طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی به روش کافی شاپی

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی به روش کافی شاپی


20 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی به روش کافی شاپی

چیز کیک هندوانه جزو انواع شیرینی و کیک شب یلدا و یکی از انواع دسر با هندوانه برای روزهای گرم تابستان است. شما طرز تهیه چیز کیک هندوانه بدون پخت را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی  در مجله کوروش می‌توانید طرز تهیه دسر چیز کیک یخچالی ساده به شکل هندوانه با ژله و پایه بیسکویت بدون نیاز به فر برای شب یلدا و سایر مناسبت‌ها را بخوانید.

مواد لازم برای لایه زیرین (کراست) چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت (پتی‌بور) ۱ بسته ۳۰ تایی
کره ۱۰۰ گرم

 

مواد لازم برای لایه پنیری چیز کیک با پایه بیسکویت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
خامه ساده ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
آب ۳ قاشق غذاخوری
شکر دانه ریز یا پودر قند ۸ قاشق غذاخوری
رنگ سبز و قرمز خوراکی به میزان لازم
پودر ژله هندوانه ۱ بسته

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه چیزکیک هندوانه یخچالی: ۳ ساعت

میزان کالری در ۱۰۰ گرم چیزکیک هندوانه یخچالی با پایه بیسکویت: حدود ۳۲۱ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کیک یخچالی هندوانه

طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه شب یلدا با پایه بیسکویت

برای درست کردن این چیز کیک به شکل هندوانه نیازی به استفاده از فر ندارید، به همین خاطر هم خیلی راحت آماده می‌شود. کافی است بعد از آماده کردن مواد در هر مرحله، اجازه دهید مواد خودشان را بگیرند. هر بار که یک لایه مواد اضافه کردید، قالب را در یخچال بگذارید. بعد از این که هر لایه خودش را گرفت، لایه بعد را اضافه کنید. برای آموزش جزییات روش تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: لایه بیسکویتی کیک یخچالی را درست کنید

در ابتدا همه مواد مورد استفاده در طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. بیسکویت‌ها را بکوبید یا در غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید. کره آب شده را به بیسکویت پودر شده اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش شولی یزدی (شولی اسفناج) مرحله به مرحله

ترکیب کره و بیسکویت را کف قالب بریزید و محکم فشار دهید تا یک لایه سفت کف قالب تشکیل شود. سطح روی آن را هم با قاشق یا لیسک صاف کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

برای خرید انواع بیسکویت و کره می‌توانید به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: لایه پنیری روی چیز کیک هندوانه را آماده کنید

در این مرحله پودر ژلاتین و آب را در یک ظرف فلزی یا پیرکس بریزید و با هم مخلوط کنید. ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری در آب حل شود. ژلاتین حل شده را کنار بگذارید تا سرد شود.

در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه و شکر دانه ریز یا پودر قند (طرز تهیه پودر قند) را بریزید و با مخلوط‌کن هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. حدود ۱۰ دقیقه مواد را به هم بزنید تا کاملا این ترکیب حجیم شود.

می‌توانید پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه، قند و شکر را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: لایه پنیری را به لایه زیرین چیزکیک اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک هندوانه با بیسکویت باید ژلاتین بن ماری شده و سرد شده را به ترکیب پنیر، شکر و خامه اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بزنید. مایه خامه‌ای را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت رنگ سبز اضافه کنید.

۱ دقیقه دیگر مواد را به هم بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید. خامه پنیری سبز رنگ را به قالب اضافه و آن را کاملا صاف کنید. سپس مایه خامه و پنیر سفید رنگ را روی لایه سبز بریزید و به آرامی صاف کنید. حالا قالب را به یخچال برگردانید.

مرحله چهارم: مایع ژله را به چیز کیک یخچالی اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه با پایه بیسکویت برای شب یلدا، پودر ژله را در آب جوش بریزید. مواد را به هم بزنید تا پودر ژله هندوانه در آب حل شود. ظرف ژله و آب جوش را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات ژله کاملا در آب باز شود. سپس ۵ تا ۶ تکه یخ قالبی کوچک در ظرف ژله بیندازید تا یخ‌ها آب شوند و مایع ژله سرد شود.

به اندازه ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب سرد هم به مایع ژله اضافه کنید. وقتی یخ‌ها کاملا آب شدند و  ژله سرد شد، مایع ژله را روی لایه پنیری سفید بریزید و قالب چیز کیک را در یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل انواع پودر ژله با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله پنجم: چیز کیک هندوانه را سرو کنید

۳ الی ۴ ساعت صبر کنید. سپس چیز کیک هندوانه یخچالی را سرو کنید. موقع برش زدن چیزکیک چاقو را کمی روی شعله گاز گرم کنید تا بافت چیزکیک نشکند.

حتما بخوانید  ۱۰ ترفند شناسایی برنج ایرانی خوب از برنج بی کیفیت و خارجی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک یخچالی آلبالو با پایه بیسکوییت

روش تهیه چیز کیک هندوانه با پایه کیک

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یلدایی با پایه کیک

می‌توانید چیز کیک هندوانه را به جای پایه بیسکویت با پایه کیک اسفنجی هم درست کنید. در این صورت باید به جای بیسکویت یا لایه پودر پسته و نارگیل از یک لایه کیک استفاده کنید. معمولا در طرز تهیه چیز کیک هندوانه با پایه کیک، از کیک شیفون ساده یا کیک اسفنجی ساده یا کاکائویی استفاده می‌شود.

برای لایه روی چیز کیک می‌توانید از هر کدام از دستورهای بالا که مواد آن را در دسترس داشتید، استفاده کرده و روی چیز کیک هندوانه را تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین آداب و رسوم شب یلدا در کشورهای مختلف

نکات مهم در طرز تهیه چیز کیک هندوانه بدون فر و یخچالی

نکات و فوت و فن‌های چیزکیک هندوانه خوشمزه خانگی

  • برای درست کردن انواع چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت بهتر است از قالب‌های کمربندی استفاده کنید.
  • به منظور برش دادن چیز کیک می‌توانید چاقو را خیس کنید که چیز کیک شما تمیز بریده شود. یک روش دیگر هم این است که چاقو را کمی داغ کنید و سپس چیزکیک یخچالی را برش بزنید.
  • برای ایجاد طرح تخمه هندوانه روی چیز کیک می‌توانید به چای چیپس شکلاتی آماده از شکلات آب شده استفاده کنید و با استفاده از خلال دندان به آن شکل دهید.
  • برای لایه آخر یعنی لایه ژله‌ای می‌توانید از ژله‌‌های متنوع که رنگ‌ قرمز دارند، استفاده کنید. حتما لازم نیست ژله هندوانه به کار ببرید.
  • استفاده از رنگ خوراکی در طرز تهیه چیز کیک هندوانه با روکش ژله، می‌تواند باعث پررنگ‌تر شدن لایه رویی شود و در نهایت دسر یلدایی‌تان زیبا و جذاب‌تر خواهد شد.

بیشتر بخواهید: طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی در قالب کمربندی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن چیز کیک یخچالی هندوانه

بهترین قالب برای طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی چیست؟

معمولا برای درست کردن چیز کیک‌ها مخصوصا اگر پایه بیسکویت باشند، از قالب‌های کمربندی استفاده می‌شود تا در هنگام باز کردن، مواد خامه‌ای و پنیری تغییر فرم ندهند. اگر هم از پایه کیک استفاده می‌کنید، می‌توانید به اندازه کف قالب را برش بزنید و داخل آن قرار دهید. در این صورت دیگر نیازی نیست لایه زیرین خودش را بگیرد. بنابراین می‌توانید مستقیما، مواد روی چیز کیک را به کیک آماده شده اضافه کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید.

برای لایه روی چیز کیک هندوانه از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

برای لایه رویی پنیر، معمولا از ژله استفاده می‌شود. ولی می‌توان تکه‌های نازک هندوانه بدون پوست و هسته را هم روی ژله قرار داد. البته استفاده از خامه‌های فرم گرفته با رنگ قرمز که نماد هندوانه هم باشد می‌توان استفاده کرد. در این صورت لایه روی چیزکیک را خیلی نازک بگیرید.

 

کالابرگ الکترونیک