طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی به ۲ روش خوشمزه و ساده

طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی به ۲ روش خوشمزه و ساده


10 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی به ۲ روش خوشمزه و ساده

کوکو قارچ و سیب زمینی از جمله انواع کوکو متفاوت و خوشمزه ایرانی است که طعم بسیار لذیذی دارد. این کوکو با مواد متنوعی طبخ می‌شود و می‌توانید آن را با چاشنی‌ها و سبزیجات مختلف تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی به ۲ روش را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
قارچ ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
تخم مرغ ۳ عدد
جعفری ۵۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت کوکو قارچ و سیب زمینی: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی

مراحل طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی

در این روش تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی از سیب زمینی پخته شده استفاده می‌شود. در ادامه مراحل طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی را دنبال کنید.

مرحله اول؛ سیب زمینی‌ها را بپزید

در اولین مرحله باید سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با ۲ لیوان آب و مقداری نمک در قابلمه بریزید. اجازه دهید سیب زمینی‌ها برای ۳۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزند. سعی کنید از سیب زمینی‌های کوچک استفاده کنید که مرحله پخت آن سریع‌تر انجام شود.

می‌توانید نمک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ سیب زمینی‌ها را رنده کنید

بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس با رنده ریز سیب زمینی‌ها را رنده کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله سوم؛ قارچ‌ها را خرد کنید و در روغن تفت دهید

قارچ‌ها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و قارچ‌ها را برای چند دقیقه با شعله زیاد تفت دهید. برای این که رنگ قارچ‌ها سیاه نشود، باید ۱ قاشق آبلیمو به آن اضافه کند.

می‌توانید روغن سرخ کردنی، قارچ و آبلیمو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ پیاز، سیب زمینی و قارچ را ترکیب کنید

برای تهیه کوکو سیب زمینی و قارچ باید پیاز، سیب زمینی و قارچ را ترکیب کنید

در این مرحله از پخت کوکو قارچ و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را به صورت ریز رنده کنید و آب اضافه آن را دور بریزید. سیب زمینی رنده شده را با قارچ خرد شده و پیاز ترکیب کنید. توجه داشته باشید که در زمان ترکیب کردن مواد کوکو همه مواد باید خنک شده باشند.

حتما بخوانید  علائم معده درد عصبی و راه های درمان آن

مرحله پنجم؛ مایه کوکو را آماده کنید

جعفری را به صورت ریز خرد کنید و به مواد کوکو اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌ها را همراه با آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در کاسه بریزید. تمام مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مراقب باشید در زمان اضافه کردن تخم مرغ موادی مثل قارچ و سیب زمینی سرد شده باشند.

می‌توانید آرد، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله ششم؛ کوکو را در روغن سرخ کنید

بعد از آماده کردن مایه کوکو باید به مقدار کافی روغن در ماهیتابه بریزید. روغن که داغ شد، مقداری از مایه کوکو بردارید و آن را با دست حالت دهید و در روغن داغ سرخ کنید. اجازه دهید یک سمت کوکوها سرخ شود، سپس آن‌ها را برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر آن‌ها را نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم؛ کوکو قارچ و سیب زمینی را سرو کنید

بعد از سرخ کردن کوکوها می‌توانید آن‌ها را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود. سپس این کوکوهای خوشمزه را همراه با گوجه فرنگی، سبزی خوردن و نان تازه سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی با مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۲۰۰ گرم
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

روش تهیه کوکو قارچ و مرغ و سیب زمینی با مرغ

طرز تهیه کوکو قارچ و مرغ و سیب زمینی

برای تهیه این مدل کوکو قارچ و سیب زمینی از گوشت مرغ هم در مایه کوکو استفاده می‌کنیم. ابتدا باید سینه مرغ را با کمی آب، یک عدد پیاز خرد شده و کمی فلفل سیاه و زردچوبه بپزید. بعد از این که سینه مرغ به خوبی پخت، آن‌ را ریش ریش کنید.

سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه آب بپزید و بعد از این که پختند، آن‌ها را له کنید. حالا قارچ و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها و قارچ‌ها را برای چند دقیقه تفت دهید تا نرم شوند و آب اضافه قارچ تبخیر شود.

سپس در یک ظرف پیاز و قارچ خرد شده را با مرغ و سیب زمینی له شده ترکیب کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد بزنید. ۲ عدد سیر را رنده کنید و به مایه کوکو اضافه کنید. صبر کنید تا مواد کوکو کاملا خنک شوند، سپس تخم مرغ‌ها را همراه با آرد اضافه کنید. مواد کوکو را خوب هم بزنید تا یکدست شود و سپس کوکو را به روش قبل در روغن داغ سرخ کنید.

حتما بخوانید  ۶ علت وا رفتن کوکو سیب زمینی + ۸ روش پیشگیری از آن

می‌توانید گوشت سینه مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی

  • برای خوشمزه‌تر شدن کوکو قارچ و سیب زمینی می‌توانید از مقداری سیر رنده شده یا پودر سیر استفاده کنید. می‌توانید پودر سیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اضافه کردن جعفری خرد شده به کوکو قارچ و سیب زمینی اختیاری است، اما این سبزی عطر فوق‌العاده‌ای به کوکو می‌بخشد.
  • برای مزه‌دار کردن این کوکو می‌توانید مقداری ادویه پول بیبر به آن اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه پول بیبر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.
  • در صورتی که مایه کوکو شل بود می‌توانید از مقدار آرد بیشتری استفاده کنید یا کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنید تا کوکو منسجم‌تر شود. می‌توانید آرد سوخاری را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در صورتی که مایه کوکو سفت بود می‌توانید از یک عدد تخم مرغ بیشتر استفاده کنید.
  • می‌توانید کوکو قارچ و سیب زمینی را به صورت یک تکه یا دانه‌ای بپزید.
  • برای تهیه کوکو سیب زمینی با قارچ و فلفل دلمه می‌توانید از مقداری فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده در مایه کوکو استفاده کنید.
  • به منظور تهیه کوکو سیب زمینی با قارچ و پنیر پیتزا می‌توانید مقداری پنیر پیتزا به مایه کوکو اضافه کنید. می‌توانید پنیر پیتزا را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای درست کردن این کوکو حتما قارچ را به صورت کاملا ریز و نگینی خرد کنید.
  • اضافه کردن مقداری هویج کوچک رنده شده به این کوکو طعم و ظاهر جذاب‌تری می‌بخشد.
  • نکته مهمی که باید در مورد پخت کوکوی قارچ و سیب زمینی بدانید این است که در زمان اضافه کردن تخم مرغ به مایه کوکو، همه مواد باید کاملا خنک باشند.
  • در صورت تمایل می‌توانید از مقداری پودر دارچین برای مزه‌دار کردن این کوکو اضافه کنید. برای تهیه دارچین به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کوکو قارچ و سیب زمینی

علت شل شدن کوکو قارچ و سیب زمینی چیست؟

برای تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی باید قارچ‌ها را در روغن تفت دهید تا آبشان کاملا تبخیر شود. همچنین بعد از رنده کردن پیاز، آب اضافه آن را بگیرید، در غیر این صورت مایه کوکو شل می‌شود.

چرا کوکو سیب زمینی میچسبه؟

اگر برای تهیه کوکو سیب زمینی با قارچ از ماهیتابه نامناسب استفاده کنید یا مایه کوکو بیش از حد شل باشد، ممکن است کوکو به ماهیتابه بچسبد. از تابه تفلون یا نچسب برای تهیه کوکو استفاده کنید.

چرا روغن کوکو کف میکنه؟

مهم‌ترین دلیل کف کردن روغن کوکو استفاده از روغن کهنه و استفاده شده است. همچنین اگر برای تهیه کوکو روغن را داغ نکنید و مایع کوکو را اضافه کنید، ممکن است روغن کف کند.

 

کالابرگ الکترونیک