طرز تهیه ۴ مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی

طرز تهیه ۴ مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی


21 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 4 مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی

انواع دسر هندوانه با بستنی جزو دسرهای خوشمزه با بستنی برای فصل بهار و تابستان است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه ۳ مدل دسر هندوانه با بستنی خوشمزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد.

 

۱- دسر هندوانه با بستنی و ژله

دسر هندوانه با بستنی و ژله

این دسر بستنی هندوانه خوشمزه به خاطر استفاده از ژله یکی از دسرهای خوشمزه برای شب یلدا هم هست. البته می‌توانید از آن برای دیگر مناسبت‌ها و مهمانی‌ها هم استفاده کرده یا به عنوان یک عصرانه تابستانی، برای رفع عطش آن را میل کنید. برای مشاهده جزییات تهیه این دسر بستنی با ژله و هندوانه به چند روش در قالب یا تک نفره و لیوانی روی لینک مطلب طرز تهیه ژله هندوانه بستنی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی هندوانه کافی شاپی

۲- دسر میلک شیک هندوانه

دسر میلک شیک هندوانه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر میلک شیک هندوانه: ۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر میلک شیک هندوانه

• هندوانه: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر پرچرب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ قاشق چای‌خوری (یا به میزان دلخواه)
• خامه: در صورت دلخواه برای تزیین

مراحل طرز تهیه دسر میلک شیک هندوانه

احتمالا اسم میلک شیک هندوانه را در منوی کافه‌ها زیاد دیده باشید. شما خودتان هم در خانه می‌توانید به سادگی این دسر خوشمزه را درست کنید و بعد از وعده اصلی یا به عنوان عصرانه برای روزهای گرم تابستان از نوشیدن آن لذت ببرید. این دسر با هندوانه و بستنی بسیار سریع و با مواد ساده درست می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک اسفنجی بدون تخم مرغ ساده و کاکائویی

مرحله اول: دسر را آماده کنید

برای طرز تهیه دسر میلک شیک هندوانه، هندوانه‌ تازه را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. سپس بستنی، شیر و شکر را به آن اضافه کنید و مواد را با هم بزنید. اگر هندوانه‌تان شیرین است می‌توانید شکر را حذف کنید.

برای خرید صیفی جات تازه مثل هندوانه، شکر و شیر می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی یا حضوری از مجموعه فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کورش این مواد را در کمترین زمان، تهیه کنید.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

مواد دسر را در مخلوط‌کن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را در لیوان بریزید و به دلخواه، روی دسر را با کمی خامه تزیین کنید. میلک شیک هندوانه را به صورت تازه و سرد سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع خامه از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی،‌ حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۳- دسر با آب هندوانه و بستنی

دسر با آب هندوانه و بستنی

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر هندوانه بستنی با نشاسته: ۳ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر آب هندوانه و بستنی

• آب هندوانه: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۲ قاشق غذاخوری
• پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
• بستنی: ۵ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و آب هندوانه

برای درست کردن این دسر با بستنی و هندوانه و نشاسته، در اصل از آب هندوانه استفاده می‌شود و آب هندوانه با بقیه مواد جوشانده می‌شود. این دسر خوشمزه را می‌توانید به روش زیر درست کنید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم بجوشانید

آب هندوانه را بگیرید یا تکه‌های هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید تا پوره شود. هندوانه را از صافی رد کنید تا یکدست شود. سپس آن را در یک قابلمه بریزید و پودر دارچین، شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه واویشکا دل و جگر گیلانی خوشمزه و لذیذ با تمام نکات

در صورت تمایل پودر دارچین و نشاسته ذرت را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری بخرید یا به صورت تلفنی یا اینترنتی، سفارش دهید.

مرحله دوم: بستنی را به مواد دسر اضافه کنید

بعد از اینکه مخلوط دسر جوشید، کمی صبر کنید تا از دما بیفتد. سپس بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست، با هم مخلوط شوند. دسر آماده شده را در قالب بریزید و قالب را در یخچال بگذارید.

به مدت ۳ ساعت صبر کنید تا این دسر بستنی هندوانه خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، آن را از قالب بیرون بیاورید و با پودر پسته یا شکلات چیپسی، تزیین و سرو کنید.

۴- بستنی هندوانه

بستنی هندوانه از انواع دسر با هندوانه

«بستنی هندوانه» یکی از خوشمزه‌ترین دسرها با بستنی و هندوانه است که به روش‌های مختلف می‌توانید‌ آن را در خانه درست کنید. انواع مختلفی از بستنی‌های هندوانه مثل بستنی یخی هندوانه، بستنی هندوانه با دستگاه و بدون دستگاه را می‌توانید در خانه تهیه کنید و به عنوان دسر یا همراه با مواد دیگر در طرز تهیه سایر دسرها استفاده کنید.

برای درست کردن بستنی هندوانه‌ای به موادی مثل هندوانه، شیر، شکر، خامه، وانیل و … نیاز دارید. برای برای مطالعه طریقه درست کردن بستنی هندوانه به روش‌ها و با مواد مختلف، روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی هندوانه کلیک کنید.

سوالات متداول

با هندوانه چی درست کنم؟

با ترکیب هندوانه و بستنی، یا ژله هندوانه می‌توانید دسرهای خوشمزه تابستانی را به صورت یخچالی و بدون فر درست کنید. این دسرها با مواد ساده‌ای درست می‌شوند و فقط وقتی بعد از آماده شدن باید در یخچال خنک شوند، چون نیاز به زمان برای بستن دسر دارند. می‌توانید هر یک از دسرهای بالا را با خود هندوانه، آب هندوانه یا ژله هندوانه درست کنید.

بستنی با هندوانه بد است؟

بستنی طبع سرد دارد و هندوانه هم سرد است. اگر در خوردن دسر با بستنی و هندوانه زیاده‌روی کنید، موجب سردی بدن خواهد شد. بهتر است بعد از دسر بستنی و هندوانه مقداری عسل بخورید.

 

کالابرگ الکترونیک