بهترین روش های لاغری با انار و مشتقات آن | نمونه رژیم لاغری انار

بهترین روش های لاغری با انار و مشتقات آن | نمونه رژیم لاغری انار


5 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین روش های لاغری با انار و مشتقات آن | نمونه رژیم لاغری انار

با انار می‌توانم لاغر شوم؟ اگر به دنبال روش‌هایی برای کاهش وزن هستید بد نیست روش‌های لاغری با انار را امتحان کنید. به عنوان یکی از مواد غذایی که در عین خوشمزه بودن، فواید زیادی برای سلامتی و حتی زیبایی دارد، انار و فرآورده‌های آن را می‌توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید و از آن به عنوان راهی برای کاهش وزن کمک بگیرید. اما آیا لاغری با انار امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش، روش‌های لاغری با انار، نمونه رژیم انار باید و نباید‌های آن را به شما خواهیم گفت.

 

آیا لاغری با انار امکان پذیر است؟

آیا لاغری با انار امکان پذیر است؟

میوه انار از میوه‌‌های پاییزی و پرکاربرد در آشپزی، به عنوان چاشنی و استفاده در انواع کیک، شیرینی، تنقلات و مصرف به عنوان میوه تازه در رژیم غذایی است. از آن‌جایی که این میوه، غنی از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است، به خوبی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

با مصرف انار، آب انار، رب انار، دمنوش انار، جوشانده پوست انار و در کل مشتقات انار، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و روند هضم غذا راحت‌تر خواهد شد. با افزایش متابولیسم بدن، روند کاهش وزن سرعت بیشتری می‌گیرد و به خاطر این که انار یک میوه طبیعی است، می‌توانید به روش مطمئن و سالم، چربی‌های دور شکم و پهلو خود را آب کنید.

برای خرید انواع چای و دمنوش و  آبمیوه از جمله آب انار می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

خواص انار برای لاغری و کاهش وزن

خواص انار برای لاغری و کاهش وزن

مصرف انار به صورت تازه یا عصاره آن یعنی آب انار، یکی از روش‌های لاغری به حساب می‌آید. حتی می‌توانید با انار، رژیم لاغری بگیرید. انار به خاطر مواد معدنی و فیبر موجود در آن، خواص و فواید زیادی برای لاغری دارد. اما انار چطور به لاغری بدن و کاهش وزن کمک می‌کند؟

انار منبع عالی فیبر است

انار سرشار از فیبر غذایی است. فیبر به عنوان یک ماده مغذی و حیاتی برای بدن، مستقیما با کاهش وزن موثر و مدیریت وزن مرتبط است. مصرف ۱۰۰ گرم انار تازه، می‌تواند حدود ۱۶ درصد از فیبر مصرفی روزانه شما را تامین کند و این فیبر، علاوه بر اینکه به هضم غذا کمک می‌کند، سیری را افزایش می‌دهد و به کنترل اشتها کمک می‌کند. در نتیجه منجر به کاهش وزن کلی بدن می‌شود.

 خواص انار در چربی‌سوزی بدن

انار یکی از میوه‌های سرشار از پلی فنول است. ترکیبات طبیعی پلی فنول، به دلیل خاصیت چربی‌سوزی شناخته‌شده‌ هستند. رژیم لاغری سریع با انار می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و همچنین از تجمع چربی در بدن جلوگیری کند. بنابراین انار یک چربی سوز طبیعی و موثر به حساب می‌آید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خوشمزه به روش رستورانی + فیلم

محتوای کالری اندک انار

انار با تنها حدود ۸۳ کالری در هر وعده ۱۰۰ گرمی، یک ماده غذایی کم کالری ایده‌آل برای کاهش وزن است. اگر مصرف انار با ورزش همراه باشد، این رژیم غذایی کم کالری می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، آب انار و دانه‌های آن، می‌تواند مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و برای افراد دیابتی مفید باشد.

انار سرشار از آنتی اکسیدان

انار از جمله میوه‌هایی است که بالاترین سطح آنتی اکسیدان را در خود جای داده است. این آنتی اکسیدان‌ها، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و استرس اکسیداتیو روی سلول‌ها را کاهش می‌دهند. مصرف آنتی اکسیدان‌ها در مقادیر مورد نیاز، اثرات مثبتی بر متابولیسم بدن و کاهش وزن دارد. بنابراین انار را می‌توانید به عنوان یک ماده غذایی مفید برای لاغری در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رب انار برای لاغری

رب انار برای لاغری

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ علاوه بر انار، فرآورده‌های دیگر آن، مثل رب انار نیز می‌تواند به لاغری بدن و از بین بردن چربی‌های شکم کمک کند. رب انار به عنوان یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین فرآورده‌های انار، با نفوذ کردن به عمق بافت‌ها، می‌تواند از تجمع چربی‌های اشباع شده، پیشگیری کند و علاوه بر این، با کاهش میزان اسیدهای چرب موجود در خون، چربی‌های اطراف شکم را کاهش دهد.

رب انار همچنین با کاهش کلسترول بد خون، به چربی‌سوزی بدن و لاغری شکم کمک می‌کند و بعد از مدتی که از آن به صورت مداوم در رژیم غذایی استفاده کردید، تاثیر آن را بر سلامت و لاغری بدن خود، مشاهده خواهید کرد.

طریقه مصرف و بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری

اگر چه استفاده از رب انار در رژیم غذایی، در هر وعده‌ای یا به عنوان چاشنی می‌تواند برای لاغری موثر باشد، اما مصرف رب انار به صورت ناشتا و صبح‌ها، به طور معجزه‌ آسایی برای کاهش وزن و لاغری مفید است.

رب انار باکیفیت را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

پودر پوست انار و دمنوش آن برای لاغری

پودر پوست انار برای لاغری

علاوه بر دانه‌های انار، آب انار و رب انار، خواص پوست انار برای سلامتی و لاغری نیز مورد توجه است. پوست انار با کاهش سطح قند خون، به لاغری کمک می‌کند. پوست این میوه، به خاطر مقادیر بالای آنتی اکسیدان، سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند و اگر دچار اضافه وزن باشید، روند کاهش چربی‌ها را سرعت می‌بخشد.

از سوی دیگر، پوست انار خاصیت ادرار‌آوری بالا دارد و به دفع آب اضافی بدن کمک می‌کند. با مصرف دمنوش پوست انار، علاوه بر لاغری، می‌توانید از این دمنوش برای تصفیه خون و از بین بردن سموم بدن کمک بگیرید. خواص پوست انار برای دفع اسیدهای چرب و کاهش توده چربی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای لاغری تبدیل کرده است.

روش تهیه دمنوش پوست انار برای لاغری

پوست انار برای لاغری را می‌توانید به صورت پودر شده در چای یا دمنوش حل کنید. یا حتی به عنوان چاشنی به غذا اضافه کنید ولی از آن جایی که پوست انار، طعم گس دارد، توصیه می‌کنیم چنین کاری نکنید.

برای درست کردن دمنوش پوست انار برای لاغری، مقداری پوست انار تازه یا خشک (یا پودر پوست انار) را با مقداری زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل و یک تکه چوب دارچین، در یک قوری بریزید و روی آن را با آب جوش بپوشانید. قوری را به مدت ۱۵ دقیقه روی بخار آب بگذارید تا دمنوش، دم بکشد. سپس دمنوش را با عسل یا نبات سرو کنید. این دمنوش را دو لیوان در روز می‌توانید میل کنید.

حتما بخوانید  ۳ روش طرز تهیه دمنوش زالزالک با میوه یا برگ و گل زالزالک + خواص

برای خرید پودر زنجبیل، دارچین، عسل و نبات، می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش پوست انار برای لاغری

بهتر است دمنوش پوست انار را ناشتا مصرف نکنید. از آن جایی که این دمنوش، در کنترل اشتها تاثیرگذار است، اگر قصد کم کردن حجم غذای مصرفی را دارید، خوردن این دمنوش در ساعات قبل از شام توصیه می‌شود.

اما اگر می‌خواهید از خواص چربی‌‌سوزی دمنوش پوست انار، بهره ببرید، خوردن آن را به ناشتا و در زمان صبح موکول کنید.

سازوکار رژیم لاغری با انار چگونه است؟

سازوکار رژیم لاغری با انار چگونه است؟

برای گرفتن رژیم لاغری با انار، باید انار را به صورت منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید. به شکل‌های مختلف می‌توانید انار، آب انار یا مشتقات انار را مصرف کنید. روش‌هایی که می‌توانید رژیم انار بگیرید ولی از رژیم غذایی خود خسته نشوید را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

  • روزانه یک لیوان آب انار بنوشید.
  • به انواع سالاد دانه‌های انار اضافه کنید.
  • یک کاسه ماست با دانه‌های انار بخورید.
  • می‌توانید با مشورت پزشک، قرص یا شربت‌های انار و مکمل‌هایی که با انار درست می‌شوند، در رژیم غذایی‌تان جای دهید. این فرآورده‌ها را در دوز معین (تعیین شده توسط پزشک) مصرف کنید.
  • استفاده از دمنوش پوست انار توصیه می‌شود.
  • رب انار را می‌توانید به عنوان چاشنی به سالاد یا غذاهای خود اضافه کنید.

رژیم لاغری با انار را هر چند وقت یکبار تکرار کنیم؟

برای مشخص کردن تعداد دفعات انجام رژیم لاغری با انار، بهتر است ابتدا با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. اما برای انجام این رژیم جهت لاغر شدن با انار، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر از آب انار یا یک لیوان کامل آب انار را به صورت روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید.

عوارض احتمالی مصرف بیش از اندازه انار برای لاغری

عوارض احتمالی مصرف بیش از اندازه انار

اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشید و به جز انار، به دیگر مواد غذایی مورد نیاز بدنتان توجه نکنید، ممکن است با مصرف بیش‌ از حد انار، بدنتان با مشکلاتی مثل عارضه یبوست، افت فشارخون و سرد مزاجی مواجه شود.

همچنین برخی از افراد ممکن است به انار حساسیت داشته باشند. در صورت بروز هر گونه واکنش نامطلوب مثل خارش، تورم یا مشکل در تنفس، مصرف آن را قطع کرده و با یک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر این انار می‌تواند با برخی داروها مانند رقیق کننده‌های خون، استاتین‌ها و برخی از داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. اگر این داروها را مصرف می‌کنید، قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

کالری انار برای لاغری چقدر است؟

در ۱۰۰ گرم انار، حدود ۸۳ گرم کالری وجود دارد و به خاطر کالری پایین یک میوه مناسب برای کاهش وزن است.

کالری رب انار چقدر است؟

یک قاشق غذاخوری رب انار، حاوی ۶۷/۸ کالری است.

کالابرگ الکترونیک