لیست ۳۰ مورد از ابزارهای لازم و ضروری خانه تکانی عید

لیست ۳۰ مورد از ابزارهای لازم و ضروری خانه تکانی عید


26 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست 30 مورد از ابزارهای لازم برای خانه تکانی عید

ابزارهای لازم برای خانه تکانی شامل چه مواردی می‌شود؟ قبل از شروع به تمیزکاری اساسی برای عید، به چه شوینده‌ها و وسایلی نیاز پیدا خواهیم کرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش، فهرست وسایل ضروری برای تمیز کردن خانه قبل از عید را برای شما آماده کرده‌ایم. بهتر است قبل از خانه تکانی عید این مواد و وسایل را آماده کنید تا کارهایتان سریع‌تر پیش برود.

 

 

ابزارهای لازم برای خانه تکانی

 

لوازم ضروری برای خانه تکانی

 

برای شروع خانه تکانی بهترین کار این است که ابزارهای لازم برای خانه تکانی را از قبل تهیه کنید و بعد با خیال راحت دست به کار شوید. با این کار وقفه‌ای در روند خانه تکانی‌تان اتفاق نمی‌افتد و مجبور نمی‌شوید وسط خانه تکانی، کار را رها کنید تا وسیله مورد نیازتان را فراهم کنید.

برای خرید ابزارهای لازم برای خانه تکانی می‌توانید این وسایل و مواد را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت، به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مایع سفید کننده

همان‌طور که از اسم این شوینده مشخص است، مایع سفید کننده برای برق انداختن و سفید کردن سطوح آشپزخانه، روشویی، دستشویی، کف و سرامیک، پرده و پارچه‌های سفید به کار می‌رود. فقط به خاطر داشته باشید که در زمان استفاده به‌ خاطر جلوگیری از مسمومیت ناشی از بخارهای این مایع، ماسک بزنید و در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

در ضمن می‌توانید آنها را با کمی آب رقیق کنید و بعد برای استفاده‌های مختلف، به کار ببرید ولی از ترکیب کردن مایع سفید کننده با دیگر مواد شیمیایی خودداری کنید چون میزان مسمومیت با مواد شوینده چندبرابر خواهد شد.

برای خرید مایع سفید کننده می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

جرم گیر

«جرم گیر» به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای خانه تکانی، برای از بین بردن رسوب‌های ناشی از آهک، مواد معدنی، زنگ زدگی و حتی گچ‌های باقیمانده از ساخت و ساز استفاده می‌شوند.

موقع استفاده از جرم گیر، حتما باید مراقب تهویه هوا باشید، چون بخارهایی که از آن متصاعد می‌شود، بسیار سمی و برای ریه و دستگاه تنفسی مضر است. اگر هم به طور مستقیم روی پوستتان پاشیده شود یا بریزد، سریعا باید آن را بشویید چون پوست دست را می‌سوزانند.

پس باز هم پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. برای خرید انواع جرم گیر می‌توانید نسبت به خرید این کالاها با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

پاک کننده سطوح و چربی زدا

پاک کننده سطوح و چربی زدا، برای از بین بردن چربی‌ها و گرد و خاک

به صورت اختصاصی، «پاک کننده سطوح و چربی زدا»، برای از بین بردن چربی‌ها و گرد و خاک ترکیب شده با روغن و چربی که روی دیوار، پنکه، هود، هواکش و … به کار می‌روند. فرمول استفاده شده در ساخت این محلول‌ها، معمولا قوی است و پوشیدن دستکش، از ضرورت‌های مهم به حساب می‌آید.

همچنین تهویه مناسب محیط را نباید از قلم بیندازید. برای خرید پاک کننده سطوح و چربی زدا می‌توانید نسبت به خرید این کالاها با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مایع جوهر نمک

مایع «جوهر نمک» هم مثل جرم گیر برای پاک کردن لکه‌های سخت از روی سرامیک، روشویی‌های سرامیکی و وان استفاده می‌شود. این مایع، در کمترین زمان و با کمترین انرژی، سطوح را برایتان برق می‌اندازد و به این سطوح هم آسیبی نمی‌رساند. فقط حواستان باشد که از جوهر نمک برای تمیز کردن سطوح استیل و فلزی استفاده نکنید.

گاز پاک کن

همیشه در اطراف شعله‌های گاز، تجمع چربی دیده می‌شود که شستن آنها کار چندان راحتی نیست. هر چند پاک کننده‌های چند کاره هم می‌توانند برای تمیز کردن گاز استیل یا شیشه‌ای به کار بروند. ولی اسپری یا مایع گاز پاک کن، این کار را به صورت اختصاصی برای شما انجام می‌دهد.

برای خرید گاز پاک کن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

شامپو فرش و پرده

قرار نیست که هر بار همه فرش‌ها، مبل و صندلی‌های با روکش پارچه‌ای را به فرش‌شویی یا مبل‌شویی بسپارید. به راحتی خودتان می‌توانید با استفاده از شامپو فرش و پرده از پس تمیز کردن فرش، از بین بردن لکه‌های مبل و شستن پرده بربیایید.

کافی است مقداری شامپو فرش را با مقداری آب (میزان آن در دستورالعمل روی بسته‌بندی آن نوشته شده است) حل کنید و با اسکاچ نرم یا دستمال، روی سطوح پارچه‌ای بمالید تا لکه‌های روی آنها به راحتی از بین برود و رنگ و روی این وسایل حسابی نو نوار شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته به روش بازاری بدون شکرک

برای خرید شامپو فرش از برندهای معتبر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

پاک کننده چند منظوره

پاک کننده‌های چند منظوره یا چند کاره برای لکه های سخت

«پاک کننده‌های چند منظوره» یا اسپری پاک کننده چند کاره، همان طور که از اسمشان مشخص است، برای تمیز کردن لکه‌های سخت به کار می‌روند و همه سطوح را از کف اتاق و هال گرفته تا آشپزخانه، کابینت، هود، حمام، توالت، وسایل آشپزخانه و شیشه، پاک می‌کنند.

می‌توانید لکه‌های مانده چربی و انواع آلودگی را با پاک کننده‌های چند کاره به راحتی از بین ببرید. برای خرید پاک کننده چند منظوره از برندهای معتبر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

الکل

در کنار شیشه پاک کن یا پاک کننده‌های چند منظوره یا به جای آنها، می‌توانید از «الکل» هم استفاده کنید. الکل چربی‌ها و لکه‌ها را از بین می‌برد و معمولا برای تمیز کردن سطوح، کف اتاق و لکه‌های روی شیشه کاربرد دارد. البته تا جای ممکن برای تمیز کردن سنگ‌ها از الکل نباید استفاده کنید، چون دچار خوردگی شده و سوراخ می‌شوند.

براق کننده یا جلا دهنده وسایل آشپزخانه

اگر دقت کنید حتما در میان لوازم خانگی‌تان، وسایلی مثل گاز، مایکروفر و … وجود دارند که روکش یا سطوح استیل دارند. برای پاک کردن چربی‌ها و لکه‌های این سطوح باید از همان شوینده‌ها و اسپری‌های متداول استفاده کنید ولی برای برق انداختن و جلا دادن آن‌ها، اسپری‌های براق کننده زیبایی و تمیزی آنها را دو چندان می‌کنند.

در هنگام خرید این اسپری‌ها، براق کننده‌ای بخرید که بر پایه روغن ساخته شده باشد. نمونه‌های براق کننده بر پایه آب ممکن است برای سطوح استیل به اندازه کافی مناسب نباشد. همچنین در زمان استفاده از آنها، زیاده‌روی نکنید.

شیشه پاک کن

شیشه پاک کن رای از بین بردن لکه‌های آب یا آلودگی روی شیشه و آینه

«شیشه‌ پاک کن» معمولا فرمولی ضعیف‌تر نسبت به جرم گیر یا پاک کننده‌های چند کاره دارند و به صورت اختصاصی برای از بین بردن لکه‌های آب یا آلودگی روی شیشه و آینه یا میز کنسول به کار می‌روند.

مزیت استفاده از آنها هم این است که معمولا بعد از پاک کردن ردی از خود به‌جا نمی‌گذارند، مخصوصا اگر با روزنامه یا پارچه‌های نخی تمیز آنها را روی شیشه، اسپری و تمیز کنید.

برای خرید انواع شیشه پاک کن با کیفیت بالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

پودر یا مایع لباسشویی

برای شستن انواع پرده، پارچه‌های کثیف، دستمال‌های تنظیف و حتی لباس‌های همیشگی، پودر یا مایع لباسشویی از ضروریات تمیزکاری است. اگر می‌خواهید این منسوجات را با ماشین لباسشویی بشویید، از پودرها یا مایع لباسشویی و برای شستن با دست، از پودر یا مایع لباسشویی دستی استفاده کنید. البته از پودر صابون هم می‌توانید استفاده کنید.

برای خرید پودر لباسشویی، مایع لباسشویی و صابون لباسشویی و پودر صابون می‌توانید همین حالا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی با تخفیفات همیشگی اقدام کنید.

مایع ظرفشویی یا قرص ماشین ظرفشویی

قطعا در زمان خانه تکانی، سری به ظرف‌های داخل کابینت خواهید زد و برای گرد و غبار نشسته روی آنها، به فکر چاره خواهید افتاد. علاوه بر این، به طور روزمره با ظرف‌های کثیف سر و کار خواهید داشت که نیازتان را به مایع ظرفشویی یا قرص ماشین ظرفشویی بیشتر می‌کند. کاربردهای قرص ماشین ظرفشویی به جز شستن ظروف را می‌دانید؟ پس در هنگام تهیه ابرازهای لازم برای خانه تکانی، این شوینده‌ها را هم از قلم نیندازید.

برای خرید مایع ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی می‌توانید همین حالا نسبت به خرید این کالاها با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

پاک کننده سرویس بهداشتی

جرم گیرها و تمیز کننده‌های مخصوص سرویس بهداشتی، متخصص از بین بردن لکه‌های آب، لعاب‌های بجا مانده و انواع آلودگی‌ها هستند که می‌توانند سطوح سرویس بهداشتی را پاک، ضد عفونی و تمیز کنند. برای انتخاب پاک کننده سرویس بهداشتی مثل سایر انواع لوازم لازم برای خانه تکانی باید از مواد شوینده با استاندارد بالا استفاده کنید.

مواد طبیعی برای خانه تکانی

مواد طبیعی برای خانه تکانی

اگر نمی‌خواهید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن خانه استفاده کنید، می‌توانید از مواد طبیعی برای پاک کردن سطوح، سرامیک و شیرآلات استفاده کنید.

جوش شیرین

به عنوان یکی از ابزارهای لازم برای خانه تکانی، «جوش شیرین» کاربرد وسیعی در تمیزکاری سطوح سرامیکی و برق انداختن انواع فلزات دارد. جوش شیرین را هم به تنهایی و هم به صورت ترکیب شده با سرکه یا آبلیمو می‌توانید استفاده کنید.

اگر کودک خردسال در خانه دارید، یا سرپرست حیوان خانگی هستید، استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری خانه، به خاطر بی‌ضرر بودن آن، بسیار توصیه می‌شود.

برای خرید جوش شیرین می‌توانید آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

سرکه سفید

«سرکه سفید» هم جزو پاک کننده‌های فوق‌العاده در تمیزکاری خانه به حساب می‌آید. معمولا از این مایع برای تمیز کردن سینک و شیرآلات و پاک کردن چربی هود استفاده می‌شود. حتی می‌توانید برای تمیز کردن چربی هود آن را با مقداری آبلیمو و جوش شیرین هم ترکیب کنید و با کمی آب رقیق کنید.

سپس فیلتر‌های هوای هود را که چربی روی آنها بسته است، در این محلول برای مدتی بگذارید تا جدا شدن این لکه‌ها و معجزه تمیزی را به چشم ببینید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ پنیر به 2 روش کانادایی و خامه ای

برای خرید انواع سرکه سفید و قرمز می‌توانید نسبت به خرید این کالاها با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

آبلیمو

هر چند «آبلیمو» کاربرد وسیعی در آشپزی دارد ولی به خاطر خاصیت اسیدی آن، برای تمیز کردن سطوح هم به کار می‌رود. می‌توانید برای برق انداختن سطوح استیل، سینک و … از آبلیمو به تنهایی یا ترکیب آن با سرکه یا نمک یا حتی جوش شیرین کمک بگیرید.

برای خرید آبلیمو می‌توانید آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز برای خانه تکانی

وسایل مورد نیاز برای خانه تکانی

علاوه بر شوینده‌ها، اسپری‌ها، پاک کننده‌ها و براق کننده‌ها، به موارد دیگری نیاز دارید که برای تمیزکاری لازم هستند. پس این موارد را هم اگر در خانه ندارید، در لیست خریدتان قرار دهید.

دستکش

استفاده از «دستکش پلاستیکی» و «دستکش یک بار مصرف»، اولین قدم در مسلح شدن برای رفتن به جنگ چربی‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌ها است. قبل از استفاده از هر شوینده یا پاک کننده‌ای، ابتدا باید دستکش بپوشید. این موضوع را حتما جدی بگیرید. حتی اگر با مواد داخل دستکش‌های آشپزخانه حساسیت دارید، از دستکش‌های لاتکس یا دستکش‌های یک بار مصرف استفاده کنید.

می‌توانید زیر دستکش آشپزخانه یک دستکش نخی بپوشید و بعد دستکش آشپزخانه را دست کنید. پس به هیچ عنوان و با هیچ بهانه‌ای، از پوشیدن دستکش در هنگام خانه تکانی، خودداری نکنید.

برای خرید انواع دستکش یکبار مصرف از طریق فروشگاه‌های افق کوروش به صورت خرید اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

ماسک بهداشتی

حتی اگر تهویه خانه مناسب است، بهتر است از ماسک‌های بهداشتی در هنگام استفاده از شوینده‌ها کمک بگیرید. ماسک‌ها از ورود بخارهای سمی شوینده‌ها به دهان و بینی جلوگیری می‌کنند.

حتی ممکن است در زمان پاشیدن و اسپری کردن شوینده‌ها روی سطوح، ذرات و ترشحات این شوینده‌ها وارد دهان یا بینی‌تان شوند. پس ماسک را هم جزو ابزارهای لازم برای خانه تکانی حساب کنید.

برای خرید انواع ماسک تنفسی و بهداشتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت خرید اینترنتی و تلفنی اقدام کنید.

اسکاچ

انواع مختلف «اسکاچ» برای کاربردهای متفاوت وجود دارند که می‌توانید در خانه تکانی از آنها استفاده کنید. اسکاچ‌های سیمی برای صیقل دادن سطوح و اسکاچ‌های نرم‌تر برای برق انداختن و پاک کردن آنها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای خرید اسکاچ و سیم ظرفشویی با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید خرید خود را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انجام دهید.

گردگیر

گردگیرهای دسته بلند و دسته کوتاه برای پاک کردن غبار

گردگیرهای دسته بلند و دسته کوتاه، دو نوع مختلف از انواع گرد گیر هستند که برای از بین بردن تارهای عنکبوت گوشه‌های سقف و دیوار، تکاندن گرد و غبار و … به کار می‌روند. مخصوصا برای جاهایی که دسترسی به آنها سخت است مثل پشت یخچال، زیر رادیاتور، اطراف مبلمان، پشت آینه‌های بند و … ، این گردگیرها بسیار مناسب هستند.

دستمال گردگیر

برای یک گردگیری ساده و پاک کردن خاک روی وسایل، می‌توانید از دستمال گردگیر استفاده کنید. معمولا جنس این دستمال‌ها، نخی است تا خاک روی وسایل را به خوبی پاک کنند.

دستمال آبگیری و تنظیف

برای پاک کردن شیشه، سطوح سرامیکی، سطوح فلزی و هر سطحی که برای تمیز کردنشان از شوینده هم استفاده می‌شود، دستمال آبگیری و تنظیف لازم است. قدرت جذب آب این دستمال‌ها بسیار زیاد است و نمونه‌های باکیفیت آنها، به خاطر استفاده از نخ زیاد، ردی از خود نمی‌گذارند.

برای خرید دستمال آبگیری و تنظیف با کیفیت بالا و قیمت مناسب خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی و حضوری برای شما قطعا مقرون به صرفه خواهد بود.

فرچه، مسواک و برس

مسواک،‌ فرچه و برس برای خانه تکانی

اگر مسواک،‌ فرچه و برس در خانه ندارید، بدانید که قطعا برای خانه تکانی به آنها نیاز پیدا می‌کنید. برای پاک کردن سرامیک و کاشی‌ها یا موزاییک‌ها، سطوح سرامیکی، کف حمام، تمیز کردن توالت، آشپزخانه و حتی پاک کردن دوغاب درزهای این سطوح، مسواک بسیار کاربردی است. حتی برای کشیدن شامپو فرش هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تی یا زمین شوی

انواع مختلف «تی یا زمین شوی» برای تمیز کردن پارکت و سرامیک کف خانه وجود دارند که بدون شک یکی از پرکاربردترین ابزارهای لازم برای خانه تکانی هستند. می‌توانید از نمونه‌های اسفنجی یا از نمونه‌های ساخته شده با الیاف برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.

دستگاه‌های لازم برای خانه تکانی

دستگاه‌های لازم برای خانه تکانی

علاوه بر شوینده‌ها، پاک کننده‌ها، جلا دهنده‌ها، تمیز کننده‌های طبیعی و وسایلی که برای تمیزکاری استفاده می‌کنید، برخی دستگاه‌ها کار تمیزکاری را برایتان راحت‌تر می‌کنند. این وسایل و دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

• جارو برقی
• بخارشوی
• ماشین ظرفشویی
• ماشین لباسشویی
• مبل‌شوی خانگی

سوالات متداول درباره لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی

وسایل گردگیری برای پاکیزگی خانه چیست؟

برای گردگیری و از بین بردن خاک و غبار روی وسایل از دستمال‌های گردگیر و گردگیرهای دسته دار بلند یا کوتاه می‌توانید استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز خونه تکونی شامل چه مواردی می‌شود؟

هم انواع شوینده‌ها و هم ابزارها و وسایلی مثل تی یا زمین‌شوی، گردگیر، دستکش و … برای خانه تکانی لازم هستند و با آنها می‌توانید کل سطوح مثل گاز، سرامیک، توالت، حمام و منسوجاتی مثل پرده، مبل، فرش و … را تمیز کرده و برق بیندازید. کافی است کاربرد و دستورالعمل روی آنها را رعایت و از آنها به بهترین نحو استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک