طرز تهیه مرحله به مرحله کیک تیرامیسو انار

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک تیرامیسو انار


22 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار به نظر هیجان‌انگیز می‌آید به خصوص در فصل فراوانی انار. بد نیست بدانید کیک تیرامیسو ایتالیایی شکلاتی یک دسر بسیار خوشمزه و خوش طعم است که به دلیل بافت خاص و جذابی که دارد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. انواع کیک تیرامیسو شکلاتی به صورت یخچالی و در فر جزو انواع کیک کافی شاپی محبوب محسوب می‌شوند. در این میان کیک دسر ترامیسو انار هم طعم بسیار لذیذی دارد و می‌تواند به عنوان یک سورپرایز فوق‌العاده و خاص در جشن و مهمانی‌ها به جای کیک معمولی سرو شود. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کیک تیرامیسو ایتالیایی انار را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو ایتالیایی انار

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر: ۱/۵ قاشق چای خوری

پودر قند:۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۶ عدد

شکر دانه ریز: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری

کره ذوب شده: ۴۵ گرم

نمک: ۱/۸ قاشق چای خوری

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای: ۲۵۰ گرم

خامه قنادی: ۲۵۰ گرم

شربت انار: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکلات چیپسی: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

دانه انار: به مقدار لازم برای تزئین

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار

مرحله اول؛ آرد و پودر قند را الک کنید

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو  انار باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب پهن و بزرگ یا سینی مناسب برای درست کردن کیک تیرامیسو انتخاب کنید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و اطراف ظرف را با کمک برس چرب کنید و کنار بگذارید. حال در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و ۲ بار الک کنید. پودر قند را در طرف جداگانه‌ای بریزید و ۲ بار الک کنید.

 

مرحله دوم؛ مایه کیک را آماده کنید

 

در مرحله دوم از کیک تیرامیسو انار باید زرده و سفید تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید و در یک کاسه زرده‌ها را با شکر و عصاره وانیل ترکیب کنید و با کم همزن به خوبی بزنید تا کش‌دار شود. سپس کره آب شده را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن بزنید. در یک ظرف جداگانه سفید تخم مرغ را با نمک ترکیب کنید و آن قدر به همزن بزنید تا سبک و پفی شوند. سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و با کمک قاشق یا لیسک مواد را با هم ترکیب کنید.

 

مرحله سوم؛ مواد تر و خشک را با هم مخلوط کنید

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک تیرامیسو انار باید مخلوط آرد را به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید و به آرامی مواد را با لیسک هم بزنید. مواد کیک تیرامیسو را داخل قالبی را که از قبل برای تیرامیسوی انار آماده کرده بودید، بریزید و برای ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت کیک، آن را از داخل فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا کاملاً صبر شود.

 

مرحله چهارم؛ فراستینگ یا لایه رویی کیک تیرامیسو را به کیک اضافه کنید

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

حال برای درست کردن کیک تیرامیسو انار باید در یک کاسه پنیر ماسکارپونه و پودر قند را با همزن مخلوط کنید تا سبک شود، سپس خانه قنادی را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از سرد شدن کیک، آن را به آرامی از داخل سینی جدا کنید و به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید. با استفاده از برس مقداری سس انار روی سطح کیک بزنید. حال یک لایه از پنیر ماسکارپونه روی لایه اول کیک بریزید. کمی چیپس شکلات و دانه انار روی پنیر بریزید و لایه بعدی کیک را روی آن قرار دهید. روی این لایه هم همانند لایه قبلی خامه، چیپس شکلات و دانه انار بریزید و سپس لابه آخر را قرار دهید.

 

مرحله پنجم؛ کیک را آسترکشی کنید

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترامیسو خانگی سطح و کناره‌های کیک را به وسیله ترکیب پنیری آستر کشی کنید. سپس کیک را برای حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس تیرامیسو اناری را از یخچال خارج کنید و یک دور دیگر کیک را با پنیر خامه‌ای آسترکشی کنید و دوباره در یخچال قرار دهید. بعد از ۲ ساعت کیک را از یخچال خارج کنید و کیک را با دانه‌های انار، شکلات خرد شده و یا هر چیزی که دوست دارید، تزئین کنید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک تیرامیسوی انار

 

طرز تهیه کیک تیرامیسو انار خانگی و خوشمزه

 

*برای درست کردن سس یا شربت انار می‌توانید مقداری آب انار و شکر را روی حرارت قرار دهید و از آن به عنوان سس انار استفاده کنید.

 

*برای داخل کیک تیرامیسو انار می‌توانید به جای چیپس شکلات از شکلات رنده شده استفاده کنید.

 

*شما می‌توانید این تیرامیسو را با طعم‌های مختلف درست کنید.

 

*برای تزئین روی تیرامیسو می‌توانید از ترکیب شربت انار با کمی ژلاتین و دانه‌های انار استفاده کنید.

 

*شما می‌توانید این کیک تیرامیسوهای خوشمزه را به صورت جداگانه و در ظرف‌های تک نفره به صورت تیرامیسو لیوانی نیز درست کنید.

 

*دسر تیرامیسو را معمولا با بیسکویت لیدی فینگر درست می‌کنند که در این صورت دسر تیرامیسو بدون فر و یخچالی خواهیم داشت.

 

کالابرگ الکترونیک