۱۵ راهکار ساده و موثر از بین بردن بوی ماهی از دست

۱۵ راهکار ساده و موثر از بین بردن بوی ماهی از دست


30 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
از بین بردن بوی ماهی از دست

چگونه بوی بد ضخم ماهی را از دست رفع کنیم؟ اگر تجربه تمیز کردن ماهی یا حتی خرد کردن ماهی پخته شده را داشته باشید، پس می‌دانید که چطور بعد آن بوی بد ماهی روی دستان شما باقی می‌ماند. اما برای از بین بردن بوی ماهی از دست چه راهی وجود دارد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در محله کوروش می‌توانید با چند ترفند از بین بردن بوی ماهی از دست آشنا شوید.

روش‌های ساده برای رفع بوی بد ماهی از دست

با راحت‌ترین روش‌های از بین بردن بوی ماهی از دست آشنا شوید

ماهی خام بوی زننده‌ای دارد و بوی ماهی پخته شده نیز آن قدر زیاد است که اگر برای خرد کردن آن از دست کمک بگیرید، بوی نامطبوعی روی پوست ایجاد می‌کند. برای رفع بوی زننده ماهی از دست روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه به چند ترفند سریع و موثر برای از بین بردن بوی ماهی از دست اشاره شده است.

در ضمن شما می‌توانید انواع ماهی تازه را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

۱- از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

اولین روش برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست استفاده از خمیر جوش شیرین است. در این روش باید ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱ قاشق چای‌خوری آب ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. اگر خمیر شما هنوز حالت پودری دارد، می‌توانید کمی دیگر آب به آن اضافه کنید. حالا دستان خود را به این ترکیب آغشته کنید.

خمیر را لای انگشتان و زیر ناخن‌ها ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید و در ادامه دستانتان خود را با آب و صابون بشویید. با این روش بوی بد ماهی از دست به راحتی برطرف می‌شود. جوش شیرین برای رفع بوی ماهی از یخچال هم یک ماده موثر است.

می‌توانید جوش شیرین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- دستانتان را با سرکه و آبلیمو بشویید

برای رفع بوی بد ماهی دستانتان را با سرکه و آبلیمو بشویید
«سرکه» در میان روش‌های از بین بردن بوی بد غذا در خانه یک ماده موثر است. برای رفع بوی بد ماهی از دست با سرکه باید ۱ لیوان سرکه را با ۱/۴ لیوان آبلیمو ترکیب کنید. یک قطره مایع ظرفشویی به این محلول اضافه کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید. در ادامه دستانتان را با این ترکیب بشویید و بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را به آن آغشته کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مرحله به مرحله

اسید سیتریک موجود در آبلیمو بوی بد ماهی را خنثی می‌کند و سرکه موجب از بین رفتن بوی بد ماهی از دست می‌شود. در انتها دستتان را با آب و صابون بشویید تا بوی بد از بین برود. اگر دستانتان زخمی است یا پوست حساسی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

شما می‌توانید آبلیمو، سرکه و مایع ظرفشویی را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- از خمیر دندان استفاده کنید

در این روش باید دستانتان را با آب گرم خیس کنید. سپس برای خنثی کردن باکتری‌ها و رفع بوی بد ماهی مقداری خمیر دندان روی دستتان خود بریزید و آن را خوب در همه قسمت‌های پوست پخش کنید. در انتها نیز دستانتان را با آب گرم بشویید تا خمیر دندان کاملا از روی پوست پاک شود. در این روش بهتر است خمیر دندان شما نعنایی باشد.

شما می‌توانید خمیر دندان را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- دستتان را روی یک ظرف استیل بکشید

برای رفع بوی بد ماهی دستتان را روی یک ظرف استیل بکشید
احتمالا دیده‌اید که امروزه صابون‌هایی از جنس استیل در بازار وجود دارد که برای از بین بردن بوی ماهی و بد بو شدن پوست از آن استفاده می‌شود. اگر به این صابون‌ها دسترسی ندارید می‌توانید دستانتان را روی یک ظرف استیل یا شیر آب استیل بمالید. مولکول‌های خاصی در استیل وجود دارد که به مولکول‌های بو متصل می‌شوند و بوی زهم مرغ، بوی بد ماهی و بوی زهم گوشت را تا حد زیادی خنثی می‌کند.

۵- دستانتان را با آب و سرکه بشویید

برای رفع بوی بد دست می‌توانید چند قاشق سرکه سفید را با آب مخلوط کنید. سپس یک اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و برای ۲ دقیقه اسفنج را روی دستتان بکشید. در انتها دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

۶- از سس کچاپ استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد ماهی از روی دست می‌توانید از سس کچاپ استفاده کنید. در این روش باید مقدار کمی سس کچاپ روی دست بریزید و روی همه قسمت‌های پوست بمالید و در نهایت دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

می‌توانید سس کچاپ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۷- از گشنیز تازه استفاده کنید

در این روش باید یک شاخه گشنیز تازه را بین انگشتان خود فشار دهید و روی پوست دست بمالید. در نهایت دستتان را با آب و صابون بشویید تا بوی گشنیز از بین برود.

۸- از روغن زیتون استفاده کنید

استفاده از روغن زیتون یک روش دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی از روی دست است. در این روش روغن زیتون را برای ۳۰ ثانیه روی دستان خود بمالید و در نهایت با آب گرم و صابون آبکشی کنید. روغن زیتون حاوی ترکیباتی است که موجب تجزیه بو و از بین بردن بوی بد ماهی می‌شود.

می‌توانید روغن زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۹- از روغن نعنا استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست از روغن نعنا استفاده کنید
روغن نعنا عطر فوق‌العاده‌ای دارد که برای رفع بوهای نامطبوع مثل بوی ماهی از دست و بدن باید چند قطره از آن را دستانتان بریزید و خوب ماساژ دهید. در نهایت دستانتان را بشویید تا بوی ماهی برطرف شود. استفاده از انواع روغن‌های طبیعی برای از بین بردن بوی ماهی در خانه هم موثر است.

حتما بخوانید  همه چیز درباره زعفران و خواص و مضرات و طبع و مصلح آن

۱۰- از دستمال مرطوب استفاده کنید

برای رفع بوی بد ماهی از دست می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید. در این روش باید یک دستمال مرطوب را با آب خیس کنید و آن را روی همه قسمت‌های پوست بمالید. دستمال مرطوب حاوی ماده‌ای شیمیایی است که به تجزیه بو کمک می‌کند و بوی بد را از بین می‌برد.

شما می‌توانید دستمال مرطوب را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۱- از قهوه استفاده کنید

در این روش باید دستانتان را خیس کنید و سپس مقداری پودر قهوه روی دستتان بریزید و دستانتان را روی هم بمالید و بعد دستانتان را بشویید تا بوی بد ماهی به طور کامل برطرف شود. پودر قهوه یک جاذب قوی برای بوهای نامطبوع است.

می‌توانید پودر قهوه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۲- از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید

برای رفع بوی بد ماهی از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید
در این روش باید از مقداری ضدعفونی کننده الکلی روی دستانتان بریزید و بعد دستانتان را به خوبی روی هم ماساژ دهید تا تمام باکتری‌ها و بوهای زننده از جمله بوی زهم ماهی از روی دست از بین بروند.

شما می‌توانید مایع ضدعفونی کننده دست را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۳- از نمک و آب کمک بگیرید

برای از بین بردن بوی بد دست می‌توانید مقداری دستانتان را خیس کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. نمک هم یک جاذب قوی بوی نامطبوع است. سپس دستتان را روی هم بکشید تا بوی ماهی برطرف شود.

شما می‌توانید نمک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۴- از دهانشویه استفاده کنید

برای رفع بوی بد دست از دهانشویه استفاده کنید
برای این که بوی بد ماهی از روی دستتان پاک شود، می‌توانید مقداری دهانشویه روی دست بریزید و سپس دستانتان را روی هم بکشید. دهانشویه به از بین بردن باکتری‌های روی دست و از بین بردن بوی زهم ماهی و گوشت‌های مختلف کمک می‌کند و بوی خوبی به دست شما می‌بخشد.

شما می‌توانید دهانشویه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۵- از گوجه فرنگی کمک بگیرید

گوجه فرنگی (خواص گوجه فرنگی) نیز درست مثل سس کچاپ به از بین بردن بوی بد دست و بوی زهم ماهی کمک می‌کند. در این روش باید یک گوجه را له یا رنده کنید و دستانتان را به آن آغشته کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد دست‌ها را با آب و صابون بشویید تا بوی بد ماهی به طور کامل برطرف شود.

سوالات متداول درباره رفع بوی بد ضخم ماهی از دست

سریع‌ترین راه برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست چیست؟

برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست می‌توانید دستانتان را به یک وسیله از جنس استیل بمالید یا از لیمو ترش، سرکه، خمیر دندان یا دهانشویه استفاده کنید.

آیا می‌توان برای از بین بردن بوی بد زهم از دست از قهوه استفاده کرد؟

قهوه بوی تندی دارد و اگر مقداری از آن را روی دست نم‌دار بریزید و دستتان را ماساژ دهید، بوی بد ماهی از دست برطرف می‌شود.

 

منابع: crossedindustries، decideoutside، wikihow

کالابرگ الکترونیک