طرز تهیه ۵ مدل پیتزا با گوشت چرخ کرده به روش رستورانی

طرز تهیه ۵ مدل پیتزا با گوشت چرخ کرده به روش رستورانی


24 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۵ مدل پیتزا با گوشت چرخ کرده به روش رستورانی

انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده جزو محبوب‌ترین انواع پیتزا گوشت و در لیست غذاهای پرطرفدار با گوشت چرخ کرده در سرتاسر دنیا هستند. همچنین شما می‌توانید در این پیتزاها، از مواد دیگری مثل کالباس، سوسیس، انواع سبزیجات، قارچ و … هم استفاده کنید و طعم متنوعی به آن‌ها بدهید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، با طرز تهیه انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده آشنا شوید.

لیست انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده

 

لیست انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده

 

مدل‌های مختلفی از پیتزاهای متنوع ایتالیایی و آمریکایی و … با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند که برای انواع سلیقه‌ها مناسب هستند. این پیتزاهای لذیذ، در تمام دنیا معروف هستند و خیلی از ایرانی‌ها هم آنها را می‌شناسند. انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده و قارچ، پیتزا با گوشت چرخ کرده و کالباس، پیتزا با گوشت چرخ کرده و سبزیجات مثل فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و … را به راحتی می‌توانید در فر یا بدون فر و در توستر درست کنید.

در ادامه،‌ به معرفی چند مدل پیتزا با گوشت چرخ کرده که می‌توانید آن‌ها را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه نسبت به پیتزاهای رستورانی در خانه تهیه کنید می‌پردازیم.

۱- پیتزا گوشت چرخ کرده و قارچ

 

پیترا با گوشت و قارچ خانگی

 

«پیتزا گوشت و قارچ» به خاطر ترکیب گوشت و قارچ، بسیار پرطرفدار است. برای کسانی که گیاه‌خوار نیستند، معمولا این پیتزا با گوشت چرخ کرده گزینه اول در بین انواع پیتزا در منوی رستوران‌ها است. اگر می‌خواهید این پیتزای خوشمزه با گوشت چرخ کرده را در خانه درست کنید، باید در اولین مرحله، پیازها را سرخ کنید، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد سرخ شوند و طعم خامی آن‌ها گرفته شود. قارچ‌های خلالی شده را هم به پیازها اضافه کنید. مواد را روی حرارت تفت دهید و صبر کنید آب قارچ تبخیر شود.

بعد نوبت به اضافه کردن فلفل دلمه‌ای‌های خرد شده و رب گوجه فرنگی می‌رسد. همه مواد را برای ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت بپزید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه و مطالعه نکات پیتزا قارچ و گوشت،‌ روی لینک طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ کلیک کنید.

در صورت تمایل برای تهیه گوشت چرخ کرده، قارچ، رب گوجه فرنگی انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر پروسس و انواع ادویه‌جات مثل فلفل سیاه، آویشن و نمک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۲- کیک پیتزا گوشت چرخ کرده

 

«کیک پیتزا» یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده

 

«کیک پیتزا» یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده است که بیشتر در جمع‌های خانوادگی و مهمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد. تفاوت کیک پیتزا با پیتزای معمولی در ارتفاع آن است و می‌توانید مواد دلخواهتان را در آن استفاده کنید. از سبزیجات گرفته تا قارچ و گوشت و پپرونی، همه آنها را می‌توانید در طرز تهیه کیک پیتزا به کار ببرید. محدودیتی هم وجود ندارد، می‌توانید کیک پیتزا را بدون فر و در قابلمه هم درست کنید.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه رشته پلو مجلسی خوشمزه با گوشت و گیاهی

اما قبل از آن، در اولین مرحله باید خمیر جادویی کیک پیتزایی را درست کنید. برای درست کردن خمیر جادویی ابتدا خمیر مایه را با یک قاشق شکر مخلوط کنید و روی آن آب ولرم بریزید. به مدت ۱۰ دقیقه در محیط گرم قرار دهید تا روی آن حباب تشکیل شود. تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط و یکدست شوند. شکر، نمک، روغن مایع و خمیر مایه را به تخم‌ مرغ همزده اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه کیک پیتزا با گوشت چرخ کرده، روی لینک طرز تهیه کیک پیتزا کلیک کنید.

برای تهیه کیک پیتزا با گوشت چرخ کرده، به موادی دیگری مثل تخم مرغ، شکر، روغن مایع، آرد، کالباس و … نیاز دارید که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۳- پیتزا لهمجون ترکی با گوشت چرخ کرده

 

پیتزا لهمجون ترکی با گوشت چرخ کرده

 

در میان انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده، «لهمجون» یا «لاهماجون» یک پیتزای ترکی خوشمزه روی یک تکه نان گرد نازک است که اتفاقا در بین اهالی کشورهای عربی خاورمیانه هم بسیار پرطرفدار است. بعید است مسافر ترکیه بوده باشید و لهمجون را امتحان نکرده باشید. در برخی رستوران‌های ترکی در ایران هم این پیتزای ترکی خوشمزه سرو می‌شود.

برای درست کردن پیتزای ترکی لهمجون باید در ابتدا سیر، پیاز، ریحان، جعفری، نعنا، فلفل پاپریکا، دارچین، پودر گشنیز، فلفل دلمه‌ای قرمز، آب لیموترش و روغن زیتون را در غذاساز بریزید و با هم میکس کنید. در اواسط کار گوجه فرنگی‌ها را هم اضافه کنید و باز هم میکس کنید تا یک مایه یکدست و صاف به دست بیاورید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، روی لینک طرز تهیه پیتزا لهمجون کلیک کنید.

برای درست کردن پیتزا لهمجون علاوه بر گوشت چرخ کرده به دارچین، آبلیمو، روغن زیتون، پودر سیر و … نیاز دارید که می‌توانید این مواد را به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- پیتزا مکزیکی با گوشت چرخ کرده

 

، «پیتزا مکزیکی» یکی از خوشرنگ‌ترین و محبوب‌ترین پیتزاها با گوشت چرخ کرده

 

در میان انواع پیتزا تند و آتشین با گوشت چرخ کرده، «پیتزا مکزیکی» یکی از خوشرنگ‌ترین و محبوب‌ترین پیتزاها است. پیتزا مکزیکی در حقیقت یک انتخاب عالی برای طرفداران پیتزاهای با اصالت و مخصوص است که معمولا با سس سالسا سرو می‌شود.

دستور اصلی و قدیمی این پیتزا که در آن لوبیا هم دیده می‌شود، کمی با آنچه ایرانیان به آن عادت دارند کمی متفاوت است. اما استفاده از گوشت چرخ‌ کرده باعث محبوب‌تر شدن این پیتزا شده است. بعضی‌ها هم پیتزا مکزیکی چیلی و تند را با سوسیس درست می‌کنند که تا حدودی شبیه پیتزا پپرونی ایتالیایی می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش خیار چنبر به 2 روش اراک و همدان

این پیتزا با گوشت چرخ کرده و سوسیس جزو فست فودهای محبوب بین‌المللی است و شاید کمتر کسی از تجربه طعم فوق‌العاده آن، بگذرد. در مقایسه با انواع پیتزا ایتالیایی این پیتزا خاص به دلیل طعم تند و متفاوتش محبوب ایرانی‌ها است. برای تهیه پیتزا مکزیکی، ابتدا باید خمیر آن را درست کنید و بعد مواد گوشتی را آماده کنید. سپس مواد را روی خمیر بریزید و در فر یا توستر بگذارید تا بپزد. برای روش درست کردن این پیتزای خوشمزه با گوشت چرخ کرده در توستر یا فر، روی لینک طرز تهیه پیتزا مکزیکی بزنید.

برای تهیه پیتزا مکزیکی با گوشت چرخ کرده در خانه، به موادی مثل کره، سس کچاپ، سس فلفل تند، پنیر موزارلا و ذرت منجمد یا کنسرو ذرت نیاز خواهید داشت. این مواد را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

۵- پیده گوشت ترکی

 

«پیده گوشت ترکی» یا همان پیتزای ترکی یک غذا با گوشت چرخ کرده

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

«پیده گوشت ترکی» یا همان پیتزای ترکی یک پیتزا با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ و در عین حال آسان‌پز است. تهیه پیده گوشت ترکی (اگر خمیر آماده داشته باشید) در نهایت ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و بزرگ‌ترین مزیتش این است که تمام افراد از کوچک و بزرگ طعم آن را می‌پسندند.

برای تهیه پیتزا پیده ترکی با گوشت چرخ کرده، ابتدا باید خمیر پیتزا پیده درست کنید. برای این کار، آرد، خمیر مایه، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آب ولرم و روغن زیتون را اضافه کنید. خمیر را حدود ۵ دقیقه با دست ورز دهید تا حالت صاف و براق پیدا کند. خمیر را در یک حوله تمیز بپیچید و در یک ظرف در جایی گرم قرار دهید تا پف کند.

سپس مواد گوشتی پیتزا را آماده کنید. ابتدا پیاز را تفت دهید و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. سپس ادویه‌های معطر، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این پیتزای ترکی با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله طرز تهیه پیده گوشت ترکیه‌ای کلیک کنید.

برای تهیه این پیتزا علاوه بر گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا به موادی مثل شیر و پودر زیره و … نیاز دارید که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

سوالات متداول

پیتزا با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

برای تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده، می‌توانید پیتزا مکزیکی تند و آتشین، پیده گوشت ترکی، پیتزا لمهجون ترکی، پیتزا گوشت و قارچ و کیک پیتزا درست کنید و از طعم آنها لذت ببرید.

از چه گوشت چرخ کرده‌ای برای تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده استفاده کنیم؟

گوشت چرخ کرده گوسفندی، گوشت چرخ کرده گوساله و گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله را می‌توانید برای تهیه پیتزا گوشت به کار ببرید. ولی معمولا گوشت چرخ کرده مخلوط به خاطر چربی متعادلی که بعد از پخت دارد، گزینه مناسب‌تری است.

 

کالابرگ الکترونیک