طرز تهیه ۲۲ مدل لواشک ترش و ملس با میوه‌ های تابستانی

طرز تهیه ۲۲ مدل لواشک ترش و ملس با میوه‌ های تابستانی


7 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 15 مدل لواشک ترش و ملس با میوه‌ های تابستانی

درست کردن انواع لواشک‌ ترش خانگی با میوه‌های تابستانی یکی از دلچسب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در این فصل انجام دهید. لواشک خانگی که با استفاده از میوه‌های تازه و خوشمزه فصل تهیه می‌شود، بسیار مفید و مغذی است و علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد، یک میان وعده سالم و خوشمزه محسوب می‌شود. اما طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی چگونه است؟ فوت و فن‌های تهیه لواشک آلو زیر نور آفتاب را می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع لواشک خانگی با میوه‌های تابستانی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه لواشک خانگی ترش با میوه‌های فصل تابستان پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی

 

طرز تهیه انواع لواشک با میوه های تابستانی

 

میوه‌های تابستانی به خاطر طعم ترش و ملسی که دارند، بهترین گزینه برای تهیه انواع لواشک خانگی هستند. از طرف دیگر اگر در یخچال شما پر از میوه‌هایی است که در حال نرم شدن هستند، بهترین کاری که می‌توانید با آن‌ها انجام دهید، درست کردن لواشک‌های ترش و خوشمزه خانگی است.

اما طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی چگونه است؟ کدام میوه‌های فصل تابستان برای درست کردن لواشک خانگی مناسب‌تر هستند؟ در ادامه این بخش قصد داریم تا به شما یاد دهیم چگونه با میوه‌های تابستانی لواشک خانگی درست کنید.

 

۱- لواشک آلو

 

لواشک آلو از انواع لواشک های تابستانی

 

اگر به دنبال طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی هستید، باید بدانید که «لواشک آلو» همیشه در راس خوشمزه‌ترین انواع لواشک خانگی تابستانی قرار دارد. لواشک آلو یکی از تنقلات خوشمزه و پرطرفدار فصل تابستان است. معمولا در طرز تهیه لواشک آلو از انواع آلوها مثل آلو سیاه (آلو قرمز)، آلو زرد (آلو قطره طلا) یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود.

برای تهیه لواشک آلو، ابتدا باید آلوها را به خوبی بشویید و در یک قابلمه بریزید. در قابلمه به اندازه‌ای آب بریزید که آب روی آلوها را بپوشاند. سعی کنید از آب جوش استفاده کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و درب ظرف را بگذارید. حرارت دادن آلو را تا جایی ادامه دهید که آب آن کشیده شود و آلوها کاملا نرم شوند. سپس با پشت قاشق شروع به له کردن آلوها کنید. صبر کنید آلوهای داخل قابلمه خنک شوند.

برای خواندن ادامه طرز تهیه لواشک آلو با آلو قرمز و آلو زرد به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لواشک آلو کلیک کنید.

 

۲- لواشک آلبالو

 

لواشک آلبالو از لواشک های تابستانی

 

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع لواشک‌های تابستانی، «لواشک آلبالو» است. در طرز تهیه لواشک با میوه‌های تابستانی مثل آلبالو باید از میوه تازه و رسیده استفاده کنید تا طعم لواشک شما خوشمزه‌تر شود.

برای تهیه لواشک آلبالو در منزل ابتدا باید میوه‌ها را بشورید و هسته میوه را جدا کنید. میوه‌ها را در یک قابلمه بریزید، روی میوه‌ها ۱/۲ لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز جوش بیاید. در این مرحله شعله گاز را کمتر کنید و با پشت قاشق میوه‌ها را خوب له کنید.

آلبالوها را مدام هم بزنید تا پوست و مغز میوه از هم جدا شوند. وقتی میوه‌ها خوب پخته شدند و مغز و پوست از هم جدا شد، مواد فوق را از صافی رد کنید تا مغز و پوست و هسته میوه‌ها از هم جدا شوند. پوست‌ و هسته را دور بیندازید و مغز میوه‌ها به همراه شیره‌ای که از آن‌ها بیرون آمده را دوباره در قابلمه بریزید. برای خواندن ادامه طرز تهیه لواشک آلبالو می‌توانید به مقاله طرز تهیه لواشک آلبالو مراجعه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی خیار چنبر به ۳ روش شکم پر، ساده و لیته

 

۳- لواشک گوجه سبز

 

لواشک گوجه سبز از لواشک های تابستانی

 

طرز تهیه «لواشک گوجه سبز» یکی از پرطرفدارترین روش‌های درست کردن لواشک خانگی در فصل تابستان است. اگر از علاقه‌مندان به تنقلات ترش و انواع لواشک ترش باشید، قطعاً می‌دانید که لواشک آلوچه خانگی طعم فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه‌ای دارد و در لیست بهترین انواع لواشک خانگی تابستانی نیز قرار دارد.

در طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی اولین قدم پختن میوه است. برای این کار باید گوجه سبزها را بشویید و آن‌ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و تمام قابلمه را از آب پر کنید. مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که کاملاً سطح روی گوجه سبزها را بپوشاند.

بعد از این که همه گوجه سبزها را داخل قابلمه آب ریختید، در این مرحله از تهیه لواشک گوجه سبز ترش و ملس خانگی باید مقداری نمک به آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید. توجه داشته باشید که درب قابلمه را نباید روی آن بگذارید، زیرا این کار موجب سر رفتن گوجه سبزها می‌شود.

برای خواندن ادامه طریقه درست کردن لواشک گوجه سبز به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه گوجه سبز کلیک کنید.

 

۴- لواشک زرشک

 

لواشک زرشک از انواع لواشک های تابستان

 

اگر از علاقه‌مندان به طعم‌ها و تنقلات ترش باشید، هیچ چیز برایتان لذت بخش‌تر از درست کردن انواع لواشک‌های ترش نخواهد بود. زرشک خواص زیادی دارد و درست کردن لواشک زرشک خانگی یک راهکار فوق‌العاده برای خوردن تنقلات سالم است. شما می‌توانید «لواشک زرشک» را هم با زرشک تازه و هم زرشک سیاه خشک تهیه کنید.

برای تهیه لواشک زرشک در خانه ابتدا باید زرشک‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه بریزید. سپس به اندازه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب به آن اضافه کنید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. توجه داشته باشید که اندازه قابلمه به گونه‌ای باشد که بعد از ریختن آب کمی فضا در آن وجود داشته باشد. این کار موجب می‌شود تا بعد از جوش آمدن زرشک‌ها، آب آن به سمت بیرون سرازیر نشود. این لواشک با میوه خشک زرشک درست می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر برای درست کردن این لواشک از زرشک خشک استفاده می‌کنید، حتماً ۲۴ ساعت آن را در آب بخیسانید و سپس بقیه مراحل را انجام دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه لواشک زرشک خانگی در تابستان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لواشک زرشک کلیک کنید.

 

۵- لواشک زردآلو

 

لواشک زردآلو و قیسی از لواشک های تابستان

 

روش درست کردن «لواشک زردآلو» از قدیم‌الایام یکی از سنت‌های خانه‌های مادربزرگ‌ها بود. این لواشک یکی از خوش‌عطرترین انواع لواشک تابستانی است که درست کردن آن نیز بسیار راحت است.

برای درست کردن لواشک زردآلو ابتدا باید زردآلوهای نرم و رسیده را بشورید و در یک قابلمه بریزید. لازم نیست برای درست کردن لواشک به زردآلوها آب اضافه کنید. صبر کنید تا زردآلوها روی شعله ملایم گاز خوب بپزند و له شوند. وقتی که میوه‌ها خوب پختند شعله گاز را خاموش کنید.

صبر کنید زردآلوهای له و پخته شده در قابلمه سرد شوند. صبر کنید مایه لواشک خنک شود و سپس از صافی رد کنید. باید هسته و پوست‌ها در آبکش باقی بمانند و شیره میوه داخل یک ظرف ریخته شوند. به این مایه لواشک کمی نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر احساس کردید مایه لواشک شل است کمی دیگر روی حرارت بگذارید تا غلیظ‌تر شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه لواشک زردآلو می‌توانید به مقاله طرز تهیه لواشک زردآلو مراجعه کنید.

 

۶- بستنی لواشکی

بستنی لواشکی از لواشک های تابستانی

 

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی مخلوط زرد و قرمز به 3 روش خام و پخته

«بستنی لواشکی» یکی دیگر از جذاب‌ترین انواع لواشک‌های تابستانی است که از لایه‌های لواشک درست می‌شود و طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد. برای تهیه بستنی لواشکی باید ابتدا زردآلو و آلبالو‌ها را بشویید. می‌توانید قبل از پخت هسته میوه‌ها را جدا کنید ولی جدا کردن هسته‌های میوه بعد از پخت، راحت‌تر است. در یک قابلمه مناسب، یک لیوان آب بریزید و میوه‌ها را در آن بریزید. درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند.

بعد از نرم شدن میوه‌ها، مقداری رب ترشک به مواد اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا رب به خورد میوه‌ها برود. سپس شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید مایه لواشک کمی از دما بیفتد. میوه‌های ترش پخته شده را از یک صافی، رد کنید.

مواد را روی صافی به خوبی بفشارید تا گوشت، هسته و پوست میوه در صافی بماند و یک مایه یکدست داشته باشید. برای خواندن ادامه طرز تهیه بستنی لواشکی و آشنایی با فوت و فن‌های این لواشک جذاب می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی لواشکی کلیک کنید.

۷- لواشک هفت میوه

 

لواشک هفت میوه از لواشک های تابستانی

 

اگر به دنبال طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی هستید و دوست دارید یک لواشک با ترکیبی از میوه‌های این فصل را درست کنید، بهتر است همین الان برای درست کردن لواشک هفت میوه تابستانی دست به کار شوید. برای درست کردن این لواشک تابستانی چند میوه خانگی و خوشمزه می‌توانید از انواع میوه‌های تابستانی مثل آلبالو، هلو، شلیل، سیب، گوجه سبز، آلو قرمز و زردآلو استفاده کنید.

در طرز تهیه لواشک هفت میوه ابتدا باید میوه‌ها را بشویید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید و در قابلمه بریزید. اجازه دهید میوه‌ها با شعله ملایم بجوشند و کاملاً نرم شوند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و مواد را از صافی رد کنید و با پشت قاشق فشار دهید تا کاملاً له شوند. در انتها مایه لواشک را در سینی‌های بزرگ بریزید و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا لواشک شما آماده شود.

 

۸- لواشک هلو

 

طرز تهیه لواشک هلو

 

«لواشک هلو» یکی از خوشمزه‌ترین انواع لواشک تابستانی است که به خاطر طعم نسبتاً شیرین و عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید این لواشک خوشمزه را در فر و یا زیر نور آفتاب درست کنید. ترکیب کردن هلو با شلیل نیز می‌تواند طعم بی‌نظیری به این لواشک ببخشد.

اما طرز تهیه لواشک هلو چگونه است؟ آیا چیزی در مورد دستور پخت لواشک هلو ترش می‌دانید؟ برای مطالعه طرز تهیه لواشک هلو به ۵ روش مختلف در فر و زیر آفتاب تابستان روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۹- لواشک انبه

 

طرز تهیه لواشک انبه ? به 2 روش در فر و آفتاب با طعم عالی

 

لواشک انبه با طعم شیرینی و رنگ جذابی که دارد، یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین انواع لواشک تابستانی است که به خصوص در شهرهای جنوبی که این میوه در آنجا به وفور یافت می‌شود، محبوبیت زیادی دارد.

در دستور پخت لواشک مانگو درست شبیه به سایر لواشک‌ها از میوه میکس شده استفاده می‌شود. شما می‌توانید لواشک انبه را هم در فر و هم زیر نور آفتاب درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه لواشک انبه به ۲ روش خوشمزه در آفتاب و داخل فر روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه انواع لواشک با میوه‌های تابستانی چگونه است؟

 

برای تهیه لواشک با میوه‌های تابستانی ابتدا باید میوه مورد نظر را در مقداری آب بپزید و سپس یک لایه نازک از آن را در سینی بریزید و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

 

بهترین انواع لواشک‌های خانگی تابستانی چه لواشک‌هایی هستند؟

 

لواشک آلبالو، لواشک آلو، لواشک گوجه سبز، لواشک زردآلو و زرشک از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع لواشک‌های خانگی در تابستان هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک