۱۵ لوازم ضروری پیک نیک در تابستان که حتما باید همراه ببرید

۱۵ لوازم ضروری پیک نیک در تابستان که حتما باید همراه ببرید


13 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۵ لوازم ضروری پیک نیک در تابستان که حتما باید همراه ببرید

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که لوازم ضروری پیک نیک تابستانی را در یک سبد یا کوله پشتی گذاشته‌اید و یک گوشه با پشت ماشین قرار داده‌اید؟ اگر با آزمون و خطا وسایل پیک نیک را جمع می‌کنید، یا این کار را به لحظه‌های آخر و دم سفر موکول می‌کنید، احتمالا جمع کردن و بردن بعضی وسیله‌ها را فراموش خواهید کرد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش لیست لوازم ضروری پیک نیک در تابستان را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید به چک لیست لوازم ضروری سفر اضافه کنید و با مرور آنها، یادتان بیایید که چه چیزهایی باید با خودتان ببرید.

 

 

لیست کامل وسایل پیک نیک در تابستان

 

لیست کامل وسایل پیک نیک در تابستان

 

۱- سبد پیک نیک

 

سبد پیک نیک یک وسیله عالی برای قرار دادن لوازم ضروری پیک نیک در تابستان و حتی زمستان است. اگر این سبد را آماده داشته باشید، بخش بزرگی از کار را انجام داده‌اید و نیازی نیست هر بار لیست لوازم را در ذهنتان بالا و پایین کنید.

در این سبد باید وسایلی مثل چای یا قهوه، قند و شکر، نمک، کبریت یا فندک، چاقو، چند دست قاشق و چنگال، بشقاب به تعداد افراد خانواده، ظروف درب‌‌دار، لیوان، در بازکن بطری، قیچی کوچک، کیسه فریزر، کیسه نایلون، سفره یک‌بار مصرف و دستگیره داشته باشید. در صورتی که هر کدام از این وسایل مصرف شدند یا مفقود شدند، حتما آن‌ها به سرعت جایگزین کنید تا این سبد را به طور کامل و مجهز داشته باشید.

 

۲- زیر انداز سفری

 

زیر انداز سفری برای پیک نیک در تابستان

 

بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل ضروری برای پیک نیک در تابستان «زیرانداز» است. شما حتما باید بر اساس تعداد افرادی که به پیک نیک می‌روید، یک وسیله مناسب برای اینکه روی آن بنشینید، داشته باشید. برای انتخاب زیرانداز این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است این وسیله ضد آب باشد و ضخامت خوبی هم داشته باشد. مخصوصا اگر قرار است به مناطق ساحلی یا جنگلی بروید. در ضمن زیراندازهای تاشو و جمع‌شوند بهترین گزینه‌ها هستند چون جای کمی می‌گیرند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۳- پتو و بالش سفری

 

برای استراحت در دامان طبیعت و حتی اگر قرار باشد یک شب را در چادر بمانید، هیچ‌چیز به اندازه پتو یا یک رو‌انداز سبک مسافرتی و بالش به نظرتان ضروری نیست. به هر حال بعد از یک رانندگی، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی طولانی، هیچ چیز به اندازه یک استراحت کوتاه در طبیعت دلچسب نیست.

حتما بخوانید  مروری مهیج بر بزرگترین و عجیب ترین سرقت های تاریخ جهان

 

۴- کرم ضد آفتاب

 

فرقی نمی‌کند در تابستان پیک نیک می‌کنید یا زمستان، کرم ضد آفتاب را در هر صورت باید با خودتان به همراه داشته باشید. چون حتی در روزهای ابری هم اشعه‌های ماورای بنفش نور خورشید، می‌تواند به پوستتان آسیب برساند. هر چند ساعت یک بار، بنا به دستورالعمل کرم ضد آفتاب خود، دوباره کرم را روی پوستتان بمالید تا کماکان تاثیر کرم روی پوستتان حفظ شود.

 

۵- کلاه و عینک آفتابی

 

کلاه و عینک آفتابی

 

از دیگر وسایل ضروری برای پیک نیک تابستانی، کلاه‌های لبه‌دار هستند که بتوانند چشم و پوست شما را از آفتاب در امان نگه دارند. عینک آفتابی استاندارد هم برای محافظت چشم‌های شما از اشعه UV نور خوشید لازم است. در ضمن اگر مقصدتان برای پیک نیک،‌ مناطق ساحلی است، به همراه بردن مایو برای شنا، کفش یا صندل ساحلی، دماغ‌گیر، عینک شنا، حوله و لباس اضافه را فراموش نکنید.

 

۶- اسپری دفع کننده حشرات

 

موقع استراحت و دراز کشیدن روی زیرانداز، هیچ چیز به اندازه چرخیدن مگس، پشه یا حشرات موذی نمی‌تواند لذت استراحت در طبیعت را از بین ببرد. فراموش نکنید که طبیعت پر از حشراتی است که ممکن است شما را نیش بزنند. برای اینکه بتوانید از گزند نیش و مزاحمت حشرات در امان بمانید، همیشه یک اسپری حشره با خودتان به همراه داشته باشید چون حسابی به دردتان می‌خورد.

 

۷- مجموعه‌ای از آهنگ‌های شاد

 

موسیقی غذای روح است. احتمالا بدون اینکه یک پلی لیست از آهنگ‌های شاد داشته باشید، خیلی بهتان خوش نمی‌گذرد، مخصوصا اگر تنهایی یا با تعداد افراد کمی به پیک نیک می‌روید. در ضمن در طول مسیر رفت و برگشت پیک نیک و در زمان رانندگی، موسیقی می‌تواند حسابی خستگی را از تنتان بیرون کند. بنابراین قبل از این که پیک نیک را شروع کنید، به فکر یک مجموعه آهنگ درست و حسابی برای پیک نیک باشید.

 

۸- اسپیکر پرتابل

 

اسپیکر پرتابل

 

هرچند همان طور که گفتیم در طول پیک نیک آهنگ‌های شاد حسابی حال و هوایتان را عوض می‌کند، ولی به هر حال شما به یک اسپیکر که قابلیت اتصال به بلوتوث را داشته باشد و بتوان با گوشی موبایل به آن وصل شد، نیاز دارید تا به راحتی از شنیدن آهنگ‌های دلخواهتان لذت ببرید.

 

۹- تخته برش و چاقو

 

برای درست کردن یک ناهار ساده یا قاچ کردن میوه‌هایی که با خود به پیک نیک برده‌اید، تخته و چاقو حسابی کار راه‌انداز هستند. بهتر است از تخته و چاقویی استفاده کنید که سبک و پلاستیکی باشند تا وزن زیادی نداشته باشند. همچنین می‌توانید از تخته به عنوان ظرف سرو غذا یا میوه استفاده کنید.

 

۱۰ – تنقلات پیک نیک

 

تنقلات پیک نیک

 

نمی‌شود به پیک نیک رفت ولی با خود تنقلات به همراه نبرد. انواع میوه به عنوان تنقلات سالم و انواع لواشک میوه را بهتر است در ظرف‌های درب‌بسته نگه دارید و به صورت برش خورده یا سالم با خودتان به پیک نیک ببرید. می‌توانید از تنقلات دیگر مثل چپیس، پفک، تخمه، پاستیل، نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی، شربت‌های خانگی، یا برگه‌های خشک زردآلو، میوه خشک، آلبالو خشک، آجیل، انواع مغزها و … به عنوان تنقلات استفاده کنید.

حتما بخوانید  ۷ مقصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان

 

۱۱- شارژر و پاوربانک

 

یکی از لوازم ضروری برای پیک نیک تابستان، شارژر و پاور بانک است تا در صورتی که ناگهان چشمتان به شارژ پایین گوشی‌‌تان افتاد، سریعا دست به کار شوید. از پاوربانک می‌توانید برای شارژ کردن هندزفری‌های بلوتوثی، اسپیکر‌های پرتابل، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی که با خود به سفر می‌برید، استفاده کنید.

ولی در کل سعی کنید همه این وسایل را قبل از اینکه به پیک نیک ببرید، در خانه شارژ کنید، چون معمولا پاوربانک‌ها ظرفیت محدودی دارند و همه وسایل الکترونیکی‌تان را نمی‌توانید با آن‌ها شارژ کنید.

 

۱۲- منقل سفری

 

ایمن‌ترین روش برای درست کردن یک منبع حرارت، بردن منقل سفری به پیک نیک است. منقل‌های کوچک با مقداری زغال برای کباب کردن یا پختن غذاها و جوش آوردن آب برای تهیه چای یا قهوه، بهترین گزینه‌ هستند.

 

۱۳- وسایل بهداشتی

 

وسایل بهداشتی

 

وقتی به سفر یا پیک نیک می‌روید، هر احتمالی را در نظر بگیرید. ممکن است در سفر بدنتان زخم شود یا سردرد بگیرید. به خاطر همین یک کیف یا پک سلامت با خود همراه ببرید و در آن وسایلی مثل چسب زخم، قرص مسکن، قرص ضد تهوع، اسپری ضد عفونی کننده، پد و نوار بهداشتی، نخ دندان، باند و گاز استریل، مسواک، ژل و صابون دست و صورت، دستمال کاغذی، دستمال توالت و دستمال مرطوب را در آن قرار دهید.

 

۱۴- با خودتان آب ببرید

 

برای رفتن به سفرهای کوتاه و پیک نیک، بردن آب برای مصارف مختلف، ضروری است. آب برای پختن غذا، آب برای شست‌وشو و آب برای خوردن را فراموش نکنید. بهتر است چند بطری آب را از قبل در خودرویتان داشته باشید و یک کلمن هم پر از آب آشامیدنی کنید. چون برخی مواقع احتمال اینکه در پیک نیک آب سالم و قابل شرب پیدا کنید، کم است.

 

۱۵- فلاسک برای چای و کتری

 

فلاسک برای طبیعت

 

اگر می‌خواهید خودتان به نوشیدن چای زغالی یا آتیشی مهمان کنید، یا صبحانه در طبیعت بخورید بردن یک کتری مخصوص پیک نیک را فراموش نکنید. اگر هم امکان درست کردن چای را ندارید، می‌توانید با خودتان یک فلاسک آب جوش ببرید و بعد با تی‌بگ یا قهوه‌های فوری، نوشیدنی گرم دلخواهتان را درست کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم کمپینگ در تابستان و لوازم ضروری آن

سوالات متداول

 

تنقلات لازم برای پیک نیک چی ببریم

 

تنقلات لازم برای پیک نیک چی ببریم؟

 

می‌توانید با خودتان تنقلات سالم مثل آجیل، برگ زردآلو، قیسی، تخمه و میوه‌های مختلف ببرید یا در طبیعت از خوردن چیپس، پفک، پاستیل و … لذت ببرید.

 

سبد پیک نیک باید چه وسایلی داشته باشد؟

 

در سبد پیک نیک باید وسایلی مثل چای یا قهوه، قند و شکر، نمک، کبریت یا فندک، چاقو، چند دست قاشق و چنگال، بشقاب به تعداد افراد خانواده، ظروف درب‌‌دار، لیوان، در بازکن بطری، قیچی کوچک، کیسه فریزر، کیسه نایلون، سفره یک‌بار مصرف و دستگیره داشته باشید.

 

 

منبع: ordinaryandhappy

کالابرگ الکترونیک