آیا روغن زیتون واقعا لاغر کننده و چربی سوز است؟

آیا روغن زیتون واقعا لاغر کننده و چربی سوز است؟


11 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طریقه مصرف روغن زیتون برای لاغری

آیا تابه حال چیزی در مورد روغن زیتون و لاغری شنیده اید؟ تنها روغنی که گفته می شود مصرف آن در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. اما چگونه ممکن است یک روغن که سراسر از چربی تشکیل شده در کم شدن وزن ما مؤثر باشد؟ روغن زیتون یکی از مفیدترین روغن هایی است که جزء اصلی رژیم مدیترانه ای محسوب می شود. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در این روغن می تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند. اما به هر حال روغن زیتون کالری زیادی دارد و مصرف زیاد آن می تواند موجب اضافه وزن شود. پس چطور از این روغن برای لاغری استفاده کنیم؟ در این مقاله از مجله کوروش می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد کاهش وزن با روغن زیتون بدانید آشنا شوید.

 

 

 

روغن زیتون چطور بر کاهش وزن تأثیر می گذارد؟

 

روغن زیتون چطور بر کاهش وزن تأثیر می گذارد؟

 

روغن زیتون یک روغن مفید با اسیدهای چرب غیر اشباع است که مصرف به اندازه آن می تواند به کاهش وزن و سلامت بدن کمک کند. در ادامه به مهم ترین ویژگی های روغن زیتون که در کاهش وزن مؤثر هستند، اشاره شده است.

 

 

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع است

 

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است. بررسی نشان می دهد که مصرف این چربی ها برای کاهش وزن و سلامت بدن اهمیت زیادی دارد. در مطالعه ای که روی حیوانات انجام شد مشخص شد که رژیم غذایی غنی از چربی های تک غیر اشباع می تواند از اضافه وزن و تجمع چربی در بدن جلوگیری کند.

 

 

بیشتر بخوانید: کالری روغن زیتون چقدر است؟

 

 

روغن زیتون حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است

 

روغن زیتون یک منبع بی نظیر از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که به سرعت تجزیه می شوند. این چربی ها به راحتی توسط کبد جذب می شوند و برای تأمین انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. مطالعات نشان می دهد که تری گلیسیرید با زنجیره متوسط نقش مهمی در جلوگیری از افزایش وزن دارد. تری گلیسیرید با زنجیره متوسط موجب می شود تا فرد برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کند و اشتهای کمتری داشته باشد. به علاوه این تری گلیسیریدها به کالری سوزی بدن نیز کمک زیادی می کنند.

 

 

روغن زیتون اصلی ترین روغن در رژیم مدیترانه ای است

 

رژیم مدیترانه ای نمونه بهترین رژیم برای حفظ سلامت و لاغری است. در این رژیم غذایی روغن زیتون نقش فوق العاده مهمی دارد. در کنار روغن زیتون در رژیم مدیترانه از مقادیر زیادی میوه، سبزی، حبوبات، آجیل، غلات کامل و سیب زمینی استفاده می شود. منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه روغن زیتون است و گاهی نیز در این رژیم از ماهی استفاده می شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آبگوشت نذری برای ۲۰۰ نفر + فیلم آموزش تهیه

 

 

بیشتر بخوانید: مضرات و عوارض جانبی روغن زیتون

 

 

آیا ماساژ با روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

 

آیا ماساژ با روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

 

بسیاری از افراد مدعی هستند که ماساژ دادن شکم با روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند. هر چند که مطالعات رابطه روغن زیتون و لاغری را تا حدود زیادی تأیید می کنند. اما به هر حال هیچ بررسی تا کنون در مورد تأثیر روغن زیتون به صورت موضعی برای لاغری صورت نگرفته است. یک مطالعه که در مورد ماساژ روغن زیتون در نوزادان انجام شده نتایج جالبی داشت. نتایج این تحقیق نشان می دهد که ماساژ دادن نوزادان نارس با روغن زیتون موجب افزایش وزن در آن ها می شود.

 

 

آیا مصرف روغن زیتون و آبلیمو برای لاغری مؤثر است؟

 

آیا مصرف روغن زیتون و آبلیمو برای لاغری مؤثر است؟

 

گفته می شود که ترکیب روغن زیتون و آبلیمو یک روش پاکسازی مؤثر است و می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. اما باید بدانید که نتایج پاکسازی با این ترکیب کاملاً موقتی هستند. افرادی که به صورت ناشتا و به منظور پاکسازی از ترکیب آبلیمو و روغن زیتون استفاده می کنند، روش اشتباهی را انتخاب کرده اند. اول از همه باید بدانید که مصرف این ترکیب در کنار از دست دادن چربی بدن موجب از دست رفتن عضلات می شود. در نتیجه افرادی که نوشیدن روغن زیتون و آبلیمو سعی در لاغری دارند معمولاً خیلی زود دوباره دچار اضافه وزن می شوند.

 

هر چند که ترکیب لیموترش و روغن زیتون یک ترکیب مفید و سالم برای سلامت بدن است، اما نمی توان ادعا کرد که خوردن آن می تواند موجب لاغری شود. شما می توانید از این ترکیب سالم برای تهیه یک سس سالم و خوشمزه استفاده کنید. سعی کنید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم وزن و اصولی وزن خود را کاهش دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: مقایسه روغن زیتون با سایر روغن های پخت و پز

 

 

آیا مصرف روغن زیتون و زنجبیل برای لاغری مفید است؟

 

آیا مصرف روغن زیتون و زنجبیل برای لاغری مفید است؟

 

در مورد روغن زیتون و لاغری همیشه چیزهای متفاوتی شنیده می شود. برخی مدعی هستند که روغن زیتون برای چاقی صورت مفید است. برخی دیگر ادعا می کنند که روغن زیتون برای لاغری شکم مؤثر است. باید بدانید مهم ترین چیزی که بر چاقی و لاغری روغن زیتون تأثیر می گذارد، نوع روغن زیتون است. روغن زیتون فرابکر بهترین نوع روغن زیتون است که حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت است.

 

زنجبیل نیز یک ماده چربی سوز طبیعی است که بسیاری از افراد از آن برای لاغری استفاده می کنند. ترکیب زنجبیل و روغن زیتون می تواند در کنار یک رژیم غذایی سالم به لاغری کمک کند. برای این کار باید روغن زیتون و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و در حد مجاز به سالاد و غذای روزانه خود اضافه نمایید. با این ترکیب به دنبال معجزه نباشید. اما باید بدانید که اضافه کردن این سس به غذاها می تواند روند کاهش وزن شما را سریع تر کند.

 

 

بیشتر بخوانید: روغن زیتون در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی موثر است؟

 

 

آیا ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

 

حتما بخوانید  18 فواید جالب جوشانده تخم هندوانه، طرز تهیه و مضرات آن

آیا ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

 

سرکه سیب یکی دیگر از ترکیبات فوق العاده مفید برای سلامت و کاهش وزن است. این سرکه به کنترل قند خون کمک می کند و موجب افزایش احساس سیری می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه سرکه سیب می تواند به کاهش وزن و کاهش چربی های شکمی کمک کند. شما می توانید روزی یک قاشق سرکه سیب را با روغن زیتون ترکیب کنید و به سالاد اضافه کنید. فراموش نکنید که مصرف زیاد سرکه سیب موجب بروز مشکلات گوارشی و فرسایش دندان می شود. بنابراین در مصرف این ترکیب زیاده روی نکنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ارزش غذایی روغن زیتون در ۱۰۰ گرم چقدر است؟

 

 

برای کاهش وزن با روغن زیتون چه مقدار از این روغن توصیه می شود؟

 

روغن زیتون فواید زیادی دارد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، رابطه روغن زیتون و لاغری را تأیید کرد. در این مطالعه مشخص شدد افرادی که از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده می کنند نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند، بیشتر وزن کم می کنند. اما فراموش نکنید که هر قاشق روغن زیتون حاوی ۱۲۰ کالری انرژی است. بنابراین مصرف زیاد این روغن نیز می تواند موجب افزایش وزن شود. سعی کنید در طول روز بیشتر از چند قاشق از روغن زیتون استفاده نکنید. بهترین مقدار مصرف روغن زیتون در طول روز ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری است.

 

 

طریقه مصرف روغن زیتون برای لاغری

 

طریقه مصرف روغن زیتون برای لاغری

 

شما می توانید به هر شیوه ای که دوست دارید این روغن شگفت انگیز را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که از روغن زیتون فرابکر و طبیعی استفاده کنید. فراموش نکنید که کالری های مصرفی شما نباید از مقدار مجاز بیشتر باشد. پس با در نظر گرفتن میزان کالری مصرفی تان روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در ادامه به رایج ترین روش های اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی اشاره شده است.

 

  • روغن زیتون را به سالاد اضافه کنید.
  • آن را روی پیتزا و غذا بریزید.
  • سبزیجات را با روغن زیتون تفت دهید.
  • برای تهیه دیپ و انواع سس از روغن زیتون استفاده کنید.
  • برای پخت ماکارونی و برنج از روغن زیتون استفاده کنید.
  • آن را برای پخت و پز و تفت دادن مواد غذایی مصرف کنید.

 

 

 

جمع بندی نهایی

 

تا کنون مطالعات زیادی در مورد روغن زیتون و لاغری شکم و کاهش وزن انجام شده است. در مورد این موضوع که روغن زیتون روغن مفیدی است، تقریباً هیچ شکی وجود ندارد. اما باید بدانید که مصرف روغن زیتون نیز به دلیل کالری و چربی زیاد نباید از ۱ تا ۲ قاشق در روز تجاوز کند. فراموش نکنید که برای لاغری باید در کنار مصرف روغن زیتون از غذاهای مفید استفاده کنید و فعالیت بدنی داشته باشید. قطعاً خواص سالاد کاهو با روغن زیتون بسیار بیشتر از سس مایونز چرب است. پس برای لاغری با روغن زیتون به دنبال معجزه نباشید. سعی کنید با انتخاب یک سبک زندگی درست، به کاهش وزن و سلامت جسم خود کمک کنید.

 

 

منابع: greatist، womansworld

کالابرگ الکترونیک