۲ طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار با یک سس خوشمزه

۲ طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار با یک سس خوشمزه


12 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار با یک سس خوشمزه

سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار یک سالاد خوشمزه، سالم و متفاوت است که می‌توانید آن را برای کاهش وزن یا پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار و فوت و فن‌های درست کردن این سالاد خوش‌طعم رستورانی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ۶۰ گرم
سبزی شاهی ۶۰ گرم
مغز کاهو (اختیاری) ۶۰ گرم
کاهو چینی ۶۰ گرم
آووکادو ۲ عدد
گریپ فروت ۱ عدد متوسط
انار دانه شده ۵ قاشق غذاخوری
آب گریپ فروت ۵ قاشق غذاخوری
روغن زیتون بکر ۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و شکر به مقدار کم

 

مدت زمان آماده سازی سالاد انار و گریپ فروت با آووکادو: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار

مراحل طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار

طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار بسیار ساده است. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن این سالاد خوشمزه رستورانی آشنا شوید.

مرحله اول؛ گریپ فروت را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار باید گریپ فروت را بشویید و به کمک چاقو پوست ضخیم آن را جدا کنید. با کمک یک چاقوی تیز، پوست نازک روی گریپ فروت را جدا کنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. برای خرد کردن گریپ فروت بهتر است زیر دستتان یک کاسه بگذارید تا آب گریپ فروت هدر نرود.

مرحله دوم؛ کاهو را خرد کنید

در این مرحله باید کاهو را بشویید و سپس آن را به صورت تکه‌های ۱ سانتی‌متری خرد کنید و برای تهیه سالاد کنار بگذارید.

مرحله سوم؛ آووکادو و سبزیجات را خرد کنید

میوه آووکادو را بشویید و پوست و هسته آن را جدا کنید. سپس آووکادو را به صورت نوارهای باریک یا مکعبی خرد کنید. اسفناج، مغز کاهو و شاهی را هم بشویید و خرد کنید. اضافه کردن مغز کاهو به سالاد آووکادو کاملا اختیاری است.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه و مجلسی بدون آهک

مرحله چهارم؛ مواد سالاد آووکادو با انار و گریپ فروت را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار باید در یک ظرف گریپ فروت، کاهو، آووکادو، اسفناج، مغز کاهو و شاهی را ترکیب کنید. سپس دانه‌های میوه انار را روی سالاد بریزید.

مرحله پنجم؛ سس سالاد را آماده و با سالاد ترکیب کنید

برای درست کردن سس سالاد در یک ظرف آب گریپ فروت، روغن زیتون، شکر، نمک و فلفل سیاه را ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس روی سالاد بریزید و از طعم این سالاد لذت ببرید.

می‌توانید انواع آبمیوه از جمله آب گریپ فروت، انواع سس، روغن زیتون، شکر، نمک و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ریز (بیبی اسفناج) ۱۰۰ گرم
گریپ فروت ۱ عدد
آووکادو ۱ عدد
پنیر فتا ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خلال بادام برشته شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن زیتون ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روش تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار

"طرز

برای تهیه این سالاد ساده و خوشمزه ابتدا باید اسفناج‌ها را بشوید و در یک ظرف بریزید. سپس پوست گریپ فروت را جدا کنید و با کمک یک چاقوی تیز پوست نازک آن را نیز جدا کرده و گریپ فروت را به دو قسمت تقسیم کنید.

پوست و هسته آووکادو را هم جدا کنید و آووکادوها را به صورت مکعبی یا ورقه‌ای خرد کنید. در یک کاسه بزرگ اسفناج، گریپ فروت، آووکادو و دانه‌های انار را ترکیب کنید. پنیر فتا را خرد کنید و روی سالاد بریزید. خلال بادام‌ها را در یک تابه کمی تفت دهید تا برشته شوند. درنهایت روغن زیتون و خلال بادام برشته را اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید و از طعم این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

در صورت تمایل می‌توانید خلال بادام و انواع پنیر صبحانه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار

"نکات

  • در طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار بهتر است از اسفناج ریز استفاده کنید. اگر اندازه اسفناج بزرگ بود، باید آن را خرد کنید و بعد با سالاد ترکیب کنید.
  • برای تهیه سالاد آووکادو و انار با گریپ فروت حتما پوست نازک دور گریپ فروت را جدا کنید تا طعم آن در سالاد تلخ نشود. راستی می‌دانید چرا گریپ فروت تلخ می‌شود؟
  • سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار یکی از بهترین سالادها برای کاهش وزن است که می‌توانید به عنوان میان وعده و در کنار غذاهای سالم و آبپز استفاده کنید.
  • برای تهیه سالاد آووکادو و انار با گریپ فروت می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید عسل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد آووکادو می‌توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید، استفاده کنید.
  • می‌توانید برای طعم دادن به سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار مقداری آب لیمو ترش تازه یا آبلیمو استفاده کنید. برای تهیه آبلیمو به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • می‌توانید سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار را در کنار انواع ماهی گریل شده سرو کنید.
  • اضافه کردن مغز گردوی خرد شده به سالاد آووکادو با گریپ فروت طعم بی‌نظیری به سالاد شما می‌بخشد. می‌توانید مغز گردو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار می‌توانید مقداری انگور خرد شده و ساقه کرفس نیز به سالاد استفاده کنید.
  • برای تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار می‌توانید به جای سبزی شاهی از برگ ریحان تازه نیز استفاده کنید. 
  • سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار یکی از بهترین سالادها برای افراد دیابتی است که به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند.
  • برای تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار می‌توانید به جای کاهو چینی از هر نوع کاهویی که دوست دارید استفاده کنید.
  • می‌توانید به سالاد آووکادو و انار با گریپ فروت مقداری مرغ پخته و ریش شده اضافه کنید و از این سالاد به عنوان یک وعده غذایی سالم و رژیمی استفاده کنید. می‌توانید گوشت مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برخی افراد در طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار از مقداری پیاز بنفش (قرمز) هم استفاده می‌کنند.
حتما بخوانید  ادویه مخصوص سیب زمینی سرخ کرده و تنوری | ۲ طرز تهیه و ترکیبات آن

سوالات متداول

چه کسانی نباید از سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار استفاده کنند؟

افرادی که از کلسترول پایین رنج می‌برند یا برای کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی از دارو استفاده می‌کنند، باید از سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار با احتیاط استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که گریپ فروت سرشار از پتاسیم است و از همین رو افرادی که به عفونت کلیه مبتلا هستند، نباید از آن استفاده کنند.

برای طعم دادن به سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

برای طعم دادن به سالاد آووکادو و انار می‌توانید از آب لیموترش تازه، نمک، فلفل سیاه، شکر و روغن زیتون استفاده کنید. برخی افراد مقداری سس خردل نیز به این سالاد اضافه می‌کنند.

طرز تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار و مرغ چگونه است؟

برای تهیه سالاد آووکادو با گریپ فروت و انار و مرغ باید سالاد را به یکی از روش‌هایی که در مقاله عنوان شد، آماده کنید. سپس مرغ را به صورت جداگانه بپزید و ریش ریش کنید و سپس به سالاد اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مثل سالاد سزار از مرغ گریل شده نیز برای تهیه این سالاد استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک