۷ مدل طرز تهیه ماست میوه‌ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی

۷ مدل طرز تهیه ماست میوه‌ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی


28 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه
فهرست محتوا پنهان

آشنایی با طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه به شما کمک می‌کند تا به راحتی یک دسر سالم و خوش طعم و یک صبحانه سالم برای بچه‌ها در خانه آماده کنید. برای تهیه انواع ماست میوه‌ای شما باید از ماست شیرین و ترجیحا پرچرب استفاده کنید تا طعم ماست میوه‌های شما لذیذتر شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش قصد داریم شما را با چندین روش تهیه ماست میوه‌ای خانگی آشنا کنیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ماست میوه‌ای خوشمزه و مقوی پاسخ خواهیم داد.

 

 

انواع ماست میوه‌ای در خانه

 

انواع ماست میوه‌ای در خانه

 

لبنیات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در رژیم‌های سالم است که به دلیل میزان پروتئین و کلسیم زیادی که دارد، برای بدن بسیار مفید است. درست کردن انواع ماست میوه‌ای یک راهکار ساده برای مصرف ماست در رژیم غذایی است که به خصوص برای افرادی که علاقه‌ای به طعم ماست ندارند و کودکانی که از خوردن ماست امتناع می‌کنند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است.

درست کردن ماست میوه‌ای با طعم‌های مختلف بسیار راحت است. شما می‌توانید با ترکیب میوه‌هایی مثل انگور، هلو، زردآلو، آلبالو، گیلاس، توت‌فرنگی، تمشک، سیب و موز ماست میوه‌ای درست کنید.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای هلو

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای هلو

 

مدت زمان آماده سازی ماست میوه‌ای: ۱۰ دقیقه

 

کالری ۱۰۰ گرم ماست میوه ای با ماست پرچرب: ۱۱۵ کالری

 

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای هلو

 

  • ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • هلو: ۲ عدد
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل درست کردن ماست میوه‌ای هلو

 

در طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه ترکیب ماست و هلو معمولا بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این ماست شما باید از هلوهای نرم و شیرین که کاملاً رسیده‌اند، استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای با هلو تازه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن هلو

 

در اولین مرحله از طرز تهیه ماست میوه‌ای هلو باید هلوها را بشویید و سپس با کمک یک چاقوی تیز پوست هلو را جدا کنید. سپس هلوها را نصف کنید و هسته آن‌ها را نیز خارج کنید.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن هلو و ماست

 

حتما بخوانید  طرز تهیه زیتون پروده به روش رستورانی + ۱۰ فوت و فن‌ زیتون پرورده

بعد از آماده کردن هلوها، باید آن‌ها را همراه با ماست داخل مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید. این کار را تا زمانی که تکه‌های هلو و ماست کاملاً با هم ترکیب شوند، ادامه دهید.

 

مرحله سوم؛ آماده کردن ماست میوه‌ای

 

بعد از این که ماست و هلو به خوبی با هم ترکیب شدند، وانیل، عسل و در صورت تمایل چند تکه یخ به مخلوط‌کن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا ماست میوه‌ای شما آماده شود. برای تهیه ماست، عسل و وانیل از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای سیب

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای سیب

 

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای سیب

 

  • ماست: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • سیب: ۱ عدد
  • دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای سیب

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای درست کردن ماست میوه‌ای سیب ابتدا باید پوست و دانه سیب‌ها را جدا کنید و آن‌ها را خرد کنید. سپس تکه‌های سیب را همراه با ماست در مخلوط‌کن بریزید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. درنهایت دارچین و عسل را اضافه کنید. این دسر برای هضم غذا، رفع مشکلات گوارشی و یبوست بسیار مفید است. دارچین را از افق کوروش بخرید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای با موز

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای با موز

 

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای با موز

 

  • ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • موز: ۱ عدد
  • وانیل: ۱/۳ قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای موز

 

برای درست کردن این ماست میوه‌ای موز خوشمزه و سالم باید موز تازه را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس موز یخ زده را خرد کنید و همراه با ماست در مخلوط‌کن بریزید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

مواد را ترکیب کنید و سپس عسل و وانیل را اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا ماست میوه‌ای شما کاملاً آماده شود. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر کاکائو نیز به این ماست میوه‌ای اضافه کنید. در صورت تمایل پودر کاکائو را از افق کوروش تهیه کنید، به هر روشی که راحت‌ترید: اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای توت‌فرنگی

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای توت‌فرنگی

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای توت‌فرنگی

 

  • ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • توت‌فرنگی درشت: ۳ تا ۴ عدد
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای توت‌فرنگی

 

برای تهیه این ماست میوه‌ای توت فرنگی خوش طعم باید توت‌فرنگی‌ها را به خوبی بشویید و برگ سبز آن‌ها را جدا کنید. سپس توت‌فرنگی‌ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. توت‌فرنگی‌های منجمد شده را همراه با ماست در مخلوط‌کن بریزید و خوب ترکیب کنید.

درنهایت عسل را اضافه کنید و دسر خوشمزه ماست و توت‌فرنگی‌ را میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید به همراه توت فرنگی تازه مقداری شاه‌توت، تمشک یا بلوبری نیز به این ماست میوه‌ای اضافه کنید.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای رژیمی

طرز تهیه ماست میوه‌ای رژیمی

 

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای رژیمی

 

  • ماست کم چرب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پودر جو پرک: ۱ قاشق غذاخوری
  • میوه دلخواه: به مقدار لازم
  • عسل: ۱ قاشق مرباخوری
  • انواع خشکبار (گردو، پسته، بادام، کشمش): به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای رژیمی

 

برای درست کردن ماست میوه‌ای رژیمی باید ماست کم چرب را با میوه دلخواه و پودر جو پرک ترکیب کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا با هم ترکیب شوند. سپس عسل را اضافه کنید و بعد از میکس شدن خشکبار خرد شده را اضافه کنید. ماست میوه‌ای را در ظرف مورد نظرتان بریزید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی میل کنید.

حتما بخوانید  ۶ علت وا رفتن کوکو سیب زمینی + ۸ روش پیشگیری از آن

جو دوسر پرک و انواع آجیل و خشکبار را می‌توانید از افق کوروش بخرید اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای با موز و توت‌فرنگی

 

طرز تهیه ماست میوه‌ای با موز و توت‌فرنگی

 

مواد لازم برای تهیه ماست میوه‌ای با موز و توت‌فرنگی

 

  • ماست پرچرب: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • موز: ۱ عدد
  • توت‌فرنگی: ۲۵۰ گرم
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه ماست میوه‌ای با موز و توت‌فرنگی

 

برای تهیه ماست میوه‌ای ترکیبی با موز و توت‌فرنگی باید توت‌فرنگی و موز را خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. سپس میوه‌های یخ‌زده را همراه با ماست و عسل در مخلوط‌کن بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. در انتها می‌توانید ماست میوه‌ای را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، مقداری میوه خرد شده روی آن‌ها بریزید و دسر خوشمزه‌تان را میل کنید.

 

طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه با پوره میوه

 

 

یک روش دیگر طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه این است که به جای اضافه کردن میوه خام یا یخ‌زده، از میوه پوره شده و پخته شده استفاده کنید. برای این کار باید میوه مورد نظرتان را در غذاساز میکس کنید.

سپس آن را با ۱/۴ لیوان آب در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا بجوشد. درنهایت مقداری شکر اضافه کنید و زمانی که پوره به غلظت دلخواه رسید، شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید پوره میوه شما کاملاً خنک شود، سپس آن را درون ظرف شیشه‌ای درب‌دار بریزید و هر زمان که دوست دارید ماست میوه‌ای میل کنید، مقداری از پوره را به ماست خود اضافه کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های درست کردن انواع ماست میوه‌ای در خانه

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه

 

*برای تهیه ماست میوه‌ای در خانه باید از ماست شیرین و پرچرب استفاده کنید.

*در دستور تهیه انواع ماست میوه‌ای در خانه بهتر است از میوه‌های کاملاً رسیده و شیرین استفاده کنید.

*اگر دوست دارید ماست میوه‌ای خود را به صورت اسموتی با نی میل کنید، می‌توانید مقداری یخ یا آب به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

*در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه ماست میوه‌ای در خانه از ترکیب چند نوع میوه با ماست نیز استفاده کنید.

*اگر ماست میوه‌ای شما کم‌شیرین است و یا میوه‌ای که برای تهیه آن استفاده می‌کنید، زیاد شیرین نیست، می‌توانید از مقداری عسل برای شیرین کردن ماست خود استفاده کنید.

*در روش تهیه ماست میوه‌ای بهتر است از ماست چکیده استفاده کنید. در صورتی که ماست شما چکیده نیست، می‌توانید ماست را در یک کیسه پارچه‌ای تمیز بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس از این ماست برای تهیه ماست میوه‌ای استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

برای شیرین کردن ماست میوه‌ای از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

 

برای شیرین کردن ماست میوه‌ای می‌توانید از شکر، عسل یا شیره خرما استفاده کنید. شکر و شیره را می‌توانید از افق کوروش بخرید، تلفنی، حضوری یا اینترنتی.

 

در طرز تهیه ماست میوه‌ای خانگی از چه نوع ماستی استفاده می‌شود؟

 

در طرز تهیه ماست میوه‌ای بهتر است از ماست چکیده استفاده کنید.

 

آیا طرز تهیه ماست میوه‌ای برای نوزاد متفاوت است؟

 

برای درست کردن ماست میوه‌ای برای نوزاد بعد از ۹ ماهگی بهتر است ابتدا از ترکیب موز و ماست و یا سیب و ماست استفاده کنید. بعد از ۱ سالگی می‌توانید ماست میوه‌ای توت‌فرنگی نیز به کودک بدهید.

 

 

کالابرگ الکترونیک