طرز تهیه فرنی با آرد برنج خوشمزه و مجلسی با نکات مهم پخت

طرز تهیه فرنی با آرد برنج خوشمزه و مجلسی با نکات مهم پخت


24 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه فرنی با آرد برنج خوشمزه و مجلسی با نکات مهم پخت

فرنی با آرد برنج یکی از سالم‌ترین غذاها برای کودک و یکی از خوشمزه‌ترین انواع میان وعده برای بزرگسالان است. این مدل فرنی معمولا در ماه رمضان هم برای وعده سحری و افطار تهیه می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه فرنی ساده با آرد برنج و همه فوت و فن‌های درست کردن این فرنی مقوی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر سرد ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
آب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلاب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
هل پودر شده نصف قاشق چای‌خوری
دارچین برای تزیین
خلال پسته برای تزیین

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت فرنی با آرد برنج: ۲۰ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم فرنی با آرد برنج: حدود ۱۱۷ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه فرنی با آرد برنج

مراحل طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای ۴ نفر

برای تهیه فرنی با آرد برنج باید از آرد برنج باکیفیت و شیر سرد و پرچرب (ترجیحا) استفاده کنید. درست کردن این فرنی بسیار ساده است، نکته مهم این است که باید در تمام مراحل پخت فرنی مدام آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله اول؛ آرد برنج و شیر را ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فرنی با آرد برنج باید ۴ لیوان شیر سرد را با آرد برنج در قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید تا آرد کاملا با شیر ترکیب شود. شیر حتما باید سرد باشد تا آرد برنج در شیر گوله نشود.

شما می‌توانید آرد برنج و شیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ مواد فرنی را مخلوط کنید

مواد فرنی آرد برنج را مخلوط کنید

بعد از این که آرد با شیر ترکیب شد، می‌توانید آب، شکر و پودر هل را به این ترکیب اضافه کنید. قابلمه فرنی را روی حرارت ملایم قرار دهید و شروع به هم زدن فرنی کنید. برای تهیه این فرنی باید مدام آن را هم بزنید تا آرد برنج گلوله نشود.

شما می‌توانید شکر و هل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ گلاب را به فرنی اضافه کنید

اجازه دهید فرنی روی حرارت ملایم بپزد و غلیظ شود. زمانی که بافت فرنی مثل یک ماست روان و یکدست شد، می‌توانید در دقیقه آخر پخت گلاب را به آن اضافه کنید و مواد را به طور مرتب هم بزنید تا گلاب به خوبی با فرنی ترکیب شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای آناناس بدون شکرک و کپک

برای تهیه گلاب به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ فرنی آرد برنج را تزیین کنید

بعد از پخت فرنی شعله گاز را خاموش کنید و فرنی داغ را بلافاصله در ظرف سرو بریزید. صبر کنید فرنی خنک شود سپس آن را با خلال پسته و پودر دارچین یا پودر گل محمدی تزیین کنید. اگر می‌خواهید فرنی را در یخچال بگذارید صبر کنید فرنی کاملا سرد شود سپس آن را در یخچال بگذارید تا آب نیندازد و ترک نخورد.

شما می‌توانید خلال پسته و پودر دارچین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی ساده با آرد برنج

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی ساده با آرد برنج

  • برای تهیه فرنی با آرد برنج و خامه می‌توانید بعد از آماده شدن فرنی شعله گاز را خاموش کنید. سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه به آن اضافه کنید و بعد فرنی را هم بزنید تا خامه به خوبی با فرنی ترکیب شود. اضافه کردن خامه به فرنی موجب لطیف شدن بافت فرنی و خوش طعم شدن آن می‌شود. برای تهیه خامه به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • در دستور تهیه فرنی با آرد برنج باید آرد برنج را با شیر سرد مخلوط کنید تا آرد گلوله نشود. در صورتی که فرنی را با شیر گرم مخلوط کنید، آرد گلوله‌ای می‌شود.
  • برای تهیه فرنی آرد برنج زعفرانی یا شکلاتی می‌توانید از مقداری پودر کاکائو یا زعفران دم کرده استفاده کنید. می‌توانید پودر کاکائو و زعفران را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در صورت ته گرفتن فرنی به هیچ عنوان فرنی ته گرفته را هم نزنید تا فرنی ته گرفته با تمام فرنی قاطی نشوند و فرنی شما گلوله‌ای نشود.
  • برای اینکه فرنی آرد برنج شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید از شیر پرچرب استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید فرنی شما رژیمی و سالم باشد از شیر کم چرب استفاده کنید.
  • در طرز تهیه فرنی ساده خانگی با آرد برنج حتما از آرد برنج باکیفیت و تهیه شده از برنج خوش عطر ایرانی استفاده کنید. می‌توانید خودتان برنج ایرانی بخرید و در خانه آرد برنج (طرز تهیه آرد برنج) درست کنید. برای این کار باید برنج خوش عطر ایرانی را بشویید، خشک کنید، در آسیاب پودر و بعد آن را الک کنید و سپس از این آرد برای تهیه فرنی استفاده کنید. برنج ایرانی را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تزیین فرنی آرد برنج می‌توانید از مقداری گل محمدی خشک و خلال پسته و بادام هم استفاده کنید.
  • فرنی آرد برنج نباید بیش از حد روی حرارت بجوشد، چون سفت می‌شود. زمانی که فرنی داغ است، ممکن است کمی آبکی باشد، اما بعد از سرد شدن سفت می‌شود.
  • برای این که فرنی شما عطر بهتری پیدا کند، می‌توانید از مقداری وانیل هم استفاده کنید. می‌توانید وانیل را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای یک نفر می‌توانید مواد لازم در این دستور را به ۱/۴ کاهش دهید.
  • برای شیرین کردن فرنی آرد برنج می‌توانید به جای شکر از مقداری عسل، شیره انگور یا خرما یا شیرین کننده‌های طبیعی استفاده کنید. برای خرید عسل و شیره انگور و خرما به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه فرنی با آرد برنج بهتر است گلاب را در انتهای پخت به آن اضافه کنید تا عطر آن حفظ شود.
  • در طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای نوزادان بهتر است به جای شیر گاو از شیر مادر یا شیر خشک استفاده کنید.
  • برای تهیه فرنی آرد برنج گیاهی می‌توانید به جای شیر گاو از شیر نارگیل، شیر سویا یا شیر بادام و فندق استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع شیر طعم‌دار را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای شیرین کردن فرنی آرد برنج می‌توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای نیز استفاده کنید. اضافه کردن شکر قهوه‌ای به فرنی موجب تیره شدن رنگ فرنی می‌شود.
  • در طرز تهیه فرنی با آرد برنج و نشاسته می‌توانید از ترکیب آرد برنج و مقداری نشاسته ذرت استفاده کنید. می‌توانید نشاسته ذرت را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
حتما بخوانید  کدام زیتون خاصیت بیشتری دارد | زیتون سبز، سیاه یا پرورده؟

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فرنی با نشاسته به چند روش ساده و چند رنگ

فوت و فن‌های خوشمزه شدن فرنی با آرد برنج

فوت و فن‌های خوشمزه شدن فرنی با آرد برنج

علت ترک خوردن فرنی چیست؟

اگر فرنی را بیش از حد بجوشانید و غلیظ کنید، ممکن است بعد از سرد شدن روی آن ترک‌هایی ایجاد شود.

چرا فرنی آرد برنج غلیظ نشد؟

در صورتی که آرد برنج شما پودری نباشد و به خوبی آسیاب نشده باشد یا فرنی را به اندازه نپزید، ممکن است فرنی شما آبکی شود. یکی دیگر از دلایل غلیظ نشدن فرنی آرد برنج، استفاده از شیر به مقدار کم است.

بهترین راه حل برای غلیظ شدن فرنی آرد برنج چیست؟

برای این که فرنی آرد برنج شما غلیظ شود می‌توانید از مقداری بیکینگ پودر در فرنی استفاده کنید یا در انتهای پخت فرنی کمی خامه صبحانه در آن بریزید.

 

کالابرگ الکترونیک