طرز تهیه کیک قلبی اسفنجی برای ولنتاین مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک قلبی اسفنجی برای ولنتاین مرحله به مرحله


19 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک قلبی اسفنجی برای ولنتاین مرحله به مرحله

کیک قلبی یکی از جذاب‌ترین انواع کیک برای روز ولنتاین است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید و به عنوان یک هدیه ولنتاینی سورپرایزی هم کادو بدهید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش طرز تهیه کیک قلبی اسفنجی و ساده ولنتاین و همه فوت و فن‌های درست کردن این کیک اسفنجی در قالب قلبی در فر و قابلمه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک قلبی ولنتاین در فر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب جوش نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۴ عدد
خامه قنادی به مقدار لازم برای خامه کشی کیک

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت کیک قلبی اسفنجی: حدود ۴۵ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم کیک قلبی اسفنجی: حدود ۲۸۹ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کیک قلبی ولنتاین در فر

مراحل طرز تهیه کیک قلبی ولنتاین در فر

یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه کیک قلبی، آماده کردن آن در فر است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه کیک قلبی در فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ سفیده تخم مرغ را هم بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک قلبی باید سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را در یک ظرف خشک و تمیز بریزید و با همزن مخلوط کنید تا پف کند و حجم آن چند برابر شود. در این مرحله باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

شما می‌توانید تخم مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ زرده تخم مرغ را با شکر و روغن ترکیب کنید

در این مرحله باید در یک ظرف تمیز و خشک به صورت جداگانه زرده تخم مرغ را با شکر و روغن ترکیب کنید و خوب با همزن هم بزنید تا کشدار و یکدست شوند.

شما می‌توانید شکر و روغن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ آب جوش را به ترکیب زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک قلبی باید آب جوش را در چند مرحله به ترکیب زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید. سپس مواد را با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده ساده و پیتزایی در فر و تابه

مرحله چهارم؛ همه مواد کیک را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی قلبی به روش خانگی باید آرد، بیکینگ پودر و وانیل را ترکیب و ۲ بار الک کنید. سپس آن‌ها را همراه با سفیده تخم مرغ در چند مرحله به ترکیب زرده و شکر اضافه کنید. مواد را با لیسک و در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید و همه مواد کیک را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

شما می‌توانید آرد، بیکینگ پودر و وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله پنجم؛ مایه کیک را در قالب قلبی بریزید

در این مرحله از طرز تهیه کیک قلبی باید یک قالب قلبی تهیه کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مایه کیک را در قالب قلبی بریزید. اگر به کاغذ روغنی دسترسی ندارید، حتما کف و دیواره‌های قالب را با روغن کمی چرب کنید.

مرحله ششم؛ کیک قلبی را در فر بپزید

قالب را به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فری که از قبل گرم کرده‌اید، قرار دهید. در این مدت به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید، زیرا این کار موجب از بین رفتن پف کیک می‌شود.

مرحله هفتم؛ کیک قلبی را خامه کشی و سرو کنید

خامه کشی کردن کیک قلبی

بعد از این که کیک پخت، آن را از فر خارج کنید. چند دقیقه به آن دست نزنید و صبر کنید تا کیک کاملا خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید. می‌توانید این کیک را با خامه فرم گرفته رنگی یا ساده، انواع شکلات آب شده، توت فرنگی و ترافل‌های رنگی به شکل قلب تزیین کنید.

نکته: اگر می‌خواهید یک کیک اسفنجی قلبی قرمز داشته باشید در ترکیب مواد کیک چند قطره رنگ قرمز خوراکی بگیرید.

روش تهیه کیک قلبی با قالب گرد

طرز تهیه کیک قلبی با قالب گرد

اگر به قالب قلبی دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه کیک قلبی از یک روش خلاقانه استفاده کنید. برای این کار باید یک برش به صورت V در یک سمت کیک ایجاد کنید. سپس دو تکه کیک جدا شده را با خلال دندان روی آن بچسبانید تا شکل قلب شود. حالا برای این که ظاهر کیک شما یکدست شود، روی کیک را با خامه فرم گرفته رنگی بپوشانید و بعد به هر روشی که دوست دارید آن را تزیین کنید.

طرز تهیه کیک قلبی با قالب گرد

یکی دیگر از روش‌های درست کردن کیک قلبی با قالب گرد این است که یک کیک گرد و یک کیک مربعی با اندازه یکسان درست کنید. سپس کیک گرد را از وسط نصف کنید و هر تکه آن را با خلال دندان روی یکی از قسمت‌های کیک مربعی وصل کنید تا یک کیک قلبی درست شود. در ادامه کیک را مانند روش قبل خامه‌کشی کنید تا یکدست شود.

روش تهیه کیک قلب قرمز براق

طرز تهیه کیک قلب قرمز براق

برای تهیه کیک قلبی براق ابتدا باید کیک را به روش قبل آماده کنید و سپس به سراغ درست کردن سس براق کیک بروید. برای تهیه این سس باید از ترکیب شکر، گلوکز، شکلات سفید، خامه صبحانه، ژله آماده و مقداری رنگ قرمز خوراکی استفاده کنید. برای شروع آب و شکر و گلوکز را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد شکلات سفید را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 10 شیرینی‌ معروف و سنتی تبریز برای عید نوروز + فیلم

در ادامه خامه و رنگ قرمز خوراکی را اضافه کنید و مواد را با گوشت‌کوب برقی با همزن ترکیب کنید. حالا ژله آماده را خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید تا روی حرارت ذوب شود. در ادامه این ترکیب را از صافی رد کنید. کیک قلبی را وقتی خنک شد روی توری قرار دهید و بعد سس قرمز را روی آن بریزید. سپس کیک قلبی را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

روش تهیه کیک قلبی در قابلمه

طرز تهیه کیک قلبی در قابلمه

برای تهیه کیک قلبی بدون فر و در قابلمه باید یک قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. یک سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و بعد از داغ شدن قابلمه، قالب کیک را روی سه پایه بگذارید. حالا یک دم کنی روی درب قابلمه بگذارید و اجازه دهید کیک شما برای ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بپزد. در این مدت به هیچ عنوان درب قابلمه را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

بعد از ۵۰ دقیقه می‌توانید درب قابلمه را بردارید و با استفاده از یک خلال دندان کیک را تست کنید. اگر کیک به خلال دندان نچسبید، یعنی آماده است و می‌توانید آن را از قابلمه خارج کنید. این کیک قلبی را هم با خامه فرم گرفته یا هر سس کیکی که دوست دارید تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک قلبی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک قلبی

  • در طرز تهیه کیک قلبی بدون قالب باید یک مقوا یا کاغذ روغنی را به شکل قلب برش دهید و آن را روی کیک بگذارید. سپس با کمک یک چاقوی تیز کیک اسفنجی را به شکل قلب برش دهید.
  • برای تهیه کیک قلبی قرمز می‌توانید از مقداری رنگ قرمز خوراکی در کیک استفاده کنید.
  • شما می‌توانید کیک ردولوت یا کیک مخمل قرمز را هم در قالب قلب درست کنید.
  • اگر دوست دارید کیک قلبی شما چند لایه باشد، می‌توانید کیک را از عرض آن به چند لایه تقسیم کنید و بین هر لایه کیک را با خامه قنادی شیرین شده پر کنید. در انتها روی کیک را نیز خامه کشی کنید و از مقداری شکلات آب شده برای تزیین این کیک خامه‌ای استفاده کنید.
  • در طرز تهیه کیک قلبی شکلاتی باید از مقداری پودر کاکائو در ترکیب مواد کیک استفاده کنید.
  • روش تهیه کیک طرح دار قلبی هم برای کیک روز ولنتاین ایده خوبی است.
  • چیز کیک قلبی هم یک کیک شیک و خاص یخچالی برای روز ولنتاین و سالگرد ازدواج و آشنایی است.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک قلبی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک قلبی

روش تهیه کیک قلبی قرمز چگونه است؟

برای تهیه کیک قلبی قرمز می‌توانید از مقداری رنگ قرمز خوراکی در ترکیب مواد کیک استفاده کنید.

چطور کیک قلبی را تزیین کنیم؟

برای تزیین کیک قلبی خانگی می‌توانید از خامه قنادی یا شکلات آب شده استفاده کنید. برای تهیه کیک قلبی براق نیز می‌توانید سس مخصوص آن را آماده کنید و روی کیک بریزید.

 

کالابرگ الکترونیک