طرز تهیه کباب لم چاپس رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه کباب لم چاپس رستورانی مرحله به مرحله


11 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کباب لم چاپس

کباب لم چاپس برای کسانی که طرفدار انواع کباب و غذا با گوشت قرمز هستند، نام آشنایی است. کباب لم چاپس از نظر ظاهری به شیشلیک شباهت هایی دارد ولی با آن کاملا یکسان نیست. لم چاپس را می توانید هم به صورت کباب و هم به صورت استیک درست کنید. همان طور که از اسم آن هم پیدا است، لم چاپس از گوشت بره درست می شود که بافت نرم و گوشت تردی دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی مجله کوروش، به طرز تهیه کباب لم چاپس می پردازیم تا شما هم به راحتی آن را در خانه درست کنید. قبل از آن، همه نکات و مواردی را که باید در مورد کباب لم چاپس بدانید، برای شما آورده ایم.

 

در مورد کباب لم چاپس بیشتر بدانید

 

در مورد کباب لم چاپس بیشتر بدانید

 

چه گوشتی برای تهیه لم چاپس استفاده می شود؟

 

لم چاپس در اصل با برش های گوشت بره درست می شود که در زاویه عمود بر ستون فقرات برش خورده اند. این تکه های گوشت به صورت سنتی پخته و همراه با استخوان سرو می شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز رستورانی

 

 

گوشت کباب لم چاپس با چه موادی مرینیت می شود؟

 

یکی از مهم ترین نکات در طرز تهیه لم چاپس، مزه دار کردن گوشت است. در این مرحله فرصت دارید که با مواد مختلف، بوی زهم گوشت را بگیرید و بافت آن را تا جای ممکن نرم و ترد کنید. معمولا برای مرینیت کردن گوشت ها از آبلیمو، سرکه، سس سویا، پیاز، ماست و … به همراه چاشنی های دیگر مثل روغن زیتون و ادویه های دلخواه استفاده می شود. اگر می خواهید کباب لم چاپس را به شیوه دلخواه خود مزه دار کنید، می توانید مواد مرینیت را متنوع تر در نظر بگیرید. فراموش نکنید که هر چه مدت زمان مرینیت کردن و ماندن گوشت در مواد مرینیت بیشتر باشد، هم تردتر خواهد شد و هم طعم بهتری خواهد داشت. ایرانی ها در طرز تهیه کباب لم چاپس، معمولا از زعفران هم برای طعم دار کردن استفاده می کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کباب ایرانی

 

 

لم چاپس باید سرخ شود یا کباب؟

 

این که کدام روش را برای طرز تهیه کباب لم چاپس انتخاب می کنید، بسته به سلیقه و امکانات در دسترس شما دارد. گوشت بره و استیک های لم چاپس باید با حرارت زیاد و سریع پخته شوند. ضخامت تکه های گوشت یا استیک هم نقش تعیین کننده ای در زمان پخت این کباب دارد. شما می توانید کباب لم چاپس را در تابه، در فر یا روی زغال کبابی کنید. در نهایت کباب لم چاپس باید رنگ طلایی و قهوه ای بگیرد و کاملا مغز پخت شود.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه کباب ساتای مرغ ترد و لذیذ روی منقل، در تابه و فر

 

 

کباب لم چاپس برای چه کسانی مفید و برای چه کسانی مضر است؟

 

به گوسفندی که کمتر از یک سال سن دارد، بره می گویند. گوشت بره علاوه بر بافت نرم و ترد و خوشمزه ای دارد، سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های مفید و ضروری است. اگر این گوشت را در حد اعتدال مصرف کنید، می توانید از مزایای آن به عنوان یک منبع غذایی سالم بهره مند شوید. اما در صورت زیاده روی در مصرف آن، شانس ابتلا به بیماری های مزمن افزایش خواهد یافت.

 

 

کباب لم چاپس متعلق به کجاست؟

 

این کباب یک کباب معروف و محبوب در سراسر دنیاست که اصالت آن به یونان بر می گردد.

 

 

لم چاپس یعنی چه؟

 

لم چاپس (lamb chops) به معنی برش های گوشت بره است.

 

 

بیشتر بخوانید: فوت و فن کباب کوبیده و رازهای نریختن و خشک نشدن کباب 

 

 

فوت و فن های طرز تهیه کباب لم چاپس

 

 

فوت و فن های طرز تهیه کباب لم چاپس

 

  • هر چند احتمالا خیلی افراد عادت دارند که گوشت را قبل از مصرف با آب بشویند. اما توصیه می شود که انواع گوشت، مخصوصا گوشت گاو، گوسفند، گوساله و مرغ را نشویید. چون باکتری های موجود در گوشت خام می توانند روی غذاها، سطوح و ظروف پخش شوند. در نتیجه آلودگی ناشی از آن ها گسترش می یابد.

 

  • برای سس روی کباب لم چاپس، وقتی تکه های گوشت را در تابه سرخ کردید، مایه ای که از آن خارج شده است، در یک کاسه بریزید. ۱ قاشق غذاخوری کره را با ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و اگر استاک گوشت گاو در دسترس داشتید، به اندازه ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی، با هم مخلوط کنید. سس را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس این سس را هنگام سرو روی گوشت بره بریزید و سرو کنید.

 

  • معمولا کباب لم چاپس به صورت سنتی به صورت سرخ شده درست می شود. ولی شما می توانید آن را روی زغال کباب کنید یا این کباب خوشمزه را در فر هم بپزید.

 

  • کباب لم چاپس را معمولا با برنج یا نان سرو می کنند. برای تنوع بخشی به بشقاب سرو کباب لم چاپس، بهتر است از سبزیجات مختلف، برش های سیب زمینی آبپز یا سرخ شده، پیاز و … استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه کباب لم چاپس در تابه

 

کباب لم چاپس در تابه

 

زمان آماده سازی مواد: ۳۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

 

گوشت بره: ۸ تکه

روغن زیتون: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای خوری

نمک: ۱ قاشق چای خوری

سیر: ۴ حبه

پونه کوهی خشک: ۲ قاشق چای خوری (یا ۱/۲ لیوان پونه خرد شده تازه)

سس سویا یا آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری (برای پخت)

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: تکه های گوشت را مزه دار کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب لم چاپس، ابتدا تکه های گوشت بره را با دستمال حوله ای بدون پرز تمیز کنید. گوشت ها را در یک کاسه بریزید. روی گوشت را ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی روغن زیتون بریزید. سیرها را پوست بگیرید و آن ها رنده یا له کنید. نمک، پونه کوهی خشک یا تازه، فلفل سیاه، سس سویا و زعفران را اضافه کنید.

حتما بخوانید  فرق گوجه سبز و آلوچه چیست | گوجه سبز همان آلو است؟

 

 

مرحله دوم: لم چاپس را استراحت دهید

 

همه مواد را روی گوشت بمالید تا گوشت با مواد مرینیت کاملا آغشته و پوشانده شود. روی ظرف را بپوشانید. آن را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا مواد به خورد گوشت برود و نرم و طعم دار شود. اگر می خواهید گوشت ها را به مدت طولانی استراحت دهید آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید و اگر در حد ۱ تا ۲ ساعت است، گوشت را در دمای اتاق بگذارید.

 

 

مرحله سوم: لم چاپس را سرخ کنید

 

بعد از این که گوشت های بره استراحت کردند، در یک تابه روغن زیتون بریزید و اجازه دهید گرم شود. تکه های گوشت بره را در تابه قرار دهید. ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا یک طرف گوشت ها سرخ شود (بسته به ضخامت آن). سپس گوشت ها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها هم سرخ شوند.

 

 

مرحله چهارم: کباب لم چاپس را سرو کنید

 

بعد از این که گوشت های بره سرخ شدند، آن ها را در یک ظرف مناسب بچینید. روی کباب ها را کمی آبلیمو بپاشید و با پونه تزیین کنید. لم چاپس را می توانید با نان یا برنج سرو کنید. در صورت تمایل این غذا را با سیب زمینی آبپز یا سرخ شده یا دیگر سبزیجات مثل کلم بروکلی، سبزی خوردن و برش های پیاز یا پیازچه تزیین کنید.

 

 

طرز تهیه استیک لم چاپس

 

طرز تهیه استیک لم چاپس

 

برای تهیه استیک لم چاپس کافی است از تکه های بدون استخوان گوشت بره استفاده کنید. برش های استیک را با استیک کوب بکوبید. سپس آن ها را همزاه با مواد مرینیت در یک ظرف درب دار یا پلاستیک زیپ کیپ قرار دهید. می توانید از مواد مرینیت کباب لم چاپس استفاده کنید یا مواد و ادویه ای دلخواه را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید استیک ها به مدت چند ساعت (۱ تا ۸ ساعت) در مواد مرینیت باقی بمانند و طعم بگیرند. سپس استیک ها را در تابه با مقدار کمی روغن سرخ کنید. حرارت را در مدت پخت روی حالت متوسط یا ملایم قرار دهید تا قسمت داخلی گوشت کاملا بپزد. بعد از این که هر دو طرف استیک سرخ و طلایی شد، حرارت را متوقف و استیک را با مواد دلخواه سرو کنید. در کنار استیک لم چاپس، از سس و سبزیجات دلخواه استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک در ماهیتابه یا فر با نکات طلایی

 

 

سخن پایانی

 

کباب لم چاپس یکی از لذیذترین و معروف ترین کباب ها در سراسر دنیا است که شاید در ایران کمتر شناخته شده باشد. احتمالا به این دلیل که این کباب به شیشلیک شبیه است و خیلی افراد این دو کباب را با هم اشتباه می گیرند. اما در نهایت زمان پخت کباب لم چاپس کمتر است و از گوشت نرم و ترد بره در آن استفاده می شود. به هر حال لم چاپس می تواند به عنوان یک غذای مجلسی و مناسب دور همی و پیکنیک هم به کار برود.

 

 

منبع: cafedelites

 

کالابرگ الکترونیک