طرز تهیه ۳۰ مدل انواع صبحانه مناسب تابستان + فیلم

طرز تهیه ۳۰ مدل انواع صبحانه مناسب تابستان + فیلم


14 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 26 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست انواع صبحانه مناسب تابستان

انواع صبحانه مناسب تابستان معمولاً به صورت سرد و خنک سرو می‌شوند و برای شروع یک روز گرم تابستانی جزو غذاهای سبک و خنک هستند. اگر شما هم در تابستان میل کمتری به خوردن صبحانه دارید و یا به دنبال لیست غذاهای مفید در تابستان هستید، بهتر است در این مقاله نگاهی به منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان بیندازید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با لیست غذاهای تابستانی برای صبحانه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد پیشنهاد صبحانه جذاب برای تابستان پاسخ خواهیم داد.

 

 

پیشنهاد انواع صبحانه مناسب تابستان

 

پیشنهاد انواع صبحانه مناسب تابستان

 

پیدا کردن یک منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان می‌تواند به شما کمک کند تا در روزهای گرم اشتیاق بیشتری برای خوردن صبحانه داشته باشید و روزتان را پرانرژی‌تر از همیشه آغاز کنید. گرمای هوا در تابستان معمولاً موجب کاهش اشتها و عدم اشتیاق به خوردن صبحانه می‌شود.

اما اگر بدانید غذاهای مفید برای صبحانه و ناهار و شام تابستانی چه غذاهایی هستند و با انواع صبحانه مناسب تابستان آشنا باشید، می‌توانید در این فصل احساس بهتری را تجربه کنید.

به طور کلی برای پیدا کردن بهترین تغذیه مخصوص فصل گرم تابستان باید به دنبال غذاهایی خنک باشید و به جای غذاهای سنگین و نامناسب، به سراغ خوراکی‌های ترش مزه، شیرین، خنک و انرژی بخش بروید. اگر دوست دارید با لیست غذاهای تابستانی برای صبحانه آشنا شوید و طریقه درست کردن انواع صبحانه مناسب تابستان را یاد بگیرید، بهتر است در ادامه نگاهی به منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان بیندازید.

 

۱- اوتمیل

 

عکس صبحانه اوتمیل

 

«اوتمیل» یا «گرانولا» یکی از بهترین انواع صبحانه مناسب تابستان است که بسیار مقوی و سیر کننده است و معمولاً با شیر یا بدون شیر، شکلاتی، دارچینی و میوه‌ای تهیه می‌شوید. اوتمیل یا گرانولا در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) به علاوه آب یا شیر است.

این صبحانه تابستانی را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می‌کند. اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده است و یک صبحانه خوشمزه و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود.

علاوه بر این اوتمیل بسیار مغذی است، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند. اوتمیل را علاوه بر وعده صبحانه تابستانی برای شام هم می‌توانید میل کنید. برای خواندن طریقه درست کردن اوتمیل می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اوتمیل کلیک کنید.

 

۲- شیرینی کروسان

 

کروسان برای صبحانه تابستانی

 

«شیرینی کروسان» یکی از خوشمزه‌ترین گزینه‌ها در منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان است. این نان شیرینی اصالتاً اتریشی است که علیرغم ریشه اتریشی‌اش بیشتر به عنوان یک صبحانه فرانسوی شناخته می‌شود. فرانسوی‌ها برخلاف اهالی سایر کشورها اهل صبحانه‌های پروپیمان و مفصل نیستند و در وعده صبح یک عدد نان شیرینی کروسان به عنوان یک نان صبحانه فوری با یک فنجان قهوه فرانسوی را ترجیح می‌دهند.

اگر به دنبال انواع صبحانه مناسب تابستان هستید و یا دوست دارید روزتان را با یک شیرینی خوش طعم خانگی آغاز کنید، بهترین انتخاب برای شما کروسان است. کروسان از آن دسته شیرینی‌هایی است که اغراق نیست اگر بگوییم همه عاشقش هستند اما خیلی‌ها نمی‌دانند که به سادگی و در خانه می‌توان این شیرینی را درست کرد. برای آشنایی با طرز تهیه نان شیرینی کروسان شکلاتی و ساده می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیرینی کروسان مراجعه کنید.

 

۳- پنکیک ردولوت

 

طرز تهیه پنکیک ردولوت برای صبحانه تابستانی

 

یک پیشنهاد صبحانه جذاب برای روزهای گرم تابستانی، «پنکیک ردولوت» است که همانطور که از نام آن مشخص است، رنگی قرمز و خیره کننده دارد و برای جذابیت وعده صبحانه ایده مناسبی است. پنکیک ردولوت از آن خوراکی‌های محبوبی است که معمولاً به همراه عسل، سس شکلات، خامه یا یک اسکوپ بستنی سرو می‌شود. این شیرینی لطیف و سبک می‌تواند برای یک صبحانه یا عصرانه تابستانی دو نفره یا برای خوشحال ‌کردن بچه‌ها انتخابی عالی باشد.

برای تهیه پنکیک ردولوت تابستانی باید ابتدا تخم مرغ را با وانیل بزنید تا کرمی و روشن شود و بوی نامطبوع آن گرفته شود. برای زدن تخم مرغ از همزن یا چنگال استفاده کنید. روغن مایع و شکر را نیز اضافه و مخلوط کنید.

برای درست کردن پنکیک ردولوت به «باترمیلک» نیاز داریم. برای تهیه باترمیلک، سرکه را به شیر اضافه می‌کنیم تا شیر ببرد. دقت کنید که شیر باید به دمای اتاق رسیده باشد. پس از اضافه ‌کردن سرکه، ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا شیر بریده‌ بریده شود. سپس آن را به مواد پنکیک اضافه کنید.

آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ‌پودر را ابتدا از الک رد کنید و بعد به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا رنگ خوراکی را قطره قطره اضافه کنید تا به رنگ دلخواه برسید. برای خواندن ادامه طرز تهیه پنکیک ردولوت در منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پنکیک ردولوت کلیک کنید.

 

۴- وافل نوتلا و موز

 

وافل نوتلا و موز برای صبحانه

 

«وافل» از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی است که خیلی افراد آن را برای صبحانه می‌خورند. شما می‌توانید این صبحانه خوش طعم را با «نوتلا» یا سایر کرم‌های شکلاتی و میوه‌هایی مختلف مثل موز، تمشک و توت‌فرنگی سرو کنید و از خوردن یک وعده صبحانه تابستانی جذاب در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید.

برای درست کردن «وافل نوتلا و موز» ابتدا باید یک عدد موز را پوره کنید (بهتر است رنده کنید) و به آن شیر، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و نمک دریا اضافه کرده و خوب با هم بزنید تا یک مایع یکدست و نرم و لطیف به دست بیاید. سپس ۴ عدد نان تست را در یک سینی بگذارید و روی ۲ عدد از آن‌ها مقداری موز اسلایس شده بچینید.

حالا دو برش نان تست را روی دو نان تستی که حاوی موز است بگذارید و مثل یک ساندویچ آن را در دست‌تان بگیرید و در مایه به دست آمده غوطه‌ور کنید. تمام قسمت‌های نان‌های تست‌ باید به مایه فوق آغشته شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه وافل نوتلا و موز به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه وافل نوتلا و موز مراجعه کنید.

 

۵- فرنی

 

فرنی یک پیشنهاد برای صبحانه تابستانی

 

«فرنی» یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی است که در لیست انواع صبحانه مناسب تابستان نیز قرار دارد و گزینه مناسبی برای شروع یک روز پر انرژی تابستانی است. طرز تهیه فرنی با آرد برنج، فرنی با نشاسته و فرنی با آرد گندم مرسوم است. فرنی را به صورت ساده و فرنی زعفرانی می‌توانید درست کنید. این دسر می‌تواند به عنوان یک صبحانه خوشمزه برای تغذیه کودکان و نوزادان هم مورد استفاده قرار بگیرید.

برای درست کردن فرنی، قدیمی‌ها در ابتدا نشاسته را با کمی آب شستشو می‌دانند تا اگر کثیفی داشت، برطرف شود. ولی نشاسته‌های امروزی تمیز هستند و نیازی به این کار نیست. در هر صورت اگر قصد شستن و تمیز کردن نشاسته را دارید، باید خیلی سریع به اندازه نصف استکان آب بر روی نشاسته ریخته و بعد کمی هم بزنید و آب را دور بریزید، فقط نباید اجازه بدهید که نشاسته با آب کاملاً مخلوط شود.

سپس شیر سرد را در یک قابلمه بریزید و نشاسته و شکر را به آن اضافه کنید. شعله زیر گاز را روشن کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته گلوله گلوله نشود. هم زدن را تا زمانی که غلظت نشاسته به حد مناسب رسید، ادامه دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه فرنی به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فرنی کلیک کنید.

 

 

۶- نان توت فرنگی

 

نان توت فرنگی برای صبحانه در تابستان

 

«نان توت فرنگی» برای علاقمندان به انواع کیک و شیرینی و نان‌های میوه‌ای یک گزینه بسیار جذاب است. نان توت فرنگی یک نان کم شیرین با تکه‌های توت فرنگی است که با هر گازی که از آن می‌زنید، طعم لذیذ میوه توت فرنگی را حس می‌کنید. این نان در منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان جایگاه ویژه‌ای دارد و یک انتخاب بی‌نظیر برای شروع یک روز گرم است. شما می‌توانید این نان خوشمزه را بدون خمیر مایه و با بافتی فوق‌العاده جذاب در خانه آماده کنید.

برای درست کردن این نان خوشمزه تابستانی ابتدا باید کره را در ظرف بریزید و با همزن آنقدر بزنید تا کاملاً نرم و سبک شود. سپس شکر را اضافه و دوباره دستگاه را روشن کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب کره و شکر حالت سبک و پفکی پیدا کنند.

حتما بخوانید  16 نکته مهم نگهداری برنج پخته در یخچال و فریزر و دمای اتاق

در این مرحله از طرز پخت نان توت فرنگی باید تخم مرغ‌ها را یکی یکی به سایر مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. بعد از این که تخم مرغ ترکیب شد، وانیل را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه نان توت فرنگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه نان توت فرنگی مراجعه کنید.

 

۷- مارمالاد آلبالو

 

مارمالاد آلبالو برای صبحانه تابستانی

 

اگر به خوردن نان و مربا برای صبحانه عادت کرده‌اید، باید بدانید که «مارمالاد آلبالو» یک انتخاب بی‌نظیر برای روزهای گرم تابستان است. طعم ترش و ملس این مارمالاد می‌تواند انرژی و طراوت بیشتری به شما ببخشد و میل شما به خوردن صبحانه را افزایش دهد.

برای تهیه مارمالاد آلبالو، ابتدا آلبالوها را بشویید و ساقه و برگشان را جدا کنید. می‌توانید در این مرحله، کمی آلبالوها را فشار دهید تا هسته‌ آن‌ها بیرون بیاید. سپس کمی با دست آن‌ها را بفشارید تا له شوند.

آلبالوها را در یک قابلمه لعابی بریزید و به آن‌ها شکر اضافه کنید. شکر و آلبالوها را با هم مخلوط کنید و درب قابلمه را بگذارید. به مدت ۳ تا ۴ ساعت، آلبالوها را در یخچال یا در دمای محیط قرار دهید تا آلبالوها آب بیندازند و با شکر مخلوط شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه مارمالاد آلبالوی خانگی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مارمالاد آلبالو کلیک کنید.

 

۸- فرنچ تست

 

فرنچ تست برای صبحانه در تابستان

 

اگر به دنبال انواع صبحانه مناسب تابستان برای افزایش میل کودکان به خوردن این وعده غذایی مهم هستید، بهتر است «فرنچ تست» را امتحان کنید. یک صبحانه خوشمزه و مقوی که می‌توانید آن را در ترکیب با انواع میوه و شیرین کننده‌ها استفاده کنید.

برای درست کردن فرنچ تست فرانسوی سوخاری حتماً باید از نان یک روز مانده استفاده کنید. نان تازه برای درست کردن فرنچ تست مناسب نیست چون له و خمیر می‌شود و از هم وا می‌رود. ابتدا در یک ظرف کوچک دارچین، جوزهندی و شکر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

در یک ماهیتابه نچسب با پهنای ۳۰ یا ۳۱ سانتی‌متر کره را آب کنید و اجازه دهید مقداری گرم شود (داغ نشود) حالا ترکیب دارچینی را که جداگانه درست کرده بودید با تخم مرغ‌ها، شیر و عصاره وانیل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی درست شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه فرنچ تست می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فرنچ تست کلیک کنید.

 

۹- املت قارچ و سبزیجات

 

املت قارچ و سبزیجات برای صبحانه در تابستان

 

املت از آن دسته صبحانه‌هایی است که در هر فصل و هر نوع شرایطی می‌چسبد، به خصوص اگر با سبزیجات تازه و قارچ آماده شود. این غذا در منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان بسیار مقوی و خوش طعم است و قطعاً میل ما به خوردن صبحانه را چندین برابر می‌کند.

برای تهیه «املت قارچ و اسفناج» ابتدا باید تخم مرغ را همراه به سفیده‌ها در یک کاسه کوچک خوب بزنید. پنیر پارمزان، پنیر چدار خرد شده، نمک، فلفل قرمز، پودر سیر، جوز هندی و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید. سپس اجازه دهید روغن با حرارت متوسط داغ شود.

قارچ‌های خرد شده را همراه با پیازچه و فلفل دلمه خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا نرم شوند. بهتر است حدود ۵ دقیقه سبزیجات را تفت دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات کلیک کنید.

 

 

۱۰- کرپ نوتلا شکلاتی

 

کرپ نوتلا شکلاتی برای صبحانه

 

«کرپ نوتلا» یکی دیگر از انواع صبحانه مناسب تابستان است که ترکیبات آن شباهت زیادی به پنکیک دارد و بسیار نازک‌تر از آن آماده می‌شود. اگر طرفدار انواع پنکیک خانگی هستید، خاطرتان جمع باشد که عاشق کرپ هم می‌شوید و حتماً آن را در برنامه غذایی خود یا فرزندانتان قرار می‌دهید.

برای درست کردن کرپ نوتلا باید ابتدا مواد را در خارج یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. آرد را الک کنید. تخم مرغ، شیر، شکر، وانیل و نمک را در یک ظرف مناسب بریزید و با همزن به مدت ۲ دقیقه بزنید. آرد را به آن‌ها اضافه کنید. دوباره با همزن بزنید تا یکدست شود. کره را اضافه کنید.

به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه دیگر بزنید تا کشدار و کرمی‌رنگ شود. خمیر به دست آمده را به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید. اگر مواد بعد از خارج کردن از یخچال خمیرتان خیلی غلیظ و سفت بود، کمی شیر دیگر به آن اضافه کنید.

یک تابه را به قطر ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر روی حرارت قرار دهید و کمی کره (یا روغن) در آن بریزید تا داغ شود. به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از مواد کرپ را در تابه بریزید و به سرعت تابه را بچرخانید تا مایه کرپ در کل کف تابه پخش شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کرپ نوتلا شکلاتی با موز و توت فرنگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه کرپ نوتلا مراجعه کنید.

 

۱۱- پنکیک مغزدار

 

پنکیک مغزدار برای صبحانه

 

اگر تا الان «پنکیک مغزدار» و پف‌دار خوشمزه با شکلات نوتلا درست نکرده‌اید یا نخورده‌اید، سریع دست به کار شوید و این صبحانه سبک و تابستانی را امتحان کنید. این پنکیک یک صبحانه فوق‌العاده بی‌نظیر است و آنقدر طرفدار دارد که در کل دنیا پخته و سرو می‌شود. یعنی یک جورهایی یک صبحانه بین‌المللی است.

مواد تشکیل‌دهنده پنکیک مغزدار هم به راحتی در دسترس است، در ضمن اصلاً هم وقتگیر نیست، نیازی به فر هم ندارد و خیلی راحت می‌توانید آن را در تابه سرخ کنید. از طرفی می‌توانید آن را به عنوان یک میان ‌وعده با چای یا قهوه میل کنید.

برای درست کردن این صبحانه جذاب در منو پیشنهادی برای صبحانه تابستان باید ابتدا آرد را به همراه بیکینگ پودر الک کنید. در یک ظرف مناسب، آرد و بیکینگ پودر، نمک، شکر، وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید.

شیر را طی چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و هر بار هم بزنید. هر چه بیشتر مواد را هم بزنید، مایه پنکیک یکدست‌تر و منسجم‌تری خواهید داشت. برای خواندن ادامه طرز تهیه پنکیک مغزدار خانگی با شکلات صبحانه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پنکیک مغزدار کلیک کنید.

 

۱۲- فرنی زعفرانی

 

فرنی زعفرانی برای صبحانه در تابستان

 

«فرنی زعفرانی» یکی دیگر از جذاب‌ترین انواع صبحانه مناسب تابستان است که بسیار سریع و راحت درست می‌شود. طرز تهیه فرنی زعفرانی با آرد برنج یا نشاسته ذرت هر دو مرسوم و لذیذ و خوشمزه است. در نحوه پخت فرنی با آرد برنج شیر سرد را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.

ابتدا شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید، آرد برنج را کم‌ کم اضافه کنید و همزمان آرام آرام هم بزنید تا آرد گوله گوله نشود. به هم زدن مخلوط شکر، شیر و آرد برنج آن‌قدر ادامه بدهید تا کمی غلیظ شود.

حالا گلاب و عرق هل را اضافه کنید و باز هم مرتب هم بزنید. در مرحله بعد زعفران آب کرده را اضافه کنید. زمانی که فرنی به غلظت دلخواه‌تان رسید شعله را خاموش کنید. برای این‌که این فرنی زعفرانی طعم بهتری به خودش بگیرد می‌توانید در پایان پخت به دلخواه یک قاشق غذاخوری خامه پاستوریزه به آن اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه فرنی زعفرانی با آرد برنج و یا نشاسته ذرت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فرنی زعفرانی کلیک کنید.

 

۱۳- نان شیرمال نارگیلی

 

نان شیرمال نارگیلی بهترین صبحانه تابستانی

 

«نان شیرمال نارگیلی» یک صبحانه و میان وعده بسیار خوشمزه و سالم است که در لیست بهترین غذاها در صبحانه تابستانی نیز قرار دارد. تنها تفاوت نان شیرمال نارگیلی با شیرمال ساده خانگی موادی است که در داخل آن قرار می‌گیرد. این مواد ترکیبی از نارگیل و عسل هستند.

برای درست کردن این صبحانه تابستانی خوشمزه باید ابتدا خمیر‌‌مایه را داخل آب ریخته و یک قاشق شکر نیز به آن اضافه کنید. مخلوط خمیرمایه و شکر را در آب هم بزنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. خمیرمایه باید در این ۱۵ دقیقه کف کند و عمل بیاید.

سپس تخم‌مرغ، روغن، نمک و شکر را با هم مخلوط کرده و کاملاً هم بزنید. مخلوط آماده شده باید کاملاً صاف و روان باشد. این ترکیب را به خمیرمایه عمل آمده اضافه کنید. سپس کم کم آرد را هم در چندین مرحله به مواد اضافه کنید و آهسته هم بزنید. در این مرحله خمیر شیرمال شما تقریباً آماده است.

خمیر را در داخل یک کیسه گذاشته و ۲ ساعت صبر کنید تا خمیر آماده شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه نان شیرمال نارگیلی مراجعه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۵ صبحانه فرانسوی خوشمزه و آسان

 

۱۴- املت مدیترانه‌ای

 

املت مدیترانه برای صبحانه تابستانی

 

«املت مدیترانه‌ای» یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه و خوش آب و رنگ‌ترین انواع املت مناسب تابستان است که در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. طعم بی‌نظیر انواع سبزیجات در کنار زیتون و تخم مرغ در این املت بسیار دلچسب و لذیذ است. می‌توانید این املت را به عنوان یک صبحانه مقوی و کامل تهیه کنید و میل خودتان و سایر اعضای خانواده را به خوردن صبحانه چندین برابر کنید.

طرز تهیه املت مدیترانه‌ای به این صورت است که ابتدا یک ماهیتابه کوچک را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید تا گرم شود. سپس گوجه فرنگی، پیاز‌های خرد شده و پونه کوهی خشک را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. حدود ۱ دقیقه صبر کنید تا گوجه‌ فرنگی و پیاز نرم شوند.

بعد از آن، مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف بریزید. به همان ماهیتابه پنیر فتای خرد شده و زیتون خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس در طرفی جداگانه کنار بگذارید. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت مدیترانه‌ای لذیذ و مقوی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت مدیترانه‌ای کلیک کنید.

 

۱۵- نان قندی

 

عکس صبحانه نان قندی

 

احتمالاً شما هم با «نان قندی» از دوران کودکی خاطره دارید. نان قندی معمولاً به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای سرو می‌شود و اصالتش هم به شهر ساوه و قزوین برمی‌گردد. برخی افراد ترجیح می‌دهند آن را به صورت نازک و برخی دیگر، نمونه ضخیم‌تر نان قندی را می‌پسندند.

به هر حال طرز تهیه نان قندی در هر دو حالت یکسان است و موادی هم که در آن‌ها به کار می‌رود، فرقی نمی‌کند. یک خبر خوب دیگر هم داریم؛ نان قندی را می‌توانید هم در تابه و هم در فر درست کنید. برای درست کردنش، به همزن و خمیر مایه هم احتیاج ندارید.

برای آشنایی با طریقه درست کردن نان قندی خوشمزه خانگی در فر و بدون فر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه نان قندی کلیک کنید.

 

۱۶- نان شیرینی رول دارچینی

 

عکس صبحانه نان شیرینی رول دارچینی

 

احتمالاً اسم «نان رول دارچینی یا «شیرینی رول دارچینی» به گوشتان خورده یا طعم آن را چشیده‌اید. این شیرینی خوشمزه و مقوی، یک میان وعده جذاب و یک صبحانه بی‌نظیر برای روزهای تابستانی است. در اولین قدم از طرز تهیه نان رول دارچینی، همه مواد لازم را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از شروع کار، بیرون از یخچال و در دمای محیط قرار دهید.

در یک کاسه یا لیوان، ۱/۴ لیوان آب را با خمیر مایه و ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و کاملاً به هم بزنید. روی لیوان یا ظرف را بپوشانید و حدود ۱۰ دقیقه آن را در دمای محیط قرار دهید تا خمیر مایه عمل بیاید.

سپس آرد را دو تا ۳ بار از الک ریز عبور دهید. در یک ظرف مناسب، کره‌ای را که در دمای محیط نرم شده است با تخم مرغ، شکر، شیر، نمک و وانیل مخلوط کنید. خمیر‌مایه به عمل آمده را به ظرف اضافه کنید. آرد را به تدریج به ظرف اضافه کنید و هر بار به هم بزنید. از آنجایی که رطوبت آردهای مختلف، متفاوت است، همه آرد را نباید به یک باره اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه نان شیرینی رول دارچینی می‌توانید به مقاله طرز تهیه رول دارچینی مراجعه کنید.

 

۱۷- مارمالاد گیلاس

 

مارمالاد گیلاس برای صبحانه در تابستان

 

«مارمالاد گیلاس» یکی از خوشمزه‌ترین انواع صبحانه تابستانی با گیلاس است که معمولاً به ۲ صورت با ژلاتین و بدون ژلاتین درست می‌شود و بافتی شبیه مربا دارد. این مارمالاد به خاطر طعم خوشمزه و رنگ زیبا و جذابی که دارد، برای صبحانه به تنهایی یا با کره و پنیر، برای روکش و تزیین روی انواع کیک و چیز کیک، برای لایه میانی کیک‌های اسفنجی، روی کاپ کیک‌ها و … به کار می‌رود. درست کردن مارمالاد گیلاس هم بسیار راحت است و زمان کمی هم از شما می‌گیرد.

برای درست کردن آن، بعد از شستن و هسته گرفتن گیلاس‌ها، باید آن‌ها را با شکر در یخچال استراحت دهید. سپس آن‌ها را باید در آب بپزید و در نهایت به آن آبلیمو اضافه کنید. درست کردن این دسر، فقط نیم‌ ساعت وقت می‌گیرد، البته این زمان بدون احتساب زمان استراحت گیلاس با شکر است. برای خواندن ادامه طرز تهیه مارمالاد گیلاس به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مارمالاد گیلاس کلیک کنید.

 

۱۸- شیر برنج

 

شیر برنج برای صبحانه تابستانی

 

«شیر برنج» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با پیشینه‌ای قدیمی در کشورهای مختلف دنیا است. این غذای ساده و خوشمزه را می‌توان به شیوه‌های مختلف پخت ولی اجزای اصلی آن همان شیر و برنج است که بهتر است از برنج نیم دانه و شیر پرچرب در طرز تهیه شیر برنج استفاده کنید.

برای درست کردن شیر‌ برنج خوشمزه نذری مجلسی ابتدا باید برنج‌ها را خوب بشورید و سپس به مدت یک الی دو ساعت با مقداری نمک خیس کنید. بعد از این مدت آب روی برنج را خالی کنید و دوباره دو لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید برنج روی شعله ملایم گاز خوب بپزد و حسابی له شود و وا برود.

اگر برنج هنوز له نشده بود و دانه بود باز هم مقداری آب اضافه کنید. برنج برای شیربرنج باید له شده باشد و وا برود و آب برنج کاملاً بخار شود. در نهایت باید یک برنج کاملاً له و شفته داشته باشید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شیر برنج به ۳ روش مختلف ساده، زعفرانی و خامه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیر برنج مراجعه کنید.

 

 

 

۱۹- املت ایتالیایی

 

املت ایتالیایی برای صبحانه

 

«املت ایتالیایی» یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع صبحانه مناسب تابستان است که درست کردن آن نیز بسیار راحت است. برای درست کردن املت ایتالیایی پنیری مخصوص ابتدا باید گوجه فرنگی‌های شسته شده را از وسط به دو نیم تقسیم کنید (می‌توانید از گوجه فرنگی گیلاسی هم به صورت درسته استفاده کنید) مقداری کره در تابه نچسب بریزید و کمی هم روغن مایع به آن اضافه کنید تا حین گرم شدن نسوزد.

وقتی که کره و روغن داغ شدند ابتدا سیرهای رنده شده را کمی تفت دهید و سپس قارچ‌ها را داخل تابه بریزید. وقتی که قارچ کمی تفت خورد و آب آن کشیده شد از ماهیتابه خارج کنید و گوجه فرنگی‌های نصف شده یا درسته را در تابه تفت دهید و سپس از تابه خارج کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت ایتالیایی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت ایتالیایی کلیک کنید.

 

۲۰- انواع اسموتی

 

اسموتی برای صبحانه تابستانی

 

اسموتی‌ها بهترین نوشیدنی‌ برای تابستان هستند و انواع اسموتی هر کدام به عنوان یک صبحانه تابستانی مقوی هم پرطرفدارند. البته می‌توانید از طعم خوش آن‌ها در دیگر ایام سال هم لذت ببرید. در اصل این نوشیدنی‌ها از ترکیب میوه‌های مختلف با هم و سایر ترکیبات دیگر درست می‌شوند و دستتان باز است که طعم‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

برای تهیه انواع اسموتی می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه و مقوی استفاده کنید. از همین رو اسموتی‌ها هم طعم لذیذی دارند و هم بدن شما را ویتامینه می‌کنند. برای خواندن طریقه درست کردن بیش از ۱۰۰ مدل اسموتی برای صبحانه مناسب تابستان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسموتی کلیک کنید.

 

۲۱- انواع پنیر برای صبحانه

 

بهترین پنیر برای صبحانه خنک تابستانی

 

انواع پنیر صبحانه جزو جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی روزانه ما هستند. نان و پنیر و هندوانه، نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی خوردن و … جزو بهترین انتخاب‌های صبحانه تابستانی هستند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که روزتان را با خوردن پنیر برای صبحانه شروع می‌کنید، بد نیست با انواع پنیر صبحانه آشنا شوید و برای انتخاب پنیر صبحانه تابستانی تصمیم بگیرید.

 

۲۲- نان تخم مرغی

 

نان تخم مرغی یک صبحانه مناسب برای فصل تابستان

 

«نان تخم مرغی» از جمله مقوی‌ترین میان وعده‌های نونی است که به خصوص برای وعده صبحانه تابستانی و سایر فصول سال در اغلب کشورهای دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار است. در اغلب کشورهای دنیا نان تخم مرغی را در خانه تهیه می‌کنند و در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده مقوی برای بچه‌ها همراه با شیر یا سایر مخلفات سرو می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه نان تخم مرغی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین انواع صبحانه مناسب تابستان چه گزینه‌هایی هستند؟

 

اوتمیل، کروسان، پنکیک ردولوت، نان شیرمال نارگیلی، فرنی، مارمالاد آلبالو، فرنچ تست، نان توت فرنگی، وافل نوتلا و موز بهترین انواع صبحانه مناسب تابستان هستند که می‌توانند اشتهای شما و اعضای خانواده را در فصل تابستان افزایش دهند.

 

صبحانه مفید در تابستان باید دارای چه ویژگی باشد؟

 

به طور کلی برای پیدا کردن بهترین تغذیه مخصوص فصل گرم تابستان باید به دنبال غذاهایی خنک باشید و به جای غذاهای سنگین و نامناسب، به سراغ خوراکی‌های ترش مزه، شیرین، خنک و انرژی‌بخش بروید.

 

 

کالابرگ الکترونیک