طرز تهیه پنیر سوخاری ترد و کشدار به ۲ روش رستورانی

طرز تهیه پنیر سوخاری ترد و کشدار به ۲ روش رستورانی


18 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنیر سوخاری

پنیر سوخاری یکی از پرطرفدارترین پیش‌غذاهای سوخاری در سراسر دنیاست. سوخاری کردن مواد غذایی یکی از بهترین روش‌ها برای ترد شدن بافت آن‌هاست. پنیر سوخاری چوبی و پنیر سوخاری ساده را می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک و ساده مثلا برای لیست ناهار یا وعده شام استفاده کنید. همچنین به عنوان یک فینگرفود در بشقاب سوخاری برای تولد و مهمانی‌ها یا مناسبت‌های خاص و دورهمی‌ها یک انتخاب عالی است. علاوه بر این می‌توانید از پنیر سوخاری در کنار غذاهای دیگر به عنوان دورچین استفاده کنید. ما این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به طرز تهیه پنیر سوخاری ساده و پنیر سوخاری خامه‌ای اختصاص داده‌ایم و نکات طلایی پخت و آماده‌‌سازی پنیر سوخاری رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد.

فوت و فن های طرز تهیه پنیر سوخاری

 

فوت و فن های طرز تهیه پنیر سوخاری

 

*برای تهیه پنیر سوخاری می‌توانید از پنیر قالبی یا پنیر توپی موزارلا هم استفاده کنید. استفاده از پنیر رشته‌ای نیاز به شکل و فرم دادن پنیر دارد.

 

*اگر پنیر موزارلا را قبلا در فریزر قرار داده بودید، حتما قبل از استفاده، آن را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید یخ آن ذوب شود. استفاده از پنیر موزارلای یخ‌زده باعث می‌شود پنیر سوخاری بعد از پختن و سرخ شدن، به اندازه کافی کشدار نشود.

 

*روغنی که پنیر را در آن سرخ می‌کنید حتما باید داغ باشد، در غیر این صورت مواد سوخاری پنیر از هم می‌پاشد.

 

*میزان روغن را زیاد در نظر بگیرید در حدی که پنیرهای سوخاری در روغن غوطه‌ور و شناور باشند و نیاز به هم زدن و جدا کردن پنیرهای سوخاری از تابه وجود نداشته باشد.

 

*بعد از اینکه روغن داغ شد و پنیرهای سوخاری را در آن ریختید، حرارت را کم کنید تا پنیر داخل آن، فرصت ذوب و نرم شدن داشته باشد. در صورت بالا بودن حرارت احتمال سوختن مواد سوخاری وجود دارد در حالی که پنیر داخل آن هنوز ذوب نشده است.

 

*اگر پنیر سوخاری را به صورت سرد سرو کنید، پنیر داخل آن، کش نخواهد آمد.

 

* کمی فلفل سیاه یا قرمز یا پودر آویشن را به دلخواه می‌توانید به مواد سوخاری اضافه کنید.

 

*مواد پنیر سوخاری را قبل از سرخ کردن و بعد از آماده شدن می‌توانید در فریزر نگه دارید و هر بار به اندازه نیاز آن‌ها را سرخ کنید.

 

*برای این‌که قسمت سوخاری پنیر تردتر و ضخیم‌تر باشد، می‌توانید دو بار پنیر را در تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مرغ تندوری یا مرغ تنوری هندی به 4 روش

 

*به جای آرد سوخاری می‌توانید از خرده نان پودر شده استفاده کنید.

 

*پنیر سوخاری چوبی هم به خصوص برای بچه‌ها محبوب است. قبل از سرخ کردن پنیر سوخاری در انتهای پنیر یک سیخ چوبی باریک فرو کنید و پنیر سوخاری را سرخ کنید.

 

 

طرز تهیه پنیر سوخاری ساده با پنیر موزارلا (روش اول)

 

طرز تهیه پنیر سوخاری ساده با پنیر موزارلا

 

مواد لازم برای تهیه پنیر سوخاری ساده

 

میزان کالری: حدود ۳۴۱ کالری در ۱۰۰ گرم
مدت زمان آماده‌‌‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

• پنیر موزارلا: ۲۲۰ گرم
• پودر سوخاری: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پنیر پارمزان رنده شده: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۲ عدد
• آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
• روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

مراحل طرز تهیه پنیر پیتزا سوخاری ساده

 

مراحل طرز تهیه پنیر سوخاری

 

برای طرز تهیه پنیر سوخاری ساده، ابتدا باید مواد آن را آماده کنید و کنار بگذارید. سپس پنیرها را خرد کرده و در مواد سوخاری بغلتانید. وقتی پنیرهای سوخاری آماده شدند، آن‌ها را در روغن سرخ کنید. مراحل طرز تهیه پنیر سوخاری ساده را در ادامه دنبال کنید.

 

 

مرحله اول: مواد مورد نیاز پنیر سوخاری را آماده کنید

 

در اولین قدم از طرز تهیه پنیر سوخاری، پنیرهای تازه موزارلا را زیر آب بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی خود را از دست بدهند. پنیرها را به قطعات دلخواه یه شکل مربع یا مستطیل خرد کنید. حتما اجازه دهید یخ پنیرها در خارج از فریزر باز شود.

 

 

مرحله دوم: مواد سوخاری را آماده کنید

 

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم حل شوند و از لختگی بیرون بیایند. تخم مر‌غ‌‌ها را کنار بگذارید. در یک بشقاب ۲ قاشق آرد سفید ساده را بریزید. در یک بشقاب دیگر یا سینی کوچک آرد سوخاری را با پنیر پارمزان بریزید و به هم بزنید.

 

 

مرحله سوم: پنیرها را در آرد بغلتانید

 

در این مرحله از طرز تهیه پنیر سوخاری، پنیرهای موزارلا را که تکه تکه کرده‌اید در آرد بیندازید و آن‌ها را به صورت تک تک در آن بغلتانید. باید تمام سطح پنیرها به آرد سفید آغشته شود. سپس پنیرهای به صورت تک تک در تخم مرغ بیندازید.

 

 

مرحله چهارم: پنیرها را در تخم مرغ بغلتانید

 

وقتی کل سطح پنیرها به تخم مرغ آغشته شد، آن‌ها را با دست یا انبر آشپزی خارج کنید و در آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا روی پنیرها با آرد سوخاری پوشانده شود. می‌توانید دوباره پنیرها را در تخم مرغ و دوباره در آرد سوخاری بیندازید تا لایه روی پنیرها ضخیم‌تر شود.

 

 

مرحله پنجم: روغن را برای سرخ کردن پنیر سوخاری آماده کنید

 

زمانی‌ که همه پنیرهای سوخاری به همین شکل آماده شدند، در یک تابه گود یا قابلمه روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا داغ شود. میزان روغن باید به اندازه‌‌ای باشد که روی پنیرهای سوخاری را بپوشاند و پنیرها در آن شناور باشند.

 

 

مرحله ششم: پنیرهای سوخاری را سرخ کنید

 

بعد از این که روغن داغ شد، پنیرهای سوخاری را به صورت تک تک یا دو، سه تایی در روغن سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا پنیرها نرم شوند. در ضمن همه پنیرهای سوخاری را به صورت یکجا در روغن نیندازید. هر پنیر باید حدود ۲ تا ۳ دقیقه در روغن بماند تا سرخ شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۷ مدل غذا با آب انار خوشمزه و مجلسی + فیلم آموزشی

 

 

مرحله هفتم: پنیر سوخاری را سرو کنید

 

هر کدام از پنیرها که سرخ و ترد و طلایی شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی یک دستمال حوله‌ای یا روی توری قرار دهید تا روغن اضافی خود را از دست بدهند. پنیرهای سوخاری را به صورت داغ همراه با سس تند یا سس‌های دلخواه دیگر سرو کنید.

 

این بود طرز تهیه پنیر سوخاری ساده، نوش جان!

 

 

طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی با پنیر خامه‌ای و موزارلا (روش دوم)

 

طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی با پنیر خامه‌ای و موزارلا

 

مواد لازم برای تهیه پنیر سوخاری رستورانی

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۴۵ دقیقه
مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

• پنیر کممبر (یا موزارلا) رنده شده: ۱۲۰ گرم
• پنیر خامه‌ای: ۱۲۰ گرم
• سبزی‌های معطر خشک: به میزان دلخواه
• پودر سوخاری: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر آویشن: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• تخم مرغ: ۲ عدد
• آرد: ۳ قاشق غذاخوری
• روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
• ادویه‌های دلخواه: به میزان دلخواه

 

 

مراحل طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی

 

پنیر خامه‌ای و موزارلا را بعد از آماده کردن باید برای مدتی در فریزر قرار دهید

 

در این روش تهیه پنیر سوخاری به روش رستورانی، پنیر خامه‌ای و موزارلا را بعد از آماده کردن باید برای مدتی در فریزر قرار دهید تا خودشان را بگیرند، سپس آن‌ها را خارج کرده و در مواد سوخاری بغلتانید و بعد سرخ کنید.

 

مرحله اول: پنیرها را شکل دهید

 

در این روش طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی، در یک ظرف پنیر خامه‌ای، پنیر موزارلا با کممبر رنده شده، پودر آویشن و سبزی‌‌های معطر خشک پودر و نرم شده را با هم مخلوط کنید. این مواد را با دست هم بزنید و به صورت رول درآورید. رول‌ها را بهتر است به یک اندازه و قطر باشند. این رول‌ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

 

 

مرحله دوم: مواد سوخاری را آماده کنید

 

در یک کاسه تخم‌ مرغ‌‌ها را بشکنید و به آن فلفل سیاه، کمی نمک و پایریکا و ادویه‌های دلخواه کاملا هم بزنید تا ترکیب شوند. در ظرف دیگر آرد و در بشقاب سوم، پودر سوخاری را با پودر سیر ترکیب کنید.

 

 

مرحله سوم: پنیر را سوخاری و سرخ کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه پنیر سوخاری، رول‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ و در نهایت در پودر سوخاری بغلتانید. این کار را دو بار تکرار کنید. رول‌های پنیر را مانند روش قبل در روغن داغ سرخ کنید و بعد از آماده شدن سرو کنید.

 

این بود طرز تهیه پنیر سوخاری خانگی به روش رستورانی، نوش جان!

 

 

سوالات متداول

 

پنیر سوخاری را به چه پنیری می‌توان تهیه کرد؟

 

پنیر سوخاری را به چه پنیری می‌توان تهیه کرد؟

 

معمولا پنیر سوخاری با پنیر موزارلا، پنیر پیتزا، پنیر کممبر یا پنیر خامه‌ای درست می‌شود ولی شما می‌توانید از پنیرهای دیگر هم برای طرز تهیه پنیر سوخاری استفاده کنید. البته بهتر است این پنیرها خاصیت کشسانی داشته باشند.

 

 

پنیر سوخاری با چه سسی سرو می‌شود؟

 

برای خوردن پنیر سوخاری معمولا آن را با سس کچاپ یا سس تند سرو می‌کنند ولی می‌توانید این پیش‌غذا را با انواع سس‌های دیگر هم سرو کنید.

کالابرگ الکترونیک