طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به ۲ روش با طعم عالی و لذیذ

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به ۲ روش با طعم عالی و لذیذ


4 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به ۲ روش با طعم عالی و لذیذ

اسنک مرغ و انبه یکی از غذاهای سبک برای شام و یک پیش‌غذای مجلسی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. این اسنک خوشمزه به خاطر استفاده از میوه انبه مزیت مقوی بودن را هم دارد و از آن جایی که طبع انبه گرم است، با طبع مرغی که در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به کار رفته است، یک میکس ملایم و معتدل را می‌سازد و در کل آن را به غذایی با مزاج معتدل تبدیل می‌کند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به همراه فوت و فن‌های پخت آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و انبه (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ران مرغ ۶ عدد
انبه ۳ عدد متوسط
پیازچه ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۱ حبه
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای‌خوری
فلفل چیلی ۱ یا ۲ عدد
نان باگت فرانسوی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک مرغ و انبه: ۴ ساعت

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش اول)

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

برای تهیه اسنک مرغ و انبه ابتدا باید سس آن را تهیه کنید. سپس مرغ‌ها را به همراه دیگر مخلفات با هم بپزید تا نرم شوند. این غذا یک فینگرفود عالی برای مهمانی‌ها و جشن‌های تولد است. برای آموزش گام به گام تهیه این غذای سبک، مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه را دنبال کنید.

مرحله اول: انبه را با فلفل میکس کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، ابتدا انبه‌ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید. هسته انبه را جدا کنید و گوشت یا فیله انبه را در مخلوط‌کن بریزید. فلفل چیلی را اضافه کنید و مواد را بزنید تا وقتی یکدست شوند. سپس ترکیب پوره انبه و فلفل را از میکسر بیرون بیاورید و در یک قابلمه بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سیر و پیاز را به پوره انبه اضافه کنید

پوست پیاز‌ را بگیرید و به صورت خلالی خیلی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. سیر را هم بعد از پوست گرفتن له یا پوره کنید. سیر و پیاز را به انبه‌‌های پوره شده داخل قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم: ران مرغ را به پوره انبه اضافه کنید و بپزید

ران‌های مرغ را بشویید، روی آن‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه بپاشید و در قابلمه حاوی پوره انبه قرار دهید. درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید همه مواد با هم به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی شعله ملایم بپزند و نرم شوند. مزه انبه و دیگر مواد، باید کاملا به خورد مرغ‌ها برود و ران‌ها کاملا نرم شوند و بپزند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مواد کمی از دما بیفتند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر و بدون فر به روش بازاری

برای خرید گوشت مرغ و ران مرغ، نمک و فلفل سیاه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: اسنک مرغ و انبه را آماده و سرو کنید

بعد از اینکه مرغ‌ها کاملا پختند و سس‌ غلیظ شد، استخوان‌های مرغ را بیرون بیاورید. مرغ‌ها را به صورت ریش ریش درآورید و داخل نان باگت یا روی یک لایه نان تست قرار دهید. روی هر یک از اسنک‌ها، مقداری پیازچه تازه خرد شده بریزید و یک تکه انبه هم قرار دهید. از نان پیتا و لواش هم می‌توانید برای درست کردن اسنک مرغ و انبه استفاده کنید. اسنک‌ها را در ظرف مناسب سرو کنید.

برای خرید نان پیتا، نان لواش، پیازچه، نان باگت و نان تست می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه یا فیله مرغ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای نصف یک عدد
پیاز ۱ عدد کوچک
قارچ ۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نان تست به مقدار لازم
پودر انبه (برای سس اسنک) ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید (برای سس اسنک) ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل قرمز (برای سس اسنک) به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان پخت اسنک مرغ و انبه: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش دوم)

اسنک با انبه و مرغ

برای درست کردن اسنک مرغ با انبه به این روش، سینه یا فیله مرغ را با پیاز و دیگر ادویه‌جات، مرینیت و بعد سرخ کنید. برای آموزش تهیه این اسنک مرغ و انبه خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: سینه یا فیله مرغ را مزه‌دار کنید

برای شروع ابتدا پیاز را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. فلفل‌ دلمه‌ای را هم رنده یا ریز خرد کنید. تکه‌های مرغ را به قطعات دلخواه به صورت مکعبی خرد کنید و پیاز رنده شده و فلفل دلمه‌ای را به همراه نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. همه مواد اسنک را در یک ظرف دربسته یا یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه یا یک ساعت در یخچال قرار دهید. صبر کنید تا بوی زهم مرغ گرفته شود و تکه‌های گوشت مرغ مزه‌دار و کمی نرم شوند.

در صورت تمایل سینه مرغ، فیله مرغ، زیپ کیپ و فلفل قرمز را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: سس انبه را درست کنید

در مدت زمانی که مرغ در حال مزه گرفتن است، پودر انبه را به همراه سرکه سفید و فلفل قرمز در یک شیرجوش بریزید. اگر می‌خواهید تندی سس‌تان کمتر باشد، می‌توانید فلفل سیاه را جایگزین فلفل قرمز کنید. مواد را به هم بزنید و صبر کنید تا گلوله‌های پودر انبه باز شود. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و باز هم مواد را به هم بزنید تا وقتی که غلیظ و تبدیل به یک سس شود. غلظت سس که به اندازه ماست رقیق شد، حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید سس خنک شود.

برای خرید سرکه می‌توانید از فروشگا‌ه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مرغ‌های مزه‌دار شده را سرخ کنید

در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، مرغ‌های مرینیت شده را از یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها را در تابه سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا همزمان با سرخ کردن، تکه‌های مرغ کمی هم بپزند. یک طرف مرغ‌ها که سرخ شدند، طرف دیگر را هم سرخ کنید تا طلایی شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 13 ماسک هلو برای پوست صورت و سیاهی دور چشم

برای تهیه روغن سرخ کردنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: قارچ را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، بعد از اینکه مرغ‌ها سرخ و آماده شدند، قارچ‌ها را به صورت حلقه‌های باریک خرد کنید و به مرغ‌های در حال تفت اضافه کنید. صبر کنید تا قارچ‌ها هم تفت بخورند و نرم شوند. شعله را در لحظات آخر زیاد کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

برای خرید قارچ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد اسنک را روی نان تست بگذارید

کف یک تابه، کمی روغن بریزید و یک یا چند نان‌ تست قرار دهید، به طوری که نان‌ها روی هم قرار نگیرند و کمی با هم فاصله داشته باشند. روی نان تست یک لایه از سس انبه که درست کرده‌ بودید، بریزید و روی سس را با یک لایه از مواد اسنک مرغ بپوشانید. سعی کنید خیلی نان را از مواد انباشته نکنید. دوباره یک لایه دیگر از نان تست را روی مواد بگذارید.

مرحله ششم: اسنک‌ مرغ و انبه را سرو کنید

در زمان پخت روی اسنک‌ها یک جسم سنگین بگذارید و صبر کنید تا یک طرف اسنک طلایی شود. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. همه اسنک‌ها را به همین روش درست کنید. در‌ آخر اسنک‌ها را در یک ظرف مناسب بچینید. کنار اسنک یک ظرف سس دلخواه بگذارید و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ با سس بشامل

روش تهیه اسنک مرغ و انبه در دستگاه ساندویچ ساز

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه در دستگاه ساندویچ ساز

این روش از تهیه اسنک مرغ و انبه، یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های پخت اسنک است. برای این روش، مواد اسنک را به یکی از دو روش بالا آماده کنید و بین دو لایه نان تست بریزید. سپس دستگاه ساندویچ ساز را به مدت ۵ دقیقه گرم کنید. کف دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا هر دو طرف آنها، طلایی شود. همه اسنک‌ها را به همین شیوه، درست کنید. در آخر اسنک‌ مرغ و انبه را با سس دلخواه سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

فوت و فن های طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

 

  • برای درست کردن اسنک مرغ و انبه، بهتر است از گوشت مرغ بدون استخوان استفاده کنید. اگر از ران مرغ در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کردید، بعد از پخت، استخوان‌ها را جدا کنید.
  • نانی که برای سرو اسنک مرغ و انبه استفاده می‌کنید، می‌توانید بنا به سلیقه خود تغییر دهید. نان باگت، نان پیتا، نان تست و حتی نان لواش را می‌توانید برای درست کردن اسنک استفاده کنید.
  • اسنک مرغ و انبه را می‌توانید به عنوان یک فینگرفود در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها یا در کنار وعده‌های اصلی غذا سرو کنید.

سوالات متداول

از چه نانی برای طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کنیم؟

نان باگت، نان پیتا، نان تست و حتی نان لواش را می‌توانید برای سرو این پیش‌غذا یا غذای سبک برای شام به کار ببرید.

از کدام قسمت مرغ برای درست کردن اسنک استفاده کنیم؟

قسمت بدون استخوان مرغ مثل سینه و فیله برای تهیه اسنک مناسب است ولی اگر از ران استفاده می‌کنید، بعد از پخت، استخوان‌ها را جدا کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک