۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ ساده و پنیری خوشمزه بدون فر در تابه

۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ ساده و پنیری خوشمزه بدون فر در تابه


29 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ

اسپرینگ رول مرغ یکی از محبوب‌ترین انواع اسپرینگ رول با گوشت در دنیا است که برای تهیه آن معمولا از فیله مرغ طعم‌دار شده با موادی مثل قارچ استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ به ۲ روش مختلف بدون فر در تابه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه یا فیله مرغ بدون پوست و استخوان ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
قارچ ۴ عدد
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق چای‌خوری
لوبیا سبز ۷۵ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
هویج ۱ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
خمیر یوفکا به مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت اسپرینگ رول مرغ:  ۵ دقیقه
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم اسپرینگ رول مرغ: حدود ۱۱۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ

مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ

اسپرینگ رول مرغ مثل سایر انواع اسپرینگ رول مثل اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده و اسپرینگ رول سبزیجات و … اصالت چینی دارد. این فست فود خوشمزه را می‌توانید با مرغ و سبزیجات متنوع آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ قارچ‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ باید قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید. یک قابلمه آب جوش روی گاز قرار دهید. بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد، قارچ‌ها را در آب جوش بریزید و برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و بعد آبکش کنید.

شما می‌توانید برای تهیه قارچ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله دوم؛ سبزیجات را خرد کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ خوشمزه و مخصوص رستورانی باید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و بعد به سراغ خرد کردن هویج بروید. بهتر است هویج را به صورت نواری خرد کنید.

شما می‌توانید پیاز داغ منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ قارچ و مرغ را در روغن تفت دهید

در این مرحله باید فیله یا سینه مرغ را به صورت مکعبی یا نواری برش دهید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد قارچ و مرغ را برای ۲ دقیقه در روغن تفت دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرین خورشت گیلانی (شیرین قاتق) با دستور اصلی

می‌توانید گوشت مرغ و روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ سس سویا را به مرغ و قارچ اضافه کنید

بعد از این که مرغ و قارچ را تفت دادید، سس سویا را به ترکیب مرغ و قارچ اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد خنک شوند.

مرحله پنجم؛ مواد میانی اسپرینگ رول مرغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ باید ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه و رنده شده (اگر ندارید پودر زنجبیل بریزید) را با لوبیا سبز خرد شده، پیاز سرخ شده و هویج ترکیب کنید. سپس مرغ و قارچ تفت خورده را اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه و نمک به مواد بزنید (در اضافه کردن نمک دقت کنید، سس سویا شور است) و همه را به خوبی با هم ترکیب کنید.

برای تهیه پودر زنجبیل، فلفل سیاه و نمک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله ششم؛ رول‌های اسپرینگ مرغ را آماده کنید

اسپرینگ رول‌های مرغ را آماده کنید

خمیرهای یوفکا را روی سینی قرار دهید و برای هر عدد اسپرینگ رول ۱ یا دو قاشق غذاخوری از مواد اسپرینگ رول را داخل هر ورقه خمیر بریزید. برای رول کردن خمیر باید لبه‌های کناری خمیر را رو به داخل تا کنید. سپس خمیر را به آرامی رول کنید. یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید. زرده تخم مرغ را کنار بگذارید و سفیده را هم بزنید.

برای چسباندن لبه‌های خمیر به هم می‌توانید از مقداری سفیده تخم مرغ یا ترکیب آب و آرد استفاده کنید. سپس زرده تخم مرغ را هم خوب هم بزنید و با کمک فرچه روی اسپرینگ رول بمالید.

در صورت تمایل تخم مرغ و خمیر یوفکا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ اسپرینگ رول‌ مرغ را در روغن سرخ کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس اسپرینگ رول‌ها را در روغن بیندازید و برای ۲ تا ۳ دقیقه سرخ کنید. در این مدت چند بار رول‌ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به خوبی سرخ شود.

در صورت تمایل می‌توانید روغن سرخ کردنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم؛ اسپرینگ رول‌های مرغ را سرو کنید

بعد از آماده شدن اسپرینگ رول‌ها، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی توری یا دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود. می‌توانید این اسپرینگ رول‌های خوشمزه مرغ را با انواع سس تند و نیمه تند سرو کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع سس را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر خامه‌ای

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ پخته و ریش شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خمیر یوفکا ۱ بسته
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
پیازچه ۳ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
حتما بخوانید  ۴ مدل طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی خوشمزه و کافی شاپی

 

طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر خامه‌ای

طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر خامه‌ای

برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر خامه‌ای باید سینه مرغ را بپزید و ریش‌ریش کنید. سپس فلفل دلمه‌ای و پیازچه را خرد کنید و در ماهیتابه تفت دهید. مرغ ریش‌ریش شده، پنیر خامه‌ای و نمک و فلفل را به مواد تابه اضافه کنید. حالا برای هر عدد اسپرینگ رول مقداری از مواد را روی خمیر یوفکا بریزید و خمیر را رول کنید. رول‌های مرغ را در روغن بیندازید و برای چند دقیقه سرخ کنید.

در صورت تمایل پنیر خامه ای را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکته: می‌توانید برای تهیه اسپرینگ رول مرغ رژیمی رول‌های مرغ را به کمی روغن آغشته کنید و برای ۳۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد در فر سرخ کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ

  • برای طعم دار کردن مواد اسپرینگ رول مرغ می‌توانید از مقداری سس قرمز تند یا سس کچاپ استفاده کنید. 
  • برای بستن و محکم کردن رول‌های مرغ می‌توانید به جای سفیده تخم مرغ از ترکیب آب و آرد استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید آرد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و سبزیجات می‌توانید از انواع سبزیجات خرد شده مثل کلم سفید، فلفل دلمه‌ای، هویج، فلفل سبز و کدو استفاده کنید.
  • برای تهیه اسپرینگ رول مرغ چرخ‌ کرده باید ابتدا مرغ را با مولینکس یا چرخ گوشت کاملا میکس کنید و بعد از آن برای تهیه غذا استفاده کنید.
  • اضافه کردن مقداری گشنیز یا جعفری تازه و خرد شده به اسپرینگ رول طعم بی‌نظیری می‌بخشد.
  • می‌توانید اسپرینگ رول مرغ را آماده کنید و آن را در ظروف در‌بسته بچینید و در فریزر قرار دهید. سپس هر زمان که دوست دارید اسپرینگ رول‌ها را از فریزر خارج کنید و در روغن سرخ کنید.
  • برای تهیه اسپرینگ رول مرغ می‌توانید به جای خمیر یوفکا از خمیر فیلو یا نان لواش نیز استفاده کنید. نان لواش را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.
  • برای تهیه اسپرینگ رول مرغ رژیمی می‌توانید با برس مقداری روغن به اسپرینگ رول‌ها بزنید و سپس آن‌ها را در سینی بچینید و با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد برای حدود نیم ساعت در فر قرار دهید. با این روش اسپرینگ رول‌ها شما بدون روغن و به صورت رژیمی آماده می‌شوند.

سوالات متداول

طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ با نان لواش چگونه است؟

در دستور پخت اسپرینگ رول مرغ با نان لواش باید مواد اسپرینگ رول را روی نان لواش بریزید و بعد از آماده کردن رول‌ها، آن‌ها را در روغن سرخ کنید.

در طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر با خمیر یوفکا چطور رول را بچسبانیم که باز نشود؟

برای تهیه اسپرینگ رول مرغ و پنیر باید رول‌ها را آماده کنید و بعد از ترکیب آرد و آب، آب و نشاسته یا مقداری سفیده تخم مرغ برای چسباندن رول‌ها به هم استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک