طرز تهیه چیز کیک قلبی به ۳ روش یخچالی بدون فر برای ولنتاین

طرز تهیه چیز کیک قلبی به ۳ روش یخچالی بدون فر برای ولنتاین


26 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک قلبی
فهرست محتوا پنهان

چیز کیک قلبی یکی از جذاب‌ترین دسرها برای مناسبت‌های عاشقانه مثل روز ولنتاین، سالگرد آشنایی، سالگرد ازدواج و حتی مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است. این چیز کیک قلبی شکل معمولا به صورت یخچالی و بدون فر درست می‌شود و طعم بسیار لذیذی هم دارد. چیز کیک قلبی را به عنوان کادوی ولنتاین هم می‌توانید هدیه بدهید. این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به چند روش طرز تهیه چیز کیک قلبی یخچالی به روش قنادی و حرفه‌ای و نکات تهیه و سرو آن اختصاص داده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه پایه بیسکویتی (کراست) چیز کیک قلبی با پتی بور

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۵۰ گرم
بیسکویت پتی بور ۱ بسته ۱۲۵ گرمی

 

مواد لازم برای لایه فیلینگ (لایه پنیری) چیز کیک قلبی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
وانیل ۱/۴ نوک قاشق چای‌خوری
پودر قند ۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای لایه توت فرنگی چیز کیک قلبی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نشاسته ذرت ۱ قاشق سوپ خوری
شکر ۱ قاشق سوپ خوری
آب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
ژلاتین ۲ ورق
توت فرنگی رسیده ۲۵۰ گرم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان آماده‌سازی چیز کیک قلبی یخچالی: ۶ تا ۷ ساعت

مراحل طرز تهیه چیز کیک قلبی یخچالی به روش حرفه‌ای برای ولنتاین

مراحل طرز تهیه چیز کیک قلبی برای ولنتاین

دسر یخچالی چیز کیک قلبی به صورت لایه لایه‌ای، درست می‌شود. هر لایه که درست کردید، لایه بعد را اضافه کنید. این دسر کیک خوشمزه، هم طعم لذیذی دارد و هم زیبا است. برای طرز تهیه چیز کیک قلبی، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد چیزکیک قلبی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک قلبی، مواد یخچالی مورد نیاز را از قبل به مدت ۳۰ دقیقه از یخچال بیرون بیاورید و در آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسند. کره باید در دمای محیط نرم شود. سپس بیسکویت‌ها را خرد و با غذاساز یا آسیاب پودر کنید. اگر غذاساز ندارید، می‌توانید بیسکویت‌ها را در پلاستیک بریزید و با گوشت‌کوب یا وردنه کاملا بکوبید تا نرم شوند.

مرحله دوم: لایه بیسکویتی چیزکیکی قلب را آماده کنید

در این مرحله،‌ کره ذوب شده در دمای محیط را با پودر بیسکویت مخلوط کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. اما زیاد آن را ورز ندهید تا به روغن دادن نیفتد. لایه بیسکویتی را در قالب چیزکیک بریزید. بهتر است از یک قالب مستطیلی یا مربعی برای درست کردن چیز کیک استفاده کنید. لازم نیست قالبتان خیلی عمیق باشد، بهتر است طول و عرض آن بیشتر باشد تا موقع قالب زدن، تعداد بیشتری چیز کیک قلبی داشته باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی نارگیلی به 2 روش در فر و بدون فر

در صورت تمایل می‌توانید بیسکویت پتی بور و کره را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: لایه اول چیز کیک قلبی را فرم دهید

کف قالب را با کمی روغن یا کره، چرب کنید. مخلوط بیسکویت و کره را کف ظرف بریزید و با پشت قاشق، روی آن را صاف کنید. با پشت لیوان یا یک ظرف مسطح، روی مخلوط بیسکویت فشار دهید تا کاملا منسجم شده و به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا بیشتر خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: لایه فیلینگ پنیری را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک قلبی، مواد پنیری کیک را آماده کنید. ژلاتین را با آب سرد یا ولرم مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب به مدت ۷ دقیقه قرار دهید تا به روش بن ماری ذوب شود و حالت شفاف و ژله‌ای بگیرد. سپس آن را کنار بگذارید. در یک ظرف پنیر ماسکارپونه، خامه و پودر قند (طرز تهیه پودر قند) را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست و مخلوط شوند.

برای خرید ژلاتین، انواع پنیر خامه‌ای از جمله پنیر ماسکارپونه، قند و خامه صبحانه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: بقیه مواد چیز کیک را اضافه کنید

بعد از ترکیب کردن پنیر، خامه و پودر قند، ژلاتین ذوب شده را که از دما افتاده است، به وانیل اضافه کنید و دوباره مواد را کاملا هم بزنید تا با مخلوط ترکیب و منسجم شوند. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و یک لایه از مخلوط پنیری را روی لایه بیسکویت بریزید و با پشت قاشق کاملا صاف کنید. دوباره قالب را در یخچال بگذارید تا لایه پنیری سفت شود و خودش را بگیرد.

وانیل را به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

لایه ششم: لایه توت فرنگی چیز کیک را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک قلبی با توت فرنگی، می‌توانید از ژله توت فرنگی یا ژله‌های دلخواه هم استفاده کنید. اما برای درست کردن لایه توت فرنگی با میوه‌های تازه، توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آن‌ها را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را خرد کنید و داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله هفتم: شکر و آب را به توت فرنگی اضافه کنید

سپس روی توت فرنگی‌ها، شکر بریزید و نصف لیوان آب را هم اضافه کنید. حرارت را روی حالت متوسط قرار داده و اجازه دهید توت فرنگی‌ها نرم شده و دانه‌های شکر هم ذوب شوند. بعد از پختن و نرم شدن توت فرنگی‌ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا از دما بیفتد و سرد شود.

شکر را به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله هشتم: وانیل و نشاسته را به مایه توت فرنگی و شکر اضافه کنید

بعد از سرد شدن توت فرنگی‌ها، با گوشت‌کوب برقی، توت فرنگی‌های پخته شده را بکوبید تا کاملا نرم شوند. سپس نشاسته ذرت الک شده را به مواد اضافه کنید. دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا طعم خام نشاسته از بین برود و مایه توت فرنگی کمی غلیظ‌تر شود. در این فاصله، ورقه‌های ژلاتین را با کمی آب سرد بخیسانید و کنار بگذارید تا کمی نرم شود. نیازی به بن‌ماری کردن ورقه‌های ژلاتین نیست.

نشاسته را به روش‌های حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله نهم: ژلاتین را به مایه توت فرنگی و نشاسته اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک قلبی، وقتی مایه توت فرنگی و نشاسته به اندازه کافی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس ورقه‌های ژلاتین را از آب سرد بیرون بیاورید و داخل مایه توت فرنگی بیندازید تا با دمای توت فرنگی‌ها حل شده و باعث شفاف و غلیظ‌تر شدن مایه توت فرنگی شود. اگر می‌خواهید مایه توت فرنگی، رنگ پررنگ‌تری داشته باشد، چند قطره رنگ خوراکی قرمز هم اضافه کنید. مواد را هم بزنید و کمی صبر کنید که از دما بیفتد.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای پسته تبریزی به روش بوتیکی و ساده

مرحله دهم: لایه توت فرنگی را در قالب چیز کیک بریزید

بعد از سرد شدن مایه توت فرنگی، آن را روی لایه پنیری که خودش را گرفته است، بریزید. باید همه جای قالب، به یک میزان لایه توت فرنگی ریخته باشید و هم‌سطح باشد. دوباره قالب را در یخچال بگذارید. به مدت ۴ تا ۶ ساعت صبر کنید تا چیز کیک کاملا خودش را بگیرد. هر چقدر چیز کیک سفت‌تر باشد، برای قالب زدن بهتر است.

مرحله یازدهم: چیز کیک را قالب قلبی بزنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک قلبی، وقتی چیز کیک سفت شد، یک کاتر فلزی قلبی را در آب گرم قرار دهید و بیرون بیاورید. چند بار قالب را بتکانید تا آب اضافی خود را از دست بدهد. قالب کاتر قلبی را روی چیز کیک قرار داده و فشار دهید تا هر ۳ لایه چیز کیک قالب زده شود.

کاتر را بیرون بیاورید و به آرامی چیز کیک قالب زده شده را در ظرف سرو خارج کنید. همه چیز کیک‌ را به همین شکل قالب بزنید و در ظرف سرو بگذارید. روی چیزکیک را می‌توانید با برش‌های میوه یا خامه فرم گرفته تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی طرح قلب برای مناسبت‌های خاص

روش تهیه چیز کیک قلبی تک نفره به روش قنادی

طرز تهیه چیز کیک قلبی تک نفره

برای درست کردن چیز کیک قلبی به صورت تک نفره و بدون نیاز به قالب زدن، از همان ابتدا، از قالب‌های تک نفره قلبی برای درست کردن چیز کیک استفاده کنید. مواد چیز کیک را به ترتیب بالا در قالب‌های تک نفره بریزید و بعد از اینکه خودشان را گرفتند، از قالب خارج کرده و تزیین و سرو کنید.

روش تهیه چیز کیک قلبی با ژله

طرز تهیه چیز کیک قلبی با ژله

اگر به جای لایه توت فرنگی می‌خواهید از ژله انار یا توت فرنگی برای لایه قرمز چیز کیک قلب استفاده کنید، کافی است یک بسته پودر ژله قرمز رنگ را با آب جوش حل کرده و بن ماری کنید. دو ورق ژلاتین هم بن‌ماری کرده و به ژله اضافه کنید. مایه ژله که از دما افتاد، آن را روی لایه پنیری کیک بریزید و اجازه دهید سرد شود و خودش را بگیرد. سپس به صورت تک‌نفره یا به روش اول (قالب زدن) آن را سرو کنید.

انواع پودر ژله را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک قلب طرح دار برای ولنتاین

فوت و فن‌های خوشمزه شدن چیز کیک قلبی به روش قنادی

چرا لایه بیسکویتی چیز کیک قلبی، سفت می‌شود؟

چرا لایه بیسکویتی چیز کیک قلبی، سفت می‌شود؟

کره را خیلی زیادتر در نظر نگیرید چون لایه زیری خشک و سفت می‌شود. همچنین لایه بیسکویت با کره، نباید زیاد ورز داده شود وگرنه در هنگام برش زدن چیز کیک، ترک می‌خورد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چرا پایه بیسکویتی چیز کیک از هم می‌پاشد؟

برای طرز تهیه لایه زیری چیز کیک که همان پایه چیز کیک بیسکویتی است، هر چه بافت بیسکویت‌ها نرم‌تر باشد، بهتر است. اگر هنوز تکه‌های درشتی از بیسکویت در مخلوط شما هستند، آن‌ها را الک کنید تا یکدست و نرم شوند. حتما لایه زیری و بیسکویتی را با پشت لیوان یا قاشق، محکم به قالب فشار دهید تا منسجم شوند وگرنه موقع قالب زدن یا برش زدن، از هم می‌پاشد.

 

کالابرگ الکترونیک