۲ طرز تهیه کیک ردولوت (کیک مخمل قرمز) در فر و قابلمه

۲ طرز تهیه کیک ردولوت (کیک مخمل قرمز) در فر و قابلمه


18 دی 1402 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه کیک ردولوت (کیک مخمل قرمز) مجلسی در فر و قابلمه
فهرست محتوا پنهان

کیک ردولوت یا کیک مخمل قرمز چیست؟ کیک «ردولوت» که در لغت به معنای «مخمل سرخ» است از جمله کیک‌های محبوب برای مجالس و مهمانی‌ و روز ولنتاین و جزو انواع کیک مجلسی و کافی شاپی است. کیک مخمل قرمز را به عنوانی کادوی سورپرایزی ولنتاین هم می‌توانید در این روز هدیه دهید. تاریخچه جالب کیک ردولوت و طرز تهیه و تزیین کیک مخمل سرخ کافی شاپی یا کیک مخمل قرمز به ۲ روش در فر و در قابلمه را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت کافی شاپی (برای ۸ تا ۱۰ نفر)

مواد اولیه  مقدار مورد نیاز
آرد همه منظوره ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق مرباخوری
باتر میلک ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (هم دمای اتاق)
تخم مرغ ۲ عدد درشت (هم دمای اتاق)
رنگ خوراکی قرمز ۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۱ قاشق چای‌خوری
خامه قنادی برای تزیین به مقدار دلخواه

 

مواد لازم تهیه خامه پنیری فراستینگ (کرم چیز فراستینگ کیک ردولوت)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای یکدست زده شده ۴۵۰ گرم
پودر قند ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره بدون نمک و آب شده در دمای اتاق ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل ۱ قاشق مرباخوری

 

مواد لازم برای درست کردن باتر میلک کیک ردولوت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر پرچرب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

 

نکته: برای تهیه کیک ردولوت برای ۴ تا ۶ نفر، میزان مواد بالا را نصف کنید.

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک ردولوت: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک مخمل قرمز کافی شاپی

طرز تهیه و تزیین کیک ردولوت مجلسی خوشمزه

کیک ردولوت خانگی با دستور کافی شاپی یک کیک عاشقانه و خاص برای ولنتاین است. شما می‌توانید به سادگی کیک مخمل قرمز را در منزل تهیه کنید و برای مهمانی و تولد یا روز ولنتاین یک سورپرایز خوشمزه داشته باشید. جزییات روش تهیه این کیک قرمز ولنتاینی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول؛ آماده کردن باتر میلک

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت خوشمزه و مجلسی باید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود و در این فاصله ابتدا «باتر میلک» را درست کنید. برای درست کردن باتر میلک، یک لیوان فرانسوی دسته‌دار شیر پرچرب که به دمای محیط رسیده است را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش یا آبلیمو مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا استراحت کند.

آبلیمو باعث می‌شود که شیر بریده شود و ما هم دقیقا همین را می‌خواهیم؛ شیر بریده شده با آبلیمو که روی شیر کمی سفت شده است.

برای خرید شیر و آبلیمو می‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن مایه کیک ردولوت

در این مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت در خانه باید در یک کاسه بزرگ پودر کاکائو، آرد، نمک، شکر و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را ۲ تا سه بار الک کنید. در یک کاسه بزرگ دیگر روغن مایع، باتر میلک، دو عدد تخم‌ مرغ، رنگ خوراکی قرمز، سرکه سفید و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید.

حالا محتوای هر دو ظرف را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یک مایه خمیری یکدست و صاف به دست بیاید.

شما می‌توانید روغن مایع، پودر کاکائو، آرد، نمک، شکر، تخم مرغ و سرکه سفید را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید اینترنتی یا حضوری تهیه کنید.

مرحله سوم؛ پختن کیک مخمل قرمز در فر

در مرحله سوم از طرز تهیه کیک مخملی قرمز باید قالب کیک را با کمی کره یا روغن چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک به دست آمده را در قالب کیک بریزید و قالب را داخل فر بگذارید. ۳۰ تا ۳۵ دقیقه زمان برای پختن کیک مخمل قرمز کافی است.

در دقیقه ۳۰ از پختن کیک مخمل قرمز یک خلال دندان داخل کیک بزنید، اگر وسط کیک چسبناک نبود کیک پخته است و به راحتی از قالب جدا می‌شود. اگر هم خمیر به خلال دندان چسبید کمی دیگر زمان بدهید تا کیک پخته شود. بلافاصله بعد از پختن و پف کردن کیک آن را از قالب جدا کنید و داخل یک ظرف مناسب بگذارید.

شما می‌توانید کره را به روش‌های حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ بریدن و تقسیم کردن کیک ردولوت به دو لایه

در این مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت در خانه اجازه دهید تا کیک سرد شود و سپس آن را با یک چاقوی تیز از وسط به دو نیم تقسیم کنید. برای این‌که یک کیک ردولوت صاف و یکدست داشته باشید بهتر است قسمت رویی کیک را که پف کرده است را هم با چاقو ببرید و کنار بگذارید و به این ترتیب دو لایه صاف و یکدست و گرد برای کیک به دست بیاورید.

حتما بخوانید  ۲ مدل طرز تهیه کله جوش با دوغ محلی ساده و لذیذ

مرحله پنجم: درست کردن خامه پنیری فراستینگ

اما طعم لایه میانی کیک ردولوت چیست؟ برای لایه میانی و لایه روی کیک مخمل قرمز باید از خامه پنیری فراستینگ (کرم چیز فراستینگ) استفاده کنید. برای تهیه «خامه پنیری فراستینگ»، پنیر خامه‌ای، شکر و کره نرم شده در دمای اتاق را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه میکس کنید تا یک مایه خامه‌ای صاف و یکدست به دست بیاید.

انواع پنیر خامه‌ای را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله ششم؛ خامه کشی کیک ردولوت

خامه کشی کیک ردولوت

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت قرمز به روش کافی شاپی باید روی لایه اول کیک را کاملا با کرم چیز یا همان کرم خامه پنیری خوب بپوشانید. حالا لایه دوم کیک را هم با دقت روی لایه اول کیک بگذارید و با کرم چیز تمام سطح آن را بپوشانید. باقی‌مانده خامه پنیری را روی سطح اطراف کیک بمالید تا تمام سطح کیک با خامه پنیری پوشانده شود و سپس کیک را تزیین کنید که در ادامه روش تزیین کیک مخمل سرخ را به شما می‌گوییم.

روش تهیه کیک ردولوت بدون فر و در قابلمه

طرز تهیه کیک ردولوت بدون فر و در قابلمه

برای تهیه کیک ردولوت بدون فر، کافی است با مواد کیک، مانند روش بالا، مایه کیک را درست کنید. سپس یک قابلمه بزرگ را روی حرارت بگذارید و درب آن را ببندید تا مثل فضای فر، داخل قابلمه گرم شود. مایه کیک مخمل قرمز را در قالب مخصوص کیک یا قالب‌های مافین بریزید.

کف قابلمه را یک سه پایه بگذارید، قالب کیک را روی سه پایه بگذارید. دور درب قابلمه را دم‌کنی بپیچید و درب قابلمه را ببندید. حرارت قابلمه را کم کنید و زیر قابلمه را شعله‌پخش‌کن بگذارید. بعد از ۴۵ دقیقه درب قابلمه را بردارید و کیک را تست کنید. یک خلال دندان یا چنگال را در کیک فرو کنید. اگر مایه کیک به آن نچسبید، می‌توانید حرارت را قطع کنید و درب قابلمه را بردارید.

به خاطر داشته باشید که در ۳۰ دقیقه ابتدای پخت، به هیچ وجه درب قابلمه را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. بعد از آماده شدن کیک مخمل سرخ، آن را مانند روش زیر، تزیین کنید.

نحوه تزیین کیک ردولوت

نحوه تزیین کیک ردولوت

  • برای تزیین کیک ردولوت مجلسی می‌توانید روی سطح کیک ردولوت را با مقداری خامه فرم گرفته قنادی و مغز گردو یا هر میوه و آجیل دیگری که دوست دارید تزیین کنید. بهتر است برای تزیین کیک مخمل سرخ با خامه از ماسوره استفاده کنید.
  • قسمت پف کرده کیک را که با چاقو بریده بود دور نیندازید. آن را با دست خرد کنید و روی کیک بپاشید تا ترکیب چشم‌نوازی از دو رنگ قرمز کیک و رنگ سفید خامه روی کیک ایجاد شود.
  • بعد از تزیین کیک مخمل قرمز بهتر است به مدت ۳ ساعت آن را در یخچال بگذارید تا کیک طعم خامه و پنیر را خوب به خودش بگیرد و سپس کیک را برش بزنید. کیک ردولوت را تا سه روز می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن‌های درست کردن کیک ردولوت

فوت و فن های درست کردن کیک ردولوت

  • با این مقدار مواد یک کیک ردولوت دو لایه به دست می‌آید. اگر مقدار موادتان بیشتر باشد می‌توانید یک کیک ردولوت سه یا چهار لایه هم داشته باشید.
  •  طرز تهیه کیک ردولوت بدون سرکه هیچ مشکلی ندارد. سرکه سفید به کار رفته در تهیه کیک ردولوت تاثیری در طعم نهایی کیک نخواهد داشت. سرکه برای خوش‌رنگ شدن رنگ سرخ کیک به کار می‌رود.
  • طرز تهیه کیک ردولوت با پودر آماده کیک هم امکان‌پذیر است. در طرز تهیه کیک ردولوت با پودر آماده باید تنها به دستورالعمل ذکر شده روی بسته بندی محصول دقت کنید. انواع پودر کیک را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.
  • از این کیک ردولوت برای درست کردن چیزکیک ردولوت با پایه کیک می‌توانید استفاده کنید.
  • چیزکیک ردولوت یخچالی هم جزو کیک‌های محبوب ولنتاین است.
  • کیک ردولوت را به صورت کاپ کیک ردولوت در قالب‌های مافین هم می‌توانید تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید کاپ کیک مخمل قرمز دو نفره ولنتاین داشته باشید.
  • کیک ردولوت را به صورت جار کیک ردولوت در شیشه‌های کوچک به خصوص برای مناسبت روز ولنتاین هم می‌توانید تهیه کنید.
  • برای خوش طعم و عطر شدن کیک ردولوت می‌توانید در طرز تهیه کیک قرمز مخملی از اسانس توت فرنگی استفاده کنید.
  • از آن‌جایی که مایه کیک مخملی قرمز کمی رقیق‌تر از سایر کیک‌ها است، از همین رو برای هم زدن مواد می‌توانید برای مدت ۳۰ ثانیه از کندترین دور همزن استفاده کنید.
  • معمولاً در طرز تهیه کیک ردولوت از رنگ خوراکی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید به جای رنگ قرمز از آب لبو نیز استفاده کنید. در طرز تهیه کیک ردولوت با آب لبو باید لبو را بپزید. سپس آب آن را جدا کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم غلیظ شود. سپس می‌توانید از این آب خوش رنگ برای رنگ بخشیدن به کیک ردولوت استفاده نمایید.
  • در طرز تهیه کیک ردولوت با لبو باید ۴ عدد لبو را حلقه کنید و برای حدود نیم ساعت با آب بجوشانید. زمانی که آب لبو کاملا خارج و خوشرنگ شد، می‌توانید از آب لبو برای کیک ردولوت استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر آب لبو غلیظ‌تر و پر رنگ‌تر باشد، کیک شما نیز خوش رنگ‌تر خواهد شد. طرز تهیه کیک لبو را بلد هستید؟

فوت و فن های تهیه کیک ردولوت

  • در طرز تهیه کیک ردولوت مخصوص کافی‌شاپی می‌توانید برای لایه‌های بین کیک از ترکیب شکلات سفید، پنیر خامه‌ای و خامه صبحانه زده شده نیز استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که برای تهیه لایه خامه‌ای در ابتدا همه مواد باید به دمای محیط رسیده باشند.
  • اگر برای تهیه کیک ردولوت خانگی از فر برقی استفاده می‌کنید، باید دمای فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  • برای مزه‌دار کردن لایه‌های کیک مخمل قرمز می‌توانید از مغز گردوی خرد شده و میوه‌هایی تازه خرد شده نیز به سلیقه خودتان استفاده کنید.
  • یکی از بهترین روش‌ها برای تزیین کیک ردولوت خامه کشی سطح کیک و سپس ریختن خرده کیک‌های قرمز رنگ روی آن است. برای این کار می‌توانید از خرده کیک‌هایی که حین بریدن لایه‌های کیک ایجاد می‌شود، استفاده کنید.
  • استفاده از جوش شیرین به جای بیکینگ پودر در کیک ردولوت موجب پررنگ‌تر شدن رنگ قرمز کیک شما می‌شود.
  • برای خوش‌طعم شدن کیک ردولوت می‌توانید از مقداری اسانس توت فرنگی نیز در کیک استفاده کنید.
  • مایه کیک ردولوت باید کمی رقیق‌تر از سایر کیک‌ها باشد. به خاطر داشته باشد که اگر آرد به خوبی با مواد کیک مخلوط نشد، حتماً مواد کیک را به مدت ۳۰ ثانیه با دور کند همزن ترکیب کنید.
حتما بخوانید  خواص چای سفید و مضرات احتمالی و طبع و مصلح آن

تاریخچه جالب کیک ردولوت یا کیک مخمل قرمز

تاریخچه جالب کیک ردولوت یا کیک مخمل قرمز

کیک مخمل قرمز یا کیک رد ولوت در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر کیک ردولوت حالا اشکال مختلف کیک مخمل قرمز به صورت پنکیک ردولوت، چیزکیک ردولوت، کلوچه، بستنی و حتی لاته ردولوت در دسترس است! این کیک در قرن بیستم محبوبیت پیدا کرد. اما کیک ردولوت چیست؟

در واقع ریشه کیک ردولوت به سال‌ها قبل‌تر از این زمان برمی‌گردد. مانند بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی، ریشه واقعی کیک قرمز مخملی دقیقا مشخص نیست. با این وجود می‌توان تاریخچه آن را به لطف کتاب‌های آشپزی، دستور العمل‌ها و پیشرفت‌های تولید مواد غذایی در طول سال‌ها جستجو کرد و در مورد ریشه آن به نتیجه رسید.

سال‌های اولیه ظهور کیک ردولوت

پای کیک‌های مخملی از دهه ۱۸۰۰ به آشپزخانه‌های شیرینی‌پزی باز شد. در دستورالعمل‌های پخت کیک مخمل قرمز حذف کاکائو از مواد لازم کیک برای نرم‌تر شدن آرد کیک و در نتیجه تهیه کیک‌هایی با بافت لطیف‌تر و ظریف‌تر ذکر شده بود. رسیدن به همین بافت نرم‌تر بود که به این کیک‌ها لقب «مخملی» داد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

علاوه بر این در همان سال‌ها یک «کیک ماهگونی» نیز محبوب شد که ترکیباتش شامل کاکائو و قهوه بود (پسر عموی این کیک Devil’s Food Cake) است. در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی دستورالعمل‌های مختلفی برای کیک‌های مخملی کاکائویی یا کیک ردولوت شکلاتی، کیک‌های کاکائوی قرمز و انواع دیگر هم وارد کتاب‌های آشپزی شد. یکی از برجسته‌ترین موارد ذکر شده در مورد کیک Red Velvet در سال ۱۹۴۳ در کتاب مشهور «لذت آشپزی» آمده است.

کتابی که از زندگی «جولیا چایلد»، آشپز مشهور آمریکایی و شخصیت محبوب برنامه‌های آشپزی تلویزیون الهام گرفته بود. این یکی از اولین موارد ملی ثبت شده از طرز تهیه کیک مخمل قرمز یا کیک ردولوت بود.

جیره‌بندی مواد غذایی در طول جنگ جهانی دوم

زمانی که در طول جنگ جهانی دوم اقلام ضروری برای پخت (مخصوصاً شکر و کره) جیره‌بندی شد، برخی از نانوایان شروع به افزودن لبوی پخته یا آب لبو به کیک‌های خود کردند. این کار به دلایل مختلفی انجام شد. قرمزی حاصل از آب لبو باعث جذابیت بیشتر کیک‌ها می‌شد و لبوها نیز به عنوان پرکننده عمل کرده و کیک‌ها را مرطوب نگه می‌دارند.

طرز تهیه کیک ردولوت با لبو تا سال‌ها باب بود و هنوز هم برخی از آن استفاده می‌کنند. برخی از دستورهای کیک مخملی قرمز در واقع چغندر یا همان لبو را می‌طلبند. اما هیچ رابطه مشخصی بین چغندر و کیک قرمز مخمل وجود ندارد، بلکه فقط یک نظریه در مورد ریشه محبوبیت و فراگیر شدن مصرف کیک مخملی قرمز است.

محبوبیت کیک مخملی قرمز در آمریکا

محبوبیت کیک مخملی قرمز در آمریکا

در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ میلادی دستور پخت کیک رد ولوت در ایالات متحده حسابی طرفدار پیدا کرد. شرکت آمریکایی «Adams Extract» خود را صاحب دستور تهیه اصلی کیک قرمز مخملی از دهه ۱۹۲۰ میلادی می‌داند. هنوز هم می‌توانید این کیک را در بسته‌بندی قدیمی آن از این شرکت خریداری کنید.

هتل «والدورف آستوریا» در شهر نیویورک نیز ادعا می‌کند که اینجا مهد کیک Red Velvet است و در دهه ۱۹۵۰ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های لیست‌های منو رستوران این هتل بوده است. برخی معتقدند که دستور پخت کیک مخمل قرمز از جنوب آمریکا شروع شده است.

گرچه هیچ پاسخ روشنی برای این ادعا وجود ندارد، اما همان طور که گفتیم کیک مخمل قرمز قطعا در سال‌های ۱۹۲۰ الی ۱۹۵۰ در آمریکا محبوب شده است.

تغییر دستور پخت کیک ردولوت یا مخمل قرمز در سال‌های اخیر

تغییر دستور پخت کیک ردولوت یا مخمل قرمز در سال های اخیر

کیک قرمز مخمل امروزی بیشتر از رنگ قرمز چغندر یا همان لبو به رنگ غذای قرمز متکی است. یکی دیگر از دلایل استفاده از رنگ‌های خوراکی برای دادن رنگ اصلی کیک به دلیل فرآوری کاکائو در ایالات متحده است. بیشتر کاکائو موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی به عنوان «کاکائو هلندی» شناخته می‌شود.

نکته این است که کاکائو طبیعی نسبتاً اسیدی است. هنگام پردازش، اسید در حالی که یک رنگ قهوه‌ای غنی ایجاد می‌کند، کاهش می‌یابد. این اسید موجود در کاکائو طبیعی است که در واکنش به باتر میلک باعث ایجاد رنگی مایل به قرمز می‌شود.

از آنجا که کاکائو طبیعی به طور گسترده‌ای در دسترس نیست، قنادها اغلب ترجیح می‌دهند از کاکائو فرآوری شده هلندی استفاده کنند و به دستور تهیه کیک رد ولوت رنگ خوراکی اضافه کنند تا به کیک‌ رنگ قرمز خوشرنگی بدهد.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک ردولوت

طرز تهیه و تزیین کیک ردولوت مجلسی کافی شاپی

طعم کیک ردولوت چیست؟

طعم ردولوت کیک معمولاً به مواد تشکیل‌دهنده فیلینگ کیک ردولوت و اسانس‌های به کار رفته در آن بستگی دارد. اما معمولاً در طرز تهیه کیک ردولوت کافی شاپی از طعم‌دهنده خاصی در داخل کیک استفاده نمی‌شود و از همین رو طعم متفاوتی با کیک‌های ساده یا وانیلی ندارد.

طرز تهیه کیک ردولوت با لبو چگونه است؟

در دستور کیک ردولوت با لبو معمولاً از آب لبوی غلیظ شده یا پودر لبو به جای رنگ خوراکی قرمز استفاده می‌شود. البته آب لبو رنگ بیشتری می‌دهد ولی پودر یا عصاره لبو روی طعم کیک، تاثیر نمی‌گذارد فقط باید مراقب بافت کیک باشید تا زیادی شل نشود.

بهترین روش تزیین کیک قرمز ردولوت چیست؟

اگر نگاهی به عکس تزیین کیک ردولوت بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر این کیک‌ها با استفاده از خرده‌های کیک، انواع میوه، خامه فرم گرفته، خامه سفید یا خامه شکلاتی و ترافل‌ها و بیسکویت‌های مختلف تزیین می‌شوند.

 

منبع: southern

کالابرگ الکترونیک