طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی

طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی


11 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

دسر با بستنی و شیر چی درست کنم؟ شما با مواد ساده‌ای مثل بستنی و شیر، می‌توانید انواع دسر خوشمزه با بستنی را درست کنید. در همه جای دنیا دسر با شیر و بستنی یکی از محبوب‌ترین انواع دسر است، چون معمولا این دسرها بافت نرم و غلیظی دارند، در عین حال مقوی و خوشمزه هم هستند و بسیاری افراد طعم آنها را می‌پسندند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و شیر می‌پردازیم.

 

۱- طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

 

طرز تهیه دسر با بستنی و شیر و خرما

 

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی ساده: ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر شیر و بستنی ساده یخچالی

• بستنی وانیلی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر:۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خرما: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• موز خرد شده: ۱ عدد
• جوز هندی: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه دسر با شیر و بستنی ساده

این دسر ساده یخچالی با شیر و بستنی یکی از دسرهای مقوی و خوشمزه است که حتی می‌توانید در ماه رمضان هم برای بازیابی انرژی، تهیه و میل کنید. دسر بستنی با خرما و شیر حتی برای عصرانه هم مناسب است. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در ابتدا، هسته‌های خرما را جدا کنید. بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بگذارید تا کمی نرم شود. سپس در یک قابلمه مناسب، شیر را بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید تا بافت دسر شما غلیظ شود.

برای خرید بستنی، خرما و شیر می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: خرماها را اضافه کنید

بعد از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، خرماهای هسته گرفته شده را به شیر در حال جوشیدن اضافه کنید و حرارت را پایین بیاورید تا خرماها نرم شده و در شیر حل شوند. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مخلوط شما آماده شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیر و خرما خنک شوند.

حتما بخوانید  تفاوت برنج کشت اول و دوم ایرانی | کدام برنج بهتر است؟

مرحله سوم: بقیه مواد دسر را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر بستنی و شیر موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. وانیل، جوز هندی، بستنی و مخلوط شیر و خرمای جوشیده و آماده شده را هم به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید.

مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. سپس دسر خود را در لیوان مناسب ریخته و آن را سرو کنید. می‌توانید قبل از سرو، برای چند دقیقه دسر را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد میل کنید.

۲- طرز تهیه دسر بستنی و شیر با توت فرنگی

 

طرز تهیه دسر بستنی و شیر با توت فرنگی

 

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی و توت فرنگی: ۸ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر شیر و بستنی وانیلی

• شیر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی وانیلی یا زعفرانی: ۳ اسکوپ
• شکر: ۵ قاشق غذاخوری
• توت فرنگی خرد شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه: ۲۰۰ گرم
• ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
• آب سرد: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

برای دستور دسر با شیر و بستنی، باید مواد دسر را با هم میکس کنید. ژلاتین را آماده کرده و همه مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شود. سپس مواد را در قالب بریزید و اجازه دهید ببندد. برای مشاهده جزییات تهیه این دسر خوشمزه و ساده، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با شیر و بستنی، ژلاتین را با آب سرد در یک لیوان بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری، دانه‌های ژلاتین حل شده و محلول شفاف شود. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین آماده شود. می‌توانید این محلول را به مدت یک دقیقه در مایکروفر با دمای ۱۰۰ درجه بگذارید.

مرحله دوم: مواد را میکس کنید

در مخلوط کن، شیر، توت فرنگی شسته و خرد شده و شکر را بریزید و با هم بزنید تا کاملا پوره و مخلوط شوند. سپس خامه، بستنی و ژلاتین آماده و سرد شده را اضافه کنید. مواد را دوباره بزنید تا یکدست شوند. برای خرید خامه و شکر می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد دسر را در قالب بریزید

در یک قالب سیلیکونی، مایه دسر را بریزید و قالب را به مدت ۸ ساعت در یخچال یا به مدت ۵ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس دسر را از قالب خارج کرده و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند مدل دسر با بستنی و بیسکویت

۳- طرز تهیه دسر بستنی با شیر، بستنی و انبه

 

دسر بستنی با شیر، بستنی و انبه

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر با بستنی و انبه

• انبه: ۲ عدد رسیده با سایز متوسط
• موز: ۱ عدد متوسط
• شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ قاشق غذاخوری
• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر یخ یا تکه‌های یخ: به میزان دلخواه

حتما بخوانید  ۶ مدل طرز تهیه سوپ شلغم مجلسی و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

این دسر خوشمزه، سریع و آسان، در مدت کمی درست می‌شود و نیازی به ماندن در یخچال و بسته شدن ندارد. دسر را بلافاصله بعد از آماده شدن می‌توانید سرو کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه و مقوی با بستنی وانیلی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

برای درست کردن این دسر خوشمزه با شیر و بستنی، پوست موز را بگیرید و آن را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. انبه‌ها را هم بشویید و پوست و هسته آن را از مغز انبه جدا کنید. انبه‌‌ها را خرد کنید. میوه انبه، تکه‌های میوه موز، شیر، بستنی و شکر را در مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

بعد از آماده شدن دسر با بستنی، انبه و شیر، آن را در لیوان بریزید و تکه‌های یخ یا پودر یخ را هم به آن بیفزایید. چند تکه موز و انبه را برای تزیین روی دسر قرار دهید و دسر را به صورت سرد سرو و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع بستنی در طعم های مختلف

۴- دسر میلک شیک با موز

 

دسر میلک شیک با موز

 

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی با موز: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی با شیر و موز

• شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی وانیلی یا شکلاتی: ۵ اسکوپ
• موز: ۱ عدد
• پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
• بیسکویت اورئو یا شکلاتی: ۳ عدد
• سس شکلات: ۳ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با شیر و موز

برای درست کردن این دسر، کافی است مواد دسر را با هم میکس کنید. سپس بیسکوییت را خرد کنید و همراه با سس شکلات، به دسر بیفزایید. برای مشاهده جزییات تهیه دسر، مراحل زیر را انجام دهید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله اول: مواد را با هم مخلوط کنید

در ابتدا، موز را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و با پودر کاکائو، ۲ قاشق سس شکلات، بستنی و شیر در مخلوط کن بریزید و به مدت ۳ دقیقه بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سس شکلات و پودر کاکائو را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

بیسکوییت را با گوشتکوب له کنید. میلک شیک را در لیوان بریزید و روی آن را بیسکوییت خرد شده بپاشید. مواد را هم بزنید و در آخر یک قاشق باقیمانده از سس شکلات را بریزید. دسر را سرد سرو کنید.

سوالات متداول

 

دسر بستنی و شیر را با چه چیزهایی تزیین کنیم؟

 

دسر بستنی و شیر را با چه چیزهایی تزیین کنیم؟

برای تزیین دسر بستنی با شیر، می‌توانید از شکلات چیپسی، شکلات تخته‌ای رنده شده، انواع مغزها، سس کارامل، بیسکویت، نوتلا و … استفاده کنید. برای خرید بیسکویت و انواع شکلات می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

از چه بستنی برای تهیه دسر با بستنی و شیر استفاده کنیم؟

می‌توانید انواع بستنی‌ها با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف را در دستور این دسرها استفاده کنید. بستنی وانیلی، بستنی زعفرانی، بستنی شکلاتی، بستنی کاکائویی، بستنی میوه‌ای و … برای درست کردن دسر با بستنی مناسب هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک