۳ طرز تهیه اسنک بادمجان با نان، بیسکویتی و پنیری در فر و تابه

۳ طرز تهیه اسنک بادمجان با نان، بیسکویتی و پنیری در فر و تابه


24 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ طرز تهیه اسنک بادمجان با نان، بیسکویتی و پنیری در فر و تابه

اسنک بادمجان از انواع اسنک گیاهی است که هم برای افرادی که گیاهخوار نیستند و هم برای گیاهخواران یک گزینه خوشمزه برای پیش غذا و حتی غذای اصلی است. اسنک بادمجان با نان تست، اسنک بادمجان پنیری و اسنک بادمجان بیسکویتی جزو انواع خوشمزه دستور تهیه این فینگرفود گیاهی هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه اسنک بادمجان بدون گوشت به ۳ روش مختلف در فر و تابه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان با تان تست

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادمجان ۴ عدد متوسط
نان تست ۱ بسته
پنیر خامه‌ای (یا هر نوع پنیری که دوست دارید) ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
ریحان تازه و ساطوری خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو ۴ عدد

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بادمجان پنیری: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بادمجان ساده

مراحل طرز تهیه اسنک بادمجان پنیری

برای تهیه اسنک بادمجان برای گیاهخواران با نان تست، می‌توانید از دستگاه ساندویچ ساز یا تابه استفاده کنید. کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کرده و این غذای ساده و خوشمزه را در خانه درست کنید.

مرحله اول: بادمجان‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک بادمجان با نان تست، بادمجان‌ها را بشویید و پوست و کلاهک آنها را جدا کنید. بادمجان‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. روی بادمجان‌ها مقداری نمک بپاشید و آب بریزید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها در آب نمک بمانند و تلخی‌شان گرفته شود. 

مرحله دوم: بادمجان‌ها را سرخ کنید

در این مرحله، بادمجان‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب آنها خارج شود. اگر عجله دارید با دستمال می‌توانید بادمجان‌ها را خشک کنید. سپس در یک تابه، روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. روغن که داغ شد، بادمجان‌ها را از هر دو طرف کاملا سرخ کنید تا طلایی شوند. بادمجان‌ها را روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی خود را پس بدهند. روش‌های سرخ کردن بادمجان با کمترین جذب روغن را بلد هستید؟

برای خرید انواع روغن مایع، روغن جامد و نیمه جامد و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد اسنک را روی نان تست بچینید

بعد از آماده کردن بادمجان‌ها، قسمت قهوه‌ای دور نان تست را با چاقو برش بزنید و روی قسمت سفید نان، پنیر خامه‌ای بمالید یا هر مدل پنیری که دوست دارید بریزید. می‌توانید به جای پنیر خامه‌ای، پنیر پیتزا بریزید. روی پنیر بادمجان سرخ شده قرار دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم خرد کنید و به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید. روی بادمجان‌ها، حلقه‌های گوجه‌فرنگی قرار دهید و بعد مقداری ریحان خرد شده و مغز گردو قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل دسر با ماست یخ زده ساده، میوه ای و پای

در صورت تمایل نان تست، انواع پنیر خامه‌ای و پنیر پیتزا و مغز گردو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: اسنک‌ بادمجان را گریل کنید

در این مرحله، یک لایه نان دیگر که روی آن پنیر خامه‌ای مالیده‌اید، روی مواد اسنک بادمجان قرار دهید. همه نان‌ها و مواد را به همین شکل روی هم قرار دهید تا موادتان تمام شود. سپس ساندویچ‌ساز را گرم کنید. لایه داخلی ساندویچ‌ساز را با کمی روغن یا کره چرب کنید. اسنک‌ها را داخل دستگاه قرار دهید. به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا اسنک‌ها به هم بچسبند و سرخ شوند. همه اسنک‌ها را به همین شکل درست کنید. سپس اسنک‌ها را در ظرف سرو قرار داده و با سس دلخواه میل کنید.

در صورت تمایل انواع سس را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی

مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان بیسکویتی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادمجان ۲ عدد متوسط
بلغور گندم ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پارمسان ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ادویه دلخواه (ترجیحا ادویه ایتالیایی) ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱/۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بادمجان بیسکویتی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بادمجان بیسکویتی

طرز تهیه اسنک بادمجان بیسکویتی

در این روش از نان تست برای تهیه اسنک بادمجان استفاده نمی‌شود و اسنک‌های بادنجان حالت بیسکویتی و چیپسی پیدا می‌کنند. حتی نیاز به دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید و کافی است مواد را سرخ کنید. برای تهیه این اسنک خوشمزه خانگی، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: بادمجان‌ها را آماده کنید

در ابتدای تهیه اسنک بادمجان، بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. از طول بادمجان‌ها را به چهار یا ۶ قسمت برش بزنید. بادمجان‌ها را برای ۱۵ دقیقه در آب نمک بخیسانید و بعد آبکش کنید و اجازه دهید خشک شوند.

مرحله دوم: مایه روی اسنک بادمجان را آماده کنید

در یک سینی یا بشقاب، بلغور گندم یا گندم پرک بریزید. بلغور گندم باید کاملا ریز باشد تا موقع خوردن، دندان را اذیت نکند. اگر بلغورها درشت هستند، می‌توانید دوباره آنها را آسیاب کنید یا با کمی آب بپزید و آبکش کنید. سپس پنیر پارمسان، پودر سیر، ادویه ایتالیایی و کمی نمک به بلغور گندم اضافه کنید. یک تخم مرغ درشت هم داخل این مواد بشکنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شده و حالت خمیری پیدا کند.

برای خرید بلغور گندم، تخم مرغ، پودر سیر و پنیر پارمسان می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: بادمجان‌ها را در مایه تخم مرغی بغلتانید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک بادمجان بیسکویتی، نوارهای بادمجان را در مایه تخم مرغی مخلوط با بلغور یا  پرک گندم بزنید و طوری این کار را انجام دهید که بادمجان‌ها کاملا به سبوس و مایه آغشته شوند. همه بادمجان‌ها را به همین شکل آماده کنید. سپس در یک تابه روغن بریزید و وقتی کاملا داغ شد، اسنک‌ها را در آن سرخ کنید. همه قسمت‌های اسنک که سرخ شدند، آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه و فوت و فن شیربرنج انبه مقوی برای افطار و سحر رمضان

مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان پنیری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادمجان ورقه شده ۱ عدد بزرگ
تخم مرغ هم‌زده ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
بادام پودر شده ۲۵ گرم
رزماری و آویشن خشک پودر شده ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده ۲۵ گرم
پنیر پیتزا رنده شده ۵۰ گرم

 

میزان کالری: ۷۲ کالری (برای هر عدد اسنک بادمجان پنیری)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بادمجان پنیری: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بادمجان با پنیر پیتزا

طرز تهیه اسنک بادمجان پنیری

در این روش از تهیه اسنک بادمجان، استفاده از فر کار شما را بسیار راحت می‌کند، در حالی که می‌توانید از تابه هم استفاده کنید. نیازی به استفاده از نان و سرخ کردن اسنک‌ها در تابه هم ندارید. می‌توانید از روش زیر برای تهیه اسنک بادمجان خانگی در فر کمک بگیرید.

مرحله اول: بادمجان‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک بادمجان پنیری، بادمجان‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای یا حلقه‌ای یا از طول برش بزنید. نیازی به گرفتن پوست بادمجان‌ها نیست. در یک سینی فر، کاغذ روغنی بگذارید و دو طرف بادمجان‌ها را به کمی روغن مایع آغشته کنید. بادمجان‌ها را داخل سینی بچینید و روی آنها کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده و صبر کنید تا بادمجان‌ها در طبقه وسط فر طلایی شوند.

مرحله دوم: مواد روی اسنک بادمجان را آماده کنید

در حین گریل شدن بادمجان‌ها، در یک کاسه پنیر پارمسان، پنیر پیتزا، رزماری، آویشن خشک و بادام پودر شده بریزید و با هم مخلوط کنید. یک تخم مرغ را هم در کاسه دیگر بشکنید و هم بزنید تا سفیده و زرده از لختگی دربیایند. سینی بادمجان‌ را از فر بیرون بیاورید و آنها را برگردانید تا طرف دیگر بادمجان‌ها هم طلایی شود.

مرحله سوم: مواد پنیری را روی بادمجان‌ها بریزید

بعد از طلایی شدن هر دو طرف بادمجان‌ها، سینی را بیرون بیاورید و با برس آشپزی، از تخم مرغ زده شده، روی بادمجان‌ها بمالید. سپس از مایه پنیری که در مرحله قبل درست کردید، روی بادمجان‌ها بریزید. همه بادمجان‌ها را به همین صورت آماده کنید. دوباره سینی را در فر به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا پنیرها ذوب شوند. سپس سینی را از فر خارج کنید و اسنک‌های بادمجان‌ را در ظرف مناسب سرو قرار دهید. اسنک بادمجان پنیری را با سس دلخواه سرو کنید.

سوالات متداول

بهترین ادویه برای تهیه اسنک بادمجان چیست؟

از ادویه‌های دلخواه می‌توانید استفاده کنید ولی ادویه ایتالیایی گزینه بهتری است. این ادویه، ترکیب همان ادویه‌هایی است که در غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ترکیبات این ادویه می‌توان به فلفل سفید، فلفل‌ سیاه، هل سیاه، لیمو‌ عمانی، دارچین، پودر لیموترش، تخم گشنیز، زیره، کرفس، ریحان بنفش، شنبلیله، سبزی‌های معطر و … اشاره کرد.

نان مناسب برای تهیه اسنک بادمجان چیست؟

از نان تست و نان پیتا می‌توانید برای اسنک بادمجان با نان استفاده کنید. اگر نان در دسترس ندارید، می‌توانید از روش دوم و سوم برای تهیه اسنک کمک بگیرید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

منبع: thinlicious

کالابرگ الکترونیک