این ۱۰ گل زیباترین گل های طبیعی جهان هستند

این ۱۰ گل زیباترین گل های طبیعی جهان هستند


24 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
زیباترین گل های جهان

گل ها یکی از ساده ترین لذت های زندگی هستند که در خالص ترین و بی نقص ترین شکل خود زیبایی را نشان می دهند. هیچ چیز مثل یک گلدان گل نمی تواند به اتاق نشیمن زیبایی و روح ببخشد و حال دیگران را عوض کند. مردم حتی برای دیدن شکوفه های فصلی مسافت زیادی را طی می کنند، مانند شکوفه های گیلاس در ژاپن یا لاله ها در هلند. در این مطلب از مجله کوروش، لیست نوع از ۱۰ زیباترین گل های طبیعی جهان را تهیه کرده ایم که احتمالا خیلی از آن ها را نمی شناسید.

 

 

گل سرخ (Rose)؛ رتبه اول در فهرست زیباترین گل های جهان

 

گل سرخ (Rose)، در بالای لیست زیباترین گل های دنیا

 

رز را معمولا به عنوان یکی از زیباترین گلهای دنیا معرفی می کنند. انسان ها از سال ۵۰۰ قبل از میلاد شروع به پرورش گل رز کرده اند. بنابراین به عنوان یک همراه قدیمی هم شناخته می شود. گل سرخ همچنین نماد عشق، عزت، ایمان، زیبایی و علاقه است.

زیبایی عامل اصلی است که باعث محبوبیت گل رز در میان گل فروشان و گل دوست ها شده است. بیش از ۱۰۰ گونه مختلف گل رز در جهان وجود دارد و حقیقت این است که هر گونه گل رز زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. گل های رز که به طور طبیعی رشد می کنند و فقط پنج گلبرگ دارند. تنها استثنا برای آن Rosa Sericea است – این گونه گل رز فقط ۴ گلبرگ دارد.

گل رز را می توان در رنگ های مختلف قرمز، زرد، صورتی، سفید و نارنجی مشاهده کرد. در ضمن گل های رز سیاه و خالص آبی وجود ندارد. صرف نظر از رنگ، گل رز بسیار جذاب به نظر می رسد. گل های رز قرمز اما به طور ویژه بسیار خاص هستند زیرا نماد عشق واقعی است.

 

 

بیشتر بخوانید » پرفروش ترین گل های ولنتاین در سرتاسر دنیا «

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 ارکیده (orchid) در گونه های متنوع از زیباترین گلهای دنیا

 

ارکیده (orchid) در گونه های متنوع از زیباترین گلهای جهان

 

ارکیده با بیش از ۲۵ هزار گونه شناخته شده، یکی از بزرگ ترین خانواده های گیاهان گلدار در جهان است. این گیاه زیبا را می توانید تقریبا در همه جای زمین مشاهده کنید. اما ارکیده ها در هر نوع منحصر به فرد هستند. ارکیده های بزرگ و کوچک و ارکیده های با عمر کوتاه و بلند وجود دارند. جدا از این حقایق، برجسته ترین ویژگی های ارکیده، قوانین منحصر به فرد و رنگ های زنده آنها است.

برخی از گونه های ارکیده دقیقا شبیه سایر حیوانات یا گیاهان هستند.به عنوان مثال، ارکیده زنبور عسل خنده دار شباهت زیادی به زنبور عسل ماده دارد. این گل با جذب زنبورهای نر به گیاه در گرده افشانی کمک می کند. علاوه بر شکل، رنگ های پر جنب و جوش نیز نقش بسزایی در نمای خیره کننده ارکیده ها دارند. هر مخروط گل ارکیده در رنگ های مختلف، سفید و در سایه های صورتی، زرد، قرمز و بنفش است. رنگ های خیره کننده ارکیده نیز در جذب گرده افشانی کمک می کند.

 

 

گل لاله (Tulip) با عمر کوتاه ولی زیبا

 

گل لاله (Tulip) با عمر کوتاه ولی زیبا

 

شاید در مورد باغ گل Keukenhof چیزی شنیده باشید. این باغ بزرگ که در هلند واقع شده، در سرزمین وسیعی به مساحت ۳۲ هکتار قرار گرفته است. در هر بهار، میلیون ها گل لاله در این باغ شکوفا می شود. فقط تصور کنید که در میان آن مزارع وسیع لاله ها ایستاده اید قطعا مثل بهشت ​​خواهد بود. اما گل لاله یک گل زیبا است که می تواند بلافاصله توجه شما را به خود جلب کند. بیش از ۳ هزار نوع گل لاله از ۱۵۰ گونه مختلف در جهان وجود دارند. این تنوع، لاله را به یکی از محبوب ترین و پر گل ترین و زیباترین گل های جهان تبدیل کرده است.

حتما بخوانید  معرفی کامل 17 مورد گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما + عکس

گل های لاله به شکل فنجان در هر بهار باز می شوند. این گل نمایشی در تمام طیف های رنگ به جز آبی خالص وجود دارد. به طور معمول، هر ساقه گل لاله فقط یک گل دارد. اما برخی از گونه های لاله بیش از یک گل روی یک ساقه دارند. یک واقعیت غم انگیز در مورد لاله ها چرخه کوتاه زندگی آنها است که فقط برای ۵ تا ۷ روز باز است.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین و زشت ترین گل های دنیا «

 

 

لوتوس (lotus)، گل مقدس بوداییان

 

لوتوس (lotus)، گل مقدس بوداییان

 

هیچ کس نمی تواند زیبایی لوتوس را نادیده بگیرد. لوتوس یک گل مقدس برای بوداییان و نماد پاکی، هماهنگی، الوهیت و فضل است. لوتوس یکی از گل های زیبای آبزی است که در آب های کم عمق و کدر دیده می شود. آنها نمی توانند در آب و هوای سرد زنده بمانند. لوتوس برای رشد سالم به آفتاب کامل نیاز دارد. این گل حساس به نور، صبح، باز و شب بسته می شود.

گل های نمایشی لوتوس به طور عمده در رنگ های صورتی و سفید یافت می شوند. هر لوتوس، گلبرگ های جذاب و چند لایه با مرکز اصلی دارد و هر دو گل و برگ در بالای سطح آب شناورند. قطر لوتوس ها می تواند به اندازه ۲۰ سانتی متر باشد. برگ های کاملا گرد آنها نیز به عرض ۶۰ سانتی متر رشد می کند. جدا از زیبایی، این گل ها به دلیل رایحه دلپذیرشان نیز شناخته می شوند.

 

 

گل مروارید (Gazania)؛ دوستدار خورشید و از قشنگ ترین گل های جهان

 

گل مروارید (Gazania): دوستدار خورشید و از قشنگ ترین گل های جهان

 

Gazania یک گل مروارید زیبا مانند یک گل بومی آفریقای جنوبی است. این گل به «گل گنج» نیز معروف است. به طور قانع کننده ای، گازانیا گل هایی زیبا، رنگ روشن و برگ های طولانی و سبز نقره ای بسیار جذاب دارد. گازانیا در مکان هایی که آفتاب کامل می گیرند، به خوبی رشد می کنند. به طور واضح گل ها از اواسط تابستان ظاهر می شوند و تا اوایل پاییز ادامه می یابند.

این گل ها در سایه های روشن نارنجی، زرد، قرمز، صورتی و سفید باز می شود. همان طور که قبلا گفته شد، گازانیا یک گل خورشید دوست است. بنابراین، گل های آن غروب بسته می شوند و در روزهایی که دمای هوا بسیار پایین است، باز نمی شوند.

 

 

نیلوفر آبی (Water lili)؛ از زیباترین گل های دنیا

 

نیلوفر آبی (Water lili): از زیباترین گل های دنیا

 

احتمالا ملکه تمام گل های آبزی جهان نیلوفر است. یکی از زیباترین گل های جهان که با کمال تعجب، ۷۰ نوع مختلف از آن در دنیا وجود دارند. آنها فقط در آب شیرین کم عمق مانند برکه ها رشد می کنند. نیلوفرهای آبی علاوه بر زیبایی جلب توجه، با ایجاد تعادل در دمای آب و تأمین زیستگاه عالی ماهی ها، به محافظت از اکوسیستم ساکن آن نیز کمک می کنند.

جدا از گل های چشم نواز، برگ های بزرگی که بالای سطح آب شناور هستند، از دیگر موارد قابل توجه در مورد نیلوفرهای آبی است. آنها همچنین یک ساقه بلند دارند که به ته حوض یا دریاچه ای که گیاه در آن زندگی می کند، متصل است.گل های زیبا از بهار تا پاییز باز می شوند. مانند برگ ها، گل ها از سطح آب خارج می شوند. هر گل صبح، باز و عصر بسته می شود. نیلوفرهای آبی دارای رنگ های مختلفی از جمله صورتی، سفید، زرد، نارنجی، بنفش و آبی هستند.

 

 

کوکب (Dahila)؛ گل رنگارنگ زمستانی

 

گل کوکب (Dahila)؛ گل رنگارنگ زمستانی

 

گل کوکب همیشه در میان دوستداران گل بسیار خاص است. دلیل آن تنوع زیاد در اندازه و رنگ آن است. ۴۲ گونه مختلف گل کوکب در جهان وجود دارند. این گل زیبا در اندازه های کوچک و بزرگ وجود دارند و قطر آن ها از ۲ تا ۲۰ اینچ است. رنگ کوکب نیز متفاوت است، تقریبا در هر رنگی به جز آبی یافت می شود. دلیا بومی مکزیک است. اما امروز به طرز بی حد و حسابی کشت می شود.

حتما بخوانید  آموزش ساخت انواع تراریوم در 30 دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم

این گل های فوق العاده رنگارنگ، اواسط تابستان و اولین سرما شکوفا می شوند. برای ترویج شکوفا شدن، باید ساقه را پس از این که گل ها از بین رفتند، برش دهید.

 

 

قلب خونین (Bleeding Heart)؛ نماد عشق

 

قلب خونین (Bleeding Heart)؛ نماد عشق

 

حتما می دانید که شکل قلب، نشان دهنده چیست؟ بله. عشق. اکنون، یک گیاه را در باغ خود تصور کنید که مملو از گل هایی به رنگ قلب، شکل صورتی و سفید باشد. فوق العاده نیست؟ هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع باشد. از آنجا که قلب خونین یک گل فوق العاده زیبا است که می تواند توجه همه را به خود جلب کند.

این گل زیبا و شکوفای بهاری در آب و هوای مرطوب و خنک به خوبی رشد می کند. در هنگام شکوفایی، حداکثر ۲۰ گل به شکل قلب در هر ساقه قوسی باز می شود. قلب خونین را می توان در رنگ های صورتی، قرمز، زرد و سفید پیدا کنید. اما گلبرگ های بیرونی صورتی با نوک های سفید کوچک جذاب تر به نظر می رسند. هنگامی که یک قطره آب کوچک در نوک گل ظاهر می شود (در یک فضای پر از رطوبت) این گل ها همان طور که از نامشان پیداست، مانند قلب های خونین به نظر می رسند.

 

 

بیشتر بخوانید » گران ترین گل های دنیا «

 

 

پرنده بهشتی (‌Bird of Paradice) یا گل هوس

 

پرنده بهشتی (‌Bird of Paradice) یا گل هوس

 

یکی از قشنگ ترین گل های جهان شبیه یک پرنده است. در واقع، پرنده بهشت ​​گیاه عجیب و غریب به عنوان یکی از زیباترین گل های طبیعی جهان بومی آفریقای جنوبی است. در هنگام شکوفایی، گل های زیبا آن دقیقا مانند پرنده بهشت ​​در پرواز به نظر می رسند. به همین دلیل آن را پرنده بهشت نام گذاری کرده اند. پرنده بهشت ​​را «گل هوس» نیز می نامند. این گل زیبا و غیرمعمول نماد خود «بهشت» ​​است. یک گیاه بالغ پرنده بهشت ​​از ماه مه تا سپتامبر شکوفا می شود.

در هنگام شکوفایی، هر گل دارای سه کاسبرگ قائم، نارنجی رنگ و سه کاسبرگ افقی، آبی و داخلی است. این گیاه همچنین دارای برگ های سبز و بلند است. در مجموع، این گل شبیه پرنده بهشتی، یکی از خوشرنگ ترین پرندگان جهان است. پرنده بهشت ​​در فضای باز به خوبی رشد می کند و به آفتاب کامل نیاز دارد. پس از محو شدن گل ها، باید ساقه ها را برش دهید تا شکوفایی بعدی را به تسریع بیندازید.

 

 

 شکوفه گیلاس  (Cherry Blossom) از زیباترین گل های جهان

 

شکوفه گیلاس  (Cherry Blossom) از زیباترین گل های جهان

 

اگر به جشنواره ملی شکوفه های گیلاس واشنگتن رفته باشید، در واقع نیازی به توضیح در مورد این گل زیبا ندارید. این یکی از تماشایی ترین جشنواره های بهاری کشور است. این جشنواره بیش از ۳ هزار درخت گیلاس را در شکوفه کامل به نمایش می گذارد.

این جشنواره همچنین به مناسبت یک روز خاص، ۲۷ مارس ۱۹۱۲ – هنگامی که شهردار توکیو، یوکیو اوزاکی درختان گیلاس ژاپنی را به ایالات متحده داد تا دوستی بین کشورها را تقویت کند. آیا تعجب می کنید که چرا این گیاه بسیار خاص است؟ چیزی جز زیبایی بی نظیر شکوفه های آن نیست. اول از همه، این گل از هر درختی از تیره پرونوس (prunus) است.

یکی از محبوب ترین آنها درختان گیلاس ژاپنی است. در ژاپن، شکوفه های گیلاس «ساکورا» نیز نامیده می شوند. شکوفه های گیلاس نماد ورود بهار، فصل گل ها است. شکوفه زیبای صورتی و سفید در پایان ماه مارس یا اوایل آوریل باز می شود. دوره شکوفا شدن آن هم می تواند ۱۴ روز طول بکشد. شکوفه های گیلاس اهمیت زیادی در فرهنگ ژاپنی دارند. شکوفایی شکوفه های گیلاس برای چینی ها نمایانگر آغاز جدید و زیبایی زندگی است. در طول دوره شکوفایی، ژاپنی ها، عصرها را در زیر درختان کامل گیلاس با خانواده و دوستان خود سپری می کنند. چه کسی احتمالا به چه چیز دیگری جز این زیبایی احتیاج دارد؟

 

 

بیشتر بخوانید » خاص ترین و زیباترین دسته گل های عروس برای پاییز و زمستان «

 

 

منبع: mydomaine / themysteriousworld

 

کالابرگ الکترونیک