طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و بیسکویت خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و بیسکویت خوشمزه و مجلسی


19 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و بیسکویت خوشمزه و مجلسی
فهرست محتوا پنهان

دسر با بستنی و بیسکویت قطعاً یکی از محبوب‌ترین دسرهای دنیا است که هم بسیار ساده درست می‌شود و هم طعم لذیذی دارد. برای تهیه این دسر با بستنی معمولاً از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و شما می‌توانید این دسر را به شکل‌های متفاوت و طعم‌های شگفت‌انگیزی آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش طرز تهیه دسر بستنی بیسکویتی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه بیسکو بستنی خوشمزه پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه دسر با بستنی و بیسکویت (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت کاکائویی (پتی بور یا بیسکویت دلخواه خودتان) ۱ بسته
کره ذوب شده ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی ۲ لیتر
دسر شکلاتی یا دنت ۱ بسته
خامه فرم گرفته به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی دسر: ۳ ساعت

کالری دسر برای هر نفر دسر بیسکویت بستنی: حدود ۲۸۰ کالری

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت کاکائویی

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت

طرز تهیه دسر بستنی بیسکویتی با بیسکویت کاکائویی پتی بور یا هر بیسکویت دیگری که دوست دارید، دسر شکلاتی و بستنی بسیار راحت و در عین‌حال بسیار لذیذ است. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه دسر بیسکویت و بستنی آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن بیسکویت‌ها

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویت بستنی باید بیسکویت‌ها را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید. سپس با کمک گوشت‌کوب یا وردنه بیسکویت‌ها را کاملاً خرد کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن کره به بیسکویت

در این مرحله از طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت باید بیسکویت‌های خرد شده را در یک ظرف بریزید و کره آب شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با قاشق هم بزنید تا کره کاملاً با بیسکویت ترکیب شود.

مرحله سوم؛ ریختن بیسکویت‌ها و بستنی در قالب

ریختن بیسکویت‌ها و بستنی در قالب

بعد از ترکیب کردن کره و بیسکویت باید یک قالب با ظرف مستطیلی را چرب کنید. سپس بیسکویت‌ها را داخل ظرف بریزید. با پشت قاشق بیسکویت‌ها را فشار دهید و سپس روی لایه بیسکویتی بستنی بریزید و به خوبی بستنی‌ها را روی لایه بیسکویتی صاف کنید.

قالب را با سلفون بپوشانید و سپس برای حدود ۴۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. می‌توانید انواع بیسکویت و بستنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ ریختن دسر شکلاتی روی بستنی

در این مرحله باید قالب دسر بیسکویت بستنی را از فریزر خارج کنید. دسر شکلاتی را آماده کنید و سپس آن را روی بستنی بریزید و به خوبی پخش کنید. سپس دوباره قالب را در فریزر قرار دهید تا دسر سفت شود. برای تهیه انواع دسر شکلاتی به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

حتما بخوانید  اگر این 12 عادت اشتباه را ترک کنید تا سال‌ها جوان می‌مانید

مرحله پنجم؛ آماده کردن لایه آخر دسر

در آخرین مرحله از روش تهیه دسر با بستنی و بیسکویت باید قالب بستنی را از فریزر خارج کنید. سپس خامه فرم گرفته را روی آن بریزید و به خوبی پخش کنید. سپس مقداری بیسکویت خرد شده روی خامه‌ها بریزید و دسر را برای ۲ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید. بعد از ۲ ساعت می‌توانید دسر را از فریزر خارج کنید، با چاقو برش داده و سرو کنید.

می‌توانید خامه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر با بستنی و بیسکویت و سس مخصوص

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بستنی وانیلی ۱ و نیم لیتر
بیسکویت خرد شده ساده یا کاکائویی ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره آب کرده (برای دسر) ۱۲۰ گرم
کره (برای سس دسر) ۱۵۰ گرم
گردوی خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکلات صبحانه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده سازی دسر: ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر بیسکویت بستنی با سس مخصوص

طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت و سس مخصوص

اگر به دنبال یک رسپی خاص برای تهیه دسر با بستنی وانیلی و بیسکوئیت هستید و دوست دارید این دسر را با سس مخصوص و خوشمزه شکلاتی آن سرو کنید بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

مرحله اول؛ آماده کردن مایه دسر بیسکویتی

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویت بستنی باید بیسکویت‌های خرد شده را با کره آب شده ترکیب کنید و سپس این ترکیب را کف یک ظرف پهن کنید. حالا بستنی را روی لایه بیسکویتی بریزید و خوب پهن کنید و روی قالب سلفون بکشید. قالب را برای مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم؛ آماده کردن سس شکلاتی مخصوص

برای تهیه سس شکلاتی مخصوص دسر بیسکو بستنی باید شیر، کره، شکر و شکلات صبحانه را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا به جوش بیایند. شعله را کم کنید و مدام مایه سس را به هم بزنید. وقتی سس غلیظ شد شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا سس سرد شود.

در صورت تمایل می‌توانید شکر، کره، شیر و شکلات صبحانه را با بهترین کیفیت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ ریختن سس شکلاتی روی دسر بیسکویت بستنی

در این مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویت بستنی باید قالب دسر را از فریزر خارج کنید و سس را روی دسر بریزید و به خوبی آن را در سراسر دسر پخش کنید. مقداری گردوی خرد شده روی سس بریزید و دسر را برای ۱ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید تا آماده شود.

می‌توانید مغز گردو را به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر کیک بستنی با بیسکویت پتی بور

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بستنی وانیلی ۱ لیتر
شکلات ۸۰ گرم
موز ۲ عدد
بیسکویت پتی بور ۱ بسته

 

مدت زمان آماده سازی دسر بیسکوئیت بستنی: ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با بیسکویت پتی بور

دسر با بستنی و موز و بیسکویت پتی بور

«بیسکویت پتی بور» یکی از بهترین انواع بیسکویت برای تهیه دسر با بستنی است. برای درست کردن این دسر با بیسکویت و بستنی و موز شما تنها به ۱ بسته بیسکویت پتی بور، مقداری شکلات، موز و بستنی وانیلی نیاز دارید. طرز تهیه بستنی وانیلی را بلد هستید؟ در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه بیسکو بستنی و موز آشنا شوید.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه نخود | غذای نذری محرم یزد و دزفول + فیلم

مرحله اول؛ ترکیب کردن بستنی، موز و شکلات

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و بستنی باید بستنی را از فریزر خارج کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس موز و شکلات را به صورت ریز خرد کنید و به بستنی اضافه کنید. این مواد را به خوبی ترکیب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شکلات را به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن دسر بیسکویت بستنی

در این مرحله باید یک قالب مستطیلی انتخاب کنید و کف آن را با سلفون یا کیسه فریزر بپوشانید. سپس یک لایه بیسکویت پتی بور کف قالب قرار دهید. حالا ترکیب بستنی را که آماده کرده بودید روی بیسکویت بریزید و خوب پهن کنید. سپس یک لایه دیگر بیسکویت روی مایه بستنی‌ بچینید.

مرحله سوم؛ سرو کردن دسر بیسکویت بستنی

بعد از این که دسر را آماده کردید، قالب را با کیسه فریزر بپوشانید و برای ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید. سپس قالب را از فریزر خارج کنید و بعد از ۵ دقیقه آن را به ابعاد دلخواه برش دهید. برای تزیین این دسر می‌توانید از خامه فرم گرفته و گیلاس استفاده کنید.

مواد لازم دسر بستنی بیسکویتی با خامه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت ساده یا کاکائویی ۱۵ تا ۲۰ عدد
شیر پرچرب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی یا شکلاتی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه به مقدار لازم
شکلات تخته‌ای به مقدار لازم

 

طرز تهیه دسر بیسکویتی با بستنی و خامه

طرز تهیه دسر بیسکویتی با بستنی و خامه

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویتی با بستنی و خامه باید بیسکویت‌ها را خرد کنید. برای تهیه این دسر لازم نیست بیسکویت‌ها پودر شوند، می‌توانید آن‌ها را با چند ضربه خرد کنید. سپس شیر، بستنی و خامه را با هم ترکیب کنید و با همزن بزنید تا یکدست شوند.

بیسکویت خرد شده و تکه‌های شکلات تخته‌ای خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید. یک قالب مناسب آماده کنید و مایه دسر بستنی بیسکویت را در آن بریزید. قالب را برای ۱ تا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از این که دسر بستنی بیسکویتی شما سفت شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و روی دسر را به دلخواه با بیسکویت خرد شده و شکلات رنده شده تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت

  • برای درست کردن دسر بیسکو بستنی می‌توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده کنید، اما معمولاً بیسکویت‌های ساده و کاکائویی مثل اوریو و پتی بور گزینه مناسب‌تری هستند.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه دسر بیسکو بستنی از بستنی طعم‌دار و انواع میوه و مغزها در دسر استفاده کنید تا دسر شما طعم متمایزی داشته باشد.
  • در طرز تهیه دسر با بستنی و بیسکویت می‌توانید از انواع سس‌های میوه‌ای، مرباهای خانگی، کارامل و شکلات استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع مربا و سس شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان برای تهیه دسر با بستنی و بیسکویت از میوه‌های تازه استفاده کرد؟

در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه دسر بیسکو بستنی از یک لایه میوه خرد شده مثل موز به سلیقه خودتان نیز استفاده کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده چگونه است؟

برای دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده می‌توانید از بیسکویت پتی بور خرد شده در انتهای قالب استفاده کنید و سپس لایه بستنی و خامه را اضافه کنید.

 

منابع: lilluna، tasteofhome، ellasbetterbakes

کالابرگ الکترونیک