طرز تهیه ۳ مدل دسر بستنی با خامه و ژلاتین شیک و قالبی

طرز تهیه ۳ مدل دسر بستنی با خامه و ژلاتین شیک و قالبی


16 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 3 مدل دسر بستنی با خامه و ژلاتین شیک و قالبی
فهرست محتوا پنهان

اگر تا به حال انواع دسر بستنی با خامه و ژلاتین را امتحان نکرده‌اید، باید بدانید که این سبک از دسرها در لیست پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین دسرهای مجلسی با بستنی که تا به حال خورده‌اید قرار دارند. برای تهیه دسر ساده و سریع با بستنی، خامه و ژله روش‌های متعددی وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش درست کردن دسر بستنی با خامه و ژلاتین آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین به صورت قالبی

 

طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین به صورت قالبی

 

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۲۰ دقیقه

کالری هر ۱۰۰ گرم دسر بستنی با خامه و ژلاتین: ۲۲۰ کالری

 

مواد لازم برای تهیه دسر کرم بستنی با خامه ژلاتین

 

  • شیر: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی کاکائویی:۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • شکر: ۱۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۶ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: به مقدار لازم
  • وانیل: به اندازه نوک قاشق چای‌خوری
  • پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین

 

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین

 

یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های درست کردن دسر بستنی با خامه و ژلاتین ترکیب کردن این مواد با هم و آماده کردن دسر بستنی و ژله قالبی است. طعم این دسر فوق‌العاده است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه دسر کرم بستنی فوق‌العاده خوشمزه با ژلاتین و خامه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ حرارت دادن مواد دسر بستنی ژلاتینی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین باید شیر، شکر، پودر کاکائو، بستنی کاکائویی و نشاسته ذرت را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مدام هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و ترکیبی یکدست و نسبتاً غلیظ ایجاد شود.

در صورت تمایل می‌توانید بستنی، پودر ژله، شیر، شکر، پودر کاکائو و نشاسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن ژلاتین به سایر مواد

 

اضافه کردن ژلاتین به سایر مواد دسر بستنی با ژله و خامه

 

زمانی که غلظت مواد دسر مناسب شد، شعله گاز را خاموش کنید و کنار بگذارید. سپس به سراغ آماده کردن ژلاتین بروید. برای این کار پودر ژله را با شیر ترکیب کنید و روی حرارت غیرمستقیم کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین به روش بن ماری کاملاً در شیر حل شود. سپس ترکیب شیر و ژله را به سایر مواد اضافه کنید و صبر کنید تا مواد دسر به طور کامل خنک شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای هلو غلیظ و خوشرنگ به ۲ روش ساده و زعفرانی

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن خامه و وانیل

 

زمانی که مواد دسر شما کاملاً خنک شد، خامه و وانیل را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله مواد دسر باید به طور کامل خنک باشد. در صورت تمایل می‌توانید پودر ژلاتین، خامه و وانیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله چهارم، ریختن مواد دسر در قالب

 

بعد از آماده شدن مواد دسر باید یک قالب را چرب کنید و مواد را داخل قالب مورد نظرتان بریزید. سپس قالب را برای حدود ۵ تا ۷ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. بعد از آماده شدن دسر می‌توانید آن را برگردانید و سپس با تکه‌های میوه، پودر کاکائو الک شده و هر چیزی که دوست دارید آن را تزیین کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند مدل دسر با بستنی و موز کافی شاپی

 

طرز تهیه دسر طالبی با خامه، بستنی، ژله و شیر

 

طرز تهیه دسر طالبی با خامه، بستنی، ژله و شیر

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مدت زمان آماده سازی دسر طالبی با بستنی و ژله: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله

 

  • طالبی پوست گرفته و خرد شده: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی وانیلی: ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر ژله طالبی: ۱ بسته
  • پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مراحل طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله

 

مراحل طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله

 

اگر در فکر طرز تهیه دسر با طالبی و بستنی شیک و مجلسی با پودر ژله و خامه هستید، ما پیشنهاد جذابی برای شما داریم. طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله بسیار ساده است و امتحان کردن طعم لذیذ آن قطعاً برایتان لذت‌بخش خواهد بود. برای تهیه این دسر شما تنها به طالبی، پودر ژله، خامه و بستنی نیاز دارید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن ژلاتین

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژلاتین باید پودر ژلاتین را روی یک سوم لیوان آب سرد بپاشید. سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید و خوب هم بزنید. برای درست کردن پودر ژله طالبی نیز باید آن را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد دسر

 

در این مرحله از درست کردن دسر طالبی با بستنی و ژله و خامه باید تکه‌های طالبی را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. سپس خامه، شکر و بستنی را اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن ژله به سایر مواد دسر

 

در این مرحله باید ژله طالبی و ژلاتین خنک شده را به سایر مواد دسر اضافه کنید. سپس مواد را دوباره در میکسر یا مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن لایه اول دسر در قالب

 

در این مرحله از طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله و خامه باید نیمی از مواد دسر را داخل قالب بریزید. قالب را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا نیم‌بند شود.

 

مرحله پنجم آماده کردن دسر

 

بعد از این که ژله نیم‌بند شد، با اسکوپ یک ردیف طالبی روی دسر بچینید و سپس بقیه مواد را روی طالبی‌ها بریزید. دسر را برای حدود ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل دسر موس بستنی خوشمزه کافی شاپی بدون فر

برای تهیه دسر طالبی با ژله و خامه و دسر بستنی قالبی با خامه و ژلاتین حتماً قالب را از قبل چرب کنید تا دسر راحت‌تر از آن خارج شود.

 

طرز تهیه دسر توت فرنگی بستنی با ژلاتین و خامه

 

طرز تهیه دسر توت فرنگی با ژلاتین و خامه

 

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی توت فرنگی با ژلاتین و خامه

 

  • توت فرنگی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی با طعم دلخواه: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پودر ژله توت فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته: ۱ قاشق غذاخوری
  • خلال پسته: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی با ژلاتین و خامه

 

برای تهیه این دسر بستنی با خامه و ژلاتین باید توت فرنگی‌ها را بشویید و میکس کنید. سپس پوره توت فرنگی را داخل قابلمه بریزید. سپس شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. بعد از این که توت فرنگی‌ها گرم شدند پودر قند و پودر ژله را اضافه کنید.

مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند و بعد شعله گاز را خاموش کنید. بستنی را از فریزر خارج کنید تا نرم شود. سپس مایه توت فرنگی را با بستنی و مقداری خامه مخلوط کنید. مواد دسر را در ظرف‌های تک نفره بریزید و در فریزر قرار دهید.

زمانی که دسر کاملاً سفت شد، آن را از فریزر خارج کنید و با مقداری میوه خرد شده و خامه تزیین کنید. در صورت تمایل می‌توانید قند و پسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر بستنی با خامه و ژلاتین

 

*در طرز تهیه دسر طالبی با ژله و خامه می‌توانید میزان شکر را به دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید.

 

*برای تهیه دسر کرم بستنی با خامه و ژلاتین می‌توانید به جای کاکائو از طعم‌های میوه‌ای و یا میوه خرد شده در دسر استفاده کنید.

*در طرز تهیه دسر طالبی بستنی و ژله لیوانی و به صورت تک نفره می‌توانید مواد دسر را تا نیمه در هر لیوان تک نفره بریزید و سپس در یخچال قرار دهید. سپس برای جذاب‌تر شدن دسر یک لایه ژله طالبی روی آن بریزید.

*به خاطر داشته باشید که در زمان ترکیب کردن بستنی و ژله باید هر دو در دمای یکسانی باشند تا بستنی گلوله‌ای نشود. بهتر است بستنی را از قبل از فریزر خارج کنید تا نرم شود و بعد از آماده کردن ژلاتین صبر کنید تا خنک شود. سپس بستنی را با ژله ترکیب کنید.

* طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه یکی از روش‌های جذاب درست کردن دسر بستنی با خامه و ژلاتین است که در صورت تمایل می‌توانید طریقه درست کردن این دسر را در مجله کوروش بخوانید.

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه دسر بستنی کاکائویی با ژله و خامه چگونه است؟

 

برای تهیه دسر بستنی کاکائویی با خامه و ژلاتین باید شیر، شکر، پودر کاکائو، بستنی و نشاسته ذرت را روی حرارت قرار دهید. سپس ژلاتین را در آب حل کنید و به آن اضافه کنید. این ترکیب را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

 

طرز تهیه دسر بستنی خامه‌ای-ژلاتینی ساده چگونه است؟

 

برای تهیه دسر بستنی خامه‌ای-ژلاتینی ساده می‌توانید بستنی را با خامه و میوه دلخواهتان ترکیب کنید و در فریزر قرار دهید. سپس ژله را به صورت جداگانه خرد کنید. ژله را به صورت مکعبی خرد کنید و در لیوان بریزید. در نهایت بستنی را همراه با مقداری شیر یا آبمیوه به آن اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک