۲ طرز تهیه کباب کوبیده با سویا نرم و آبدار

۲ طرز تهیه کباب کوبیده با سویا نرم و آبدار


29 فروردین 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کباب کوبیده با سویا نرم و ابدار

کباب کوبیده با سویا بدون گوشت جزو انواع کباب اقتصادی و ارزان است. کباب کوبیده یکی از لذیذترین انواع کباب های ایرانی است که معمولا با گوشت قرمز چرخ شده و پیاز رنده شده آماده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی دوست داشته باشید گوشت قرمز کمتری مصرف کنید، می‌توانید کباب کوبیده با سویا درست کنید. طرز تهیه کباب کوبیده با سویا در لیست غذا با سویا یک گزینه دلچسب برای منوی شام، لیست ناهار و غذای سحری و افطار گیاهخواران است. در این مقاله می‌توانید هر دو روش طرز تهیه کباب کوبیده با ترکیبی از گوشت و سویا و کباب کوبیده بدون گوشت با سویا را در مجله کوروش یاد بگیرید. با سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده با سویا

 

کباب-کوبیده-با-سویا

میزان کالری در ۱۰۰ گرم کباب کوبیده با سویا: ۱۹۶ کالری

زمان آماده سازی مواد: ۵۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم تهیه کباب کوبیده با سویا برای ۴ نفر

 

  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • سویای خیس خورده: ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده ۳ عدد
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل قرمز و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • سماق: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه کباب کوبیده ارزان

مرحله اول ؛ آماده کردن سویا برای کباب کوبیده

 

مراحل طرز تهیه کباب کوبیده با سویا

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده با سویا باید سویاها را در یک کاسه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. چند ساعت سویا را در آب خیس کنید. سپس سویا را با دست فشار دهید و به ظرف دیگری منتقل کنید. بعد از خیس خوردن سویا باید به وسیله چرخ گوشت دو بار سویا را چرخ کنید تا بافت آن نرم شود.

 

سپس سویاهای چرخ شده را در یک ظرف مناسب بریزید و برای درست کردن کباب کوبیده با سویا کنار بگذارید. توجه داشته باشید که وزن سویای شما بعد از خیس خوردن و فشار دادن باید حدود ۵۰۰ گرم باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه همبرگر سویا (سویا برگر) به ۲ روش رستورانی

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کباب کوبیده بدون گوشت با سویا

 

در دومین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده با سویا باید ۳ عدد پیاز را با رنده ریز، رنده کنید. پیاز را تا آماده شدن سایر مواد در یخچال قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا حالت اسیدی و تند پیاز از بین برود و به اصطلاح شیرین شود. حالا گوشت چرخ کرده را یک بار با سویا چرخ کنید. مواد را داخل یک کاسه بریزید. مقداری نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به مواد کباب کوبیده بدون گوشت بزنید.

 

مرحله سوم؛  ورز دادن و استراحت مواد کوبیده با سویا

 

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده ارزان بدون گوشت زیاد، باید یک دستکش به دست کنید و شروع به ورز دادن مایه کباب کنید. این کار را برای مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید تا مواد کاملاً منسجم شوند. سپس در این قسمت از طرز تهیه کوبیده ارزان با سویا باید مواد کباب کوبیده را داخل یک ظرف درب‌دار بریزید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 

مرحله چهارم؛ آماده سازی مواد برای درست کردن کباب کوبیده با سویا

 

آماده سازی مواد برای درست کردن کباب کوبیده با سویا

 

در این مرحله از تهیه کباب کوبیده سویا باید بعد از ۳۰ دقیقه مایه کباب کوبیده را از یخچال خارج کنید و با پیاز رنده شده ترکیب کنید. بیکینگ پودر و نمک را به مواد کوبیده اضافه کنید. دوباره مواد کباب کوبیده سویا خوشمزه را برای چند دقیقه ورز دهید.

 

مرحله پنجم؛ سیخ کردن کباب کوبیده با سویا

 

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده ارزان با سویا باید یک ظرف آب ولرم کنار دست‌تان قرار دهید. مقداری دست‌تان را با آب ولرم مرطوب کنید. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد کباب کوبیده را بردارید. سیخ را داخل مواد کوبیده کنید و به آرامی و با کمک انگشتان مواد کباب را روی پخش کنید. سپس همه مواد را طبق همین اصول به سیخ بکشید.

 

مرحله ششم؛  پخت کباب کوبیده سویا بدون ریختن از روی سیخ

 

برای درست کردن کباب کوبیده سویا خوشمزه بهتر است آن را روی منقل کباب کنید. برای این کار ذغال را آماده کنید و سیخ‌ها را روی منقل بچینید. بعد از اینکه یک طرف کباب‌ها کمی روی سیخ خودش را گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر کباب کوبیده نیز به سیخ بچسبد.

 

هر چند دقیقه یک بار سیخ‌ها را برگردانید تا تمام قسمت‌های کباب به صورت یکسان مغزپخت شود. در نهایت می‌توانید گوجه فرنگی، پیاز و فلفل را نیز روی منقل کباب کنید و در کنار کباب کوبیده سویا سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه صابون زیتون دست ساز در خانه مرحله به مرحله

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کباب کوبیده با سویا بدون گوشت

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کباب کوبیده با سویا بدون گوشت

 

*برای طرز تهیه کباب سویا بدون گوشت خوشمزه می‌توانید به جای پخت روی ذغال مواد کباب را داخل ماهیتابه سرخ کنید و یک کباب تابه ای با سویا خوشمزه درست کنید.

 

*می‌توانید این غذای خوشمزه را هم با نان و هم با برنج چلو مجلسی میل کنید.

 

*در صورت تمایل می‌توانید کباب کوبیده بدون گوشت را تنها با سویا و بدون استفاده از گوشت چرخ کرده درست کنید. برای این کار بهتر است مقداری گندم یا آرد جو پرک به مواد اضافه کنید. این کار موجب می‌شود تا مواد انسجام بیشتری به دست آورد و کباب از روی سیخ نریزید.

 

*برای تهیه کباب تابه ای با سویا و گوشت به مواد مورد استفاده در طرز درست کردن کباب کوبیده، مقداری گوشت هم اضافه کنید. این کار باعث انسجام بیشتر کباب خواهد شد. طرز تهیه کباب تابه ای با گوشت و سویا مشابه طرز تهیه کباب با سویا بدون گوشت است و همه مراحل مشابه هم باید طی شود.

 

*اضافه کردن مقداری سیر یا فلفل دلمه به کباب کوبیده با سویا موجب می‌شود تا عطر بهتری پیدا کند.

 

*برای درست کردن کباب کوبیده با سویا و بدون گوشت باید از ترکیب سویای ریز، سیب زمینی پخته شده، آرد سوخاری، پیاز رنده شده و ادویه‌های مختلف استفاده کنید. سیب زمینی و آرد موجب می‌شوند تا سویا منسجم‌تر شود و روی سیخ قرار بگیرد.

 

*برای خوش عطر و طعم شدن کباب کوبیده با سویا بهتر است از مقداری پودر جعفری خشک شده، پودر سیر و فلفل سبز چرخ شده نیز استفاده کنید.

*به منظور درست کردن کباب کوبیده با سویا می‌توانید از مقداری کمی آرد جو پرک یا گندم نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

علت سفت شدن کباب کوبیده با سویا چیست؟

 

طبیعی است که اگر در طرز تهیه کباب کوبیده با سویا از چربی استفاده نشود، بافت آن کمی سفت‌تر می‌شود. برای نرم‌تر شدن کباب سویا، می‌توانید مقداری دنبه یا گوشت چرخ کرده به مواد کباب سویا اضافه کنید.

 

ترفندهای نریختن کباب کوبیده سویا چیست؟

 

اگر می‌خواهید کباب کوبیده سویا از روی سیخ نریزد، حتما قبل از اضافه کردن پیاز، آب آن را به صورت کامل بگیرید و بعد تفاله پیاز را با مواد تفت دهید. همچنین در هنگام چرخاندن کباب روی آتش، این کار را در ابتدا با سرعت انجام دهید.

 

 

کالابرگ الکترونیک