۲ طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای

۲ طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای


9 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

دسر بیسکو ماست که برخی به آن دسر بیسکوکیک با ماست نیز می‌گویند، یک دسر با ماست خوشمزه مشابه چیزکیک است که از ترکیب بیسکویت و ماست تهیه می‌شود و مزه فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد. طرز تهیه دسر بیسکو ماست بسیار ساده است و به خاطر ظاهر جذاب و مزه دلپذیری که دارد، برای پذیرایی از مهمان‌ها و افرادی که در رژیم هستند نیز گزینه مناسبی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه دسر ماست بیسکویتی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش درست کردن بیسکو ماست پاسخ خواهیم داد.

 

طرز تهیه دسر بیسکو ماست

 

طرز تهیه دسر بیسکو ماست

 

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت بیسکو ماست: ۱/۵ ساعت
کالری کل دسر بیسکو ماست: حدود ۳۳۱ کالری

 

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکو ماست

 

  • ماست: ۷۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور: یک بسته بزرگ
  • کره آب شده: ۴۰ گرم
  • پودر هل: ۳۰ گرم
  • ژله آلوئه‌ورا: ۱ بسته
  • آب جوش: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه دسر بیسکو ماست

 

مراحل طرز تهیه دسر بیسکو ماست

 

اگر طعم دسر با بیسکویت پتی‌بور را می‌پسندید، ما در میان دسرهای بیسکویتی یخچالی ساده و سریع پیشنهاد جذابی برای شما داریم. بیسکو ماست یک دسر خوشمزه رژیمی و مقوی است که می‌توانید آن را با مواد ساده‌ای مثل بیسکویت پتی بور، ماست و یک بسته ژله آلوئه‌ورا و کره تهیه کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه دسر بیسکو ماست آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن بیسکویت پتی بور

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکو ماست باید بیسکویت پتی‌بور را با دست خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سپس بیسکویت‌ها را با یک گوشت‌کوب کاملا خرد کنید. می‌توانید برای خرد کردن بیسکویت‌ها از مولینکس یا غذاساز نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل شما می‌توانید انواع بیسکویت از جمله بیسکویت پتی بور و انواع کره را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن لایه بیسکویتی دسر

 

آماده کردن لایه بیسکویتی دسر بیسکو ماست

 

در این مرحله باید بیسکویت‌های پودر شده را با کره آب شده و پودر هل ترکیب کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود. برای تهیه هل از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به‌صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه دسر مارشمالو شکلاتی و ساده با بیسکویت پتی بور در فر

 

مرحله سوم؛ ریختن لایه بیسکویتی در قالب

 

بعد از این که مواد لایه بیسکویتی دسر را آماده کردید، باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید و ترکیب بیسکویت و کره را در قالب بریزید و با پشت قاشق خود فشار دهید تا کاملا فشرده شود. ظرف را برای مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا لایه بیسکویتی دسر سفت و آماده شود.

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن ژله

 

در این مرحله از طرز تهیه بیسکو ماست باید پودر ژله آلوئه‌ورا با مقداری آب جوش ترکیب کنید. سپس ظرف ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا ژله به روش بن ماری کاملا در آب حل شود.

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن ماست به ژله

 

اضافه کردن ماست به ژله برای تهیه دسر بیسکو ماست

 

بعد از این که ژله در آب حل شد، باید ۷۰ گرم ماست کم‌چرب و شیرین را به آن اضافه کنید. در این مرحله ماست شما نباید داغ و ژله گرم باشد. ماست را از چند دقیقه قبل از یخچال خارج کنید و کمی صبر کنید تا ژله سرد شود. سپس ماست را به ژله اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. این کار از بریده بریده شدن ماست در ژله جلوگیری می‌کند.

 

مرحله ششم؛ آماده کردن دسر بیسکو ماست

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ماست بیسکویتی باید مواد آماده شده را روی لایه بیسکویتی بریزید. سپس دسر را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد. در نهایت می‌توانید این دسر را با تکه‌های میوه و مربا تزیین کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر ژله و ژلاتین، انواع میوه تازه و انواع مربا را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

طرز تهیه بیسکو ماست میوه‌ای

 

طرز تهیه بیسکو ماست میوه‌ای

 

بیسکو ماست میوه‌ای یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ساده و فوری خانگی است که در عین سادگی بسیار مقوی، سالم و خوشمزه است. برای تهیه این دسر باید لایه بیسکویتی را مطابق با روش قبل آماده کنید و در فریزر قرار دهید. سپس چند قاشق ژلاتین را با آب ترکیب کنید تا کاملا در آب حل شود. حالا میوه مورد نظرتان را همراه با ماست در مخلوط‌کن بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید. سپس ژلاتین را به ماست میوه‌ای اضافه کنید.

ظرف دسر را از فریزر خارج کنید و مقداری میوه خرد شده روی آن بریزید. حالا نوبت اضافه کردن ترکیب ماست میوه‌ای و ژلاتین است. در صورت تمایل می‌توانید در این دسر از ژلاتین رنگی به رنگ میوه‌ها استفاده کنید تا دسر شما خوشرنگ‌تر شود. در انتها دسر را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا آماده شود. می‌توانید برای تزیین این دسر از مقداری مربا، خلال پسته و بادام استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خلال پسته و خلال بادام را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک با ماست)

 

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای پوست پرتقال و هویج مجلسی مرحله به مرحله

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر بیسکو ماست

 

*برای تهیه دسر بیسکو ماست باید از ماست شیرین و همزده استفاده کنید تا طعم دسر لذیذتر شود.

*اضافه کردن پودر هل به این دسر کاملا اختیاری است، اما هل موجب خوش‌عطر شدن دسر شما می‌شود.

*می‌توانید به‌جای هل برای خوش عطر شدن دسر از مقداری عصاره وانیل یا پوست لیمو نیز استفاده کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید در دسر بیسکو ماست به‌جای ژله آلوئه‌ورا از ژله‌های طعم‌دار و رنگی نیز استفاده کنید.

*استفاده از ماست یونانی یا پرچرب و خامه‌ای طعم بهتری به دسر بیسکوکیک می‌دهد.

*در صورت تمایل می‌توانید قبل از اضافه کردن ترکیب ژله و ماست به لایه بیسکویتی یک لایه میوه خرد شده یا مربا روی آن بریزید و سپس لایه ماستی را اضافه کنید.

*اگر دوست دارید دسر بیسکو ماست را به‌صورت قالبی درست کنید، می‌توانید روی قالب یک سلفون یا کیسه فریزر بکشید و سپس دسر را در آن درست کنید. در انتها می‌توانید این دسر را با کمک سلفون از داخل قالب خارج کنید.

*در طرز تهیه دسر ساده و مقوی بیسکو ماست رژیمی می‌توانید کره را حذف کنید و از بیسکویت سبوس‌دار استفاده کنید. عسل را با بیسکویت ترکیب کنید و بعد برای لایه ماستی از مقداری ژلاتین شیرین نشده همراه با ماست کم چرب استفاده کنید.

*مقدار ژلاتینی که به دسر بیسکو ماست اضافه می‌کنید، اختیاری است. اگر دوست دارید لایه ماستی روی دسر سفت شود، از ژلاتین بیشتر استفاده کنید، در غیر این صورت می‌توانید از چند قاشق ژلاتین تنها برای منسجم شدن ماست استفاده کنید.

*اگر دوست دارید دسر بیسکو ماست شما خوش‌طعم‌تر شود، می‌توانید مقداری خامه به ماست اضافه کنید.

*برای تهیه بیسکو ماست کاکائویی باید از بیسکویت پتی‌بور کاکائویی استفاده کنید و در ترکیب ماست و ژلاتین نیز مقداری شکلات آب شده یا پودر کاکائوی ترکیب شده با آب جوش بریزید. برای تزیین این دسر می‌توانید از شکلات رنده شده استفاده کنید.

*اگر به بیسکویت پتی‌بور دسترسی ندارید، می‌توانید از بیسکویت دایجستیو، کوکی کره‌ای یا کراکر معمولی نیز استفاده کنید.

*می‌توانید این دسر را به‌صورت چند لایه نیز درست کنید. برای این کار باید از یک لایه بیسکویت استفاده کنید. ۱ ساعت صبر کنید و بعد لایه ماستی را اضافه کنید و بعد دوباره صبر کنید و لایه بعد بیسکویت و ماست را اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع دسر ایرانی و خارجی

 

سوالات متداول

 

چه نوع ماستی برای تهیه دسر بیسکو ماست مناسب است؟

 

برای تهیه دسر بیسکو ماست بهتر است از ماست پرچرب و خامه‌ای و یا ماست یونانی استفاده کنید.

 

آیا می‌توان دسر بیسکو ماست را بدون ژلاتین درست کرد؟

 

اضافه کردن ژلاتین به دسر بیسکو ماست موجب سفت شدن ماست و شیرین‌تر شدن آن می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید ژلاتین را حذف کنید و تنها از ترکیب ماست، مقداری عسل و میوه مورد علاقه‌تان برای روی لایه بیسکویتی دسر استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک