۴ مدل طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی کافی شاپی و رژیمی

۴ مدل طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی کافی شاپی و رژیمی


31 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ مدل طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی کافی شاپی و رژیمی
فهرست محتوا پنهان

میلک شیک بادام زمینی یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و مقوی کافی شاپی است که با انواع میوه‌، شکلات، خامه، قهوه یا نسکافه، شربت‌ها و مغزهای مختلف می‌توانید به راحتی و با کمترین قیمت در خانه تهیه کنید. این نوشیدنی برای ورزشکاران هم مناسب است و این افراد می‌توانند مدل شیک بادام زمینی رژیمی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی به ۴ روش کافی شاپی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی و موز

 

میلک شیک بادام زمینی و موز

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی شیک بادام زمینی: ۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک بادام زمینی

  •  موز: ۲ عدد متوسط
  • بستنی وانیلی: ۲۰۰ گرم
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه شیک کره بادام زمینی و موز

برای درست کردن میلک شیک با موز و کره بادام زمینی، هم می‌توانید از بادام زمینی خام و هم از بادام زمینی بوداده استفاده کنید. این نوشیدنی در زمان کوتاهی درست می‌شود و مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد. برای مشاهده مراحل تهیه این شیک مقوی و لذیذ، روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد شیک را آماده کنید

در اولین مرحله، پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید. موزها را می‌توانید از قبل در پلاستیک زیپ کیپ بگذارید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. این کار باعث غلیظ شدن بافت و سردتر شدن شیک بادام زمینی و موز می‌شود.

در صورت تمایل انواع میوه‌ تازه و انواع مغز آجیل مثل بادام زمینی را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد شیک را با هم میکس کنید

بادام زمینی‌های پوست کنده را در مخلوط‌کن بریزید. سپس کره بادام زمینی، شیر، بستنی وانیلی و موزهای یخ‌زده را در مخلوط‌کن بریزید و حدود ۳ تا ۴ دقیقه آن را روشن کنید تا همه مواد کاملا پوره و له شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 15 ماسک سیب زمینی برای پوست

در صورت تمایل کرم صبحانه و کره مغزها از جمله کره بادام زمینی، انواع شیر و شیر طعم دار و انواع بستنی را می‌توانید به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: شیک بادام زمینی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیک بادام زمینی، نوشیدنی در لیوان‌های بلند بریزید و روی آن را با چند حلقه موز، چند عدد بادام زمینی و مغزهای دلخواه، تزیین و به صورت تازه و سرد، سرو کنید.

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی با شکلات

 

میلک شیک بادام زمینی با شکلات

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی شیک بادام زمینی شکلاتی: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک بادام زمینی شکلاتی

  • بادام زمینی: ۴۰ یا ۵۰ عدد
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی یا شکلاتی: نیم لیتر (۵۰۰ گرم)
  • شیر کاکائو: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • سس شکلات: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه شیک بادام زمینی و شکلات

در این روش از طرز تهیه شیک بادام زمینی شکلاتی، هم از شیر کم‌چرب یا پرچرب و هم از شیر کاکائو می‌توانید استفاده کنید. اگر می‌خواهید طعم غلیظ‌تر شکلات را بچشید، شیر کاکائو را انتخاب کنید. به جای بستنی وانیلی هم بستنی شکلاتی می‌توانید به کار ببرید. در ادامه مراحل تهیه شیک بادام زمینی و شکلات را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد شیک را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیک بادام زمینی با شکلات، پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. بهتر است بادام زمینی‌ها را در یک پلاستیک بریزید و کمی آنها را بکوبید تا بعدا در مخلوط‌کن راحت‌تر پوره شوند. بادام زمینی‌های خرد شده را در مخلوط‌کن بریزید و بستنی، شیر کاکائو (یا شیر ساده) و کره بادام زمینی را اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه مخلوط‌کن را روشن کنید تا همه مواد پوره و یکدست شوند.

مرحله دوم: شیک بادام زمینی شکلاتی را سرو کنید

داخل لیوان‌ها و روی جداره داخلی آن‌ها را به طور نامنظم، سس شکلات بریزید. اگر سس شکلات در دسترس ندارید، از شکلات تخته‌ای ذوب شده به روش بن ماری (روی حرارت بخار آب یا آب جوش) استفاده کنید. سپس شیک را در لیوان‌ها بریزید و روی آنها را با بادام زمینی خرد شده یا اسکوپ‌های بستنی، تزیین و سرو کنید.

انواع شکلات و سس شکلات را می‌توانید به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آیس پک با طعم‌های مختلف 

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی و خامه

 

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی و خامه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی شیک بادام زمینی خامه‌ای: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک بادام زمینی خامه‌ای

  • شیر سرد: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری
  • بادام زمینی: ۳ قاشق غذاخوری
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه برای تزیین شیک

مراحل طرز تهیه شیک کره بادام زمینی و خامه

این روش از تهیه شیک بادام زمینی، به خاطر استفاده از خامه و کره بادام زمینی، غلیظ‌تر از دیگر انواع شیک بادام زمینی است و طعم قوی‌تری هم دارد. روش زیر را برای تهیه شیک بادام زمینی با خامه، دنبال کنید.

حتما بخوانید  ۶ مدل طرز تهیه مربای زردآلو براق بدون شکرک و کپک

مرحله اول: مواد شیک را آماده کنید

ابتدا برای درست کردن شیک بادام زمینی، شیر را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند ولی کاملا منجمد و سفت نشود. در این فاصله، پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید و در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. به اندازه ۱/۴ از بادام زمینی‌های خرد شده را برای تزیین کنار بگذارید. شیر یخمکی شده را هم به بادام زمینی‌ها اضافه کنید و مخلوط‌کن را ۲ دقیقه روشن کنید تا بادام زمینی‌ها با شیر مخلوط شوند.

مرحله دوم: بقیه مواد شیک را اضافه کنید

بعد از میکس شدن شیر و بادام زمینی، خامه صبحانه را هم بزنید و به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید. بستنی را هم در همین مرحله به همراه کره بادام زمینی به مواد بیفزایید. به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مواد را بزنید تا کاملا بافت یکدست داشته باشند. در صورت تمایل خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی، تهیه کنید.

مرحله سوم: میلک شیک بادام زمینی را سرو کنید

در این مرحله از طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی، در لیوان‌های بلند، میلک شیک بادام زمینی را بریزید. روی میلک شیک را با خامه‌ فرم گرفته بپوشانید و روی خامه، بادام زمینی‌های خرد شده بریزید. داخل لیوان‌ها را یک قاشق و نی بلند قرار دهید و میلک شیک را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی رژیمی

 

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی رژیمی

 

برای تهیه میلک شیک رژیمی با بادام زمینی، باید از ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی بستنی (ترجیحا بستنی رژیمی)، ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی رژیمی، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی شیر کم‌چرب استفاده کنید. قبل از میکس کردن مواد میلک شیک، شیر، کره بادام زمینی و بستنی را از ۳۰ دقیقه قبل در فریزر قرار دهید تا نیمه‌منجمد شوند.

سپس شیر یخمکی شده، بستنی، کره بادام زمینی و پودر کاکائو را با چند تکه یخ در مخلوط‌کن بریزید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. شیک بادام زمینی رژیمی آماده است و برای کسانی که ورزشکار هستند یا فعالیت بدنی زیادی دارند، این شیک رژیمی می‌توانید آنها را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

سوالات متداول

از چه نوع بادام زمینی در طرز تهیه شیک بادام زمینی استفاده کنیم؟

هم از بادام زمینی خام و هم از بادام زمینی بو داده، می‌توانید در طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی استفاده کنید. فقط بادام زمینی‌ها را قبل از استفاده در میلک شیک، پوست بگیرید و آنها را خرد کنید.

خواص شیک بادام زمینی چیست؟

بادام زمینی سرشار از پروتئین، چربی مفید و مواد مغذی مختلف است. مطالعات نشان داده است که بادام زمینی می‌تواند برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم مفید باشد. کره بادام زمینی هم همین خواص را دارد. علاوه بر این، می‌توانید از خواص و فواید شیر و بستنی به کار رفته در تهیه شیک بهره‌مند شوید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک