طرز تهیه بستنی هلو به ۳ روش خامه ای، آلاسکا و بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی هلو به ۳ روش خامه ای، آلاسکا و بدون ثعلب


29 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی هلو به 3 روش
فهرست محتوا پنهان

بستنی هلو یکی از انواع بستنی خوشمزه تابستانی است که می‌توانید آن را به عنوان یک خوراکی خوشمزه بعد از غذا یا میان وعده سرو کنید. بستنی هلو به خاطر طعم ملایمی که دارد، معمولا مورد استقبال بسیاری افراد قرار می‌گیرد و با مواد ساده و در دسترسی هم می‌توان آن را درست کرد. از بین انواع مختلف بستنی با هلو، بستنی یخی هلو یا آلاسکا هلو و بستنی هلو با خامه و بدون ثعلب، محبوبیت بیشتری دارند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه بستنی هلو به ۳ روش می‌پردازیم و فوت و فن‌های تهیه بستنی هلو را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه بستنی هلو با خامه (روش اول)

 

طرز تهیه بستنی هلو با خامه

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده شدن بستنی هلو با خامه: ۴ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه بستنی هلو با خامه

 

• هلو تازه: ۱/۵ کیلوگرم
• شکر: ۱۵۰ گرم
• خامه: ۱۵۰ گرم
• پودر قند: ۳ قاشق سوپ‌خوری
• آبلیمو: ۳ قاشق سوپ‌خوری
• آب: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه بستنی هلو بدون ثعلب

 

برای درست کردن بستنی هلو با خامه و بدون ثعلب، باید هلوهای پوست گرفته را پوره و مایه بستنی را آماده کنید. سپس آنها را در فریزر بگذارید تا خودشان را بگیرند. هر ۱ ساعت یک بار هم مواد بستنی را هم بزنید. مخلوط خامه و پودر قند را هم در آخر درست کنید و به بستنی اضافه کنید. برای مشاهده جزییات مراحل تهیه این دسر، ادامه روش تهیه آن را بخوانید.

 

مرحله اول: هلوها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی هلو، هلوهای تازه را بشویید و پوست آنها را جدا کنید. هسته هلوها را بیرون بیاورید و آن‌ها را پوره کنید. می‌توانید از میکسر یا مخلوط‌کن برای پوره کردن هلوها استفاده کنید. پوره‌ها را کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: آب و شکر را بجوشانید

 

در این مرحله، در یک ظرف مناسب، آب و شکر را بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید و دانه‌های شکر در آن حل شوند. بعد از ذوب شدن شکر، پوره هلو و آبلیمو را در آب شکر در حال جوشیدن بریزید و اجازه دهید کاملا پوره‌ها نرم شوند و آب و شکر به خورد هلوها بروند. نباید مایه بستنی هلو، آبکی باشد.

حتما بخوانید  بهترین و بدترین غذاها برای تغذیه کودکان و بیمارن مبتلا به اوتیسم

 

مرحله سوم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

 

بعد از اینکه مایه بستنی هلو آماده شد، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مواد بستنی سرد شوند و به دمای محیط برسند. سپس آنها را در ظرف پیرکس نشکن بریزید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در فریزر قرار دهید. ۱ ساعت بعد ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و با قاشق به هم بزنید. این کار باعث می‌شود بافت بستنی هلو نرم و پفکی باشد و یخ نزند. این کار را هر ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت یک بار انجام دهید و دوباره ظرف را به فریزر برگردانید.

 

مرحله چهارم: بستنی هلو را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی هلو، خامه و پودر قند را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و فرم بگیرند. این مخلوط را به روی بستنی هلو بریزید و بعد با کمک قاشق مخصوص، اسکوپ بزنید و آن‌ها را در قیف یا ظرف سرو بریزید. روی بستنی هلو اسکوپی را می‌توانید با برش‌های میوه هلو تازه یا پودر پسته و گردو تزیین و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هلو

 

طرز تهیه بستنی هلو (روش دوم)

 

تهیه بستنی هلو

 

مواد لازم برای تهیه بستنی هلو

 

• هلو: ۱ کیلوگرم
• پودر قند: ۲۵۰ گرم
• خامه: ۱ پاکت
• آبلیمو: ۲ قاشق سوپ‌خوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی هلو

 

در این روش، برای درست کردن بستنی هلو، به جای جوشاندن پوره هلو با آب و شکر، باید پوره‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. مخلوط خامه و شکر را هم باید فریز کنید. سپس همه مواد را با هم میکس کنید و در فریزر قرار دهید. برای آموزش این روش تهیه بستنی هلو، مراحل زیر را دنبال کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله اول: هلو را در فریزر بگذارید

 

در اولین قدم از طرز تهیه بستنی خامه‌ای با هلو، هلو‌ها را بشویید و پوست آن‌ها بگیرید. هسته‌ها را جدا کنید و آنها را به اندازه‌های دلخواه خرد کنید. هلوهای خرد شده را در یک ظرف یا پاکت فریزری بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

 

مرحله دوم: خامه و شکر را آماده کنید

 

خامه را با نصف پودر شکر، در یک ظرف بریزید و هم بزنید. ظرف خامه و شکر را هم در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند. وقتی دور تا دور ظرف شروع به یخ زدن کرد، آن‌ را بیرون بیاورید و با همزن به مدت ۷ دقیقه بزنید. خامه را دوباره به فریزر برگردانید.

 

مرحله سوم: شکر و هلو را با هم مخلوط کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه بستنی هلو، هلوهای یخ‌زده را از فریزر بیاورید و نصف دیگر شکر را روی آنها بپاشید. هلوهای شیرین شده را در میکسر بریزید و بزنید تا پوره شوند. اگر هلوها به سختی پوره می‌شوند، می‌توانید کمی آب هلو یا شیر به مواد بیفزایید.

 

مرحله چهارم: پوره هلو و خامه را اضافه کنید

 

هلوهای پوره شده را در ظرف مناسب بریزید و خامه‌ای را که در فریزر داشتید، به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. آبلیمو را در آخر به مواد بیفزایید و آنها را در قالب بریزید. قالب را در فریزر بگذارید و هر نیم ساعت یا ۱ ساعت بک بار آن را به هم بزنید. بعد از ۴ ساعت بستنی‌تان آماده است. می‌توانید این بستنی را بین نان میکادو بریزید یا به روش دلخواه خود سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شامی گیلانی (شامی پوک) + فیلم آموزش تهیه

 

طرز تهیه بستنی یخی هلو (روش سوم)

 

طرز تهیه بستنی یخی هلو

 

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی هلو

 

• هلو خرد شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۳ قاشق غذاخوری
• آب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه بستنی آلاسکا هلو

 

مرحله اول: هلو و شکر را میکس کنید

 

برای تهیه بستنی یخی هلویی، هلوها را بشویید و خرد کنید. هسته و پوست آنها را بگیرید. هلوها را همراه با آب در مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شوند. شکر را به هلوهای پوره شده اضافه کنید و مواد را بچشید. در صورت دلخواه میزان شکر را بیشتر در نظر بگیرید.

 

مرحله دوم: بستنی آلاسکا هلو را در فریزر بگذارید

 

مایه بستنی آلاسکا هلو را در قالب بستنی یخی یا لیوان یک بار مصرف بریزید و در فریزر قرار دهید. ۳۰ دقیقه بعد که بستنی کمی خودش را گرفت، چوب‌های بستنی را در قالب‌ها فرو کنید. دوباره قالب‌های بستنی را در فریزر بگذارید و به مدت ۳ ساعت در فریزر بگذارید. وقتی بستنی‌های یخی آماده شدند، آنها را سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی هلو

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی هلو

 

*برای درست کردن بستنی هلو، از هلوهای نرم و رسیده استفاده کنید. اگر هلوها خیلی شیرین نیستند می‌توانید از شکر یا پودر قند بیشتری در طرز تهیه بستنی هلو استفاده کنید.

 

*پوست هلوها را حتما بگیرید چون در غیر این صورت کمی طعم بستنی‌تان تلخ می‌شود.

 

* در طرز تهیه بستنی هلو رژیمی، اگر می‌خواهید بستنی‌تان کالری کمتری داشته باشد، به جای شکر از عسل یا شکر قهوه‌ای استفاده کنید. در این صورت شیرینی بستنی کمتر می‌شود.

 

*اگر می‌خواهید در هنگام خوردن بستنی هلو، تکه‌های هلو را زیر دندان احساس کنید، مقداری هلوی یخ زده را با چاقو خرد کنید. بعد از میکس کردن مواد بستنی، هلوهای خرد شده را به آن‌ها اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا تکه‌های هلو در تمام قسمت‌های بستنی پخش شود. سپس آن را در قالب ریخته و داخل فریزر قرار دهید.

 

*برای طرز تهیه بستنی هلو بدون خامه، به جای خامه از ماست یونانی استفاده کنید. این مدل بستنی، کالری و چربی کمتری دارد و رژیمی خواهد بود.

 

*برای اینکه بستنی یخی هلو، راحت‌تر از قالب جدا شود، بعد از آماده شدن بستنی، کف قالب را چند دقیقه در آب بگذارید تا بستنی‌ها از قالب جدا شوند.

 

سوالات متداول

 

چرا بستنی را باید از فریزر بیرون بیاوریم و هم بزنیم؟

 

چرا بستنی را باید از فریزر بیرون بیاوریم و هم بزنیم؟

 

هم زدن بستنی که در فریزر قرار دارد ضروری است، با این کار هوا به داخل بستنی می‌رود و باعث می‌شود بافت بستنی نرم و پفکی شود و یخ نزند.

 

به جای خامه در بستنی هلو، چه چیزی استفاده کنیم؟

 

اگر می‌خواهید بستنی هلو، بافت بستنی خامه‌ای داشته باشد ولی از خامه در آن استفاده نشده باشد، ماست یونانی را با خامه جایگزین کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک