرض ۲۴ ساعت باید آن را مصرف کنید، مخصوصا اگر از تخم مرغ در آن استفاده کرده‌اید. پس بعد از آماده کردن این دسر، هر چه سریع‌تر آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی تیرامیسو به روش بازاری

فوت و فن‌های خوشمزه شدن تیرامیسو توت فرنگی خانگی

از چه پنیری در طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی استفاده کنیم؟

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای بدون نمک، برای لایه پنیر تیرامیسو، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

پایه تیرامیسو توت فرنگی چیست؟

تیرامیسو را می‌توانید با پایه کیک یا بیسکویت درست کنید و از کیک‌های ساده و اسفنجی و حتی تی‌تاپ هم در آن استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک