لیست ۲۰ غذای پیشنهادی در کمپ و طبیعت گردی به صورت سرد و گرم

لیست ۲۰ غذای پیشنهادی در کمپ و طبیعت گردی به صورت سرد و گرم


26 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
غذای پیشنهادی برای کمپ

بهترین غذاهای سرد و گرم برای کمپینگ کدامند؟ غذاها و خوراکی‌ها، جزو جدا نشدنی از سفرهای کوتاه مدت، پیک نیک و کمپ‌ها هستند. غذاها علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن در سفرها، می‌توانند لذت سفر را هم چند برابر کنند. لیست غذای پیشنهادی برای کمپ و شبمانی، حسابی پر و پیمان است و می‌توانید از غذاهای متنوعی در کمپینگ تابستانی و زمستانی استفاده کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش لیست غذاهای پیشنهادی برای صبحانه، ناهار و شام کمپینگ را برای شما آماده‌ کرده‌ایم.

وسایلی که برای آشپزی در طبیعت نیاز دارید

 

وسایلی که برای آشپزی در طبیعت نیاز دارید

 

اگر می‌خواهید خودتان در کمپ، دست به آشپزی بزنید و غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید، پیش از هر چیز باید تجهیزات آشپزی و سرو غذا را هم با خودتان ببرید. این وسایل به شما کمک می‌کنند تا طعم غذای خانگی و خوشمزه را در طبیعت بچشید.

  • قاشق و چنگال: سعی کنید از قاشق و چنگال‌های تیتانیومی که وزن کمی دارند، استفاده کنید.
  • لیوان: از لیوان‌های سبک (از جنس تیتانیوم) یا یکبار مصرف برای مسافرت استفاده کنید.
  • قابلمه و ماهیتابه: ماهیتابه برای سرخ کردن یا گرم کردن غذاها در سفر خیلی به کارتان می‌آید.
  • چاقو: برای تکه کردن یا برش دادن مواد غذایی لازم است.
  • کاسه و بشقاب: سعی کنید از کاسه و بشقاب پلاستیکی یا استیل در سفر استفاده کنید. چون هم سبک‌تر هستند و هم نگران شکستن آن‌ها نخواهید بود.
  • فلاسک: در فلاسک می‌توانید سوپ و خورشت‌هایی را که در منزل برای کمپ تدارک دیده‌اید، بریزید. همچنین می‌توانید برای نگهداری نوشیدنی از آنها استفاده کنید.
  • کتری: برای تهیه آب جوش جهت پخت غذا و نوشیدنی‌های گرم همراه داشتن کتری سبک ضروری است.
  • بطری آب: برای نوشیدن آب، طبخ غذا و شست و شوی دست در زمان کمپینگ لازم است.
  • اجاق گاز کوچک: اگر با استفاده از هیزم، آتش برپا کنید دیگر نیازی به داشتن اجاق گاز نیست. (البته مراقب محیط زیست باشید.)
  • کبریت یا فندک: برای روشن کردن آتش، به همراه داشتن کبریت یا فندک را از قلم نیندازید.

می‌توانید سفره یکبار مصرف و ظروف یکبار مصرف، آب معدنی و لوازم آشپزخانه شامل فندک و کبریت را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده صبحانه

 

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده صبحانه

 

در ادامه یک لیست از بهترین غذاهای پیشنهادی صبحانه در کمپ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-اوتمیل: برای درست کردن اوتمیل به عنوان غذای پیشنهادی برای کمپ در وعده صبحانه، آب یا شیر را بجوشانید و مقداری جو دوسر پرک شده به آن اضافه کرده و هم بزنید. مقداری عسل یا شیره انگور به آن اضافه کرده و ۲ دقیقه اوتمیل را هم بزنید تا غلیظ شود سپس مغزیجات و میوه (خشک یا تازه) به آن اضافه و آن را سرو کنید. می‌توانید کره بادام زمینی هم به اوتمیل خود اضافه کنید. طرز تهیه انواع اوتمیل را بلد هستید؟

در صورت تمایل شیر، جو دوسر پرک، عسل، شیره و کره بادام زمینی را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۲- تخم مرغ آبپز: تخم مرغ‌های آبپز، صبحانه طبیعت هستند. ولی از قبل بهتر است تخم مرغ را آبپز کنید. وقتی به مقصد رسیدید، کافی است تخم مرغ‌ها را با فلفل سیاه و نمک، طعم‌دار کرده و سرو کنید.

۳- املت و نان: املت‌ها معمولا پای ثابت صبحانه‌های سفری هستند. تخم مرغ‌ها را بدون آبپز کردن و شستن با خودتان در ظروف دربسته ببرید. پیازچه، ژامبون، سوسیس، ادویه‌های دلخواه، نمک و … را هم در پلاستیک جدا ببرید و در محل کمپ، املت خودتان را بپزید. برای آموزش طرز تهیه انواع املت، روی لینک مقاله کلیک کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای خرید مواد املت مثل تخم مرغ، فلفل سیاه، سوسیس و کالباس، رب گوجه، نمک و انواع نان می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  4 مدل طرز تهیه میلک شیک آناناس مقوی و شیک کافی شاپی

۴- غلات صبحانه: غلات صبحانه هم خوشمزه، هم مقوی، هم سبک و هم سیرکننده‌ هستند. برای استفاده این غلات را فقط در شیر مخلوط کرده و سرو کنید.

برای خرید غلات صبحانه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

۵- انواع ساندویچ ساده و سرد: ساندویچ‌های ساده مثل نان و پنیر با گوجه فرنگی و خیار، اسنک ساده سیب و گردو، حلوا شکری، خرما و گردو، ساندویچ‌های آماده ژامبون و انواع کلاب… برای صبحانه سفری، لذیذ و مقوی هستند. بهتر است سبزیجات آبدار مثل خیارشور و گوجه فرنگی را جدا از ساندویچ در ظرفی دیگر نگهداری کنید تا ساندویچ را خراب نکنند.

در صورت تمایل انواع پنیر صبحانه، خرما، گردو و حلوا شکری را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده ناهار

 

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده ناهار

 

۱- نودل: نودل‌ها از انواع غذاهای سبک و سریع هستند. می‌توانید نودل را با سبزیجات، گوشت یا سس‌ها و ادویه‌های مختلفی درست کنید.

انواع نودل را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- انواع کوکو، کتلت و دوپیازه: اگر می‌خواهید برای سفر یک غذای سبک داشته باشید، کوکو یا کتلت را از قبل در خانه درست کنید و با خودتان ببرید. این غذاها را در فویل آلومینیومی بپیچید و موقع گرم کردن، در آتش یا گرمای زغال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه دوپیازه، طرز تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده، کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی روی لینک مقاله‌ها کلیک کنید.

۳- ساندویچ سالاد الویه: اگر مدت زمان کمپینگ شما کوتاه است و احتمالا یخدان یونولیتی به همراه دارید، سالاد الویه گزینه مناسبی برای ناهار کمپینگ و غذا برای جنگل و کوهنوردی یک روزه محسوب می‌شود. طرز تهیه سالاد الویه را بلد هستید؟

برای خرید سالاد الویه آماده می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

۴- میرزا قاسمی: این یکی از ساده‌ترین غذاهای لیست غذاهای پیشنهادی برای کمپ کردن است. کافی است با خودتان گوجه فرنگی، بادمجان، تخم مرغ و ادویه‌های دلخواه ببرید و روی حرارت زغال و آتش، (یا داخل فویل) بادمجان و گوجه فرنگی‌ها را کباب کنید و یک میرزا قاسمی لذیذ نوش جان کنید.

در صورت تمایل زغال کبابی را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۵- ساندویچ مرغ سرد: برای تهیه ساندویچ مرغ سرد، مرغ را از قبل آبپز و طعم‌دار کنید و با سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، کاهو و … در ساندویچ استفاده کنید.

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده شام

 

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده شام

 

۱- ماکارونی: اگر می‌خواهید یک غذای سیرکننده با خودتان ببرید که نیمه آماده ولی خانگی است، ماکارونی انتخاب بسیار خوبی است. از قبل سس ماکارونی را آماده کنید، نمک، فلفل و روغن زیتون را با ماکارونی از قبل آماده شده مخلوط کنید. به اندازه یک وعده، ماکارونی با پنیر پارمسان، ریحان و گوجه فرنگی خرد شده در فویل بپیچید. فویل‌ها را مستقیما روی آتش بگذارید تا ماکارونی گرم و پنیر، آب شود، حدود ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در صورت تمایل کنسرو مایه ماکارونی، ماکارونی، روغن زیتون و پنیر پارمسان را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۲- انواع کنسرو و تن ماهی: کنسروها از راحت‌ترین و ساده‌ترین مواد غذایی هستند که برای کمپ و طبیعت‌گردی توصیه می‌شوند. با توجه به سلیقه خود می‌توانید کنسروهای مختلف سبزیجات، مرغ، تن ماهی و غذاهای نیمه آماده کنسرو شده، کنسرو حبوبات مثل لوبیا گرم و خوراک عدسی را تهیه و با خود به کمپ ببرید. حتما به تاریخ انقضای کنسروها توجه کرده و کنسروها را قبل از مصرف، ۲۰ دقیقه بجوشانید.

برای خرید انواع غذای آماده و کنسروجات و تن ماهی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

۳- انواع اسنک: اسنک‌ها از غذاهای بسیار ساده و سریعی هستند که می‌توانید در خانه درست کنید و با خود ببرید. حتی این غذاها را در سفر هم می‌توانید در تابه بپزید. اسنک کالباس، اسنک سوسیس و اسنک گوشت چرخ کرده، از محبوب‌ترین اسنک‌ها برای کمپینگ هستند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه + فیلم آموزشی

۴- ژامبون بسته بندی شده و سوسیس: سوسیس را می‌توانید به صورت کبابی و روی آتش طبخ کنید یا با سوسیس، خوراک و ساندویچ سوسیس بندری درست کنید. ژامبون هم گزینه مناسبی برای استفاده در انواع ساندویچ‌های سرد است.

۵- پوره سیب زمینی: از جمله غذاهای سیر کننده در کمپینگ و طبیعت گردی یک روزه، پوره سیب زمینی است. کافی است، در سفر یا قبل از سفر، سیب‌ زمینی‌ها را آبپز و پوره کنید و داخل ساندویج با سبزیجات بریزید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم ضروری سفر برای کمپینگ تابستانه

غذاهای کبابی برای کمپ کردن (مناسب برای کمپینگ یک روزه)

 

غذاهای کبابی برای کمپ کردن

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

اگر به کباب زدن در طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید روی منقل یا هیزم، آتش درست کنید و کباب بزنید می‌توانید این غذاهای کبابی را برای ناهار یا شام کمپ یک روزه درست کنید.

۱- کباب کوبیده: از محبوب‌ترین غذاهای سفری، کباب کوبیده است. گوشت چرخ کرده آماده شده برای تهیه کباب کوبیده را با خودتان ببرید و در طبیعت شروع به سیخ زدن و کباب کردن آنها کنید. خوردن کباب کوبیده در طبیعت، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر است.

گوشت چرخ کرده را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۲- جوجه کباب: برای درست کردن جوجه کباب، می‌توانید از قبل، جوجه‌ها را مزه‌دار کنید یا اگر زمان زیادی دارید، در مقصد اقدام به مزه‌دار کردن جوجه‌ها کنید. سپس جوجه‌ها را روی زغال کباب کنید.

انواع جوجه کباب تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۳- کمپیر سیب زمینی: ماده اصلی این غذا، سیب زمینی است و در اصل نوعی سیب زمینی شکم‌پر است که اصالت آن به ترکیه برمی‌گردد. می‌توانید با سبزیجات یا گوشت چرخ کرده، کمپیر را درست کنید. برای طرز تهیه کمپیر ترکیه‌ای، روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

۴- قارچ کبابی و سیب زمینی کبابی: قارچ و سیب زمینی کبابی و حتی ذرت یا بلال کبابی، جزو جدانشدنی کمپ‌ها هستند.

برای خرید قارچ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

ویژگی‌های غذا برای کمپینگ

ویژگی‌های غذا برای کمپینگ

 

برای این که غذاهای مناسبی را برای کمپ انتخاب کنید و با خود به همراه ببرید، باید در قدم اول، به این موضوع توجه کنید که مقصد شما دقیقا کجاست، چه آب و هوایی انتظارتان را می‌کشد و قرار است چند روز در سفر بمانید.

اگر با ماشین شخصی‌تان به سفر می‌روید، دستتان برای بردن غذاها و مواد غذایی بازتر است، اما اگر با کوله پشتی و سبک به کمپ می‌روید، باید سعی کنید، غذاها و وسایلی ببرید که جای زیادی نگیرند و برای حمل آنها، دچار مشکل نشوید. علاوه بر این‌ها، باید بدانید که برای پخت و پز به وسایلی نیاز دارید که باید قبل از کمپینگ، آنها را تهیه کنید.

به صورت کلی، غذا و تنقلات برای مسافرت مخصوصا غذاهای مسافرتی در تابستان باید طوری انتخاب شوند که مواد‌ غذایی به راحتی بسته‌بندی و نگهداری شوند. از غذاهای فاسد نشدنی یا خراب نشدنی استفاده کنید. می‌توانید از غذاهای آماده، نیمه آماده یا کنسروی هم استفاده کنید. فقط مشکل این غذاها این است که ممکن است کوله پشتی‌تان را سنگین کنند. در کل غذای مناسب کمپینگ باید به اندازه کافی مقوی و سیر‌کننده برای انجام فعالیت‌های مورد نیاز در کمپینگ مثل پیاده‌روی، دوچرخه سواری و… باشد.

بیشتر بخوانید: لیست تنقلات برای پیک نیک خانوادگی و دو نفره

سوالات متداول

غذاهای مسافرتی با ماندگاری بالا چی ببریم؟

علاوه بر غذاهایی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید به عنوان غذاهای پیشنهادی برای کمپ کردن انواع سوپ، میوه‌های خشک، گوشت قورمه گوسفندی، به خصوص برای فصل سرد و انواع شکلات و بیسکویت را به عنوان میان وعده یا صبحانه به کمپ ببرید.

غذاهای خراب نشدنی برای سفر چیست؟

اگر در فصل گرم به سفر می‌روید، با خود غذای مسافرتی در تابستان ببرید. این غذاها باید ماندگاری بالا داشته باشند و ترجیجا خشک باشند. غذاهایی که زود فاسد می‌شوند، حتما باید در یخچال نگهداری شوند. کنسروها، ساندویچ‌های سرد، غذاهای کبابی و … جزو غذاهای سفری مناسب برای تابستان هستند.

 

کالابرگ الکترونیک