طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه رستورانی برای مهمانی و درمان سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه رستورانی برای مهمانی و درمان سرماخوردگی


4 آبان 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه رستورانی برای مهمانی و درمان سرماخوردگی

سوپ پیاز فرانسوی یکی از مشهورترین سوپ‌ها در بهترین رستوران‌های دنیاست. همان‌طور که از اسم سوپ پیداست پایه اصلی سوپ، پیاز البته به صورت کاراملی است. این در حالی است که مهم‌ترین قسمت طعم خوشمزه سوپ استفاده از استاک گوشت به خصوص استاک گوشت ماهیچه گوساله برای پخت آن است. طرز تهیه مرحله به مرحله سوپ پیاز فرانسوی که یک سوپ رستورانی خوشمزه برای مهمانی و از انواع سوپ‎‌های زمستانی برای درمان سرماخوردگی است به همراه طرز تهیه نان باگت تست شده پنیری را از سایت آشپزی simply recipesدر مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی برای مهمانی و درمان سرماخوردگی

 

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه رستورانی برای مهمانی و درمان سرماخوردگی

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

 

پیاز بزرگ زرد یا سفید و یا قرمز: ۶ عدد به صورت خلالی نازک خرد شده

روغن زیتون فرابکر: ۴ قاشق غذاخوری

کره: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

سیر له شده: ۲ حبه

استاک گوشت یا مرغ و یا مخلوطی از هر دو: ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار

برگ بو: ۲ عدد

آویشن تازه: ۱ قاشق غذاخوری (یا ½ قاشق غذاخوری آویشن خشک شده)

فلفل سیاه تازه آسیاب شده: ½ قاشق مرباخوری

نان باگت: ۸ برش با ضخامت ۲.۵ سانتی‌متر

پنیر پارمزان رنده شده: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه رستورانی؛ یک سوپ ساده و راحت برای درمان سرماخوردگی

مرحله اول:

 

ابتدا باید پیازها را بشورید و پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. پیازها را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا سبک و سپس سرخ و کاراملی شوند. بعد از ۱۵ دقیقه بقیه روغن زیتون و کره را اضافه کنید و به سرخ کردن و هم زدن پیازها ادامه دهید.

اگر روی شعله ملایم گاز پیازها را سرخ می‌کنید گاهی تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است. حالا شکر و نمک را اضافه کنید تا به روند کاراملی شدن پیازها کمک کنید و باز هم پیازها را هم بزنید. بعد از اضافه کردن نمک و شکر ۱۵ دقیقه دیگر پیازها را تفت دهید. ۲ حبه سیر له شده را هم اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

 

مرحله دوم:

 

در محله دوم استاک، برگ بو و آویشن را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۳۰ دقیقه درب قابلمه را ببندید و روی شعله متوسط گاز سوپ را بپزید. در ۵ دقیقه پایانی فلفل سیاه را اضافه کنید و نمک را اندازه کنید. ذکر این نکته ضروری است که برای درست کردن استاک گوشت ماهیچه گوساله، گوشت ماهیچه را به همراه یک عدد پیاز درشت، چند ساقه کرفس و دو حبه سیر به همراه مقداری آب به صورت آبگوشت بپزید. در حقیقت منظور از استاک گوشت همان آب گوشت است و سپس استاک یا همان آب گوشت را به سوپ اضافه کنید. می‌توانید استاک گوشت را با استاک مرغ یا همان آب مرغ ترکیب کنید.

 

مرحله سوم:

 

برای سرو کنار سوپ نان باگت تست شده پنیری داریم. برای درست کردن این نان‌های تست خوشمزه کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و فر را در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت یا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. برش‌های نان باگت را کف سینی فر بچینید و با برس روی آن‌ها روغن زیتون بمالید. برای این کار حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. سینی فر را در طبقه وسط فر به مدت ۵ تا هفت دقیقه بگذارید.

بعد از ۷ دقیقه روی نان‌ها پنیر پارمزان بریزید تا با گرمای نان پنیر آب شود. در زمان سرو سوپ برای هر نفر یک یا دو برش نان باگت تست شده  پنیری را داخل کاسه سوپ بگذارید و سوپ را گرم میل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک