طرز تهیه کیک طرح دار قلبی برای ولنتاین، تولد و سالگرد ازدواج

طرز تهیه کیک طرح دار قلبی برای ولنتاین، تولد و سالگرد ازدواج


27 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک طرحدار قلبی برای ولنتاین، تولد و سالگرد ازدواج
فهرست محتوا پنهان

کیک طرح دار قلبی یک نوع کیک خاص و شیک است که می‌توانید آن را برای روز ولنتاین یا به مناسبت سالگرد ازدواج و حتی به عنوان هدیه ولنتاین هم آماده کنید. درست کردن این کیک بسیار راحت است اما به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه کیک طرحدار قلبی و همه فوت و فن‌های درست کردن این کیک قلبی عاشقانه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک طرح‌دار قلبی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سفید قنادی ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص دکور کیک

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره نرم شده ۳۰ گرم
پودر قند ۲۵ گرم
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید قنادی ۳۰ گرم
رنگ خوراکی قرمز و صورتی چند قطره

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت کیک طرح دار قلبی: حدود ۴۵ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم کیک طرح دار قلبی: حدود ۳۴۴ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کیک طرح دار قلبی

برای تهیه کیک طرح دار قلبی از یک تکنیک ساده استفاده می‌شود. درست کردن این کیک راحت‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه کیک طرحدار قلبی شیک و عاشقانه برای تولد دخترانه و مناسبت‌های دیگر آشنا شوید.

مرحله اول؛ کرم مخصوص کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک طرح دار قلبی باید کرم مخصوص کشیدن قلب روی کیک را آماده کنید. برای این کار باید کره را از یک ساعت قبل در دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود. سپس آن را با پودر قند (طرز تهیه پودر قند) الک شده ترکیب کنید و آنقدر با همزن بزنید تا یکدست شوند. در این مرحله باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

می‌توانید کره و قند را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ سفیده تخم مرغ را به کره و پودر قند اضافه کنید

در این مرحله باید سفیده تخم مرغ یک عدد تخم مرغ را با دقت از زرده آن جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را در چند مرحله به ترکیب کره و پودر قند زده شده اضافه کنید. مواد را با همزن برقی مخلوط کنید.

حتما بخوانید  چگونه از پوست خود در تابستان مراقبت کنیم؟

می‌توانید تخم مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ کرم دکور کیک را آماده کنید

در این مرحله باید آرد را الک کنید و به سایر مواد اضافه کنید. مواد را با همزن مخلوط کنید. حالا کرم را به دو قسمت تقسیم کنید. به یکی از ظرف‌ها مقداری رنگ صورتی اضافه کنید و در ظرف دیگر چند قطره رنگ قرمز بریزید. سپس کرم‌ها را هم بزنید. غلظت کرم دکور باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید با قیف به راحتی طرح مورد نظرتان را ایجاد کنید. اگر کرم بافت شلی دارد، می‌توانید یک قاشق آرد به آن اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

می‌توانید آرد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ کاغذ روغنی را کف قالب کیک قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه کیک طرح دار قالبی باید قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. کاغذ روغنی را به اندازه کف قالب ببرید و داخل آن قرار دهید. برای تهیه این کیک بهتر است از قالب بین ۲۰ تا ۲۴ سانتی‌متری استفاده کنید.

مرحله پنجم؛ کرم دکور را در قیف پلاستیکی بریزید

در این مرحله باید کرم دکورها را به صورت جداگانه در ۲ قیف پلاستیکی بریزید. سپس نوک قیف را به اندازه بسیار کوچک با قیچی برش دهید.

مرحله ششم؛ طرح مورد نظرتان را روی کاغذ روغنی بکشید

در این مرحله باید طرح مورد نظرتان را روی کاغذ روغنی بکشید. برای راحتی کار می‌توانید با مداد قلب‌هایی کوچک روی کاغذ روغنی بکشید. سپس با دقت کرم دکور قرمز را روی قلب‌ها بکشید. برای رنگ کردن داخل قلب‌ها نیز می‌توانید از کرم دکور صورتی استفاده کنید.

برای این که طرح قلب روی دیوار کیک نیز ایجاد شود، می‌توانید قالب را خم کنید و طرح مورد نظرتان را روی دیواره آن نیز بکشید. به خاطر داشته باشید که قلب‌ها را به صورت وارونه بکشید تا بعد از برگرداندند کیک طرح قلب‌ها به درستی روی کیک ایجاد شود. بعد از اینکه همه قلب‌ها را کشیدید و داخل آن‌ها را با کرم صورتی رنگ کردید، قالب را در یخچال قرار دهید و به سراغ درست کردن مایه کیک بروید.

مرحله هفتم؛ مواد لازم برای تهیه کیک طرح دار قلبی را آماده کنید

تخم مرغ‌های هم دما با محیط را با وانیل و شکر ترکیب کنید. آرد و بیکینگ پودر را هم ترکیب کرده و برای ۳ بار الک کنید. این کار موجب نرم شدن بافت کیک می‌شود.

می‌توانید شکر، بیکینگ پودر و وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله هشتم؛ ترکیب تخم مرغ‌ها را با همزن بزنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک طرح دار قلبی با پف زیاد باید ترکیب تخم مرغ، وانیل و شکر را با دور تند همزن بزنید. این کار را تا جایی که مواد کشدار و کرم رنگ شوند ادامه دهید.

مرحله نهم؛ شیر گرم را به مایه تخم مرغی اضافه کنید

بعد از مخلوط شدن تخم مرغ و شکر باید شیر را گرم کنید و به مایه تخم مرغی اضافه کنید. مواد را دوباره با دور تند همزن ترکیب کنید. این کار از پختن تخم مرغ در شیر گرم جلوگیری می‌کند.

می‌توانید شیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دهم؛ مایه کیک طرح دار قلبی را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک طرحدار قلبی باید روغن را اضافه کنید و در حد ترکیب شدن مواد را هم بزنید. در ادامه آرد و بیکینگ پودر الک شده را در چند مرحله به سایر مواد اضافه کنید. با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی هم بزنید و به آرامی مخلوط کنید.

می‌توانید روغن مایع را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پنیر کوزه ای + نکات طلایی نگهداری و روش به عمل آوردن آن

مرحله یازدهم؛ مایه کیک را در قالب بریزید

مایه کیک طرح دار قلبی را در قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه کیک طرحدار قلبی باید قالب را از یخچال خارج کنید و با کمک ملاقه به آرامی مایه کیک را در قالب بریزید.

مرحله دوازدهم؛ کیک طرح دار قلبی را بپزید

قالب کیک را برای حدود ۴۰  دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید. در ۳۰ دقیقه ابتدایی پخت کیک به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید. سپس با یک خلال دندان قسمت وسط کیک را تست کنید. اگر کیک به خلال نچسبید یعنی آماده است.

مرحله آخر؛ کیک طرح دار قلبی را سرو کنید

بعد از این که کیک شما آماده شد، آن را از فر خارج کنید. مراقب باشید تا کیک نسوزد یا تیره نشود، در این صورت طرح‌های که روی دیواره قالب کشیده‌اید بد رنگ می‌شوند. صبر کنید تا کیک خنک شود و سپس به آرامی آن را از قالب جدا کنید و از ظاهر جذاب و طعم بی‌نظیر این کیک لذت ببرید.

روش تهیه کیک طرحدار قلبی بدون فر

برای تهیه این کیک طرح دار قلبی خوشمزه بدون فر باید مایه کیک را به روشی که گفته شد، آماده کنید و سپس در قالب بریزید. سپس یک قابلمه بزرگ روی گاز قرار دهید تا گرم شود. یک سه پایه داخل قابلمه بگذارید و بعد از این که قابلمه گرم شد، قالب کیک را روی سه پایه بگذارید. حالا یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا کیک برای حدود ۱ ساعت بپزد. در این مدت به هیچ عنوان درب قابلمه را باز نکنید که پف کیک نخوابد.

روش تهیه کیک رولت طرح دار قلبی

در طرز تهیه کیک رولت سورپرایز طرح دار قلبی ابتدا باید یک کاغذ روغنی در قالب کیک قرار دهید و با شکلات آب شده روی آن طرح قلب بکشید. در ادامه مایه کیک را به صورت لایه نازک در قالب پهن بریزید و در فر بپزید. بعد از این که کیک پخت، آن را داخل یک دستمال نخی قرار دهید و به آرامی رول کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کیک حالت بگیرد، سپس می‌توانید داخل کیک را با خامه فرم گرفته پر کنید و آن را رول کنید تا آماده شود.

می‌توانید خامه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک طرح دار قالبی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک طرح دار قالبی

  • برای تهیه کرم دکور کیک طرح دار قلبی باید از رنگ ژله‌ای استفاده کنید. اضافه کردن رنگ مایع موجب شل شدن کرم دکور می‌شود.
  • کرم دکور باید غلظت مناسبی داشته باشد تا بتوانید به راحتی طرح مورد نظرتان را با آن بکشید. اگر احساس می‌کنید که کرم دکور رقیق است، می‌توانید از مقداری آرد برای غلیظ کردن آن استفاده کنید.
  • برای کشیدن طرح کیک قلبی می‌توانید از شکلات آب شده قهوه‌ای یا شکلات قرمز نیز استفاده کنید.
  • برای تهیه کیک طرح‌دار قلبی می‌توانید بعد از آماده شدن کیک نیز با خامه فرم گرفته، شکلات آب شده یا کرم دکور روی کیک طرح قلب بکشید.
  • یک روش دیگر درست کردن کیک قلبی تهیه کیک قلبی به شکل قلب و با قالب قلبی است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک قلبی به روش یخچالی و بدون فر

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک طرح دار قالبی

برای کشیدن طرح روی کیک طرح دار از چه چیزی استفاده کنیم؟

به منظور کشیدن طرح روی کیک طرحدار قلبی می‌توانید از کرم دکور یا شکلات آب شده رنگی استفاده کنید.

برای تهیه کرم دکور از چه نوع رنگ خوراکی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه کرم دکور باید از رنگ ژله‌ای استفاده کنید تا کرم شما بیش از حد رقیق نشود.

کالابرگ الکترونیک