۳ طرز تهیه دسر آناناس با بستنی مجلسی و کافی شاپی آسان

۳ طرز تهیه دسر آناناس با بستنی مجلسی و کافی شاپی آسان


9 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 مدل طرز تهیه دسر بستنی با آناناس
فهرست محتوا پنهان

دسر آناناس و بستنی جزو دسرهای خوشمزه کافی شاپی است. اگر سوال شما هم این است که با آناناس چی درست کنم یا به دنبال دستور تهیه دسر با آناناس تازه یا دسر با کمپوت آناناس و بستنی هستید، این دستور دسر با بستنی خوشمزه و آناناس از سرویس آشپزی در مجله کوروش را از دست ندهید. ما به شما ۳ روش طرز تهیه دسر بستنی با آناناس را آموزش می‌دهیم.

 

دسر بستنی با آناناس ساده و سریع (روش اول)

 

دسر بستنی با آناناس ساده و سریع

 

زمان آماده سازی دسر بستنی با آناناس: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی با آناناس

• آناناس خرد شده: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر یخ: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی با طعم دلخواه: ۴ اسکوپ
• نکتار آناناس: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب یا سس پرتقال (یا میوه‌های دلخواه دیگر): ۲ قاشق سوپ‌‌خوری

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با آناناس

دسر ساده بستنی با آناناس، یک دسر خوشمزه و راحت با آناناس برای روزهای گرم تابستان است که می‌توانید به عنوان عصرانه هم آن را سرو کنید. این دسر را با آناناس‌ تازه یا کمپوت آناناس می‌توان تهیه کرد. برای مشاهده روش تهیه این دسر خنک تابستانی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر آناناس بستنی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی آناناس، یک کمپوت آناناس را باز کنید و محتویات آن را با چاقو خرد کنید. می‌توانید از آناناس تازه هم استفاده کنید. آناناس‌ها را در ۲ لیوان یا ظرف سرو بریزید و به هر کدام نصف پودر یخ، نصف سس پرتقال و نکتار آناناس را اضافه کنید.

انواع کمپوت از جمله کمپوت آناناس و انواع آبمیوه از جمله نکتار آناناس و آب پرتقال را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به‌صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: دسر آناناس بستنی را سرو کنید

بعد از اینکه همه مواد را به طور مساوی در دو لیوان جداگانه ریختید، برای سرو یک قاشق در لیوان قرار دهید و روی دسر را با مواد دلخواه تزیین و نوش جان کنید.

حتما بخوانید  لیست خوراکی های شب یلدا | انواع میوه، تنقلات، دسر، نوشیدنی و غذا

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع دسر پارفه با میوه بدون فر و یخچالی

طرز تهیه دسر با بستنی و آناناس (روش دوم)

 

طرز تهیه دسر با بستنی و آناناس

زمان آماده سازی مواد دسر: ۳۰ دقیقه
زمان آماده سازی دسر آناناس و بستنی: ۴ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر با آناناس و بستنی

• کمپوت آناناس: ۱۵۰ گرم
• آب آناناس: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
• پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته ذرت پودر شده: ۲ قاشق غذاخوری
• شیر خشک: ۲ قاشق غذاخوری
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه دسر بستنی و آناناس

برای درست کردن دسر با بستنی و آناناس، کافی است مواد دسر را آماده کنید و به جز آناناس، سایر مواد دسر را مخلوط کنید و بجوشانید تا آماده شود. از روش زیر برای تهیه دسر آناناس با بستنی می‌توانید کمک بگیرید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه دسر آناناس بستنی، بستنی را از یخچال بیرون بیاورید تا نرم شود. سپس پودر ژلاتین را در یک کاسه یا لیوان شیشه‌ای بریزید و کمی آب سرد به آن اضافه کنید. ظرف را روی دمای بخار آب بگذارید تا دانه‌های ژلاتین ذوب و شفاف شوند. انواع بستنی را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به‌صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دسر  را حرارت دهید

در این مرحله، در یک قابلمه، شیر، خامه صبحانه، شکر، پودر نشاسته الک شده، شیر خشک و بستنی را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و همزمان آنها را هم بزنید.

ژلاتین آماده شده را هم به مواد بیفزایید. صبر کنید تا شیر از کناره‌های ظرف حباب بزند و جوش بیاید. در این زمان، قابلمه را از روی حرارت بردارید. برای خرید وانیل، نشاسته، شکر، شیر و خامه می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: آناناس را اضافه کنید

صبر کنید تا مایه دسر کمی از دما بیفتد و سرد شود. سپس وانیل، آب آناناس و آناناس‌های خرد شده را اضافه کنید. اگر از بستنی وانیلی در طرز تهیه این دسر استفاده می‌کنید، می‌توانید وانیل را از دستور تهیه حذف کنید. در ضمن هر چه تکه‌های آناناس خرد شده، ریزتر باشد، بهتر است.

مرحله چهارم: مواد دسر را در قالب بریزید

بعد از اینکه مواد دسر را با هم ترکیب کردید و آماده شد، کف یک قالب را چرب کنید و مایه دسر را در آن بریزید. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می‌کنید نیازی به چرب کردن قالب نیست. قالب را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و کاملا ببندد.

می‌توانید برای زودتر آماده شدن دسر، آن را در فریزر بگذارید. در آخر دسر آناناس بستنی را از یخچال بیرون بیاورید، در ظرف سرو قرار دهید و نوش جان کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع موس شکلاتی یخچالی

حتما بخوانید  ادویه مخصوص آبگوشت چیست | طرز تهیه و ترکیبات ادویه آبگوشت

 

دسر آناناس با ژله و بستنی

 

دسر آناناس با ژله و بستنی

 

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان آماده سازی دسر آناناس بستنی با ژله: ۴ تا ۵ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی ژله با آناناس

• آناناس خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی وانیلی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۴ قاشق غذاخوری
• پودر ژلاتین: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
• پودر ژله آناناس: ۱ بسته
• خامه فرم گرفته: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گردو خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
• پسته خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
• مغزهای دلخواه: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه دسر آناناس با بستنی و ژله

دسر بستنی با آناناس و ژله که به آن «پلمبیر آناناس» هم گفته می‌شود، یک دسر کافی شاپی با آناناس است. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر مجلسی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: ژلاتین و ژله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دستور دسر بستنی با آناناس و ژله یا پلمبیر آناناس، پودر ژله آناناس و پودر ژلاتین را با ۱ فنجان یا استکان، آب کمپوت آناناس روی حرارت غیرمستقیم بخار آب بگذارید تا دانه‌های ژله و ژلاتین، حل و بن ماری شوند.

بعد از آماده شدن، ظرف را کنار بگذارید تا از دما بیفتد. انواع آجیل و پودر ژله را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله، بستنی وانیلی را در دمای محیط بگذارید تا نرم شود. سپس در یک ظرف دیگر، خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. بستنی نرم شده و شیر را هم به خامه اضافه کنید و با همزن بزنید و کنار بگذارید. آناناس‌ها را ریز خرد کنید و با گردو و پسته خرد شده به مایه دسر اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: مخلوط ژله و ژلاتین را اضافه کنید

ژلاتین و ژله را که در مرحله اول آماده کرده بودید، در این مرحله به مواد اضافه کنید. مواد را با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شوند. کف قالب را چرب کنید یا از قالب سیلیکونی استفاده کنید. مایه دسر را در قالب بریزید و آن را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در صورت دلخواه می‌توانید یک لایه ژله‌ای دیگر هم برای روی این دسر استفاده کنید. بعد از آماده شدن دسر، آن را سرو کنید.

سوالات متداول

با آناناس دسر چی درست کنم؟

می‌توانید با آناناس یا کمپوت آناناس، هر یک از دسرهای بالا را در خانه درست کنید. یا اسموتی آناناس را به عنوان نوشیدنی با این میوه مقوی و پرخاصیت تابستانی تهیه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

دسر با آناناس نیاز به فر دارد؟

دسرهایی که طرز تهیه آنها را در این مقاله به شما آموزش دادیم، نیاز به فر ندارند و بعد از آماده کردن مایه دسر، به راحتی در یخچال یا فریزر می‌توان قرار داد تا خودشان را بگیرند و سپس سرو کنید. البته در روش اول دسر بستنی با آناناس، بلافاصله بعد از درست کردن دسر، می‌توانید آن را نوش جان کنید و نیاز به یخچال یا فر ندارد.

 

کالابرگ الکترونیک